Son yıllarda bildiğiniz üzere batarya döngüsü söz konusu olmaya başladı. Eskiden ne kadar kullanıldığına bakılmaksızın batarya sorunu yaşayanların bataryası eğer garanti dahilinde ise değiştiriliyordu. Hatta telefonların arkası elle açılabildiği için kendimizin değiştirme imkanı bile vardı. Ancak son yıllarda batarya konusunun planlı eskitme ve batarya değişimini tekelleştirmeleriyle birlikte haksız bir gelir kapısı haline geldiğini söylemek bence yanlış olmaz. Örneğin herkesin bildiği A. telefon markası pil 500 döngüyü aşmazsa garanti için hak tanıyor ancak bu çok saçma geliyor bana. 2 yıllık garanti süresi içinde 730 gün var ve batarya ''sözde ömrünü'' 500 döngüde/günde (en iyi ihtimalle günde bir kez şarj edildiği varsayılırsa) tamamlıyor. Bunu detaylı araştırdığımda ise öğrendiğim bilgiye göre ''Yurt dışında 1 yıl garanti ve 500 döngü hakkı tanındığı için herhangi bir sorun olmuyor ancak Türkiye'nin yasalarından dolayı garanti 2 yıl olduğu için döngü konusunda ek bir desteğimiz yok'' dendi. Ve bu 2 yıl garantiyi bir lütufmuş gibi ''bak yurt dışında normalde bir yıl garanti ama sizde iki yıl yapıyoruz garantiyi'' üslubuyla sunuyorlar.
Oldu da garantinin son birkaç ayı kala bataryamız bozuldu. Bu durumda THH'den ücretsiz onarım talep etsek haklı bulunur muyuz?
Oldu da garantinin son birkaç ayı kala bataryamız bozuldu. Bu durumda THH'den ücretsiz onarım talep etsek haklı bulunur muyuz?