Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Tüketici Hakları Onvo Dikey Şarjlı Süpürge Batarya Garanti problemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mmmduren
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Öne çıkan

mmmduren

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
10 Eki 2024
Mesajlar
8
Onvo marka OVDSS01 dikey şarjlı süpürgemin şarjı çok kısa sürede bittiği için yetkili teknik servise teslim ettim. İnceleme sonrası teknik servis tarafından tarafıma, şarjlı süpürgemin içinde filtresi olmadığı ve filtresiz kullanıldığı için de garanti kapsamondan çıkarıldığı bilgisi verildi.
Ancak şarjlı süpürgem filtresiz hiç kullanmamakla birlikte, teknik servise götürdüğümde filtresi ini takmayı unutmuştum. Gerek batarya problemi gerekse asılsız olarak filtresiz kullanımım kaynaklı iddialarıyla ilgili olarak takip etmem gereken süreç nedir? Batarya arızaları garanti kapsamına girmiyor mu? Bu süreç konusunda yardımcı olabilir misiniz
Destekleriniz için şimdiden teşekkür ederim @Adem Helvacı
 
Bazı markalar pillere ayrı , motora ayrı ürüne ayrı garanti veriyor. Örneğin Einhell motora 10 yıl , pile 3 yıl cihaza 3 yıl garanti, vermişti.
Filtrenin pillerle aleyhine hiç bir etkisi yok bilakis filtre olmadığında motor daha az zorlanır pilden daha az güç çeker. Sizin cihazı biraz bilerek kapsamdan çıkarmışlar bence THH e başvurun
 
Onvo marka OVDSS01 dikey şarjlı süpürgemin şarjı çok kısa sürede bittiği için yetkili teknik servise teslim ettim. İnceleme sonrası teknik servis tarafından tarafıma, şarjlı süpürgemin içinde filtresi olmadığı ve filtresiz kullanıldığı için de garanti kapsamondan çıkarıldığı bilgisi verildi.
Ancak şarjlı süpürgem filtresiz hiç kullanmamakla birlikte, teknik servise götürdüğümde filtresi ini takmayı unutmuştum. Gerek batarya problemi gerekse asılsız olarak filtresiz kullanımım kaynaklı iddialarıyla ilgili olarak takip etmem gereken süreç nedir? Batarya arızaları garanti kapsamına girmiyor mu? Bu süreç konusunda yardımcı olabilir misiniz
Destekleriniz için şimdiden teşekkür ederim @Adem Helvacı
Filtresiz kullanımın verdiği hasarı ispatlamaları lazım arkadaşların öyle kafadan sallama iş olmaz.
 
Burada firma gözünden bakacaksak olaya, makinenin yanında derin nefes almanız bile garanti dışı bırakılması için bir gerekçedir zira meydan boş naılsa, dileyen istediği gibi at koşturuyor.
Yok eğer kanun gözünden bakacaksak eğer bu işe kanun şunu der. ''Kardeş sen bu malı satarken bataryayı ayrı, ürünü ayrı mı sattın? Bataryaya ayrı, ürüne ayrı fatura mı kestin? Bataryaya ayrı, ürüne ayrı garanti belgesi mi verdin?'

EVET
O zaman haklısın

HAYIR
O zaman o bataryayı eşşek gibi garantiden değiştireceksin

Tabi Devlet ve Kanun Eşşek demez o ayrı konu ama mecaz olduğu anlaşılır diye düşünüyorum :)

Diğer yandan servisin eline koz vermekle büyük hata etmişsiniz filtresiz götürerek zira onun fotosunu çekmişlerdir, siz THH ye gittiğinizde bu konuya savunma yaparken elbette ''Tüketicinin bilinçsiz kullanımı kaynaklı olarak Garanti Belgesi Yönetmeliği Madde 9 çerçevesinde tüketicinin talebi haksızdır elimizde de tüketicinin bilinçsiz kullandığına dair ispatı bulunmaktadır, buyrun bakın tüketici bu malı filtresiz kullanıyor işte bu da delil olan fotosu''

Sevgili kardeşim @Murat ALA 'nın belirttiği gibi filtresiz kullanım ile batarya nasıl direkt bağlanır o ayrı bir 9 sayfa tartışma konusudur ancak göremediğiniz arka plan konuşma ve düşüncelerinde sizin hakkınızda karar veren mekanizmanın memur olduğunu, teknik gruplara hakim olmamamkla birlikte iknaya çok müsait olduklarını anlamanız gerekir.

''Aaaaa bak adamlar savunmaya delil bile koymuş, vatandaş filtresi kullanıyormuş yahu batarya naapsın?''
Yaz *RET*

Bakın benim de RET yazdığım bazı dosyalardan örnek kesitler vereyim size aşağıda.

1749894370032.webp

1749894397912.webp

1749894427905.webp


Mesela geçen toplantıda yazdığım 42 dosyanın 11 tanesi ret. O dosyalarda tüketiciler haksız oldukları için değil, haklı olduklarını İSPAT edemedikleri için ve/veya karşı taraf tüketicinin iddiasını çürütecek delil sunabildiği için reddedildi.

Yani ortada somut tek bir olay olmakla birlikte aynı olayın vicdani karşılığı başka, hukuki karşılığı başka, Türkiye koşullarındaki karşılığı ise bambaşka olabiliyor.
 
Burada firma gözünden bakacaksak olaya, makinenin yanında derin nefes almanız bile garanti dışı bırakılması için bir gerekçedir zira meydan boş naılsa, dileyen istediği gibi at koşturuyor.
Yok eğer kanun gözünden bakacaksak eğer bu işe kanun şunu der. ''Kardeş sen bu malı satarken bataryayı ayrı, ürünü ayrı mı sattın? Bataryaya ayrı, ürüne ayrı fatura mı kestin? Bataryaya ayrı, ürüne ayrı garanti belgesi mi verdin?'

EVET
O zaman haklısın

HAYIR
O zaman o bataryayı eşşek gibi garantiden değiştireceksin

Tabi Devlet ve Kanun Eşşek demez o ayrı konu ama mecaz olduğu anlaşılır diye düşünüyorum :)

Diğer yandan servisin eline koz vermekle büyük hata etmişsiniz filtresiz götürerek zira onun fotosunu çekmişlerdir, siz THH ye gittiğinizde bu konuya savunma yaparken elbette ''Tüketicinin bilinçsiz kullanımı kaynaklı olarak Garanti Belgesi Yönetmeliği Madde 9 çerçevesinde tüketicinin talebi haksızdır elimizde de tüketicinin bilinçsiz kullandığına dair ispatı bulunmaktadır, buyrun bakın tüketici bu malı filtresiz kullanıyor işte bu da delil olan fotosu''

Sevgili kardeşim @Murat ALA 'nın belirttiği gibi filtresiz kullanım ile batarya nasıl direkt bağlanır o ayrı bir 9 sayfa tartışma konusudur ancak göremediğiniz arka plan konuşma ve düşüncelerinde sizin hakkınızda karar veren mekanizmanın memur olduğunu, teknik gruplara hakim olmamamkla birlikte iknaya çok müsait olduklarını anlamanız gerekir.

''Aaaaa bak adamlar savunmaya delil bile koymuş, vatandaş filtresi kullanıyormuş yahu batarya naapsın?''
Yaz *RET*

Bakın benim de RET yazdığım bazı dosyalardan örnek kesitler vereyim size aşağıda.

Ekli dosyayı görüntüle 26138
Ekli dosyayı görüntüle 26139
Ekli dosyayı görüntüle 26140

Mesela geçen toplantıda yazdığım 42 dosyanın 11 tanesi ret. O dosyalarda tüketiciler haksız oldukları için değil, haklı olduklarını İSPAT edemedikleri için ve/veya karşı taraf tüketicinin iddiasını çürütecek delil sunabildiği için reddedildi.

Yani ortada somut tek bir olay olmakla birlikte aynı olayın vicdani karşılığı başka, hukuki karşılığı başka, Türkiye koşullarındaki karşılığı ise bambaşka olabiliyor.
Detaylı açıklamalarınız için çok teşekkür ederim
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri