Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru Arçelik 570475 Buzdolabında Uğultu Sorunu

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

janavar

İnce Eleyen
Araştırmacı
Katılım
24 Ağu 2023
Mesajlar
423
Marka Model Bilgisi
Arçelik 570475 MG
Herkese merhaba,

Geçtiğimiz aylarda Arçelik 570475 MG modeli bir buzdolabı satın aldık, İlk birkaç haftada herhangi bir sorun olmamasına rağmen, Dolap artık stabil moda geçip çalışmaya başladığında evde bir uğultu sorunu başladı. Soğutma ile ilgili herhangi bir problem olmamasına rağmen, evde hissedilir şekilde bir ses mevcut. Daha önceki dolabımız yüksek desibel ile çalışıyordu fakat çalışan motorun frekansı kulağı rahatsız etmiyordu. Fakat bu dolap, 38dB olup, kulağa rahatsız eden bir frekansta çalışıyor.

Yarın servis kontrol için gelecek fakat çok büyük ihtimal bir sorun yok diyerek geri dönecek. Çünkü desibel ölçümü yapacaklar ve 40 dB civarında bir sonuç çıkacak. Benim sorunum desibel de değil frekansında. Bunu adamlara nasıl izah edebilirim ve nasıl bu konuda rapor tutturabilirim emin değilim.

Daha önce bu sorunu
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
yaşayan bir forum arkadaşımız vardı. Yaşadığı süreç gerçekten yorucu bir süreçti.

Yarın servis geldiğinde nelere dikkat etmeliyim.
 
Sesi paylaşabilir misiniz? Bunlar inverter motor değil yani ses alçalıp yükselmez. Tek kademe çalışır sonra stop eder.
 
Sesi paylaşabilir misiniz? Bunlar inverter motor değil yani ses alçalıp yükselmez. Tek kademe çalışır sonra stop eder.
Ancak yarın ses, video ve fotoğraf kaydı alabilirim. Arçelik in bu konularda müşteri odaklı olduğunu biliyorum ama olurda normal denmesi durumunda nasıl yol izlemem gerekiyor onun ön hazırlığını yapayım. Öncelikle tamir vs kabul etmeyeceğimi ileteceğim :D
 
Geçmiş yıllarda kendi sattığım bir finlux buzdolabında aynı sorunu yaşamıştım. Problem kompresör kaynaklı olmasına rağmen Vestel efendinin muhtelem teknik müdürlüğü NORMAL dedi geçti.
E tabi konu THH ye gitti ve THH tüketiciyi haklı buldu, Vestel efendi paşa paşa dolabı değiştirdi.

Diyeceğim o ki bazı ürünlerde var olan bu ses tüketiciyi rahatsız ediyorsa iş kesinlikle çıkmaza giriyor ve burada firmanın yaklaşımı önem arzediyor.
 
Herkese merhaba,

Geçtiğimiz aylarda Arçelik 570475 MG modeli bir buzdolabı satın aldık, İlk birkaç haftada herhangi bir sorun olmamasına rağmen, Dolap artık stabil moda geçip çalışmaya başladığında evde bir uğultu sorunu başladı. Soğutma ile ilgili herhangi bir problem olmamasına rağmen, evde hissedilir şekilde bir ses mevcut. Daha önceki dolabımız yüksek desibel ile çalışıyordu fakat çalışan motorun frekansı kulağı rahatsız etmiyordu. Fakat bu dolap, 38dB olup, kulağa rahatsız eden bir frekansta çalışıyor.

Yarın servis kontrol için gelecek fakat çok büyük ihtimal bir sorun yok diyerek geri dönecek. Çünkü desibel ölçümü yapacaklar ve 40 dB civarında bir sonuç çıkacak. Benim sorunum desibel de değil frekansında. Bunu adamlara nasıl izah edebilirim ve nasıl bu konuda rapor tutturabilirim emin değilim.

Daha önce bu sorunu
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
yaşayan bir forum arkadaşımız vardı. Yaşadığı süreç gerçekten yorucu bir süreçti.

Yarın servis geldiğinde nelere dikkat etmeliyim.
Selamlar hocam, seni burada en iyi anlayacak biri varsa o da benim. Zaten benim konuyu etiket etmişsin ve süreci takip etmişsin. 1.5 ay boyunca ne çektiğimi bir ben birde ailem birde şüphesiz Allah biliyor. Her haftasonu dolap değişti durdu. Haftaiçi çalıştığım için cumartesi dolap geliyor 2 gün çalışıyor hafta başında genel merkeze durumu iletiyorum çarşamba günü servis gelip sisteme giriyor perşembe günü sevk işlemleri başlıyor ve cuma günü servisin eline ulaştıktan sonra cumartesi benim evime geliyor tam 1.5'a yakın süreç böyle geçti. Arçelik'e bakış açım hiçte kötü değildi fakat bu yaşadığım olaydan sonra tercih etmeyeceğim marka haline geldi. 278551 EI model 2 defa değişti zaten onu da araştırdığımda sebzelik bölümünde kronik sulanma durumu filan varmış ben kısa süre kullandığım için denk gelmedim iyi ki diğer sebeplerden dolayı dolabı elden çıkardım yoksa ilerleyen süreçte sıkıntı yaratacaktı. 278552 EI model dolapta 2 defa geldi tabi ki yine sıkıntılar devam artık illallah ettim iade girin dedim servis teknisyeni sorunlu kapı değişecek filan dedi genel merkezden hallettim durumu iade onaylandı bu sefer 1 hafta tarafımdan alınmayan IBAN no değiştirmekle uğraştım. Büyük ihtimal servis müdürü kendi IBAN bilgisini verdi 33.000 TL'yi cebine atmayımı planlıyordu ne düşüncesi vardı bilmiyorum sonunda değiştirdim ve ücret iademi aldım. 3 gün evvelde genel merkezden aranıp dolap almadı iseniz size %20 indirim kuponu tanımlayalım istediğinizi siteden alın dediler. Bende birşey almayacağım dedim ve bu kodu forumdan ihtiyacı olan dolap alma arefesinde olan birine vereceğim. Hala ne dolap alacağım onuda bulamadım yani birçok sıkıntı vardı zaten birde dolapla uğraşıyorum. Frekans dediğin olay doğru hocam mutfakta olan ses nasıl salona gelebilir ancak uğultu yapan frekanslar yardımı ile. Bence servis gelsin ben değişim veya iade istiyorum desen sisteme girebilir kafasına göre girersede sana bilgi fişi gelecek zaten genel merkezi arayıp beklentini iletirsin. Umarım çözülür bir şekilde ben çok şükür kurtuldum
 
Selamlar hocam, seni burada en iyi anlayacak biri varsa o da benim. Zaten benim konuyu etiket etmişsin ve süreci takip etmişsin. 1.5 ay boyunca ne çektiğimi bir ben birde ailem birde şüphesiz Allah biliyor. Her haftasonu dolap değişti durdu. Haftaiçi çalıştığım için cumartesi dolap geliyor 2 gün çalışıyor hafta başında genel merkeze durumu iletiyorum çarşamba günü servis gelip sisteme giriyor perşembe günü sevk işlemleri başlıyor ve cuma günü servisin eline ulaştıktan sonra cumartesi benim evime geliyor tam 1.5'a yakın süreç böyle geçti. Arçelik'e bakış açım hiçte kötü değildi fakat bu yaşadığım olaydan sonra tercih etmeyeceğim marka haline geldi. 278551 EI model 2 defa değişti zaten onu da araştırdığımda sebzelik bölümünde kronik sulanma durumu filan varmış ben kısa süre kullandığım için denk gelmedim iyi ki diğer sebeplerden dolayı dolabı elden çıkardım yoksa ilerleyen süreçte sıkıntı yaratacaktı. 278552 EI model dolapta 2 defa geldi tabi ki yine sıkıntılar devam artık illallah ettim iade girin dedim servis teknisyeni sorunlu kapı değişecek filan dedi genel merkezden hallettim durumu iade onaylandı bu sefer 1 hafta tarafımdan alınmayan IBAN no değiştirmekle uğraştım. Büyük ihtimal servis müdürü kendi IBAN bilgisini verdi 33.000 TL'yi cebine atmayımı planlıyordu ne düşüncesi vardı bilmiyorum sonunda değiştirdim ve ücret iademi aldım. 3 gün evvelde genel merkezden aranıp dolap almadı iseniz size %20 indirim kuponu tanımlayalım istediğinizi siteden alın dediler. Bende birşey almayacağım dedim ve bu kodu forumdan ihtiyacı olan dolap alma arefesinde olan birine vereceğim. Hala ne dolap alacağım onuda bulamadım yani birçok sıkıntı vardı zaten birde dolapla uğraşıyorum. Frekans dediğin olay doğru hocam mutfakta olan ses nasıl salona gelebilir ancak uğultu yapan frekanslar yardımı ile. Bence servis gelsin ben değişim veya iade istiyorum desen sisteme girebilir kafasına göre girersede sana bilgi fişi gelecek zaten genel merkezi arayıp beklentini iletirsin. Umarım çözülür bir şekilde ben çok şükür kurtuldum
Tekrar ''geçmiş olsun'' diyelim :ok
 
