Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru Samsung 55QN700B 6 Ay Sonra Arızadan Değişim Talep Edilir mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan feyd
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

feyd

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
22 May 2023
Mesajlar
2
Merhaba,


Samsung QE55QN700BTXTK TV mi yaklaşık 6.5 ay kadar önce aldım. Ve bu sürenin sonunda TV im bir şeyler izlerken kendi kendine açılıp kapanmaya başladı. Servisi aradım ve destek istedim Sorun Cumartesi başladığından servis yönlendirmesi yapılamadı. Pazartesi servisten arkadaşlar geldi ve televizyonda Panel ve Ana kartın arızalı oldugunu belirttiler. Bu parçaları değiştirmeleri halinde sadece cihazı ayakta tutan plastik ayaklığın değişmeyen parça olarak kalacağını belirttiler. Ben de cihazda böyle köklü bir onarımı istemediğimi bu kadar kısa bir sürede böyle büyük bir arızanın servis parça değişimi ile değil cihaz değişimi ile çözülmesi gerektiğini bildirdim. Servisten gelen arkadaşlar isteğimi not edip ayrıldılar. Daha sonra beni servis yetkilisi olarak arayan hanımefendi cihazın durumunu ve isteklerimi incelediklerini fakat sadece servis parça değişimi sunabileceklerini. Cihaz değişimi yapamayacaklarını belirtti.


Faturam 24.10.2022 tarihli olup servis talebimi 20.05.2023 de gerçekleştirdim.
Bildiğim kadarıyla ilk 6 ay içerisinde herhangi bir sorun yaşanması durumunda TV ler de değişim olabiliyor.
26 günlük bir fark yüzünden değişimin elimden alındığını ve mağdur edildiğimi düşünüyorum.

Fakat servis tarafı bir türlü beni anlamak istemiyor ve Panel ile Anakartı değiştirmek istiyor.
Bu parçaları değiştirdiğimizde zaten TV komple değişmiş oluyor geriye kalan tek şey TV yi ayakta tutan metal aksam dediğimde ''Haklısınız'' diyorlar.
Cihazı değiştirin, kusurlu ürün diyorum. ''Yapamayız'' diyorlar.
Beni bir üst birime bağlayın müdürünüz var ise onunla görüşmek istiyorum diyorum '' En üst birim ile görüşüyorsunuz diyorlar.''
Günümüz şartlarında bu Televizyona 32bin TL para verdim. Ve aldığım hizmet gerçekten beklemediğim kadar kötü.
Sizce ne yapmalıyım ? nasıl bir yol izlemeliyim ? bütün günümü bu konuşmaların sinir harbi ile geçirdim.
Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
 

Teknik Soru Samsung 55QN700B 6 Ay Sonra Arızadan Değişim Talep Edilir mi?

Buradaki Temel Durum aslında şu;

İSPAT YÜKÜ durumu ilk 6 ay karşı taraftadır. Tüketicinin elinde olanbir ürünün arızası ile ilgili ispat yükü karşı tarafta olduğunda ortaya çıkan sorunlar nedeniyle firmalar ilk 6 ay içindeki arızayı değişimde sorunsuz yapıyorlar. 6 ay sonrası taleplerde değişim hakkınız yok anlamına gelmemekle birlikte 6502 de ''İlk 6 ay içerisinde meydana çıkan arıza, atıldığı anda da vardı olarak kabul edilir ve ayıplı maldır'' diye belirtmiş olduğu için sizin birşey ispatlamanıza gerek kalmıyordu.

İspat yükü
MADDE 10- (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslimtarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir.


Burada her ne kadar 6...
Bu konu Adem Helvacı'nın konusu. Fakat ilk 6 ay içinde büyük bir arıza olduğunda ürün değişir diye biliyorum. Ne yazık ki sizinkisi 6 ayı geçmiş. Gerçekten böyle bir kural var ise bir gün dahi geçmiş olsa üretici firma yasal hakkını koruyacaktır. Bana parça değişimi yaparlar gibi geliyor.

Yine de Adem Helvacı'nın cevabını bekleyin.
 
Buradaki Temel Durum aslında şu;

İSPAT YÜKÜ durumu ilk 6 ay karşı taraftadır. Tüketicinin elinde olanbir ürünün arızası ile ilgili ispat yükü karşı tarafta olduğunda ortaya çıkan sorunlar nedeniyle firmalar ilk 6 ay içindeki arızayı değişimde sorunsuz yapıyorlar. 6 ay sonrası taleplerde değişim hakkınız yok anlamına gelmemekle birlikte 6502 de ''İlk 6 ay içerisinde meydana çıkan arıza, atıldığı anda da vardı olarak kabul edilir ve ayıplı maldır'' diye belirtmiş olduğu için sizin birşey ispatlamanıza gerek kalmıyordu.

İspat yükü
MADDE 10- (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslimtarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir.


Burada her ne kadar 6 aylık süre aşılmış olsa da bu sizin değişim hakkınız olmadığı anlamına gelmiyor fakat Hakem Heyetlerinin de bu konuya yaklaşımları hep farklılık gösteriyor. Mesela sizin dosyanız bana gelmiş olsaydı, benim konuya bakış açık teknik altyapı destekli olduğu için ortaya çıkacak karar başka oolacakken, bulunduğuuz bölgedeki heyet konuya sadece Hukuki açıdan bakarsa (ki öyle yapacaktır) talebiniz reddedilip onarıma karar verilecektir diye düşünüyorum.

Sizin konuya farklı bir bakış açısı sergilersek eğer;

Biliyorum yazı uzun olabilri ancak temel mantığıkurarak ilerlemek zorundayız bu nednele öncelikle seçimlik haklarınızı kullanabilmeniz için AYIPLI MAL çerçevesinde ilerlemek durumundayız ve doğal olarak 6502 Sayılı TKHK Madde 8 i hatırlamamız gerekir.

Ayıplı mal
MADDE 8- (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.


Sizdeki durum böyle değil, bu mal size anlatıldığı gibi ve özellikleri de taşıyor, ayrıca 6 ay içerisinde arıza yapmadığı için açık ayıp olarak değerlendirilmez. Hmmmm AÇIK AYIP NEDİR? sorusunu cevaplamak lazım bu durumda.

Ayıbın açıkça görüldüğü veya basit bir inceleme ile hemen anlaşılabilecek ayıplar açık ayıplardır. Malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren ilk 6 ay içerisinde ortaya çıkan ayıpların teslim tarihinde malda bulunduğu kabul edilir.

Sizin durum açık ayıp olmadığına göre bu durumda GİZLİ AYIP olması gerekir ki o halde GİZLİ AYIP NEDİR? diye de açıklamak gerekir.

Malın tesliminden sonra veya malın kullanılması ile birlikte ortaya çıkan ayıplara ise gizli ayıp denir.

Şunu belirtmek gerekir ki Tüketicinin ihtiyacı olan her detay maalesef 6502 Sayılı TKHK da belirtilmemiştir. Dikkatten kaçan, öngörülmeyen birçok husus vardır ve daha da önemlisi, 6 aydan sonra ortaya çıkan arızaların hangi kapsamda değerlendirileceğine dair de burada kesin bir tanım yoktur o nedenle ''Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da hüküm bulamayan hallerde, başta Türk Borçlar Kanunu olmak üzere diğer temel kanunlar ve özel kanunlar uygulanır'' ilkesinden hareketle biz de alternatif yollara bakacağız.

Hemen bu bilginin de dayanağnı aşağıya ekleyelim.

6502 Sayılı TKHK MADDE 83 – (1) Bu Kanunda hüküm bulunmayan hâllerde genel hükümler uygulanır.

Burada tabi Türk Borçlar Kanununa bakacağız ve elbette ki tüketicilerin de yükümlülükleri olduğunu göreceğiz. Mesela HABER VERME YÜKÜMLÜLÜĞÜ ki siz bunu zaten yerine getirmişsiniz. TBK Madde 223/2’de şu ifadey eyer verilmiş olduğunu görelim.

TBK Madde 223 – Alıcı, devraldığı satılanın durumunu işlerin olağan akışına göre imkan bulunur bulunmaz gözden geçirmek ve satılanda satıcının sorumluluğunu gerektiren bir ayıp görürse, bunu uygun bir süre içinde ona bildirmek zorundadır.

Tüm bu bilgilerden hareketle aslında bir malın ayıplı sayılabilmesi için illa ki 6 ay içerisinde arıza yapma zorunluluğu olmadığını rahatlıkla anlayabiliyoruz. Yani işin özeti şu ; Malın teslim tarihinden itibaren altı ay geçtikten sonra ortaya çıkan ayıpların ispatı tüketici üzerindedir ve sizin televizyonunuz arıza yapmış BÜYÜK bir arıza yapmış ve bu bir gizli ayıptır, Bir televizyonun hem panel hem de anakartı kolay kolay aynı anda arıza yapmaz, bu dahi tek başına bu malın ayıplı olduğunun net şekilde ispatıdır, tüketici olarak ispat yükünüzü de yerine getirmiş oluyorsunuz, malın ayıplı olduğu ortada olmakla birlikte seçimlik haklarınız doğmuştur ancak bunu delillerle destekleyerek THH ye aktarmanız gerekmektedir.
 
Çözüm
Adem bey,

Zaman ayırıp böyle detaylı bir cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim.
Hemen söylediklerinizle ilgili harekete geçeceğim tekrar çok teşekkür ederim.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri