Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Çamaşır Makinesi Trendyol Garanti Uzatma Teklifi

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

ahayyildiz

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
22 Mar 2023
Mesajlar
202
Yakın zamanda satın aldığım Grundig marka çamaşır makinesi için Trendyol bana mesaj gönderdi .
Garanti şartları ek'te ekledim.
Cihazınız değiştirilir veya onarılır diyor.
Arçelik servisine de özellikle sordum ek garantide sürekli tamir olur diyorlar. biz üstümüze bildiririz onlar karar veriyor değişime diyor. Yasal kanuni haklar dedim değişm hakkı doğurursa ne olacak. kimse öyle değişim vermez mahkemeye gitmen lazım diyor yani thh ye. Bu durumda Trendyolu'n teklifi hem taksitli hem daha kabul edici geldi

Trandyola güvenilir mi bu konuda ? tavsiye eder misiniz ?

Ayrıca Arçelik bana garanti koşulları ile ilgili hiçbir evrak vermedi . Ek garanti için garanti koşulları var mı dediğim de servis ben veremem dedi ? Niye veremiyorlar devlet sırrı mı bilmiyorum ?

Vestelden de müşteri hizmetlerinden uzatmıştım. thh de bana bununla ilgili belge yok diye malum olayda golü tüketiciye atmıştı. makine çok gitmedi elimde patlamıştı.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2024-02-22 at 16.05.51.jpeg
    WhatsApp Image 2024-02-22 at 16.05.51.jpeg
    66.4 KB · Görüntüleme: 20

Çamaşır Makinesi Trendyol Garanti Uzatma Teklifi

Yakın zamanda satın aldığım Grundig marka çamaşır makinesi için Trendyol bana mesaj gönderdi .
Garanti şartları ek'te ekledim.
Cihazınız değiştirilir veya onarılır diyor.
Arçelik servisine de özellikle sordum ek garantide sürekli tamir olur diyorlar. biz üstümüze bildiririz onlar karar veriyor değişime diyor. Yasal kanuni haklar dedim değişm hakkı doğurursa ne olacak. kimse öyle değişim vermez mahkemeye gitmen lazım diyor yani thh ye. Bu durumda Trendyolu'n teklifi hem taksitli hem daha kabul edici geldi

Trandyola güvenilir mi bu konuda ? tavsiye eder misiniz ?

Ayrıca Arçelik bana garanti koşulları ile ilgili hiçbir evrak vermedi . Ek garanti için garanti koşulları var mı dediğim de servis ben veremem dedi ? Niye veremiyorlar...
Yakın zamanda satın aldığım Grundig marka çamaşır makinesi için Trendyol bana mesaj gönderdi .
Garanti şartları ek'te ekledim.
Cihazınız değiştirilir veya onarılır diyor.
Arçelik servisine de özellikle sordum ek garantide sürekli tamir olur diyorlar. biz üstümüze bildiririz onlar karar veriyor değişime diyor. Yasal kanuni haklar dedim değişm hakkı doğurursa ne olacak. kimse öyle değişim vermez mahkemeye gitmen lazım diyor yani thh ye. Bu durumda Trendyolu'n teklifi hem taksitli hem daha kabul edici geldi

Trandyola güvenilir mi bu konuda ? tavsiye eder misiniz ?

Ayrıca Arçelik bana garanti koşulları ile ilgili hiçbir evrak vermedi . Ek garanti için garanti koşulları var mı dediğim de servis ben veremem dedi ? Niye veremiyorlar devlet sırrı mı bilmiyorum ?

Vestelden de müşteri hizmetlerinden uzatmıştım. thh de bana bununla ilgili belge yok diye malum olayda golü tüketiciye atmıştı. makine çok gitmedi elimde patlamıştı.
Yalan dolan fasa fiso

''AMAN''diyorum daha nasıl uyarayım onu da bilemedim :D

Arçeliğin kendisinden +4 yıl ek garanti yaptırın, böyle teklifleri de elinizin tersi ile itin. Kapıdan kovun ve bacayı da betonla kapatın o derece lüzumsuz ve faydasız bir para tuzağıdır kendisi.
 
Çözüm
Yalan dolan fasa fiso

''AMAN''diyorum daha nasıl uyarayım onu da bilemedim :D

Arçeliğin kendisinden +4 yıl ek garanti yaptırın, böyle teklifleri de elinizin tersi ile itin. Kapıdan kovun ve bacayı da betonla kapatın o derece lüzumsuz ve faydasız bir para tuzağıdır kendisi.
Adem Bey açıkcası kanunu hakkım değişim gerektiğinde uzatma yüzünden değişim yerine sürekli tamir edecekse ki Arçelikte ki servis yetkili öyle diyor o yüzden garanti uzatmak bana anlamsız geliyor. Kararsızım bu konuda açıkcası
 
Adem Bey açıkcası kanunu hakkım değişim gerektiğinde uzatma yüzünden değişim yerine sürekli tamir edecekse ki Arçelikte ki servis yetkili öyle diyor o yüzden garanti uzatmak bana anlamsız geliyor. Kararsızım bu konuda açıkcası
3 yıllık fabrika garantisi sonrasında olacak herhangi bir arızayı +4 yıl ek garanti yaptırırsanız ücretsiz şekilde onaracaklar. Yaptırmazsanız günün kuruyla sağlam ücretler ödemeniz olası. Motor, anakart arızaları yabana atılmamalı ücret açısından.
 
Techpoint in özelliği, giden ürünün geri gelmemesi :D 3-4 yıl sonrada fatura üstünden ücret iadesi yapar missss....

 
Adem Bey açıkcası kanunu hakkım değişim gerektiğinde uzatma yüzünden değişim yerine sürekli tamir edecekse ki Arçelikte ki servis yetkili öyle diyor o yüzden garanti uzatmak bana anlamsız geliyor. Kararsızım bu konuda açıkcası

Çakal bunlar. 20 bin liraya makine aldınız diyelim. 6 sene sonra emsali 200bin olsun Arızalandığında tamiri o gün için 30 bin tutacak misal. Tamir olmuyor deyip fatura bedeli olan 20bini elinize sayıp sıyrılacaklar. Hatta ondan bile amortisman düşecekler. Ürün ömrünün %70'i gitti, 20 bin liranın %30'u olan 6 bin lira öderiz derler. Hadi buyrun yaptırın.

Ha, şahsen üreticinin ek garantisini de ürün fiyatına göre oransal olarak ucuz olmadığı sürece önermem. Ama onda bile en azından koç gibi tamir ederler, edilemezse yenisini inisiyatifle bile olsa verirler.

Satıcıların çakma sigortalarına ek garanti diye bulaşmayın.
 
Adem Bey açıkcası kanunu hakkım değişim gerektiğinde uzatma yüzünden değişim yerine sürekli tamir edecekse ki Arçelikte ki servis yetkili öyle diyor o yüzden garanti uzatmak bana anlamsız geliyor. Kararsızım bu konuda açıkcası
Ben bu görüşünüze katılmıyorum zira seçimden sonrası dolar 37 Lirayı daha bugünkü faiz kararından sonra piyasalar çoktan kabul etmiş durumda.

Eve satın almayı düşündüğüm çamaşır bulaşık makinesini gidip taksitle şimdiden alsam mı diye düşünmeye başladığım bir ortamda siz 3 seneden sonraki 4 senelik kısım için ''Öyleyse Kalsın'' tarzı yaklaşırsanız çok ciddi bir zarar döngüsüne girmiş olursunuz bana göre.

Aynı zamanda bahsettiğiniz Trendyol Teknosa Vatan Media Markt vs gibi yerlerin anjinli sigorta, janjanlı kasko, durmayan garanti, koşan güvence bla bla adı altında sattığı sigırta poliçelerinin nasıl işlediğini ben size anlatayım zira bu firmalar o poliçeleri size satarken neler neler diyor da, komisyon olarak biz bunlardan savunma istediğimizde ''Ama biz sözlşemede öyle demedik'' diye kıvırıveriyorlar.

Siz şimdi 30 bin liraya aldığınız makineyi bu trendyol denen yerden bu adını bilmediğim güvrenceye aldınız değil mi?
Hah işte yasal garanti biince bu sistem devreye girdiğinde zaten sizin ürüne arçelik yetkili sevisi bakmıyor önce o konud abilgi vermiş olayım.
Sigorta şisketinin her il veya ilçede anlaşma yaptığı ''Saıların Sülo'' modundaki 10 metrekarelik beyaz eşya tükkanları sizin makinenizi alıyor, örneğin 4 sene sonranın rakamları ile sigorta şirketine diyor ki ''bunun tamiri 40.000 lira''

Nasıl yani? ne 40 bini yahu biz makineyi aldık 30 bine.
Evet doğru da 4 yıl önceydi o, dolar oldu 80 lira, (sallıyorum) motoru yanmış, motoru da işçilikle bu kadar.

Tamam o zaman ne oluyor? Siz diyorsunuz ki ''Bana ne aga, ben zamanında parasını verdim yaptırdım kaskomu sigortamı garantimi vs vs) Değişecek veya yapılacak elbette.

Ama şirket öyle demiyor.

  • Ürünün onarımı ekonomik değil veya teknik olarak onarımı mümkün değilse, ürün fatura bedelinin x yıla kadar %40, Y yıla kadar %50, Z yıla kadar %60'ı oranında HEDİYE ÇEKİ tanımlanır (bazıları para da ödüyor)
  • Arızalı ürünün onarımının mümkün olmadığı veya tamir masraflarının sigorta (ürün) bedelini aştığı durumlarda ürün fatura bedeli kadar hediye çeki veya para
ben sadece basit iki kaçış yolu yazdım, o poliçelerde daha neler neler yazıyor size zırnk koklatmamak için.
Şimdi makinenin tamiri bile 40 bin lira olmuşsa, sizin 30 bine aldığınız maineyi artık 13bin olarak kabul edebiliriz değil mi?

Peki, bahsi geçen sözde koruma sistemine göre size, sizin ödediğiniz 30 bin liranın en fazla %60 ını ödemeyi vaat ediyorlar. 30 binin %60 ını varın siz hesaplayın, %50 ve %40 dan bahsetmiyorum bile.

Sizin makinenize el koyacaklarını da unutmayınız.

Sizin makineyi sigırta şirketi işçilikkarşılığı ustaya verecek, usta size 40 bin dediği tamir masrafını kendisi 4 bine halledecek ve makineyi 24 binden ikinci elde satışa çıkartacak bunu da unutmayalım.

Siz ise size ödenek en fazla 20 bin lirayı alıp elinizdeki makineyi d ekaptırığ mağazaya gidip üstüne 110bin ödeyip yeni makine alacaksınız ve bunun adı da Hokno garanti olacak.


Peki Arçelikten Vestelden BSH ve Samsungdan firmanın kendi sattığı garantileri aldığınızda ne oluyor?
Yasal garanti bitiğinde ihtiyari garanti adı altındaki diğer süreç devreye giriyor.
Nedir ihtiyari garanti?

Madde Metni. (1) İhtiyari garanti, tüketicinin yasal hakları saklı kalmak kaydıyla mal veya hizmetle ilgili; değişim, onarım, bakım, bedel iadesi ve benzeri hususlarda satıcı, sağlayıcı, üretici veya ithalatçı tarafından verilen ilave taahhüdü ifade eder.

Yani sizin makine 5 sene sonra da arıza yapsa, dolar 200 lira da olsa sizin yasal hakkınız mahfuz kalır zira halen Garanti Belge Yönetmeliği çerçevesinde ele alınır sizin konunuz. Sigorta poliçeleri nedeniyle Sözleşmeler Hukuku çerçevesinde değil.

Şimdi siz buna güvenmiyor ama hokno garantiye mi güveniyorsunuz? :alala
 
Çakal bunlar. 20 bin liraya makine aldınız diyelim. 6 sene sonra emsali 200bin olsun Arızalandığında tamiri o gün için 30 bin tutacak misal. Tamir olmuyor deyip fatura bedeli olan 20bini elinize sayıp sıyrılacaklar. Hatta ondan bile amortisman düşecekler. Ürün ömrünün %70'i gitti, 20 bin liranın %30'u olan 6 bin lira öderiz derler. Hadi buyrun yaptırın.

Ha, şahsen üreticinin ek garantisini de ürün fiyatına göre oransal olarak ucuz olmadığı sürece önermem. Ama onda bile en azından koç gibi tamir ederler, edilemezse yenisini inisiyatifle bile olsa verirler.

Satıcıların çakma sigortalarına ek garanti diye bulaşmayın.
Valla hocam ben yzarken sizler de aynı minvalde mesajlar atmışsınız ellerinize sağlık.

İnsanımızı şu para tuzaklarından bir türlü yeterince kurtaramıyoruz.

Hayatıma gördüğüm en aşağılık yapılanmalardan birisidir bu.
 
Buna benzer bir durum mediamarkt ta mevcut. Sigortanın Anlaşmalı olduğu firma aklıma gelmiyor ama bakıp ekleme yaparım.

Telefona sigorta yaptırıyorsunuz, size sigortayı satan kişi ekran kırılsın, su dökülsün, balkondan düşsün, ücretsiz tamir ve parça değişimi garantisi veriyor. Evde çocuk varsa kesin yaptırın diyor. Yaptırıyorsunuz.

Telefonun başına birşey geliyor ve sigortam var diyerek yolluyorsunuz. Gelen cevap tamir edilemez durumda, cihaz pert, ücret iadesi yapılacak. Bu da ilk 3 ay %90, sonraki 3 ay %70, sonraki 3 ay için %60 diye gidiyor iade edilecek tutar.

Yok kabul etmiyorum diyorsun telefonu geri verin, maalesef telefon imha edildi bilgisi geliyor.

Buraya kadar sorun yok. Lanet olsun diyerek kuetarabildiğinizi kurtarıyor ve ücret iadesini alıyorsunuz.


Asıl ilginç durum şimdi başlıyor. Ufak bir araştırma ile ilgili teknik servisin, bir de yenileme ve satış platformu var.

Çok güzel tezgah di mi?

Bu gibi durumların önüne geçebilmek adına muhakkak imei nizi bir yere kaydedin. Çalıntı olarak işleyin

Firma :ALTAR GROUP
 
3 yıllık fabrika garantisi sonrasında olacak herhangi bir arızayı +4 yıl ek garanti yaptırırsanız ücretsiz şekilde onaracaklar. Yaptırmazsanız günün kuruyla sağlam ücretler ödemeniz olası. Motor, anakart arızaları yabana atılmamalı ücret açısından.
3000 ₺ onarım için ödemektense arızaya 4 bin vermeye kabulüm. zaten ek güvencede değişim garantisi yok diyor hiçbir firma thh heyetide evlere şenlik ne diyeceği garanti değil. Vestel gibi sürekli bozulup duracaksa onarım garantisinin de bir anlamı yok 3 ayda bir tamirci ile uğraşmaktansa bu sefer başka bir marka Çm ye transfer olma zamanı gelmiştir benim adıma.
 
Ben bu görüşünüze katılmıyorum zira seçimden sonrası dolar 37 Lirayı daha bugünkü faiz kararından sonra piyasalar çoktan kabul etmiş durumda.

Eve satın almayı düşündüğüm çamaşır bulaşık makinesini gidip taksitle şimdiden alsam mı diye düşünmeye başladığım bir ortamda siz 3 seneden sonraki 4 senelik kısım için ''Öyleyse Kalsın'' tarzı yaklaşırsanız çok ciddi bir zarar döngüsüne girmiş olursunuz bana göre.

Aynı zamanda bahsettiğiniz Trendyol Teknosa Vatan Media Markt vs gibi yerlerin anjinli sigorta, janjanlı kasko, durmayan garanti, koşan güvence bla bla adı altında sattığı sigırta poliçelerinin nasıl işlediğini ben size anlatayım zira bu firmalar o poliçeleri size satarken neler neler diyor da, komisyon olarak biz bunlardan savunma istediğimizde ''Ama biz sözlşemede öyle demedik'' diye kıvırıveriyorlar.

Siz şimdi 30 bin liraya aldığınız makineyi bu trendyol denen yerden bu adını bilmediğim güvrenceye aldınız değil mi?
Hah işte yasal garanti biince bu sistem devreye girdiğinde zaten sizin ürüne arçelik yetkili sevisi bakmıyor önce o konud abilgi vermiş olayım.
Sigorta şisketinin her il veya ilçede anlaşma yaptığı ''Saıların Sülo'' modundaki 10 metrekarelik beyaz eşya tükkanları sizin makinenizi alıyor, örneğin 4 sene sonranın rakamları ile sigorta şirketine diyor ki ''bunun tamiri 40.000 lira''

Nasıl yani? ne 40 bini yahu biz makineyi aldık 30 bine.
Evet doğru da 4 yıl önceydi o, dolar oldu 80 lira, (sallıyorum) motoru yanmış, motoru da işçilikle bu kadar.

Tamam o zaman ne oluyor? Siz diyorsunuz ki ''Bana ne aga, ben zamanında parasını verdim yaptırdım kaskomu sigortamı garantimi vs vs) Değişecek veya yapılacak elbette.

Ama şirket öyle demiyor.

  • Ürünün onarımı ekonomik değil veya teknik olarak onarımı mümkün değilse, ürün fatura bedelinin x yıla kadar %40, Y yıla kadar %50, Z yıla kadar %60'ı oranında HEDİYE ÇEKİ tanımlanır (bazıları para da ödüyor)
  • Arızalı ürünün onarımının mümkün olmadığı veya tamir masraflarının sigorta (ürün) bedelini aştığı durumlarda ürün fatura bedeli kadar hediye çeki veya para
ben sadece basit iki kaçış yolu yazdım, o poliçelerde daha neler neler yazıyor size zırnk koklatmamak için.
Şimdi makinenin tamiri bile 40 bin lira olmuşsa, sizin 30 bine aldığınız maineyi artık 13bin olarak kabul edebiliriz değil mi?

Peki, bahsi geçen sözde koruma sistemine göre size, sizin ödediğiniz 30 bin liranın en fazla %60 ını ödemeyi vaat ediyorlar. 30 binin %60 ını varın siz hesaplayın, %50 ve %40 dan bahsetmiyorum bile.

Sizin makinenize el koyacaklarını da unutmayınız.

Sizin makineyi sigırta şirketi işçilikkarşılığı ustaya verecek, usta size 40 bin dediği tamir masrafını kendisi 4 bine halledecek ve makineyi 24 binden ikinci elde satışa çıkartacak bunu da unutmayalım.

Siz ise size ödenek en fazla 20 bin lirayı alıp elinizdeki makineyi d ekaptırığ mağazaya gidip üstüne 110bin ödeyip yeni makine alacaksınız ve bunun adı da Hokno garanti olacak.


Peki Arçelikten Vestelden BSH ve Samsungdan firmanın kendi sattığı garantileri aldığınızda ne oluyor?
Yasal garanti bitiğinde ihtiyari garanti adı altındaki diğer süreç devreye giriyor.
Nedir ihtiyari garanti?

Madde Metni. (1) İhtiyari garanti, tüketicinin yasal hakları saklı kalmak kaydıyla mal veya hizmetle ilgili; değişim, onarım, bakım, bedel iadesi ve benzeri hususlarda satıcı, sağlayıcı, üretici veya ithalatçı tarafından verilen ilave taahhüdü ifade eder.

Yani sizin makine 5 sene sonra da arıza yapsa, dolar 200 lira da olsa sizin yasal hakkınız mahfuz kalır zira halen Garanti Belge Yönetmeliği çerçevesinde ele alınır sizin konunuz. Sigorta poliçeleri nedeniyle Sözleşmeler Hukuku çerçevesinde değil.

Şimdi siz buna güvenmiyor ama hokno garantiye mi güveniyorsunuz? :alala
Bilmiyorum bu süreçleri Trendyol Hb Amazon gibi firmalar en azından ismi büyük firmalar bu şekilde müşteri nasıl çekecekler yaptıkları çakallıklar ortaya dökülürse. Ayrıca enflasyonda diyelim 16 bine aldığım makine 35 bin oldu. tamir de diyeim 16 binken 5 bin idi 35 bin olunca tamiri 12 bin oldu . Tamam 1 sefer olarak cebimden 9 bin ₺ fazla ₺ çıkacak . mantıklı ancak mantıklı olmayan taraf sürekli arıza yapmasında ki süreç. sonuçta 3 4 ayda bir tamir görecek makine konforu bozar. o yüzden bozulmazsa 7 sene Grundig buzdolabı gibi cebimde 3 bin ₺ kalmış olacak ki o da enflasyonda attım 1,500 ₺ ye düşecek. mantıklı da gelse onarım sürekli bozulmalarda bana cazip gelmiyor . Grundig'e güveniyorum. Anneme aldığım 7 seneyi geçen zamanıda ki en uygun fiatlı Grundig buzdolabı bile benim yüksek fiyatlı grundig kadar randımanlı olmasada bozulmamak için çalışmak için gösterdiği dirence hayranım. biz insanlarda böyle direnç olsa ülke daha güzel olurdu diyorum. en ufak zorda hemen kayış atıyor toplum olarak bizler. Servis sanırım 3 yıl garanti bitene kadar garantiyi uzatma süren var dedi 3. yılında bir kez daha düşünürüm diye düşünüyorum
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri