Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru Philips TV, garanti sonunda arıza sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sıla kul
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

sıla kul

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
5 Mar 2023
Mesajlar
10
Adem Bey iyi günler. Media markt tan aldığımız televizyonumuzu uzatılmış garanti kapsamında onarıma gonderdik. Yaklaşık 25 gündür televizyonumuz onarimdaydi. Bilgi aramak için aradigimizda panel arızası oldugunu söylediler.Garanti süresi bittikten 3 gün sonra televizyonumuzun onarilamadiginin ve tv için ödediğimiz ücretin %40 geri vereceklerini bildirdiler.fakat biz bunu kabul etmek istemiyoruz. Tüketici hakem heyetine nasıl başvurabiliriz bize yardımcı olur musunuz? selamlar iyi çalışmalar
 
Garantili işlemde onarım süresince geçen süreler toplamı garanti bitiş tarihine eklenir. Tam böyle olmasa da bu şekilde bir madde vardı. Belki işinize yarar.
 
Ilk once yardimci oldugunuz icin cok tesekkurler eğer size belgeleri gonderirsek bize tüketici derneğine başvurmak için yardımcı olabilir misiniz
 
Ilk once yardimci oldugunuz icin cok tesekkurler eğer size belgeleri gonderirsek bize tüketici derneğine başvurmak için yardımcı olabilir misiniz
Merhaba; [email protected] adresime ürünün faturası, servise teslim belgesi ve elinizdeki kullanılabilir diğer belgeleri yollayın, elimden geldiğince bir dilekçe taslağı da oluştururum sizin için.
 
24.02.2018 Tarihinde Ankara -ankamall mediamarkt mağazasından 3.007,62 liraya almış olduğumuz phlips 49pus612/12 marka televizyonumuza 449.99 lira bedelinde uzatılmış garanti yaptırdık .Televizyonumuz 5. yılında arıza verdi . Onarım için mediamarkta başvurduk . Televizyonumuzu onarmak üzere evden teslim aldılar teslim alındıktan 25 gün sonra tekrar müracat edip televizyonun bize ne zaman teslim edileceğini sorduk . Bize en geç beş ile on gün içerisinde televizyonu onarıp teslim edeceklerini belirttiler .Fakat dört ün sonra bizi arayıp televizyonun onarılamağını ,bize televizyon için ödeddiğimiz bedelin yüzde kırkını (bin iki yüz otuz dokuz tl) iade edeceklerini belirttiler fakat bu teklifi kabul edemeyeceğimizi televizyonun bize teslim edilmesini talep ettiğimizi belirttik . 449,99tl bedel ödediğimiz uzatılmış garanti , ms garanti sözleşmesine göre cihaz onarılamıyorsa ms de olmak üzere cihazı muadili ile değişecek ya da müşterinin cihaz için ödediği bedelin 2.d hükümleri uyarınca müşteriye iade ediecektir , hükmü yazmaktadır . Fakat bize sadece bedel ödemek üzere teklif sürdüler ve muadil cihaz vermek konusunda bili vermediler bugün hala tv yi bize teslim etmediler ve mediamarktın takındığı bu tutumdan dolayı bir müşteri olarak mağdur ve rahatsızız



size yukarıda en başından olan şikayetimi yazdım dosya ıle de belgeleri göndereceğim ilgilendiğiniz için teşekkür ederim sizden en kısa zamanda bilgi bekliyorum iyi akşamlar
 

Ekli dosyalar

24.02.2018 Tarihinde Ankara -ankamall mediamarkt mağazasından 3.007,62 liraya almış olduğumuz phlips 49pus612/12 marka televizyonumuza 449.99 lira bedelinde uzatılmış garanti yaptırdık .Televizyonumuz 5. yılında arıza verdi . Onarım için mediamarkta başvurduk . Televizyonumuzu onarmak üzere evden teslim aldılar teslim alındıktan 25 gün sonra tekrar müracat edip televizyonun bize ne zaman teslim edileceğini sorduk . Bize en geç beş ile on gün içerisinde televizyonu onarıp teslim edeceklerini belirttiler .Fakat dört ün sonra bizi arayıp televizyonun onarılamağını ,bize televizyon için ödeddiğimiz bedelin yüzde kırkını (bin iki yüz otuz dokuz tl) iade edeceklerini belirttiler fakat bu teklifi kabul edemeyeceğimizi televizyonun bize teslim edilmesini talep ettiğimizi belirttik . 449,99tl bedel ödediğimiz uzatılmış garanti , ms garanti sözleşmesine göre cihaz onarılamıyorsa ms de olmak üzere cihazı muadili ile değişecek ya da müşterinin cihaz için ödediği bedelin 2.d hükümleri uyarınca müşteriye iade ediecektir , hükmü yazmaktadır . Fakat bize sadece bedel ödemek üzere teklif sürdüler ve muadil cihaz vermek konusunda bili vermediler bugün hala tv yi bize teslim etmediler ve mediamarktın takındığı bu tutumdan dolayı bir müşteri olarak mağdur ve rahatsızız



size yukarıda en başından olan şikayetimi yazdım dosya ıle de belgeleri göndereceğim ilgilendiğiniz için teşekkür ederim sizden en kısa zamanda bilgi bekliyorum iyi akşamlar
Sabah ofise geçince ilgileneceğim :ok

@Yelda Helvacı
 
24.02.2018 Tarihinde Ankara -ankamall mediamarkt mağazasından 3.007,62 liraya almış olduğumuz phlips 49pus612/12 marka televizyonumuza 449.99 lira bedelinde uzatılmış garanti yaptırdık .Televizyonumuz 5. yılında arıza verdi . Onarım için mediamarkta başvurduk . Televizyonumuzu onarmak üzere evden teslim aldılar teslim alındıktan 25 gün sonra tekrar müracat edip televizyonun bize ne zaman teslim edileceğini sorduk . Bize en geç beş ile on gün içerisinde televizyonu onarıp teslim edeceklerini belirttiler .Fakat dört ün sonra bizi arayıp televizyonun onarılamağını ,bize televizyon için ödeddiğimiz bedelin yüzde kırkını (bin iki yüz otuz dokuz tl) iade edeceklerini belirttiler fakat bu teklifi kabul edemeyeceğimizi televizyonun bize teslim edilmesini talep ettiğimizi belirttik . 449,99tl bedel ödediğimiz uzatılmış garanti , ms garanti sözleşmesine göre cihaz onarılamıyorsa ms de olmak üzere cihazı muadili ile değişecek ya da müşterinin cihaz için ödediği bedelin 2.d hükümleri uyarınca müşteriye iade ediecektir , hükmü yazmaktadır . Fakat bize sadece bedel ödemek üzere teklif sürdüler ve muadil cihaz vermek konusunda bili vermediler bugün hala tv yi bize teslim etmediler ve mediamarktın takındığı bu tutumdan dolayı bir müşteri olarak mağdur ve rahatsızız



size yukarıda en başından olan şikayetimi yazdım dosya ıle de belgeleri göndereceğim ilgilendiğiniz için teşekkür ederim sizden en kısa zamanda bilgi bekliyorum iyi akşamlar
Belgelere baktım Orada MM nin 10.12.2022 tarihli bir belgesi var ve bunu arızanın bildirim tarihi olarak kabul edebiliriz. Yasa da bunu bu şekilde yorumlar.
Sözleşmenize baktım, genelde pek yazmayan kısmın sizde yazıyor olması çok ciddi bir avantaj. Madde 2 de açıkça belirtildiği üzere onarım hizmetinin sunulamadığı durumlarda bedel iadesi veya değişim diye açık açık yazılmış.

Sizin iki ayrı avantajınız var, birincisi ortada onarılamayan bir ürün bulunması, ikincisi ise azami onarım süre sınırının aşılmış olması. Her şekilde sizin seçimlik haklarınızı kullanabiliyor olmanız sizin malın ayıpsz misli ile değişimi seçeneğini seçmenizde hiçbir sakınca olmaması sayesinde siz direkt olarak değişim talep ederek hakem heyetine başvurabilirsiniz.

Televizyonu iade almayın zaten.

Dilekçenizde değinmeniz gereken hususlar ile ilgili sitemizde bir örnek dilekçe yazısı yayınladım mutlaka okuyun.

Kafanıza takılan bir husus olursa çekinmeden yazın lütfen.

 
sizi tekrar rahatsız ediyorum kusura bakmayın dilekçeyi formda yayınladığınızı söylemiştınız ama ben bulamadım zahmet olmazsa bana linkini gönderebilir misiniz
 
sizi tekrar rahatsız ediyorum kusura bakmayın dilekçeyi formda yayınladığınızı söylemiştınız ama ben bulamadım zahmet olmazsa bana linkini gönderebilir misiniz
Rica ederim hiçbir rahatsızlık yok.

Şu mesajımdaki yazımın en altında size dilekçeye ulaşabileceğiniz linki paylaştım.

d.jpg

https://www.forum.inceleriz.com/konular/philip-tv-sorunu.713/post-7389
 
Adem Bey merhabalar. Ben de bir konuda yardımınızı rica edecektim. Fakat soru cevap kısmına yazmam daha doğru geldiği için burayı yeniden düzenledim.

Saygılarımla,

Aykut Köselerli
 
Son düzenleme:
Belgelere baktım Orada MM nin 10.12.2022 tarihli bir belgesi var ve bunu arızanın bildirim tarihi olarak kabul edebiliriz. Yasa da bunu bu şekilde yorumlar.
Sözleşmenize baktım, genelde pek yazmayan kısmın sizde yazıyor olması çok ciddi bir avantaj. Madde 2 de açıkça belirtildiği üzere onarım hizmetinin sunulamadığı durumlarda bedel iadesi veya değişim diye açık açık yazılmış.

Sizin iki ayrı avantajınız var, birincisi ortada onarılamayan bir ürün bulunması, ikincisi ise azami onarım süre sınırının aşılmış olması. Her şekilde sizin seçimlik haklarınızı kullanabiliyor olmanız sizin malın ayıpsz misli ile değişimi seçeneğini seçmenizde hiçbir sakınca olmaması sayesinde siz direkt olarak değişim talep ederek hakem heyetine başvurabilirsiniz.

Televizyonu iade almayın zaten.

Dilekçenizde değinmeniz gereken hususlar ile ilgili sitemizde bir örnek dilekçe yazısı yayınladım mutlaka okuyun.

Kafanıza takılan bir husus olursa çekinmeden yazın lütfen.

adem bey merhabalar sizi tekrar raharsız ediyorum kusura bakmayın sizin yardımınızla tv değişikliği için tükeci mahkemesine başvurdum fakat heyet kararı sonucunda tv değişikliği talebimiz red almıştır bunun sonucunda mahkemeye başvurup vurmamakta kararsız kaldım size bu konuyu danışmak istedim
 

Ekli dosyalar

adem bey merhabalar sizi tekrar raharsız ediyorum kusura bakmayın sizin yardımınızla tv değişikliği için tükeci mahkemesine başvurdum fakat heyet kararı sonucunda tv değişikliği talebimiz red almıştır bunun sonucunda mahkemeye başvurup vurmamakta kararsız kaldım size bu konuyu danışmak istedim

adem bey merhabalar sizi tekrar raharsız ediyorum kusura bakmayın sizin yardımınızla tv değişikliği için tükeci mahkemesine başvurdum fakat heyet kararı sonucunda tv değişikliği talebimiz red almıştır bunun sonucunda mahkemeye başvurup vurmamakta kararsız kaldım size bu konuyu danışmak istedim
burada sizin gönderdiğiniz taslak ve sonradan tutulan tutunaklar var ve heyet kararının belgesini size atıyorum tekrar teşekkür ederim
 
burada sizin gönderdiğiniz taslak ve sonradan tutulan tutunaklar var ve heyet kararının belgesini size atıyorum tekrar teşekkür ederim
Ben baktım attıklarınıza haklı çıkacak pek bir yanınız yok, yasal süre içinde olsaydı bedelin hepsini alırdınız ama yasal süre sonunda imzaladığınız MS Garanti Ötesi diye bir sözleşmeye imza atmışsınız, orada 2.sayfada C maddesinde seçim hakkı size değil MS ye verilmiş ondan muadil cihaz da alamazsınız çünkü size verilmemiş seçimlik hakkı, bedel iadesinde de yine MS d maddesinde eğer bedel iadesi olursa 5.yılda %40 iade yaparız demişler ve en sona da siz imzanızı atmışsınız, firma tam anlamıyla doğru savunma yapmış. Mahkemede de farklı bir sonuç çıkacağını sanmıyorum.

Ekran görüntüsü 2023-08-13 163512.png
Ekran görüntüsü 2023-08-13 163550.png

Davayı açarsanız şu linkte belirtilen gibi ürünü ayıplı gösterin, dayanak olarak da onarımının mümkün olmadığını belirtin.

Bu linktekini de okuyun https://www.ekinhukuk.com.tr/garanti-suresi-biten-cihaz/ tekrar tüketici kanununa dönmesi lazım işin yoksa sonuç yine aynı olur.

Fakat her ne kadar kanunda zamanaşımı düzenlenmiş olsa da ağır ayıptan dolayı kullanılamaz hale gelmiş bir mal söz konusu olduğunda zamanaşımı süresi geçmiş olsa bile tüketici haklarını kullanabilir. İşbu husus Hukuk Genel Kurulunun 2017/650 esas, 2020/301 karar ve 12.03.2020 tarihli ilamında içtihat edilmiştir.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri