Cihazım Apple Türkiye'den alındı, garanti bitmeye yakın hoparlör ve ahizden boğuk
Ses gelmeye başladı. Garanti servisine gönderdim onlar da ücretli hizmet vereceklerini belirttiler. İtiraz ettim ama işi yokuşa sürdüler. Ben de servis raporunu alıp tüketici hakem heyeti'ne başvurdum.
Ürünümü bilirkişi inceledi, cihazımın hoparlör ve ahize parçalarının arızalı olduğunu söyledi, beni haklı buldular. Ayıpsız misli ile değişim kararı çıktı.
Daha sonra beni Apple'dan aradılar. Elimize karar ulaştı, en yakın garanti servisine cihazınızı bırakacaksınız, iki hafta sonra biz size yeni kutusuz bir cihaz vereceğiz, neden iki hafta dediğimde ise mevcut cihazınızın seri numarası IMEI numarası BTK kaydı yeni telefona yapılacaktır dediler. Ben de bu şekilde bir değişime onay vermediğimi kapalı kutu sıfır ürün istediğimi belirttim. Böyle bir prosedürümüz yok dediler.
Hakem kararının kesinleşmesini bekledim 15 gün, daha sonra bir avukata vekâlet verdim ve icra süreci başlattım. İlk aşamada sıfır kapalı kutu cihaz talep ettik fakat ellerinde bulunmadığın dolayı yaşadığım ilde bulunan ticaret odasından ürünün fiyat araştırmasını yapılmasını istediler. Ürünün satıcısı olmadığı için ticaret odası fiyat vermedi.
Daha sonra güncel değer tespiti için bilirkişi görevlendirilmesini talep ettik. Bilirkişi atandı, iPhone 11 64 GB red model cihazımın güncel değerini 28.000 Türk lirası olarak belirledi. Karşı taraf ücrete itiraz etmedi kabul etti.
3265 TL icra masrafım oldu bilirkişi ücreti ile birlikte, avukatlık ücretini karşı taraftan aldık. Velhasıl kelam iki parçayı yapmayıp toplamda 36.601 TL ödeme gerçekleştirdiler. Bana da ödenen ücret 30400 TL oldu, ben telefonu 2 yıl önce 8000 TL'ye almıştım. 4-5 ay kadar süreç oldu. Sizleride haklarnız hakkında aydınlatmak istedim.
Ses gelmeye başladı. Garanti servisine gönderdim onlar da ücretli hizmet vereceklerini belirttiler. İtiraz ettim ama işi yokuşa sürdüler. Ben de servis raporunu alıp tüketici hakem heyeti'ne başvurdum.
Ürünümü bilirkişi inceledi, cihazımın hoparlör ve ahize parçalarının arızalı olduğunu söyledi, beni haklı buldular. Ayıpsız misli ile değişim kararı çıktı.
Daha sonra beni Apple'dan aradılar. Elimize karar ulaştı, en yakın garanti servisine cihazınızı bırakacaksınız, iki hafta sonra biz size yeni kutusuz bir cihaz vereceğiz, neden iki hafta dediğimde ise mevcut cihazınızın seri numarası IMEI numarası BTK kaydı yeni telefona yapılacaktır dediler. Ben de bu şekilde bir değişime onay vermediğimi kapalı kutu sıfır ürün istediğimi belirttim. Böyle bir prosedürümüz yok dediler.
Hakem kararının kesinleşmesini bekledim 15 gün, daha sonra bir avukata vekâlet verdim ve icra süreci başlattım. İlk aşamada sıfır kapalı kutu cihaz talep ettik fakat ellerinde bulunmadığın dolayı yaşadığım ilde bulunan ticaret odasından ürünün fiyat araştırmasını yapılmasını istediler. Ürünün satıcısı olmadığı için ticaret odası fiyat vermedi.
Daha sonra güncel değer tespiti için bilirkişi görevlendirilmesini talep ettik. Bilirkişi atandı, iPhone 11 64 GB red model cihazımın güncel değerini 28.000 Türk lirası olarak belirledi. Karşı taraf ücrete itiraz etmedi kabul etti.
3265 TL icra masrafım oldu bilirkişi ücreti ile birlikte, avukatlık ücretini karşı taraftan aldık. Velhasıl kelam iki parçayı yapmayıp toplamda 36.601 TL ödeme gerçekleştirdiler. Bana da ödenen ücret 30400 TL oldu, ben telefonu 2 yıl önce 8000 TL'ye almıştım. 4-5 ay kadar süreç oldu. Sizleride haklarnız hakkında aydınlatmak istedim.