Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru Sony X82J Kanal Geçiş Sorunu

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

forum_inceleriz

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
14 Şub 2023
Mesajlar
9
Başlıkta belirttiğim üzere cihaz android kısmında iken TV tuşuna bastığımda kanal geçişi aşırı yavaş oluyor. Bazen bu geçişler 6-7 saniyeyi bulabiliyor. Hatta bazen ses ve görüntü senkronu bile bozuluyor.

Sony TR ile görüştüm bana cihazı güncellememi söylediler. Manuel olarak güncellemeyi kurarsam kanal geçişinin düzeleceğini söylediler.

Gittim USB ye güncellemeyi attım. TV ye takarak kurdum fakat sorun düzelmedi.

Tekrar Sony TR ile görüştüm bu sefer bana '' cihazın fişini çekip kapatıyor musunuz ? cihaz açık kalıyorsa ısındığından bunu yapabilir '' dediler.

Bende onlara '' android menülerin cayır cayır çalışırken neden sadece tv menüsü kassın '' diye sordum. Biri smart diğeri uydu bölümü diyerek geçiştirdiler.

TV yi fişten kapatmamı bir süre beklememi daha sonra tekrar fişi takıp öyle denememi söylediler. Bende yaptım fakat oda çözüm olmadı.

Servis çağırmak istiyorum bana '' eğer sorun donanımsal değil de yazılımsal ise servis ücreti alabileceklerini '' söylüyorlar.

Ben bu sorunu nasıl halledebilirim ?
 
Böyle bir ayar buldum kapattım.
IMG_20230215_193245.jpg
 
Servis çağırmak istiyorum bana '' eğer sorun donanımsal değil de yazılımsal ise servis ücreti alabileceklerini '' söylüyorlar.
Garantili bir ürün için ''donanımsal ile garantiden, yazılımdan ise tüketiciden'' kuralını hangi Yasa ve Yönetmelikte görmüşler önce bunu bir ispat etsinler kendileri.

Bir ürün sorunlu ise sorunludur, servis çağırır işlemini yaptırırsınız, eğer tüketici kaynaklı ve İSPAT EDİLMİŞ bir sorun ise servis bedeli istenir tamam ancak ''şuradansa şöyle, buradansa böyle'' diye bir mantık kesinlikle yok.

Servis hizmetini alın, yazılım kaynaklı dahi olsa servis hizmeti sunulsun, para ödemeyin, cesaretleri varsa icraya versinler hadi bakalım hangi dayanak ile bu yola gidebilecekler?
 
Garantili bir ürün için ''donanımsal ile garantiden, yazılımdan ise tüketiciden'' kuralını hangi Yasa ve Yönetmelikte görmüşler önce bunu bir ispat etsinler kendileri.

Bir ürün sorunlu ise sorunludur, servis çağırır işlemini yaptırırsınız, eğer tüketici kaynaklı ve İSPAT EDİLMİŞ bir sorun ise servis bedeli istenir tamam ancak ''şuradansa şöyle, buradansa böyle'' diye bir mantık kesinlikle yok.

Servis hizmetini alın, yazılım kaynaklı dahi olsa servis hizmeti sunulsun, para ödemeyin, cesaretleri varsa icraya versinler hadi bakalım hangi dayanak ile bu yola gidebilecekler?
Valla hocam yaşadığım sorunun normal olduğunu düşünmüyorum. Android menüler arasında gezerken TV ye geçiş yaptığımda neden kanal geçişleri yavaşlıyor anlamıyorum. Tavsiye üzerine aldım bu cihazı çok fazla TV den anlamam. Öneren kişi Sony nin her türlü yüklenmede kasma donma vs. yapmayacağını söylemişti. Ki günde 5 saat bile açık kalmayan bir cihaz için '' ısınmıştır kapatın kendine gelsin '' demek gerçekten çok saçma bir söylemdi bana göre.

1000 liralık tv stick değil ki bu ısınınca kasma yapsın...ki saatlerce kullanmıyorum bile :)

Servis talep edeceğim dediğiniz gibi.
 
Hocam sorununuz televizyonun kendisiyle ilgili. Android sistemi ile alakası yok. Benimde XH9096 modeli televizyonum vardı. Aynı söylediklerinizi yaşıyordum. Dahili uydu alıcıları tv’lerin malesef bu şekilde. Söylediğiniz her sorunu bende yaşadım. Tamamen içindeki dahili uydu alıcı kalitesi ile ilgili bir durum. Sony’de bunu bildiği için kulağının üstüne yatıyor akılları sıra. Ben yavaşlığı çok takmadım zira çok tv izlemezdim, izlesemde zap yapmazdım. Size tavsiyem çok takılıyorsanız ya iade talep edin ya da harici bir receiver bağlayıp kullanıma devam edin. Görüntü ve ses bende çok güzeldi, sizinki de illaki güzeldir. Yara bandı gibi bir çözüm önerisi sundum biliyorum ama açıkçası durum bu.
 
Valla hocam yaşadığım sorunun normal olduğunu düşünmüyorum. Android menüler arasında gezerken TV ye geçiş yaptığımda neden kanal geçişleri yavaşlıyor anlamıyorum. Tavsiye üzerine aldım bu cihazı çok fazla TV den anlamam. Öneren kişi Sony nin her türlü yüklenmede kasma donma vs. yapmayacağını söylemişti. Ki günde 5 saat bile açık kalmayan bir cihaz için '' ısınmıştır kapatın kendine gelsin '' demek gerçekten çok saçma bir söylemdi bana göre.

1000 liralık tv stick değil ki bu ısınınca kasma yapsın...ki saatlerce kullanmıyorum bile :)

Servis talep edeceğim dediğiniz gibi.
Valla ben 1000 liralık satick kullanıyorum stick stcik çalışıyor daha dün yine güncellemesi geldi RealMe Stcick 4K, Bugün güncelleme geldi bilgisi paylaşacağım forumda hatta.

Bazı bilgiler paylaşıldığında bizleri marka düşmanı veya marka yalakası ilan edenler amacımızın sadece DOĞRU bilgi paylaşmak olduğunu zamanala anlayacak.

SONY markasının mühendisliğine saygımız sonsuz olsa da anlatıldığı kadar yani eskisi kadar uç noktada farkları yok diğer üretimler ile. Bazen (Bazen diyorum) bazı Philips tv leri SONY den çok daha başarılı bulduğum dahi olmuştıur.

Her zaman belirttiğimiz üzere elbette farkaları var, ancak ödediğimiz rakamsal farklar kadar teknolojik ve yazılımsal kalite farkı yok ne yazık ki.
 
Hocam sorununuz televizyonun kendisiyle ilgili. Android sistemi ile alakası yok. Benimde XH9096 modeli televizyonum vardı. Aynı söylediklerinizi yaşıyordum. Dahili uydu alıcıları tv’lerin malesef bu şekilde. Söylediğiniz her sorunu bende yaşadım. Tamamen içindeki dahili uydu alıcı kalitesi ile ilgili bir durum. Sony’de bunu bildiği için kulağının üstüne yatıyor akılları sıra. Ben yavaşlığı çok takmadım zira çok tv izlemezdim, izlesemde zap yapmazdım. Size tavsiyem çok takılıyorsanız ya iade talep edin ya da harici bir receiver bağlayıp kullanıma devam edin. Görüntü ve ses bende çok güzeldi, sizinki de illaki güzeldir. Yara bandı gibi bir çözüm önerisi sundum biliyorum ama açıkçası durum bu.
Valla hocam ben tv yi genelde smart özelliğinde kullanırım ama evde yaşanyan diğer kişiler hem tv hem smart özelliğini kullanıyor. Youtube da birşeyler izlerken dizisi başlayıp TV ye geçmeye çalışan kişi saydırmaya başlıyor zira bazen kanal geçişi 20 saniye sürüyor :)

Cihazı alalı neredeyse 3 ay olacak. İade etmek istesem de firmanın kabul edeceğini sanmıyorum.

İade hakkım var mıdır ?
 
Valla ben 1000 liralık satick kullanıyorum stick stcik çalışıyor daha dün yine güncellemesi geldi RealMe Stcick 4K, Bugün güncelleme geldi bilgisi paylaşacağım forumda hatta.

Bazı bilgiler paylaşıldığında bizleri marka düşmanı veya marka yalakası ilan edenler amacımızın sadece DOĞRU bilgi paylaşmak olduğunu zamanala anlayacak.

SONY markasının mühendisliğine saygımız sonsuz olsa da anlatıldığı kadar yani eskisi kadar uç noktada farkları yok diğer üretimler ile. Bazen (Bazen diyorum) bazı Philips tv leri SONY den çok daha başarılı bulduğum dahi olmuştıur.

Her zaman belirttiğimiz üzere elbette farkaları var, ancak ödediğimiz rakamsal farklar kadar teknolojik ve yazılımsal kalite farkı yok ne yazık ki.
'' ödediğimiz rakamsal farklar kadar teknolojik ve yazılımsal kalite farkı yok ne yazık ki ''

Şu sözün altına imzamı atarım vallahi. Sony gerçekten beni şaşırttı. Sony almadan önce 11.000 liralık LG nin başka bir modelini inceleme fırsatım olmuştum. Yemin ederim böyle bir şey görmedim. Fiyatı 17.000 olan Sony yi alırken böyle bir sorun daha doğrusu kalitesizlik yaşayacağım aklımın ucundan geçmezdi.
 
'' ödediğimiz rakamsal farklar kadar teknolojik ve yazılımsal kalite farkı yok ne yazık ki ''

Şu sözün altına imzamı atarım vallahi. Sony gerçekten beni şaşırttı. Sony almadan önce 11.000 liralık LG nin başka bir modelini inceleme fırsatım olmuştum. Yemin ederim böyle bir şey görmedim. Fiyatı 17.000 olan Sony yi alırken böyle bir sorun daha doğrusu kalitesizlik yaşayacağım aklımın ucundan geçmezdi.
Gerçekler bazen acı deneyimler ile öğreniliyor yine de sıkmayın canınızı.
6 ay içerisinde üründe bir sorun olduğunun tespiti durumunda 6502 sayılı Tüketicinin korunması Hakkındaki kanun kapsamında seçimlik haklarınız doğar, bu hakların içerisinde ücret iadesi ve malın ayıpsız misli ile değişimi seçenekleri de var.
 
Gerçekler bazen acı deneyimler ile öğreniliyor yine de sıkmayın canınızı.
6 ay içerisinde üründe bir sorun olduğunun tespiti durumunda 6502 sayılı Tüketicinin korunması Hakkındaki kanun kapsamında seçimlik haklarınız doğar, bu hakların içerisinde ücret iadesi ve malın ayıpsız misli ile değişimi seçenekleri de var.
Olurda bu seçimlik haklarım doğar ise ne yapacağımı gerçekten bilemiyorum. Sony sırf kaliteli ve öneriliyor diye bana göre çok yüksek bir meblağ ödeyerek satın aldım. 17.000 e aldığım bu cihaz şuan 20.000 liranın üzerine çıkmış durumda.

Tam bedel iadesi yapsalar bile ben fatura bedeli olan 17.000 lirayı geri alacağım için tekrar aynı seviyede bir cihaz alamayacağım.

Oda ülkemiz şartları maalesef. Olurda ücret iade durumum olursa muhtemelen farklı bir markaya yöneleceğim gibi.
 
Olurda bu seçimlik haklarım doğar ise ne yapacağımı gerçekten bilemiyorum. Sony sırf kaliteli ve öneriliyor diye bana göre çok yüksek bir meblağ ödeyerek satın aldım. 17.000 e aldığım bu cihaz şuan 20.000 liranın üzerine çıkmış durumda.

Tam bedel iadesi yapsalar bile ben fatura bedeli olan 17.000 lirayı geri alacağım için tekrar aynı seviyede bir cihaz alamayacağım.

Oda ülkemiz şartları maalesef. Olurda ücret iade durumum olursa muhtemelen farklı bir markaya yöneleceğim gibi.
Hocam bende bunu demek istiyorum iade alsanız bile sürekli artan fiyatlardan dolayı paranız pul olacak. Hatta bugün mahkemeye gitseniz kabaca 8-9 ay sonra iade alırsınız o zamana paranız daha pul olur. Başka markalarda da geçişler şahane değil. En güzeli harici uydu alıcı bulup sorunu çözün derim.
 
Olurda bu seçimlik haklarım doğar ise ne yapacağımı gerçekten bilemiyorum. Sony sırf kaliteli ve öneriliyor diye bana göre çok yüksek bir meblağ ödeyerek satın aldım. 17.000 e aldığım bu cihaz şuan 20.000 liranın üzerine çıkmış durumda.

Tam bedel iadesi yapsalar bile ben fatura bedeli olan 17.000 lirayı geri alacağım için tekrar aynı seviyede bir cihaz alamayacağım.

Oda ülkemiz şartları maalesef. Olurda ücret iade durumum olursa muhtemelen farklı bir markaya yöneleceğim gibi.
Sevgili @Puzik dostumuzun önerisi gözardı edilecek gibi değil.

Öte yandan ''ben kafaya taktım, Hukuki sürece de razıyım'' derseniz standart bir Hakem Heyeti süreci haricinde değer tespiti, kıymet takdiri yollarına gidip güncel bedel üzerinden iade almanız da söz konusu olabilir. Yine de bunun zorlu bir yol olduğunu ve aylar aylar süreceğini belirtmek isterim.

Sitemizde dilekçe örnekleri yayınlıyorum ben elimdne geldiğince. Yol göstermeye de çalışıyoruz ancak bunlar sıradışı bakış açıları ve alışıolmadık yollar olduğu için memurlar da bocalıyor''olmaz öyle şey'' diyorlar halbuki olur, oluyor, sadece kimse akıl etmemiz bugüne kadar :)
 
Yaşadığım deneyimlerden dolayı önerileriniz gerçekten göz ardı edilemez zira 300 liralık bir ürünün iade süreci için minimum 4 ay beklemem gerekmişti. Ki güncel değerinden ziyade fatura bedelini geri alabilmek için. Hal böyle olunca günün sonunda görüntüsü harika, smart özellikleri sorunsuz çalışan bir cihaz var elimde.

Dediğiniz gibi harici bir uydu alıcı alarak kanal sorununu çözeceğim.

Önerebileceğiniz bir ürün varsa link atmanız çok makbule geçer zira bu konuda bir bilgim yok.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri