Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

İkinci defa aynı sorundan servise giden ürün üzerinde haklarımız nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Hakan_88
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Hakan_88

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
3 Tem 2024
Mesajlar
4
Merhabalar, 05.12.2023'te panel değişimi gerçekleşen monitörümde aynı yaklaşık 6-7 ay sonra aynı sorun tekrar oluştu. Tekradan servise bırakıp, onarım hakkı kullanılan bir üründe sorun tekrarlarsa seçimlik haklarımız devreye girer ve bende bu haklarımdan "bedel iadesi" istiyorum dedim. Servis bana, o hakkın kullanılabilmesi için aynı yılda olması gerektiğini diyor. Yani 2023de onarılmış bir ürün aynı sorundan tekrar yine aynı yıl içinde gelirse seçimlik hakkınız oluyor, diyor. Bu doğru mudur? Böyle bir saçmalık olamaz dedim, garanti belgesinde bırakın aynı yılda sorunun tekrarlamasını bir süreç bile yazmıyor dedim. Biz merkeze isteğinizi iletiriz, onlar karar verir dediler en son.

Bu hakkın aslı nedir?
 
Son düzenleme:
Bu konuda fikri olan var mı? Servisden dönüş bekliyorum, adamlara net cevap verebilmem lazımda bu konuda. :)Güncel tüketici haklarına nasıl ulaşabilirim peki?
 
Servis her zaman olduğu gibi sallamış
Onlar Mülga 4077 sayılı Kanundan akıllarında kalan bilgi kırıntılarını kendi çıkarları ile harmanlayıp öyle bilgi vermiş.

6502 de sayı kavramı kaldırılmıştır. 1 senede 3, 3 senede 5, 5 senede 10 arıza bla bla yok artık.

Bir mal garanti süresi içerisinde 1 kere dahi arıza yapsa, tüketici seçimlik haklarını kullanmak isterse kullanabilri makul gerekçelerini sunmak koşuluyla. Garanti süresi içerisinde mükerrer arızaya düşen ürün, tüketiciye beklediği faydayı vermeyen üründür ve ürünün ARIZALI olduğuna dair servis belgesinin delil olarak eklenmesi şartı ile seçimlik haklarınızı kullanabilirsiniz.
 
Servis her zaman olduğu gibi sallamış
Onlar Mülga 4077 sayılı Kanundan akıllarında kalan bilgi kırıntılarını kendi çıkarları ile harmanlayıp öyle bilgi vermiş.

6502 de sayı kavramı kaldırılmıştır. 1 senede 3, 3 senede 5, 5 senede 10 arıza bla bla yok artık.

Bir mal garanti süresi içerisinde 1 kere dahi arıza yapsa, tüketici seçimlik haklarını kullanmak isterse kullanabilri makul gerekçelerini sunmak koşuluyla. Garanti süresi içerisinde mükerrer arızaya düşen ürün, tüketiciye beklediği faydayı vermeyen üründür ve ürünün ARIZALI olduğuna dair servis belgesinin delil olarak eklenmesi şartı ile seçimlik haklarınızı kullanabilirsiniz.
Peki bedel iadesi için ikinci arızada aynı sorunun tekrarı olması şartı var mı, arıza aynıdır ama sırf seçimlik hak doğmasın diye farklı bir şeyden kaynaklıda diyebilirler gibisinden.
 
Peki bedel iadesi için ikinci arızada aynı sorunun tekrarı olması şartı var mı, arıza aynıdır ama sırf seçimlik hak doğmasın diye farklı bir şeyden kaynaklıda diyebilirler gibisinden.
Aynı farklı farketmez, arıza arızadır Kanun gözünde :ok
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri