Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Satıcılar N11'in BUG'ını bulmuş. İsterse değiştiriyor istemezse iade ediyor.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan thusen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

thusen

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
13 Mar 2023
Mesajlar
55
Ülkemizde artık ne zaman tüketici gerçek manada korunacak bilmiyorum. Her yapılan yasal düzenleme sonrası elbet bir açık bulup kendisine göre yontan bir milletimiz var. Kimse hak hukuk dinlemiyor.
Neyse olayı özetlemem gerekirse ASLED34 adlı mağazadan 2 ayrı siparişimde şerit led seti ve fazladan da bir tane şerit led aldım. 2 ayrı siparişte kupon kullandım 270tl ve 199tl olan ürünler kupon ile 220 ve 159tl ye geldi. Satıcı ürünleri kargoladı. Yanlış ürün göndermiş. ARGB ürün göndermiş ki RGB'den daha pahalıdır bilirsiniz. Değişim talebi açtım. Ürünleri göndericem bu arada satıcı ile zor da olsa iletişime geçtim. Whatsapp üzerinden resim de attım. Gönder değişim yapalım dedi. Ben de ürünleri gönderdim.
Olay bundan sonra başlıyor. Ertesi gün kargo eline ulaştı. Bana da mail geldi. Satıcı değişimi reddetmiş. Açtım baktım nedir diye. "Mevzuata aykırı değişim ürünü" bahanesi ile değişimi reddetmiş. Seçeneklerde ise para iadesi ve değişimi geri alma talebi vardı. Yani ya parayı iade etsin ya da değişim için gönderdiğin ürünü geri al. Ben de satıcıyı aradım. Bana dedi ki dolar farkından dolayı sistem değişimi kabul etmemiş. Mevzuat olayını kendi yapmamış. n11 otomatik yapıyormuş falan filan. Ben de dedim ki bak gönderilen ürünü geri alma talebi var. Ben onu seçersem sen ürünü geri göndermek zorundasın. Ben kuponla aldım bunları. Şimdi fiyatlar artmış zarar edicem dedim. İşte kendi yapmamışmış, n11 yapmışmış, kuponlar iade olurmuşmuş vs. vs. konuştu sonunda doğru ürünleri göndericem dedi.
Sonrasında kendi ekranında gönderim için herhangi bir bildirim olmadığını söyledi. 27 Eylül çarşamba günü idi n11 ile görüştüm. Destek talebi açtılar. Düne kadar salladılar sürekli. Dün en sonunda n11 sağolsun ne anlattıklarımı okumuş, ne müşterisini umursamış kalkmış değişim talebini iptal ederek para iadesi yaptı. n11 ile görüştüm malum yapacak bir şey yok.
Saçmalığa bakar mısınız??? Mevzuata aykırı değişim talebi deyip reddediyor. n11 de kalkıp iade açıyor hem de satıcı değişime ikna olmuşken. Tabi satıcının suçu başta. Ama adamların kafa çalışıyor bak n11'i de "keklemişler". Dolayısı ile beni de "kekledi".
Bu yazıyı yazarken n11 aradı. Çözüme ulaştırmışlar :D . İade yapılmışmış. Satıcı 3-4 gün talebe cevap vermediği için sistem iade yapıyormuş.
E Bunu bilen satıcı cevap verir mi? Tabi ki vermiyor. İade olsun istiyor. n11 işlemi kontrol edeceğine kurmuş bir sistem kim ne yapıyor? bu adamın derdi ne diye ilgilenmiyor. Sistem yapsın ne gerekiyorsa...
Neyse... Tabi ki THH'ne başvurmak istiyorum. Ayrıca Ticaret Bakanlığına da gerekli şikayeti yapıcam. Olay 150-200tl değil elbette. Benim gibi başkaları da mağdur olacak.
@Adem Helvacı abi ve arkadaşlar bu konuda ne tavsiye edersiniz? Muhattabın n11 olduğunu düşünüyorum. Ona karşı THH'ye başvurmak istiyorum.
Okuduğunuz için teşekkürler.
 
Güncelleme yapayım. N11 aradaki fark kadar kupon tanımladı. Zorla da olsa mağduriyetimi giderdiler. Sistem açığını kendilerine söyledim. Yalnız şu bir haftadır yaşadığım sinir harbinin telafisi yok o ayrı konu...
 
Hani şu meşhur ''çalışıyorsa elleme'' lafı var ya. İşte bu pazaryerleri için de durum aynı aslında, ''sistem işliyorsa sesini çıkartma''
Kim mağdur olmuş, kim zarar etmiş sizce bu sistemin ve hatta sizce Ticaret Bakanlığının umurunda mı?
Bu sahtekârlara ceza yazmak Bakanlığın yetkisinde değil mi? Eeee vatandaş burada dertli, peki sistemsel olarak bu süreç nasıl ilerleyecek?

Sen vatandaşın YASAL hakkını göz göre göre vermeyen firmaya ''Senin aklını alırım ulen hırto'' diyemiyorsan, THH aracılığı ile 6 ay sonra tüketiciye verilmiş HAK artık HAK olarak mı kaldı zannediyorsun? Zaten senin tüketiciye HAK diy everdiğin şey de adamın 6 ay önce kendi cebinden çıkan parayı o günün koşuluyla geri vermek. Peeeh..
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri