Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Arçelik klima hatalı montaj, soğutucu akışkan ve yağ kaçağı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan yaman
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

yaman

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
23 Ara 2023
Mesajlar
6
Merhaba, 1 Kasım 2023'te sıfır aldığım Arçelik 12325 A model klimamın montajı İzmir Menemen Arçelik yetkili servisi tarafından yapıldı. Evde duvara gömülü hazır boru ve elektrik tesisatı vardı, montaj onun üzerine yapıldı. Montajdan önce ustaya bu tesisat sağlammı bir problem olmasın diye sorduğumda, varsa zaten belli olur hallederiz dedi. Usta klimayı kurdu gitti.

Klima kurulumundan yaklaşık 1 ay sonra Aralık ayında ısınmak için klimamı ilk defa çalıştırdığımda iç üniteden bakır borunun duvardan çıktığı yerden soğutucu akışkan ve yağ damladığını gördüm. Tekrar kurulumu yapan Arçelik yetkili servisini çağırdım, yine aynı usta geldi, "benlik bir durum yok tesisatta kaçak var" dedi ve tamir için üstüne ekstra ücret istedi. Bunun montaj hatası olduğunu söyledim ancak ısınmaya mecbur olduğum için ücreti kabul ettim. Buna rağmen servis elemanı evin duvarını hem içeriden hem dışarıdan kırmasına rağmen sözde kaçağı bulamadı.

İşlemden önce bana "Duvarı fazla kırmayacaz santim santim ilerleyecez, zaten kaçak çok yakından borunun büküldüğü yerden geliyor" demesine rağmen iki tane dirsek kadar duvar kırıldı ama ortada kaçak falan yok... Servis elemanı kaçağı bulamayınca daha fazla kırmasına izin vermedim, sıfırdan kendi borunuzla montaj yapın dedim. Servis müdürüne sorup bana randevu vereceklermiş.

Bu durumda nasıl ilerlemeliyim? Ben akan sıvının montaj hatasından kaynaklandığını düşünüyorum. Çünkü usta uyarımı dikkate almadan ve tesisatı kontrol etmeden montajı yapıp gitti. Şayet tesisatta kaçak varsa, en başından problemli tesisata montaj yapmamalıydı. Ve eğer tesisatta problem yoksa, usta boruları haldır huldur eğip bükerken kendisinin çatlatmadığı da ne malum?

Ayrıca dış ünitem bu durumda artık mundar olmuşmudur? Servis elemanı dış üniteye gaz basacaz sıfır gibi olacak dedi ama size de sormak istedim. Bu klimayı değişim yada iade etmelimiyim, böyle bir hakkım varmı?

Teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1716.JPG
    IMG_1716.JPG
    23 KB · Görüntüleme: 14
  • IMG_1718.JPG
    IMG_1718.JPG
    62 KB · Görüntüleme: 14
  • IMG_1721.JPG
    IMG_1721.JPG
    68.2 KB · Görüntüleme: 14
  • WhatsApp Image 2023-12-23 at 12.24.00_16b123c0.jpg
    WhatsApp Image 2023-12-23 at 12.24.00_16b123c0.jpg
    49.3 KB · Görüntüleme: 17
Öncelikle geçmiş olsun.

Ankastre tesisatlarda sorumluluk tüketicinin olsa da montaj esnasında KONTROL ETME yükümlülüğü yetkili servisindir.

Tesisatta sorun olup olmadığını TEYİT edip sonra montajı yağmalıydı ve görünen o ki tesisatta da zaten sorun bulamamış. Bu durumda bu olay AYIPLI HİZMET sınıfına girer ve yine seçimlik haklarınız doğar aynı zamanda sonuçta montaj kaynaklı arıza olması nedeniyle neticede ARIZA vasfı devreye girdiği için artık sadece hizmet değil MAL da ayıplıdır ve 6502 Madde 8 ve 11 kapsamında malın ayıpsız misli ile değişimini talep edebilirsiniz.

Açıkça ifade edeyim. Samimi olsalar, ihaleyi hemen tüketici üstüne bırakalım modunda değil de ''Gerçekten sorun nerede?'' modunda olsalar biz de insan gibi davranırız fakat bu koşullarda gerek yok.

Klimanızın değişimini ve başka bir servisin hizmet vermesini istediğinizi belirtimelisiniz Arçelik Merkeze, kabul etmiyorlarsa Hukuk yolu açık elbette.
 
Öncelikle geçmiş olsun.

Ankastre tesisatlarda sorumluluk tüketicinin olsa da montaj esnasında KONTROL ETME yükümlülüğü yetkili servisindir.

Tesisatta sorun olup olmadığını TEYİT edip sonra montajı yağmalıydı ve görünen o ki tesisatta da zaten sorun bulamamış. Bu durumda bu olay AYIPLI HİZMET sınıfına girer ve yine seçimlik haklarınız doğar aynı zamanda sonuçta montaj kaynaklı arıza olması nedeniyle neticede ARIZA vasfı devreye girdiği için artık sadece hizmet değil MAL da ayıplıdır ve 6502 Madde 8 ve 11 kapsamında malın ayıpsız misli ile değişimini talep edebilirsiniz.

Açıkça ifade edeyim. Samimi olsalar, ihaleyi hemen tüketici üstüne bırakalım modunda değil de ''Gerçekten sorun nerede?'' modunda olsalar biz de insan gibi davranırız fakat bu koşullarda gerek yok.

Klimanızın değişimini ve başka bir servisin hizmet vermesini istediğinizi belirtimelisiniz Arçelik Merkeze, kabul etmiyorlarsa Hukuk yolu açık elbette.

Yanıtınız için teşekkür ederim Adem bey. Sadece dış ünitenin mi yoksa iç ünitenin de değişimini mi talep etmeliyim? Benim amacım bu kış klima ile ısınabilmekti. Eğer servisin dediği gibi bu klima gaz basıldığında sıfırı gibi performans verecekse değişim/iade hakkım olmasına rağmen servisle anlaşmaya hazırım. Ancak dış ünite, yağı ve gazı kaçtıktan sonra tekrar basılsa da sıfırı gibi olmayacaksa o zaman değişim ve iade konusunda ısrar etmeyi düşünüyorum.

Hukuk konusunda ticari mahekemede dava açmak hem uzun hemde masraflı bir süreç. Sadece Hakem Heyeti'ne sıcak bakıyorum, o zaman bile sanırım baya bir süre beklemem gerekecek.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri