Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru Sigma klima vakumlama sorunu

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Adnan4207

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
21 Şub 2024
Mesajlar
8
Marka Model Bilgisi
Sigma klima
Antalya Manavgat iklimsa bayisinden Almış olduğum iklimsa

Sigma Comfort 18.000 BTU/h A++ Inverter Klima R32 SGM18INVDHD​

Pazartesi kurulumu yapıldı,en son vakumlama yapılacak mı diye sorduğumda gerek yok zaten vakumlu olarak geliyor dediler,bende adem helvacı abinin bununla ilgili videolarına, paylaşımlarına bakaraktan ve destek alaraktan iklimsa müşteri hizmetlerini arayarak bu konuyla ilgili şikayetimi dile getirdim kayıt oluşturdular, dün iklimsa tarafından dönüş yapılarak yetkili servis size dönüş yapacak diye söylediler, birgün bekledim servis tarafından dönüş olmadı,tekrar iklimsa yı arayarak ,tekrardan şikayetimi söyledim ve bu size son kez ikazim bundan sonra muhatabım tüketici hakem heyeti olacak dedim,bu konuşmadan yarım saat sonra montajı yapan servis aradı,abi vakumlama yapmaya geleceğiz müsait misiniz dedi,bende çalışmış klimaya nasıl vakumlama yapacaksınız dedim ,abi şöyle böyle demeye başladılar,sonra Adem helvacı abinin paylaşımlarında dış ünite değişmediği sürece hiçbir işlemin sorunu çözmeye yetmeyeceği bilgisini verdiği bir paylaşımı ve2 ay önce vakumlama yapılmayan klima montaji ile ilgili THH nin tüketici lehine sonuçlanan değişim yazısını,servise okuduğumda hiç birşey diyemedi ,tmm ben sana dönüş yapacağım dedi,10 dk sonra dönüş yaptı ve müdürümüzle konuştum ve dış ünitenin yenisi ile değişim yapacaklarını elinde şuan olmadığını ve bir iki hafta içinde gelip değişiklik yapacaklarını belirttiler, umarım gerçekleşir
ADEM HELVACI abimize bu konularda bizlere vermiş olduğu bilgilerden dolayı çok teşekkür ediyorum.
 
Son düzenleme:
İşin peşinde olun bakalım değiştirecekler mi. Mümkün olduğunca YAZILI KANALDAN iletişim kurma taraftarıyım ben ama bakalım iklimsa'nın bu yönde tavrı ne olacak. Oyalayıp geçiştirecekler mi yoksa değişim yapacaklar mı göreceğiz.
 
İşin peşinde olun bakalım değiştirecekler mi. Mümkün olduğunca YAZILI KANALDAN iletişim kurma taraftarıyım ben ama bakalım iklimsa'nın bu yönde tavrı ne olacak. Oyalayıp geçiştirecekler mi yoksa değişim yapacaklar mı göreceğiz.
Evet , şimdi sadece bu telefonda konuşulan değişeceğiz sözüyle beklemek mi lazım ,yoksa iklimsa yı arayıp servisin değişim yapacağını ama gün verdiğini belirtmek mi lazım, yazılı olması için ne yapmam gerekir.
 
ülkemizdeki en büyük sorun "ahlak", o servis o klimayı kendi evine taksa vakumlama yapmaz mı acaba?

15-20 dakikalık bir işlem için bu kadar saçmalığa ne gerek var,

@Adem Helvacı abi sağolsun, kafasına vura vura öğrenecekler vakumsuz klima montaji olmayacağını
 
İşin peşinde olun bakalım değiştirecekler mi. Mümkün olduğunca YAZILI KANALDAN iletişim kurma taraftarıyım ben ama bakalım iklimsa'nın bu yönde tavrı ne olacak. Oyalayıp geçiştirecekler mi yoksa değişim yapacaklar mı göreceğiz.
Iklimsa da diger firmalar gibi servis konusuna hizmet mi alıyor yoksa kendi firma servisleri mi acaba?
 
Evet , şimdi sadece bu telefonda konuşulan değişeceğiz sözüyle beklemek mi lazım ,yoksa iklimsa yı arayıp servisin değişim yapacağını ama gün verdiğini belirtmek mi lazım, yazılı olması için ne yapmam gerekir.
Bence yazili olsun istiyorsaniz ki iyi Olur hem teyit etmis olursunuz. Iklimsanin mail adresine, olan biteni, aradiginizi, sonra size servisin dönüp böyle söylediğini fakat kendilerinden teyit istediğinizi belirtir bir mail yazabilirsiniz bence. Ben firmaya ben sizin guvencenizde diye bu klimayi aldim, benim muhatabim servis değil sizsiniz sizden dönüş bekliyorum yazmistim mesela.
 
Hep görüyorum vakum konusunda bilinçliyiz fakat ısrarcı değiliz. Bence vakum yoksa montajı erteliyorum, uğraşmak istemiyorum aksi taktirde zaten zarar eden yine siz olacaksınız, ben her türlü dış uniteyi degistiririm diye diretmek, gerekirse servis sahibini aramak lazım. Çünkü servislere güvenmiyorum, çıkma bir üniteyi sıfır gibi paketleyip önümde açabilirler de. Benim fikrim.
 
