Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Tasarim Muhendisligi

Lupepupierre

Yeni Üye
Kadim Üye
Katılım
13 Mar 2023
Mesajlar
3
Merhaba,

Guncel olarak yurtdisinda tasarim muhendisligi ( mechanical design engineer ) yapan biri olarak konusmak isterim ki; Turkiye'deki ve dunya capindaki tum firmalar Solidworks odakli calismalarini gerceklestiriyor. Daha cok bu endustriyel alanlar icin gecerli tabii.

HVAC alaninda yani bir binanin veya yapinin yangin borulari, pis su giderleri, havalandirma sistemleri gibi alandan yurumek isterseniz AutoCAD kullanimi size daha faydali olacagina inaniyorum. Bazi firmalar bunun yaninda Revit de kullanmanizi ister fakat bunu isterlerken biraz kesenin agzini acmalari gerekir :D

Iyi bir muhendis olmak istiyorsaniz, makine muhendisliginin yaninda tasarim muhendisligi gibi alanlara da yonelirseniz beyaz yakali olarak surekli ofiste calisirsiniz. Fakat sadece makine muhendisligi alaninda calismak isterseniz maalesef Turkiye olsun baska ulkeler de olsun hands-on job yani sizin de sahaya girip elinizi kirletmenizi istiyorlar ki acikcasi benim pek istedigim bir is degildir acikcasi.

Her sey icin gec degildir, yas farketmeksizin bu olana yoneldiginiz surece ekmegini yiyeceginizden supheniz olmasin.

Hepinize okudugunuz icin tesekkurler, seviliyorsunuz <3
 
Autocad ilerisi için sadece basit mekanik projelerde (Elektrik kısmıyla ilgili bilgim yok) olarak devam edecek ve sektördeki büyük projelerde Revit olmazsa olmaz olacak. Pek çok projelerde revite geçiliyor. Ülkemizdeki proje firmaları bilgisayara ve insana yatırım yaparlarsa kopyala yapıştır yerine daha doğru projeler çıkacağı kesin. Sektöre girmeyi düşünseydim kesinlikle iyi bir Revit kursuna giderdim.
 
Merhaba,

Guncel olarak yurtdisinda tasarim muhendisligi ( mechanical design engineer ) yapan biri olarak konusmak isterim ki; Turkiye'deki ve dunya capindaki tum firmalar Solidworks odakli calismalarini gerceklestiriyor. Daha cok bu endustriyel alanlar icin gecerli tabii.

HVAC alaninda yani bir binanin veya yapinin yangin borulari, pis su giderleri, havalandirma sistemleri gibi alandan yurumek isterseniz AutoCAD kullanimi size daha faydali olacagina inaniyorum. Bazi firmalar bunun yaninda Revit de kullanmanizi ister fakat bunu isterlerken biraz kesenin agzini acmalari gerekir :D

Iyi bir muhendis olmak istiyorsaniz, makine muhendisliginin yaninda tasarim muhendisligi gibi alanlara da yonelirseniz beyaz yakali olarak surekli ofiste calisirsiniz. Fakat sadece makine muhendisligi alaninda calismak isterseniz maalesef Turkiye olsun baska ulkeler de olsun hands-on job yani sizin de sahaya girip elinizi kirletmenizi istiyorlar ki acikcasi benim pek istedigim bir is degildir acikcasi.

Her sey icin gec degildir, yas farketmeksizin bu olana yoneldiginiz surece ekmegini yiyeceginizden supheniz olmasin.

Hepinize okudugunuz icin tesekkurler, seviliyorsunuz <3
Burada ufak bir virgül koymak isterim.
Bahsettiğiniz yazılımlar sektörel olarak farklılıklar göstermekteler.
Tier 1 dediğimiz ana sanayi için Solidworks hiç de uygun bir ayzılım değildir. Ayrıca Otomotiv, Uzay ve Havacılık, Gemi İnşa sektöründe (15 metrelik teknelerden bahsetmiyorum) Solidworks kullanılabilir bir yazılım olmaktan çok uzaktır. Data Translation Tolerance konusunu da işin içine soktuğumuzda Tier 2'de bile kullanılmayan bir programdır.
Solidworks bu nedenlerle Tier 3 yani Türkiye'de KOBİ dediğimiz yerde kendine yer bulabilmektedir.
Zaten Dassault Systèmes'de bu seviyeler için Solidworks yerine CATIA'ya yönlendirir şirketleri. CATIA'nın rakipleri ise Siemens NX ve PTC Creo'dur.
 
Autocad kim ne derse desin benim fikrimde asla kullanımı bitmeyecek bir program.
Üniversitede Pro/Engineer kullandım. Ardından Dassault'un Türkiyede'ki çözüm ortaklarından birinde Catia eğitmenliği yaptım. Şimdi de NX kullanıyorum.
Programlara sadece birer araç gözüyle bakıyorum. Tasarım kafada yapılır derim. Elindeki araç beceriklidir işini kolay yaparsın, beceriksizdir uğraştırır. Ama kullandığın aleti de kullanmayı bilmen gerekir. Catia'da her modül kendi başına bir derya deniz.
Hepsini biliyorum diyen kişileri pek dikkate almıyorum ben şahsen.;)
 
Konudan tamamen bağımsız, bir mühendis olsaydım sahada ellerimi kirletmek isterdim.
Emekçi ile aynı ortamda yemek, sahanın zorluklarını görmek, proje aşamasında daha farklı bakış açılarının da zihinde oluşmasına etkendir diye düşünüyorum.
Tabi hangi mühendislik olduğu da önemlidir sanırım :alala
 
Autocad kim ne derse desin benim fikrimde asla kullanımı bitmeyecek bir program.
Üniversitede Pro/Engineer kullandım. Ardından Dassault'un Türkiyede'ki çözüm ortaklarından birinde Catia eğitmenliği yaptım. Şimdi de NX kullanıyorum.
Programlara sadece birer araç gözüyle bakıyorum. Tasarım kafada yapılır derim. Elindeki araç beceriklidir işini kolay yaparsın, beceriksizdir uğraştırır. Ama kullandığın aleti de kullanmayı bilmen gerekir. Catia'da her modül kendi başına bir derya deniz.
Hepsini biliyorum diyen kişileri pek dikkate almıyorum ben şahsen.;)
aynen öyle part 1 part 2 diye kafa karıştırmadan kullanılması benim hoşuma gidiyordu ve render alınınca çok daha keyifli otomobil tasarımları çıkıyordu .
 
Konudan tamamen bağımsız, bir mühendis olsaydım sahada ellerimi kirletmek isterdim.
Emekçi ile aynı ortamda yemek, sahanın zorluklarını görmek, proje aşamasında daha farklı bakış açılarının da zihinde oluşmasına etkendir diye düşünüyorum.
Tabi hangi mühendislik olduğu da önemlidir sanırım :alala
bir mühendisten çok daha fazla bilgiye sahip olduğunu biliyoruz :D Ama abi özel sektörde bu durumu kullanıyorlar .
 
aynen öyle part 1 part 2 diye kafa karıştırmadan kullanılması benim hoşuma gidiyordu ve render alınınca çok daha keyifli otomobil tasarımları çıkıyordu .
Eğer Part body'leri bu amaçla kullanıyorsanız sopayla döveceğim kullanıcı tipisinizdir. :sopa1
Benden daha eski bir eğitmen arkadaşım zamanında ismi lazım değil Türkiye'nin önde gelen otomotiv ana sanayilerinden birinden gelen zor açılma problemi için firmaya gidiyor. Adamlar bütün aracı body'lerle çizmişler. Bizimki beyninden vurulmuşa dönüyor???
 
Eğer Part body'leri bu amaçla kullanıyorsanız sopayla döveceğim kullanıcı tipisinizdir. :sopa1
Benden daha eski bir eğitmen arkadaşım zamanında ismi lazım değil Türkiye'nin önde gelen otomotiv ana sanayilerinden birinden gelen zor açılma problemi için firmaya gidiyor. Adamlar bütün aracı body'lerle çizmişler. Bizimki beyninden vurulmuşa dönüyor???
haha benim ki hobi hocam :D profesyonel çizimler için kullanılmasını önermem :D
 
Merhaba,

Guncel olarak yurtdisinda tasarim muhendisligi ( mechanical design engineer ) yapan biri olarak konusmak isterim ki; Turkiye'deki ve dunya capindaki tum firmalar Solidworks odakli calismalarini gerceklestiriyor. Daha cok bu endustriyel alanlar icin gecerli tabii.

HVAC alaninda yani bir binanin veya yapinin yangin borulari, pis su giderleri, havalandirma sistemleri gibi alandan yurumek isterseniz AutoCAD kullanimi size daha faydali olacagina inaniyorum. Bazi firmalar bunun yaninda Revit de kullanmanizi ister fakat bunu isterlerken biraz kesenin agzini acmalari gerekir :D

Iyi bir muhendis olmak istiyorsaniz, makine muhendisliginin yaninda tasarim muhendisligi gibi alanlara da yonelirseniz beyaz yakali olarak surekli ofiste calisirsiniz. Fakat sadece makine muhendisligi alaninda calismak isterseniz maalesef Turkiye olsun baska ulkeler de olsun hands-on job yani sizin de sahaya girip elinizi kirletmenizi istiyorlar ki acikcasi benim pek istedigim bir is degildir acikcasi.

Her sey icin gec degildir, yas farketmeksizin bu olana yoneldiginiz surece ekmegini yiyeceginizden supheniz olmasin.

Hepinize okudugunuz icin tesekkurler, seviliyorsunuz <3
Ellerine sağlık Güney'cim. Bu tecrübe aktarımları müthiş kıymetli. Devamını dört gözle bekliyoruz. :clap2

Sen de seviliyorsun kardeşim.
 
Konudan tamamen bağımsız, bir mühendis olsaydım sahada ellerimi kirletmek isterdim.
Emekçi ile aynı ortamda yemek, sahanın zorluklarını görmek, proje aşamasında daha farklı bakış açılarının da zihinde oluşmasına etkendir diye düşünüyorum.
Tabi hangi mühendislik olduğu da önemlidir sanırım :alala
Mesajları okurken "Aslında sahada olmak gerekir ya" dediğim sırada bu mesajı görmek Adem abi senden beklenen bir şeydi :kiskis

Sahada iş yapmayan, eli kirlenmeyen biri bence tasarım yapamaz. O işin yapılabilirliğini masa başında göremez hiçbir mühendis. Sahanın tozunu ustalarla beraber alacaksınız ki, onların yaşadığı sıkıntıları görün ve ona göre projenizi hazırlayın.

Bir proje vardır, masa başında çok güzel sonuçlar alınır. Her türlü senaryoda proje başarılı çıkar, sıfır pürüz ile tamamlanır. Ama bir ölçü verilmiştir ki 37,40cm gibi "abuk" bir rakam. İşçi sahada onu gelir en iyi ihtimalle 37, ortalama olarak 35 ya da 40 yapar. Sonra sahada yapılan tüm montajlara kelebek etkisiyle dağılır bu "yanlışlık".

Hiçbir ustaya diyemezsiniz ki "37,40cm ölçüyle kalıp çak". Adam yüzünüze "Dalga mı geçiyorsun sen?" diye bakar. Hem sahada komik duruma düşersiniz, hem de işçiyle aynı frekansta konuşamadığınız için işiniz de yürümez.

Oturup ustalarla yosun tutmuş bardaktan çay içmeniz gerekir, yapmalısınız da. Yapacaksınız ki o adam sizi "ütopik" görmesin. Gün gelecek size çocuklarıyla ilgili derdini anlatacak, memleketteki karısından bahsedecek. Adam gurbette çünkü, kimle konuşsun paylaşsın?

Bu senaryonun olumsuz kısmına gelirsek. Ustalar, biz "okumuş"lara karşı önyargılı olurlar, kaçınılmaz. Yaptıkları iş zor gelirse ya da yapmak istemedikleri bir durumda "Şefim bu boru buradan geçmiyor." diyecektir. Bunu dediğinde gerçekten geçip geçmediğini de deneyimlemeden öğrenemezsiniz. O boruyu daha önceden elinize almış olmalısınız ki kendinizi eğitirken, ustaya "Geçer, geçmez olur mu?" diyebilin rahatlıkla. Çünkü siz bunu hem projeyi hazırlarken düşündünüz, hem de geçmiş tecrübelerinizde.

Sonuç olarak da ustaya yaptırılabilen proje, en doğru projedir.
 
Mesajları okurken "Aslında sahada olmak gerekir ya" dediğim sırada bu mesajı görmek Adem abi senden beklenen bir şeydi :kiskis

Sahada iş yapmayan, eli kirlenmeyen biri bence tasarım yapamaz. O işin yapılabilirliğini masa başında göremez hiçbir mühendis. Sahanın tozunu ustalarla beraber alacaksınız ki, onların yaşadığı sıkıntıları görün ve ona göre projenizi hazırlayın.

Bir proje vardır, masa başında çok güzel sonuçlar alınır. Her türlü senaryoda proje başarılı çıkar, sıfır pürüz ile tamamlanır. Ama bir ölçü verilmiştir ki 37,40cm gibi "abuk" bir rakam. İşçi sahada onu gelir en iyi ihtimalle 37, ortalama olarak 35 ya da 40 yapar. Sonra sahada yapılan tüm montajlara kelebek etkisiyle dağılır bu "yanlışlık".

Hiçbir ustaya diyemezsiniz ki "37,40cm ölçüyle kalıp çak". Adam yüzünüze "Dalga mı geçiyorsun sen?" diye bakar. Hem sahada komik duruma düşersiniz, hem de işçiyle aynı frekansta konuşamadığınız için işiniz de yürümez.

Oturup ustalarla yosun tutmuş bardaktan çay içmeniz gerekir, yapmalısınız da. Yapacaksınız ki o adam sizi "ütopik" görmesin. Gün gelecek size çocuklarıyla ilgili derdini anlatacak, memleketteki karısından bahsedecek. Adam gurbette çünkü, kimle konuşsun paylaşsın?

Bu senaryonun olumsuz kısmına gelirsek. Ustalar, biz "okumuş"lara karşı önyargılı olurlar, kaçınılmaz. Yaptıkları iş zor gelirse ya da yapmak istemedikleri bir durumda "Şefim bu boru buradan geçmiyor." diyecektir. Bunu dediğinde gerçekten geçip geçmediğini de deneyimlemeden öğrenemezsiniz. O boruyu daha önceden elinize almış olmalısınız ki kendinizi eğitirken, ustaya "Geçer, geçmez olur mu?" diyebilin rahatlıkla. Çünkü siz bunu hem projeyi hazırlarken düşündünüz, hem de geçmiş tecrübelerinizde.

Sonuç olarak da ustaya yaptırılabilen proje, en doğru projedir.
Ustanın kalbine giden yol 2,5 luk Koladır ? Çok fazla nazımı çekmişlerdi sağolsunlar. Kimisi aksi lanet, kargadan başka kuş, tofaştan başka araba bilmezken kimi cidden yeni fikirlere çok açık. Düz bakmayan insanları her meslekte çok seviyorum. Bu olmaz diye kestirip atana kendi dalımda çok ders vermiştim, utanmışlardı :)
 
Ustanın kalbine giden yol 2,5 luk Koladır ? Çok fazla nazımı çekmişlerdi sağolsunlar. Kimisi aksi lanet, kargadan başka kuş, tofaştan başka araba bilmezken kimi cidden yeni fikirlere çok açık. Düz bakmayan insanları her meslekte çok seviyorum. Bu olmaz diye kestirip atana kendi dalımda çok ders vermiştim, utanmışlardı :)
Ustalar çok gelişti. 2,5luk kola ile beraber biskremler falan isteniyor artık :D

Çok bilmiş usta çokça fazla piyasada. Hele ben cinsiyet ve yaştan 5-0 denecek oranda geride başlıyorum. Olay öyle olunca en başta savaşlarımız da büyük oluyor haliyle :D
 
Ustalar çok gelişti. 2,5luk kola ile beraber biskremler falan isteniyor artık :D

Çok bilmiş usta çokça fazla piyasada. Hele ben cinsiyet ve yaştan 5-0 denecek oranda geride başlıyorum. Olay öyle olunca en başta savaşlarımız da büyük oluyor haliyle :D
Şirket politikası gereği traş olurdum. Baktım parlak çocuk imajı şantiyede işlemiyor. Genel müdüre bölge müdürüne söyledim, biz plazada masa başı çalışanı değiliz, kelepçe satıyoruz kelepçe dedim ?
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri