Merhaba,
Benim değil ama her gün birlikte 10 saate yakın süre geçirdiğim bir tanıdığımın başına bir olay geldi. Ben de her gün gelişmelere şahitlik ettim. Aşırı inanılmaz ve garip geldi bana bu olay, kendisi bu süreçleri çok iyi takip edip hakkını arayacak ne zamana ne de enerjiye sahip.
Aşağıda olayı anlatacağım. Böyle bir durumla karşılaşan var mı? Sizce dava açmak dışında başka ne yapılabilir?
Tanıdığım, 2-3 veya belki de 4 sene önce internetten 7 parçalık (7 diye hatırladım şu anda) bir tencere seti alıyor. 10 yıl garantili diyorlar. Geçen sene tencerelerden birinde bir yamulma mı, renk atması mı vs. bir sorun oluşuyor (ne olduğu önemli değil). Kullanıcı hatası olmayan (konu bu da değil, kullanıcı hatası olup olmamasının bir önemi yok bu olayda) ve böyle bir tencerede yaşanmaması gereken bir sorun.
Neyse 10 yıl garantisi var diye bir KARACA mağazasına götürüyor değişim istemek için garanti kapsamında. Mağazadan kendisine diyorlar ki: "Bütün seti getirmeniz lazım, tek başına bu parçayı işleme alamayız." Kendisi de öyle yapıyor, bütün seti mağazaya götürüp veriyor.
Daha sonra firmanın merkezinden arıyorlar ve ürünün aynı renginden bulunmadığını, bu yüzden değişim yapamayacaklarını söylüyorlar. Farklı rengi olsa da olur diyor kendisi de. O şekilde olmayacağını söylüyorlar: "Para iadesi kararı alındı, paranızı iade edeceğiz" diyorlar...
Zamanında 700-800 liraya alınan 7 parçalık bir ürün seti, şimdi fiyatı kaç bin lira olmuş, adamlar 700-800 lira para iadesi kararı veriyorlar.
VE SONRASINDA OLAY BENİM İNANILMAZ BULDUĞUM ŞU NOKTAYA GELİYOR:
Tanıdığım kişi bu firmaya diyor ki: "Ben para iadesi istemiyorum, o paraya bugün hiçbir şey alamam. Bana hasarlı da olsa tüm setimi olduğu gibi geri verin, zaten sadece 1 parçada hasar vardı, diğerleri sağlamdı. Ben o şekilde kullanmaya devam ederim, sorun değil. 10 yıl garanti filan var nasılsa diye yararlanmak istemiştim sadece, tamam ürünlerin birinde kusur var ama kullanılmayacak durumda da değil. Bana setimi geri verin. İade vs. hiçbir şey istemiyorum."
Gelen cevap???
ARTIK BİR KERE PARA İADESİ KARARI ALINMIŞ DURUMDA. MAALESEF ARTIK SADECE PARA İADESİ YAPABİLİRİZ. MERKEZDEN İADE KARARI ALINMIŞ ARTIK, YAPACAK BİR ŞEY YOK.
Bildiğiniz firma mallara el koydu yani 3 kuruş para iadesini müşterisinin önüne atıp.
Tüketici mahkemesine başvurdu. Başvururken faturasını yüklemiş, ama servis fişini yüklemeyi unutmuş. Tüketici mahkemesi belge yetersizliğinden reddetti taa 6 ay sonra, dava açın vs. diyip geçmişler.
Firmaya atılan Dünya kadar mesaja doğru düzgün somut bir cevap gelmiyor, net bir muhattap bulunamıyor, mağazadakiler bizlik bir durum yok firma çağrı merkezini arayın diyorlar. Çağrı merkezi talebiniz alındı vs. diyor geçiyor. Para iadesini de almış değil zaten hala. Kendisi ne yapacağını şaşırmış, olaylara hala inanamaz bir halde kalakalmış bir durumda yani.
Neredeyse 1 yıl olacak tencere seti servise verileli.
KARACA bildiğiniz el koydu yani mallara.
Ne yapılabilir? Çok da sevdiğim biri, yardımcı olmak istiyorum. Fikir almak için buraya yazıyorum.
Benim değil ama her gün birlikte 10 saate yakın süre geçirdiğim bir tanıdığımın başına bir olay geldi. Ben de her gün gelişmelere şahitlik ettim. Aşırı inanılmaz ve garip geldi bana bu olay, kendisi bu süreçleri çok iyi takip edip hakkını arayacak ne zamana ne de enerjiye sahip.
Aşağıda olayı anlatacağım. Böyle bir durumla karşılaşan var mı? Sizce dava açmak dışında başka ne yapılabilir?
Tanıdığım, 2-3 veya belki de 4 sene önce internetten 7 parçalık (7 diye hatırladım şu anda) bir tencere seti alıyor. 10 yıl garantili diyorlar. Geçen sene tencerelerden birinde bir yamulma mı, renk atması mı vs. bir sorun oluşuyor (ne olduğu önemli değil). Kullanıcı hatası olmayan (konu bu da değil, kullanıcı hatası olup olmamasının bir önemi yok bu olayda) ve böyle bir tencerede yaşanmaması gereken bir sorun.
Neyse 10 yıl garantisi var diye bir KARACA mağazasına götürüyor değişim istemek için garanti kapsamında. Mağazadan kendisine diyorlar ki: "Bütün seti getirmeniz lazım, tek başına bu parçayı işleme alamayız." Kendisi de öyle yapıyor, bütün seti mağazaya götürüp veriyor.
Daha sonra firmanın merkezinden arıyorlar ve ürünün aynı renginden bulunmadığını, bu yüzden değişim yapamayacaklarını söylüyorlar. Farklı rengi olsa da olur diyor kendisi de. O şekilde olmayacağını söylüyorlar: "Para iadesi kararı alındı, paranızı iade edeceğiz" diyorlar...
Zamanında 700-800 liraya alınan 7 parçalık bir ürün seti, şimdi fiyatı kaç bin lira olmuş, adamlar 700-800 lira para iadesi kararı veriyorlar.
VE SONRASINDA OLAY BENİM İNANILMAZ BULDUĞUM ŞU NOKTAYA GELİYOR:
Tanıdığım kişi bu firmaya diyor ki: "Ben para iadesi istemiyorum, o paraya bugün hiçbir şey alamam. Bana hasarlı da olsa tüm setimi olduğu gibi geri verin, zaten sadece 1 parçada hasar vardı, diğerleri sağlamdı. Ben o şekilde kullanmaya devam ederim, sorun değil. 10 yıl garanti filan var nasılsa diye yararlanmak istemiştim sadece, tamam ürünlerin birinde kusur var ama kullanılmayacak durumda da değil. Bana setimi geri verin. İade vs. hiçbir şey istemiyorum."
Gelen cevap???
ARTIK BİR KERE PARA İADESİ KARARI ALINMIŞ DURUMDA. MAALESEF ARTIK SADECE PARA İADESİ YAPABİLİRİZ. MERKEZDEN İADE KARARI ALINMIŞ ARTIK, YAPACAK BİR ŞEY YOK.
Bildiğiniz firma mallara el koydu yani 3 kuruş para iadesini müşterisinin önüne atıp.
Tüketici mahkemesine başvurdu. Başvururken faturasını yüklemiş, ama servis fişini yüklemeyi unutmuş. Tüketici mahkemesi belge yetersizliğinden reddetti taa 6 ay sonra, dava açın vs. diyip geçmişler.
Firmaya atılan Dünya kadar mesaja doğru düzgün somut bir cevap gelmiyor, net bir muhattap bulunamıyor, mağazadakiler bizlik bir durum yok firma çağrı merkezini arayın diyorlar. Çağrı merkezi talebiniz alındı vs. diyor geçiyor. Para iadesini de almış değil zaten hala. Kendisi ne yapacağını şaşırmış, olaylara hala inanamaz bir halde kalakalmış bir durumda yani.
Neredeyse 1 yıl olacak tencere seti servise verileli.
KARACA bildiğiniz el koydu yani mallara.
Ne yapılabilir? Çok da sevdiğim biri, yardımcı olmak istiyorum. Fikir almak için buraya yazıyorum.