Bence yazili olsun istiyorsaniz ki iyi Olur hem teyit etmis olursunuz. Iklimsanin mail adresine, olan biteni, aradiginizi, sonra size servisin dönüp böyle söylediğini fakat kendilerinden teyit istediğinizi belirtir bir mail yazabilirsiniz bence. Ben firmaya ben sizin guvencenizde diye bu klimayi aldim, benim muhatabim servis değil sizsiniz sizden dönüş bekliyorum yazmistim mesela.
Bugün iklimsa aradı,servisin ve bölge müdürlüğünün sorunu çözmek için sizinle görüştüğü bilgisinin iklimsaya verildiğini söyledi,evet dedim ama servis sözde değişim yapılacağını söyledi bunu yazı ile teyit edilmesini istiyorum dedim, siz süreci bekleyin olmassa zaten yine bizimle irtibata geçeceksiniz dedi, bir hafta daha beklerim artık.
 
ülkemizdeki en büyük sorun "ahlak", o servis o klimayı kendi evine taksa vakumlama yapmaz mı acaba?

15-20 dakikalık bir işlem için bu kadar saçmalığa ne gerek var,

@Adem Helvacı abi sağolsun, kafasına vura vura öğrenecekler vakumsuz klima montaji olmayacağını
Hep birlikte öğreteceğiz abi.
Teknik anlamda olması gerektiğini zaten biliyorlar da, Hukuki anlamda yapmak zorund aolduklarını da biz öğreteceğiz demek ki.
Destekleriniz sayesinde başaracağız hiç merak etmeyiniz.
Bakın görün 2024 Mayıs ayında başlayıp Eylüle kadar nasıl tartışılacak bu VAKUM konuları.
 
Bence yazili olsun istiyorsaniz ki iyi Olur hem teyit etmis olursunuz. Iklimsanin mail adresine, olan biteni, aradiginizi, sonra size servisin dönüp böyle söylediğini fakat kendilerinden teyit istediğinizi belirtir bir mail yazabilirsiniz bence. Ben firmaya ben sizin guvencenizde diye bu klimayi aldim, benim muhatabim servis değil sizsiniz sizden dönüş bekliyorum yazmistim mesela.
Aklın yolu bir, tebrik ediyorum sizi bilinç düzeyinizden dolayı 🙏
 
Hep görüyorum vakum konusunda bilinçliyiz fakat ısrarcı değiliz. Bence vakum yoksa montajı erteliyorum, uğraşmak istemiyorum aksi taktirde zaten zarar eden yine siz olacaksınız, ben her türlü dış uniteyi degistiririm diye diretmek, gerekirse servis sahibini aramak lazım. Çünkü servislere güvenmiyorum, çıkma bir üniteyi sıfır gibi paketleyip önümde açabilirler de. Benim fikrim.
Bravo :ok
 
Iklimsa da diger firmalar gibi servis konusuna hizmet mi alıyor yoksa kendi firma servisleri mi acaba
Valla bilmiyorum ama bana gelen servis elemanları yaşça çok genç ve tecrübe bilgi ve becerisi fazla olmayan kişiler idi, bir ara bakır boruyu dış ünitenin arkasına kiviracagim derken boruyu kırdılar, baktım düzeltmeye çalışıyorlar bunun işi bitmiş dedim,kaynak makinasını getir dedi arkadaşına,o esnada ben patladım olum sizi bana numune olarak mı gönderdiler dedim ,yeni montajını yaptığın klimanın borusuna kaynak yapilirmi dedim git sıfır kutusunda yeni boru getir ,sinir etmeyin adamı bağırdım çağırdım,tamam abi kızma dedi gitti yeni boru getirdi sonra boru uzun geldiği için 1 metre kadar kestiler öyle bağladılar ,ilk önce elektriği dış üniteye bağlamıştı,ikinci geldiğinde iç uniteye bağladı, neler neler, baştan kovulacakmış ama işte bazen insan boşluğa düşüyor,sonu hayırlısı ile biter inşallah..
 
Valla bilmiyorum ama bana gelen servis elemanları yaşça çok genç ve tecrübe bilgi ve becerisi fazla olmayan kişiler idi, bir ara bakır boruyu dış ünitenin arkasına kiviracagim derken boruyu kırdılar, baktım düzeltmeye çalışıyorlar bunun işi bitmiş dedim,kaynak makinasını getir dedi arkadaşına,o esnada ben patladım olum sizi bana numune olarak mı gönderdiler dedim ,yeni montajını yaptığın klimanın borusuna kaynak yapilirmi dedim git sıfır kutusunda yeni boru getir ,sinir etmeyin adamı bağırdım çağırdım,tamam abi kızma dedi gitti yeni boru getirdi sonra boru uzun geldiği için 1 metre kadar kestiler öyle bağladılar ,ilk önce elektriği dış üniteye bağlamıştı,ikinci geldiğinde iç uniteye bağladı, neler neler, baştan kovulacakmış ama işte bazen insanın basireti bağlanıyor
Sektörün geldiği hal ortada, meslek itibarı denen bir şey kalmadı inanın.
 
Nesye ki iklimsa bu konuda görece birçok servisten çok daha iyi durumda.

Sektörün geldiği hal ortada, meslek itibarı denen bir şey kalmadı inanın.
Maalesef, klimayı alırken satıcı arkadaş ile konuşmuştum,klima almak önemli değil ama servis çok önemli,inşallah işini bilen ve sorun cikartmayacak servis olur demiştim, malesef korktuğum başıma geldi, şunu soracağım dediğim gibi borunun bir metre kadarını kesip monte ettiler bunda herhangi bir yanlış var mı ve yine belirttiğim önce dış üniteye bağladıkları elektriği sonra iç uniteye bağladılar bununda her hangi bir farklılığı var mı
 
Maalesef, klimayı alırken satıcı arkadaş ile konuşmuştum,klima almak önemli değil ama servis çok önemli,inşallah işini bilen ve sorun cikartmayacak servis olur demiştim, malesef korktuğum başıma geldi, şunu soracağım dediğim gibi borunun bir metre kadarını kesip monte ettiler bunda herhangi bir yanlış var mı ve yine belirttiğim önce dış üniteye bağladıkları elektriği sonra iç uniteye bağladılar bununda her hangi bir farklılığı var mı
Klimaların sistem dizaynları mühendisliğe göre değişiyor.
Mesela Midea klimalar içten besleme diye geçer çünkü Midea, ürünün kullanılmadığı durumlarda dış üniteyi komple şebekeden ayırmayı tercih ediyor ki bunun yıllar boyunca çok faydasını gördük. Aslında temel olarak ''söz konusu klima olunca en çok enerjiyi neresi çeker? Kompresör, demek ki en kalın kablo nereye gitmeli? Dış üniteye'' şeklinde yorumlanabilir ve hatta eskiden bazı klimalarda iç ünite ile dış ünite arasındaki kablo 4x1 5x1 şeklinde bile olurdu çünkü iç ünitede cross fan ve minik bir elktronik kart vardı yani güç çekmezdi. ama hele 24 lük eski tip klimaysa 3x4 çekilenler bile olurdu.

Bugünün klimalarında demeraj akımı yok, hemen hepsi artık easy start olduğu için kablo kesitlerini de etkiledi bu.
İstisna birkaç ürün haricinde 3x15, 3x25 kablolar işi götürüyor ve klimaların sinyal hattı kablosu dediğimiz ikisinin arasındaki kablo kesitleri dezaten böyle oluyor.

Şimdi bu durumda aradaki kablo 3x1,5 veya 3x2,5 ise aslında klimanın çalışmasına dair enerjinin içten veya dıştan verilmesinin hiçbir farkı yoktur.

Fakat Mideada olduğu gibi bir haberleşme protokolü olan klimalarda mühendislik dizaynı içtense, bağlantının da içten yapılması gerekir.
 
Klimaların sistem dizaynları mühendisliğe göre değişiyor.
Mesela Midea klimalar içten besleme diye geçer çünkü Midea, ürünün kullanılmadığı durumlarda dış üniteyi komple şebekeden ayırmayı tercih ediyor ki bunun yıllar boyunca çok faydasını gördük. Aslında temel olarak ''söz konusu klima olunca en çok enerjiyi neresi çeker? Kompresör, demek ki en kalın kablo nereye gitmeli? Dış üniteye'' şeklinde yorumlanabilir ve hatta eskiden bazı klimalarda iç ünite ile dış ünite arasındaki kablo 4x1 5x1 şeklinde bile olurdu çünkü iç ünitede cross fan ve minik bir elktronik kart vardı yani güç çekmezdi. ama hele 24 lük eski tip klimaysa 3x4 çekilenler bile olurdu.

Bugünün klimalarında demeraj akımı yok, hemen hepsi artık easy start olduğu için kablo kesitlerini de etkiledi bu.
İstisna birkaç ürün haricinde 3x15, 3x25 kablolar işi götürüyor ve klimaların sinyal hattı kablosu dediğimiz ikisinin arasındaki kablo kesitleri dezaten böyle oluyor.

Şimdi bu durumda aradaki kablo 3x1,5 veya 3x2,5 ise aslında klimanın çalışmasına dair enerjinin içten veya dıştan verilmesinin hiçbir farkı yoktur.

Fakat Mideada olduğu gibi bir haberleşme protokolü olan klimalarda mühendislik dizaynı içtense, bağlantının da içten yapılması gerekir.
Adem abi her yerden ulaşmaya çalışıyorum :D kusura bakmayın arkadaşlar... @Adem Helvacı abi sana zahmetlg hakkında düşencenizi paylaşır mısınız? özelden 2 kişi daha haber bekliyorlar :D https://forum.inceleriz.com/konular/klima-onerisine-ihtiyacim-var.6647/#post-96720
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri