Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Apple Aksesuar Servis Politikası

usertech

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
4 Şub 2023
Mesajlar
2
Merhabalar,
Apple cihazları kullanmaktayım. Bunlardan birisi de iMac.
2017 yılında almış olduğum iMac 21.5 inch 2017 modelin kutusundan Magic Mouse 2 de çıkmaktadır ve ilgili farenin sağ click tuşunda arıza oluştu.
Cihaz Türkiye'den alındığı için 2 yıl boyunca garanti altındadır ve haliyle cihazın garantisi 2019 yılında bitmiş bulunmaktadır. Bilindiği üzere gerek ürün gerekse de beraberinde gelen aksesuarlar Apple tarafından ücretsiz bir şekilde değiştirilir/tamir edilir. Garanti bittiğinde ise ücreti kabilinde onarım yapılır.

İstisna dışında:
Garantisi bitmiş olan aksesuarlar, Apple'ın nazarında bir nevi "çöp" hüviyetindedir Zira ücret karşılığında bile tamir etmemektedir ve ilgili fareyi ne kendisi ne de yetkili servisler, servise almamaktadır.
Ürününü -ücretli de olsa- tamir etme imkanını bize sunması gerekmez mi? Garantisi bittiği için ve ufak bir arızası çıktığı için ben bunu çöpe mi atmalıyım? Tüketici hakem heyetine başvurmamı önerir misiniz?
Tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
 
Merhaba; Çok defa belirttiğim üzere markaların, firmaların kendi uydurdukları kurallar hiç bir zaman Türkiye Cumhuriyeti Devletinin Hukuk Sisteminden, Yasa ve Yönetmeliklerden üstün değildir.

Dolayısı ile bir ürün için (Örnek veriyorum) 5 yıl yasal ömür biçilmiş ve tüketici ürünü 4 yıl 11 ay sonra sorun çıkarmış ise marka/firma yükümlülüklerini yerine getirmek zorundadır.

Sizin yaşadığınız probleme dair sorunumuz ise Devlet'in Mouse ürün grubu için belirlediği yasal ömrün 3 yıl olmasıdır.
 
Cevabınız için teşekkür ederim. 3 yıl yasal ömrünün olması demek, aradan 6 sene geçtiği için (alış tarihi 2017), ücret karşılığında da olsa firmanın servis/onarım hizmeti sunma zorunluluğu yok mu demek?
O halde tüketici hakem heyetine başvurmamın bir espirisi kalmıyor galiba.

Konudan bağımsız son olarak şunu sormak isterim. Atıyorum Ağustos 2022’de bir mouse aldım, garantisi ağustos 2024’te bitiyor; mouse eylül 2024’te bozulduğunda firma bunu servise almak zorunda kalacak mı?

Ayrıca, devletimizin hangi ürüne hangi servis ömrü biçtiğini görebileceğimiz bir websitesi var mıydı?
Teşekkürler ?
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri