Merhaba, 1 Kasım 2023'te sıfır aldığım Arçelik 12325 A model klimamın montajı İzmir Menemen Arçelik yetkili servisi tarafından yapıldı. Evde duvara gömülü hazır boru ve elektrik tesisatı vardı, montaj onun üzerine yapıldı. Montajdan önce ustaya bu tesisat sağlammı bir problem olmasın diye sorduğumda, varsa zaten belli olur hallederiz dedi. Usta klimayı kurdu gitti.
Klima kurulumundan yaklaşık 1 ay sonra Aralık ayında ısınmak için klimamı ilk defa çalıştırdığımda iç üniteden bakır borunun duvardan çıktığı yerden soğutucu akışkan ve yağ damladığını gördüm. Tekrar kurulumu yapan Arçelik yetkili servisini çağırdım, yine aynı usta geldi, "benlik bir durum yok tesisatta kaçak var" dedi ve tamir için üstüne ekstra ücret istedi. Bunun montaj hatası olduğunu söyledim ancak ısınmaya mecbur olduğum için ücreti kabul ettim. Buna rağmen servis elemanı evin duvarını hem içeriden hem dışarıdan kırmasına rağmen sözde kaçağı bulamadı.
İşlemden önce bana "Duvarı fazla kırmayacaz santim santim ilerleyecez, zaten kaçak çok yakından borunun büküldüğü yerden geliyor" demesine rağmen iki tane dirsek kadar duvar kırıldı ama ortada kaçak falan yok... Servis elemanı kaçağı bulamayınca daha fazla kırmasına izin vermedim, sıfırdan kendi borunuzla montaj yapın dedim. Servis müdürüne sorup bana randevu vereceklermiş.
Bu durumda nasıl ilerlemeliyim? Ben akan sıvının montaj hatasından kaynaklandığını düşünüyorum. Çünkü usta uyarımı dikkate almadan ve tesisatı kontrol etmeden montajı yapıp gitti. Şayet tesisatta kaçak varsa, en başından problemli tesisata montaj yapmamalıydı. Ve eğer tesisatta problem yoksa, usta boruları haldır huldur eğip bükerken kendisinin çatlatmadığı da ne malum?
Ayrıca dış ünitem bu durumda artık mundar olmuşmudur? Servis elemanı dış üniteye gaz basacaz sıfır gibi olacak dedi ama size de sormak istedim. Bu klimayı değişim yada iade etmelimiyim, böyle bir hakkım varmı?
Teşekkürler.
Klima kurulumundan yaklaşık 1 ay sonra Aralık ayında ısınmak için klimamı ilk defa çalıştırdığımda iç üniteden bakır borunun duvardan çıktığı yerden soğutucu akışkan ve yağ damladığını gördüm. Tekrar kurulumu yapan Arçelik yetkili servisini çağırdım, yine aynı usta geldi, "benlik bir durum yok tesisatta kaçak var" dedi ve tamir için üstüne ekstra ücret istedi. Bunun montaj hatası olduğunu söyledim ancak ısınmaya mecbur olduğum için ücreti kabul ettim. Buna rağmen servis elemanı evin duvarını hem içeriden hem dışarıdan kırmasına rağmen sözde kaçağı bulamadı.
İşlemden önce bana "Duvarı fazla kırmayacaz santim santim ilerleyecez, zaten kaçak çok yakından borunun büküldüğü yerden geliyor" demesine rağmen iki tane dirsek kadar duvar kırıldı ama ortada kaçak falan yok... Servis elemanı kaçağı bulamayınca daha fazla kırmasına izin vermedim, sıfırdan kendi borunuzla montaj yapın dedim. Servis müdürüne sorup bana randevu vereceklermiş.
Bu durumda nasıl ilerlemeliyim? Ben akan sıvının montaj hatasından kaynaklandığını düşünüyorum. Çünkü usta uyarımı dikkate almadan ve tesisatı kontrol etmeden montajı yapıp gitti. Şayet tesisatta kaçak varsa, en başından problemli tesisata montaj yapmamalıydı. Ve eğer tesisatta problem yoksa, usta boruları haldır huldur eğip bükerken kendisinin çatlatmadığı da ne malum?
Ayrıca dış ünitem bu durumda artık mundar olmuşmudur? Servis elemanı dış üniteye gaz basacaz sıfır gibi olacak dedi ama size de sormak istedim. Bu klimayı değişim yada iade etmelimiyim, böyle bir hakkım varmı?
Teşekkürler.