Tekrar ''geçmiş olsun'' diyelim :ok
Teşekkür ederim Adem hocam inşallah bununla geçmiş olur da yeni dolapta sıkıntı yaşamadan uzun seneler kullanırız. Gerçi ne dolap alacağım kombi tip olupta 550 civarında XL dolap bulamadım eski arızalı dolapla bekliyorum şimdilik. Bu arada yukarıda söyledim Arçelik tarafında verilen sitesinde geçerli olan ve son kullanma tarihi 15.11.2023 olan tüm ürünlerde geçerli %20 indirim kodunu varsa önerin doğrultusunda ihtiyacı olan birine verelim bana yaramadı bari başka birine yarasın.
 
Selamlar hocam, seni burada en iyi anlayacak biri varsa o da benim. Zaten benim konuyu etiket etmişsin ve süreci takip etmişsin. 1.5 ay boyunca ne çektiğimi bir ben birde ailem birde şüphesiz Allah biliyor. Her haftasonu dolap değişti durdu. Haftaiçi çalıştığım için cumartesi dolap geliyor 2 gün çalışıyor hafta başında genel merkeze durumu iletiyorum çarşamba günü servis gelip sisteme giriyor perşembe günü sevk işlemleri başlıyor ve cuma günü servisin eline ulaştıktan sonra cumartesi benim evime geliyor tam 1.5'a yakın süreç böyle geçti. Arçelik'e bakış açım hiçte kötü değildi fakat bu yaşadığım olaydan sonra tercih etmeyeceğim marka haline geldi. 278551 EI model 2 defa değişti zaten onu da araştırdığımda sebzelik bölümünde kronik sulanma durumu filan varmış ben kısa süre kullandığım için denk gelmedim iyi ki diğer sebeplerden dolayı dolabı elden çıkardım yoksa ilerleyen süreçte sıkıntı yaratacaktı. 278552 EI model dolapta 2 defa geldi tabi ki yine sıkıntılar devam artık illallah ettim iade girin dedim servis teknisyeni sorunlu kapı değişecek filan dedi genel merkezden hallettim durumu iade onaylandı bu sefer 1 hafta tarafımdan alınmayan IBAN no değiştirmekle uğraştım. Büyük ihtimal servis müdürü kendi IBAN bilgisini verdi 33.000 TL'yi cebine atmayımı planlıyordu ne düşüncesi vardı bilmiyorum sonunda değiştirdim ve ücret iademi aldım. 3 gün evvelde genel merkezden aranıp dolap almadı iseniz size %20 indirim kuponu tanımlayalım istediğinizi siteden alın dediler. Bende birşey almayacağım dedim ve bu kodu forumdan ihtiyacı olan dolap alma arefesinde olan birine vereceğim. Hala ne dolap alacağım onuda bulamadım yani birçok sıkıntı vardı zaten birde dolapla uğraşıyorum. Frekans dediğin olay doğru hocam mutfakta olan ses nasıl salona gelebilir ancak uğultu yapan frekanslar yardımı ile. Bence servis gelsin ben değişim veya iade istiyorum desen sisteme girebilir kafasına göre girersede sana bilgi fişi gelecek zaten genel merkezi arayıp beklentini iletirsin. Umarım çözülür bir şekilde ben çok şükür kurtuldum
Çok teşekkür ederim, forumlarda bilgi alışverişini bu yüzden çok seviyorum. Bakalım servis bir görsün ne diyecekler merak içerisindeyim. iade edeceksem de planlamayı iyi yapmak gerekiyor :D ortada buzdolapsız 3-4 gün geçirmekte söz konusu olabilir. İade konusunda işin içerisine +2 yıl garanti için ödenen tutar falan da girecek çünkü :D

alternatif dolap için marka ve model hazır. ama önceliğim sessiz çalışan bir arçelik 570475 modeli :)

yarın itibariyle gelişmeleri daha ayrıntılı yine bu başlık altında paylaşacağım
 
Çok teşekkür ederim, forumlarda bilgi alışverişini bu yüzden çok seviyorum. Bakalım servis bir görsün ne diyecekler merak içerisindeyim. iade edeceksem de planlamayı iyi yapmak gerekiyor :D ortada buzdolapsız 3-4 gün geçirmekte söz konusu olabilir. İade konusunda işin içerisine +2 yıl garanti için ödenen tutar falan da girecek çünkü :D

alternatif dolap için marka ve model hazır. ama önceliğim sessiz çalışan bir arçelik 570475 modeli :)

yarın itibariyle gelişmeleri daha ayrıntılı yine bu başlık altında paylaşacağım
Rica ederim hocam bende takipte olacağım edindiğim tecrübeleri paylaşmaktan asla çekinmem umarım istediğin şekilde çözüme kavuşmasını sağlayabiliriz, tekrardan görüşmek dileğiyle iyi akşamlar :)
 
Sesi paylaşabilir misiniz? Bunlar inverter motor değil yani ses alçalıp yükselmez. Tek kademe çalışır sonra stop eder.
Dün Arçelik servisten gelmişler fakat ben olmadığım için ablam ile görüşme sağlamışlar. Yeni nesil buzdolapları maalesef böyle denilmiş. İnverter motorlarda bu ses olması normal bilgisi verilmiş. Şimdilik servis kaydını kapatmışlar. Ablam da 5 ay olmayacağı için şuan daha fazla uğraşmak istememiş.

Verdiğiniz bilgiler ışığında bu dolabın inverter olmadığını söyledim. Adamlar ısrarla inverter motor olarak bahsetmiş.


Bu sebeple süreci maalesef 5-6 ay kadar uzatacağız. 6 ay sonra geldiğinde yine rahatsız hissederse ona göre yol izlemeyi planlıyoruz.

En azından bu şikayet gerekçesi ile açılmış bir kaydımız oldu. En kısa sürede motorun fotosunu çekip paylaşacağım
 
Yeni nesil buzdolapları maalesef böyle denilmiş.
Yeni Nesil dedikleri buzdolabı 15 sene önce bildiğimiz ve aldığımız buzdolabından farklı değil.

Haaa, ''Yeni Nesiller böyle abla, eskiden olsa Danfoss, Embraco kompresör kullanırdık ama şimdi artık CUBİGEL gibi adı sanı bilinmemiş kompresörler kullanıyoruz'' diyebilecek cesaretleri yok tabi o ayrı konu ;)

1700037704048.jpeg
 
Dün Arçelik servisten gelmişler fakat ben olmadığım için ablam ile görüşme sağlamışlar. Yeni nesil buzdolapları maalesef böyle denilmiş. İnverter motorlarda bu ses olması normal bilgisi verilmiş. Şimdilik servis kaydını kapatmışlar. Ablam da 5 ay olmayacağı için şuan daha fazla uğraşmak istememiş.

Verdiğiniz bilgiler ışığında bu dolabın inverter olmadığını söyledim. Adamlar ısrarla inverter motor olarak bahsetmiş.


Bu sebeple süreci maalesef 5-6 ay kadar uzatacağız. 6 ay sonra geldiğinde yine rahatsız hissederse ona göre yol izlemeyi planlıyoruz.

En azından bu şikayet gerekçesi ile açılmış bir kaydımız oldu. En kısa sürede motorun fotosunu çekip paylaşacağım
O nasıl bir yetkili servismiş. Sizin dolap inverter minverter değil normal düz kompresörlü. Görselini de paylaşırsanız ne olduğunu açıkça görürüz zaten.
 
1.5 sene önce Altus Alk 471X Kombi tip NF buzdolabı almıştım. Klasik tip dolaplara göre çok verimli soğutmadığını düşünüyorum. Ses sorunu yaşamıyordum ancak 1 aydır falan gece sessizliğinde şıkırtılı sesler gelmeye başladı ki önceden yoktu. Çalışmasında bir değişiklik olmadığı için şimdilik bekliyorum. Garantisini 7 yıla çıkarmıştım sanırım iyi yapmışım. Arçelik grubu eskisi kadar dolaplarda başarılı değil mi acaba?
 
O nasıl bir yetkili servismiş. Sizin dolap inverter minverter değil normal düz kompresörlü. Görselini de paylaşırsanız ne olduğunu açıkça görürüz zaten.
Kompresör olarak jiaxipera olarak gözüküyor.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Görsel 2023-11-17 saat 12.51.29_5c8e44cf.jpg
    WhatsApp Görsel 2023-11-17 saat 12.51.29_5c8e44cf.jpg
    39.1 KB · Görüntüleme: 21
  • WhatsApp Görsel 2023-11-17 saat 12.51.30_32e7ca7a.jpg
    WhatsApp Görsel 2023-11-17 saat 12.51.30_32e7ca7a.jpg
    43.2 KB · Görüntüleme: 14
  • WhatsApp Görsel 2023-11-17 saat 12.51.30_62bba70e.jpg
    WhatsApp Görsel 2023-11-17 saat 12.51.30_62bba70e.jpg
    53.5 KB · Görüntüleme: 19
  • WhatsApp Görsel 2023-11-17 saat 12.51.30_fbf307f0.jpg
    WhatsApp Görsel 2023-11-17 saat 12.51.30_fbf307f0.jpg
    49.4 KB · Görüntüleme: 21
:D hayret bir şey bunlar ya. Neresi inverter bunun :D klasik hermetik pistonlu kompresör işte. Jiaxipera olduğu da iyi. O uğultu sesini de paylaşırsanız iyi olur.
valla garip bir şekilde ses nispeten azalmış.

jiaxipera olması iyi bir durum mudur ?
 

Ekli dosyalar

  • Ekran görüntüsü 2023-11-17 165244.png
    Ekran görüntüsü 2023-11-17 165244.png
    286.3 KB · Görüntüleme: 9
Bu Arçelik de her modelde farklı motor kullanıyor herhalde. Hatta aynı modelin farklı üretim tarihlerinde de fark var. Bizim dolap aldığımızda standart kompresörlü olarak satılıyordu (Donper kompresör var) Son zaman ürettiklerinde TEE inverter kompresör kullanmışlar. Olası bir motor değişikliğinde hangisini kullanacaklar acaba?
 
Bu Arçelik de her modelde farklı motor kullanıyor herhalde. Hatta aynı modelin farklı üretim tarihlerinde de fark var. Bizim dolap aldığımızda standart kompresörlü olarak satılıyordu (Donper kompresör var) Son zaman ürettiklerinde TEE inverter kompresör kullanmışlar. Olası bir motor değişikliğinde hangisini kullanacaklar acaba?
Şunu kullanacaklar :)

Cubigel

1700294665975.jpeg
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri