Baymak Elegant Prime 18 model klima başka eve taşınma sonrası az soğutmaya başladı. Taşınmadan önce klima sorunsuz çalışıyordu. Taşıma ve kurulum işlemlerini yapan servis daha sonra telefona ya da mesajlara cevap vermedi. Evde başka klima olmadığı için çok sıcaktı, bu yüzden hemen ikinci bir servis çağırdık. Bağlantıları iyi sıkılmamış dedi. Gaz ekledi. Bir gün boyunca iyi soğuttu. Sonra tekrar az soğutmaya başladı. Tekrar aradık. "Onun borusunda kaçak vardır, borusu değişmesi lazım, gelip yaparız ama yeniden ücret alırız" diyorlar.
Bu arada ev çok sıcak olduğu için yatak odasına bir Midea klima aldık. Onun kurulumunu yapan üçüncü servisten, gelmişken Baymak klimaya da bakmalarını rica ettik. Kaçağın nerede olduğunu bulamadılar, ancak gaz ilavesi yaptılar ve bizden ücret almadılar. Klima bir gün boyunca iyi çalıştı, fakat sonra tekrar eski haline döndü. Bu servisin yeri Buca'da olduğu için Karşıyaka'ya sık sık gelmiyorlar.
Biz bu dairede kiracıyız ve apartman yeni yapıldığı için sıva altı bakır boru vardı. Kurulum o boru kullanılarak yapıldı. Müteahhit, bakır boruda sorun varsa değişimini yapacağını söylüyor. Büyük ihtimalle bir yerde gaz kaçağı var ama nerede olduğu belli değil. Dış ünitede, iç ünitede ya da sıva altı boruda olabilir. Klima taşınırken zarar görmüş de olabilir. Dolayısıyla bir test yapılmadan, "sıva altı boruda kaçak var, onu değiştirin" diyemiyoruz.
İkinci servisle tekrar görüştük. tekrar gelip bakmalarını istedik. Tamam, gelip kaçak testi yaparız, dediler. Tahminimce onlar gaz basıncında değişiklik var mı diye basınç göstergesine birkaç dakika bakıp anlamaya çalışacaklar. Klimadaki kaçak küçük olduğu için anlayacaklarını sanmıyorum. Zaten kaçak olduğu anlaşılsa bile bizim için yeterli değil. Kaçağın cihazda mı yoksa sıva altı boruda mı olduğunu öğrenmemiz gerekiyor.
Araştırmalarıma göre işe yarayabilecek üç test yöntemi var:
İzmir Karşıyaka bölgesine hizmet veren, tavsiye edebileceğiniz bir teknik servis var mı?
Bu arada ev çok sıcak olduğu için yatak odasına bir Midea klima aldık. Onun kurulumunu yapan üçüncü servisten, gelmişken Baymak klimaya da bakmalarını rica ettik. Kaçağın nerede olduğunu bulamadılar, ancak gaz ilavesi yaptılar ve bizden ücret almadılar. Klima bir gün boyunca iyi çalıştı, fakat sonra tekrar eski haline döndü. Bu servisin yeri Buca'da olduğu için Karşıyaka'ya sık sık gelmiyorlar.
Biz bu dairede kiracıyız ve apartman yeni yapıldığı için sıva altı bakır boru vardı. Kurulum o boru kullanılarak yapıldı. Müteahhit, bakır boruda sorun varsa değişimini yapacağını söylüyor. Büyük ihtimalle bir yerde gaz kaçağı var ama nerede olduğu belli değil. Dış ünitede, iç ünitede ya da sıva altı boruda olabilir. Klima taşınırken zarar görmüş de olabilir. Dolayısıyla bir test yapılmadan, "sıva altı boruda kaçak var, onu değiştirin" diyemiyoruz.
İkinci servisle tekrar görüştük. tekrar gelip bakmalarını istedik. Tamam, gelip kaçak testi yaparız, dediler. Tahminimce onlar gaz basıncında değişiklik var mı diye basınç göstergesine birkaç dakika bakıp anlamaya çalışacaklar. Klimadaki kaçak küçük olduğu için anlayacaklarını sanmıyorum. Zaten kaçak olduğu anlaşılsa bile bizim için yeterli değil. Kaçağın cihazda mı yoksa sıva altı boruda mı olduğunu öğrenmemiz gerekiyor.
Araştırmalarıma göre işe yarayabilecek üç test yöntemi var:
- Sarı boya ve ultraviyole ışık kullanarak kaçak yerini tespit etmek.
- Elektronik dedektör yardımıyla kaçak bölgesini tespit etmek.
- Sıva altı boruyu kullanmadan, geçici olarak sıva üstü başka boru takıp birkaç gün öyle test etmek.
İzmir Karşıyaka bölgesine hizmet veren, tavsiye edebileceğiniz bir teknik servis var mı?
Son düzenleme: