Merhabalar,
Apple cihazları kullanmaktayım. Bunlardan birisi de iMac.
2017 yılında almış olduğum iMac 21.5 inch 2017 modelin kutusundan Magic Mouse 2 de çıkmaktadır ve ilgili farenin sağ click tuşunda arıza oluştu.
Cihaz Türkiye'den alındığı için 2 yıl boyunca garanti altındadır ve haliyle cihazın garantisi 2019 yılında bitmiş bulunmaktadır. Bilindiği üzere gerek ürün gerekse de beraberinde gelen aksesuarlar Apple tarafından ücretsiz bir şekilde değiştirilir/tamir edilir. Garanti bittiğinde ise ücreti kabilinde onarım yapılır.
İstisna dışında:
Garantisi bitmiş olan aksesuarlar, Apple'ın nazarında bir nevi "çöp" hüviyetindedir Zira ücret karşılığında bile tamir etmemektedir ve ilgili fareyi ne kendisi ne de yetkili servisler, servise almamaktadır.
Ürününü -ücretli de olsa- tamir etme imkanını bize sunması gerekmez mi? Garantisi bittiği için ve ufak bir arızası çıktığı için ben bunu çöpe mi atmalıyım? Tüketici hakem heyetine başvurmamı önerir misiniz?
Tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Apple cihazları kullanmaktayım. Bunlardan birisi de iMac.
2017 yılında almış olduğum iMac 21.5 inch 2017 modelin kutusundan Magic Mouse 2 de çıkmaktadır ve ilgili farenin sağ click tuşunda arıza oluştu.
Cihaz Türkiye'den alındığı için 2 yıl boyunca garanti altındadır ve haliyle cihazın garantisi 2019 yılında bitmiş bulunmaktadır. Bilindiği üzere gerek ürün gerekse de beraberinde gelen aksesuarlar Apple tarafından ücretsiz bir şekilde değiştirilir/tamir edilir. Garanti bittiğinde ise ücreti kabilinde onarım yapılır.
İstisna dışında:
Garantisi bitmiş olan aksesuarlar, Apple'ın nazarında bir nevi "çöp" hüviyetindedir Zira ücret karşılığında bile tamir etmemektedir ve ilgili fareyi ne kendisi ne de yetkili servisler, servise almamaktadır.
Ürününü -ücretli de olsa- tamir etme imkanını bize sunması gerekmez mi? Garantisi bittiği için ve ufak bir arızası çıktığı için ben bunu çöpe mi atmalıyım? Tüketici hakem heyetine başvurmamı önerir misiniz?
Tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.