Ülkemizde artık ne zaman tüketici gerçek manada korunacak bilmiyorum. Her yapılan yasal düzenleme sonrası elbet bir açık bulup kendisine göre yontan bir milletimiz var. Kimse hak hukuk dinlemiyor.
Neyse olayı özetlemem gerekirse ASLED34 adlı mağazadan 2 ayrı siparişimde şerit led seti ve fazladan da bir tane şerit led aldım. 2 ayrı siparişte kupon kullandım 270tl ve 199tl olan ürünler kupon ile 220 ve 159tl ye geldi. Satıcı ürünleri kargoladı. Yanlış ürün göndermiş. ARGB ürün göndermiş ki RGB'den daha pahalıdır bilirsiniz. Değişim talebi açtım. Ürünleri göndericem bu arada satıcı ile zor da olsa iletişime geçtim. Whatsapp üzerinden resim de attım. Gönder değişim yapalım dedi. Ben de ürünleri gönderdim.
Olay bundan sonra başlıyor. Ertesi gün kargo eline ulaştı. Bana da mail geldi. Satıcı değişimi reddetmiş. Açtım baktım nedir diye. "Mevzuata aykırı değişim ürünü" bahanesi ile değişimi reddetmiş. Seçeneklerde ise para iadesi ve değişimi geri alma talebi vardı. Yani ya parayı iade etsin ya da değişim için gönderdiğin ürünü geri al. Ben de satıcıyı aradım. Bana dedi ki dolar farkından dolayı sistem değişimi kabul etmemiş. Mevzuat olayını kendi yapmamış. n11 otomatik yapıyormuş falan filan. Ben de dedim ki bak gönderilen ürünü geri alma talebi var. Ben onu seçersem sen ürünü geri göndermek zorundasın. Ben kuponla aldım bunları. Şimdi fiyatlar artmış zarar edicem dedim. İşte kendi yapmamışmış, n11 yapmışmış, kuponlar iade olurmuşmuş vs. vs. konuştu sonunda doğru ürünleri göndericem dedi.
Sonrasında kendi ekranında gönderim için herhangi bir bildirim olmadığını söyledi. 27 Eylül çarşamba günü idi n11 ile görüştüm. Destek talebi açtılar. Düne kadar salladılar sürekli. Dün en sonunda n11 sağolsun ne anlattıklarımı okumuş, ne müşterisini umursamış kalkmış değişim talebini iptal ederek para iadesi yaptı. n11 ile görüştüm malum yapacak bir şey yok.
Saçmalığa bakar mısınız??? Mevzuata aykırı değişim talebi deyip reddediyor. n11 de kalkıp iade açıyor hem de satıcı değişime ikna olmuşken. Tabi satıcının suçu başta. Ama adamların kafa çalışıyor bak n11'i de "keklemişler". Dolayısı ile beni de "kekledi".
Bu yazıyı yazarken n11 aradı. Çözüme ulaştırmışlar
. İade yapılmışmış. Satıcı 3-4 gün talebe cevap vermediği için sistem iade yapıyormuş.
E Bunu bilen satıcı cevap verir mi? Tabi ki vermiyor. İade olsun istiyor. n11 işlemi kontrol edeceğine kurmuş bir sistem kim ne yapıyor? bu adamın derdi ne diye ilgilenmiyor. Sistem yapsın ne gerekiyorsa...
Neyse... Tabi ki THH'ne başvurmak istiyorum. Ayrıca Ticaret Bakanlığına da gerekli şikayeti yapıcam. Olay 150-200tl değil elbette. Benim gibi başkaları da mağdur olacak.
@Adem Helvacı abi ve arkadaşlar bu konuda ne tavsiye edersiniz? Muhattabın n11 olduğunu düşünüyorum. Ona karşı THH'ye başvurmak istiyorum.
Okuduğunuz için teşekkürler.
Neyse olayı özetlemem gerekirse ASLED34 adlı mağazadan 2 ayrı siparişimde şerit led seti ve fazladan da bir tane şerit led aldım. 2 ayrı siparişte kupon kullandım 270tl ve 199tl olan ürünler kupon ile 220 ve 159tl ye geldi. Satıcı ürünleri kargoladı. Yanlış ürün göndermiş. ARGB ürün göndermiş ki RGB'den daha pahalıdır bilirsiniz. Değişim talebi açtım. Ürünleri göndericem bu arada satıcı ile zor da olsa iletişime geçtim. Whatsapp üzerinden resim de attım. Gönder değişim yapalım dedi. Ben de ürünleri gönderdim.
Olay bundan sonra başlıyor. Ertesi gün kargo eline ulaştı. Bana da mail geldi. Satıcı değişimi reddetmiş. Açtım baktım nedir diye. "Mevzuata aykırı değişim ürünü" bahanesi ile değişimi reddetmiş. Seçeneklerde ise para iadesi ve değişimi geri alma talebi vardı. Yani ya parayı iade etsin ya da değişim için gönderdiğin ürünü geri al. Ben de satıcıyı aradım. Bana dedi ki dolar farkından dolayı sistem değişimi kabul etmemiş. Mevzuat olayını kendi yapmamış. n11 otomatik yapıyormuş falan filan. Ben de dedim ki bak gönderilen ürünü geri alma talebi var. Ben onu seçersem sen ürünü geri göndermek zorundasın. Ben kuponla aldım bunları. Şimdi fiyatlar artmış zarar edicem dedim. İşte kendi yapmamışmış, n11 yapmışmış, kuponlar iade olurmuşmuş vs. vs. konuştu sonunda doğru ürünleri göndericem dedi.
Sonrasında kendi ekranında gönderim için herhangi bir bildirim olmadığını söyledi. 27 Eylül çarşamba günü idi n11 ile görüştüm. Destek talebi açtılar. Düne kadar salladılar sürekli. Dün en sonunda n11 sağolsun ne anlattıklarımı okumuş, ne müşterisini umursamış kalkmış değişim talebini iptal ederek para iadesi yaptı. n11 ile görüştüm malum yapacak bir şey yok.
Saçmalığa bakar mısınız??? Mevzuata aykırı değişim talebi deyip reddediyor. n11 de kalkıp iade açıyor hem de satıcı değişime ikna olmuşken. Tabi satıcının suçu başta. Ama adamların kafa çalışıyor bak n11'i de "keklemişler". Dolayısı ile beni de "kekledi".
Bu yazıyı yazarken n11 aradı. Çözüme ulaştırmışlar

E Bunu bilen satıcı cevap verir mi? Tabi ki vermiyor. İade olsun istiyor. n11 işlemi kontrol edeceğine kurmuş bir sistem kim ne yapıyor? bu adamın derdi ne diye ilgilenmiyor. Sistem yapsın ne gerekiyorsa...
Neyse... Tabi ki THH'ne başvurmak istiyorum. Ayrıca Ticaret Bakanlığına da gerekli şikayeti yapıcam. Olay 150-200tl değil elbette. Benim gibi başkaları da mağdur olacak.
@Adem Helvacı abi ve arkadaşlar bu konuda ne tavsiye edersiniz? Muhattabın n11 olduğunu düşünüyorum. Ona karşı THH'ye başvurmak istiyorum.
Okuduğunuz için teşekkürler.