Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

TOGG T10X

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mrplt
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mrplt

İnce Eleyen
Gold Üye
Katılım
7 Mar 2023
Mesajlar
306
Herkese merhabalar,

Tesla Model 3 ve Model Y ile ilgili farklı konular açmıştım. Şimdi de TOGG T10X için bir konu açayım dedim. Siyaset karıştırmayacağım. Kendim yurtdışında Tesla Model 3 kullanıyorum, annem için de yakın zamanda Tesla Model Y siparişi vermiştik. Yakın zamanda teslim edilecek, aracı test ettiğim zaman onunla ilgili ayrı bir konu da açacağım. Eve şarj sistemi kurduk (Tesla Wall Connector) ve bunun maliyeti yaklaşık 50.000₺ oldu. Babam da araç arayışındaydı, ve her ne kadar ilk etapta kendine elektrikli araç istemese de altyapısını kurmuş olduğumuzdan dolayı o da elektrikli bir araç arayışına girdi. Kendisi günde 150 kilometreye yakın yol yapıyor, elektrikli araç onun için çok mantıklı. Bugün itibariyle de TOGG hiç aklımızda olmamasına rağmen kendisine TOGG T10X V2 RWD aracın siparişini verdik.

1732680229998.png


Elektrikli araç alıp senelik bakıma sokmak çok mantıksız, çünkü TAMAMEN para tuzağı. Elektrikli araçlarda normal olarak yapılacak tek periyodik bakım fren kontrolü, o da frenleri çok kullanmadığınız için. Pas vs. yapmasın diye temizlenmesi lazım, o da 2 senede bir gibi yapılıyor. Senelik bakım gerektiren elektrikli araçları elediğiniz zaman geriye BYD, Tesla ve TOGG kalıyor. BYD'den ümitliydik fakat düşük vergilere rağmen (%10 ÖTV, %20 KDV ve gümrükten muaf) fiyatlar çok yüksek.

26/11/2024 tarihinde T10X'in arkadan çekişli varyantının en üst donanımlı hali 1.923.000₺'ye satılıyor. 800.000₺ 12 ay 0 faiz kredi opsiyonu var. Aylık ödemesi 66.666₺ oluyor, fakat şöyle bir durum var. 800.000₺'yi vadeli hesaba koyarsanız ayda 32.000₺ getirisi var. Yani bu faizsiz kredi durumu çok avantajlı. Ayrıca Trugo istasyonlarında 3125kWh ücretsiz şarj ile geliyor, bu da yine 30.000₺ gibi bir rakama tekabül ediyor. 3125kWh ile de 20.000km şehirler arası yol kat edebilirsiniz, yani az çok bir senelik şarj ihtiyacınızı karşılar.

T10X ilk çıktığında sorunlu bir araçtı, ki yeni bir markanın bu tarz sorunlar yaşaması normal. Tesla'nın elektrikli araç tecrübesi diğer markalardan çok daha fazla, ona rağmen Tesla araçlarda dahi bir sürü yazılımsal sorun çıkıyor. Sorunların büyük bir kısmı çözülmüş gibi duruyor. Ama tabi bazı hatalar da ilginç, yani ön camı yıkamak istediğinizde silecek suyunun geç fışkırtılması değişik bir hata.

Teslimat süreci Tesla ile benzer. Siparişi uygulama üzerinden veriyorsunuz, kaporayı da uygulama üzerinden yatırıyorsunuz. 60.000₺'lik kaporayı havale ile değil de kredi kartı ile yatırırsanız 1025₺ işlem ücreti alıyor. İlginç. Sonrasında tarafınıza bir danışman atanıyor, aracınızın faturası kesiliyor ve bu faturayla krediye başvuruyorsunuz. Kredi çıktıktan sonra, araç teslimatına yakın aracın ücretinin kalanını yatırmanız bekleniyor, ve sonrasında bir teslimat merkezinden aracınızı teslim alıyorsunuz. Hem Tesla'nın, hem de Togg'un teslimat süreciyle ilgili araçlar teslim edildiği zaman ekstra bilgilendirme yapacağım.

Donanım olarak aracın en üst modeli bir hayli dolu:
- Elektrikli, ısıtmalı deri ön koltuklar. (Biz krem rengi seçtik)
- Isıtmalı arka koltuklar
- Hafızalı sürücü koltuğu ve dış aynalar
- Adaptif hız sabitleme, şerit ortalama sistemi (şu anda aktif ve 2025'e kadar ücretsiz, sonrasında sanırım kullanmaya devam etmek için ücret ödenecek)
- 360 kamera
- Ön, arka park sensörü, otomatik park sistemi
- Panoramik Cam Tavan
- Önde 3+1 ekran
- Soğutmalı kol dayama (artık neredeyse hiçbir arabada yok bu özellik, güzel olmuş)
- Isıtmalı ön cam
- Meridian ses sitemi

Bence en büyük rakibi olan Model Y ile karşılaştırınca...
Model Y'de olup TOGG'da olmayan:
- Elektrikli, ısıtmalı direksiyon
- Ücretsiz olarak kullanılabilen adaptif hız sabitleme ve şerit ortalama (Tesla'da ücretli olan tam* otonom sürüş)
- Uygulamadan aracı kontrol etme imkanı (Togg'a da gelecekmiş)
- Ön bagaj
- Kendiliğinden kararan yan aynalar

TOGG'da olup Model Y'de olmayan:
- Gösterge paneli :)
- Soğutmalı ön kol dayama
- 360 kamera (Model Y'de de kameralar var fakat Togg'daki gibi 360 derece göstermiyor)
- Arka çapraz trafik uyarı sistemi (Tesla'da bu yok)

Gelelim şarj, menzil ve performans konusuna.

T10X uzun menzil modelinde 88.5kWh batarya var, ve WLTP menzili 523 kilometre olarak verilmiş. Model Y'nin %10 ÖTV dilimine giren modelinde 57.5kWh bir batarya bulunuyor ve WLTP menzili 455 kilometre. Togg'un bataryası %54 daha büyük olmasına rağmen menzili yalnızca %15 daha fazla. Bunun da iki büyük sebebi var:
- T10X, Model Y kadar aerodinamik değil.
- T10X 2126 kilogram ağırlığa sahipken Model Y 1911 kilogram. Model Y daha büyük bir araç olmasına rağmen (ki 15cm kadar daha uzun) T10X'den daha hafif. Bataryanın büyük olması da bunda bir etken.

Model Y'nin ortalama tüketimi 12.6kWh/100km iken T10X uzun menzilin tüketimi 16.9kWh/100km oluyor. Elektriğin kWh bedeli 5TL olsa Model Y kilometrede 63 kuruş yakar, T10X ise 84.5 kuruş yakar.
Ağırlık durumu performansa da etki ediyor. 0-100 hızlanmasında Model Y 0.3 saniye daha iyi (7.5-7.8 saniye), fakat asıl fark 100km/sa hızdan sonra belli oluyor gibi gözüküyor. Tabi iki araç da yeterince atik.

T10X'in en büyük dezavantajı ise ısı pompası olmaması. Bu da soğuk havalarda aracın ısınması için çok enerji harcanacağı anlamına geliyor. Ayrıca bataryayı ısıtıp optimal halde tutma işi de daha zor. Tesla'nın araçlarında yanlış bilmiyorsam 2019'dan beri ısı pompası var, T10X'e konulmamış olması hata. Bizim aracın kullanılacağı yerde kışlar sert olmadığı için önemli değil, fakat kimileri için önemli olabilir. Fakat en azından aracın ısıtma sistemini/klimasını belirli bir saatte devreye girecek şekilde ayarlayabiliyorsunuz. Bu da özellikle aracınızı gece şarj ediyorsanız güzel.

Teslimat ve araçla ilgili izlenimlerimi ayrıca paylaşacağım.
 
Aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın. Sizin gibi her iki modeli de kullananların fikirleri önemli bizler için. Karşılaştırmalarınız için teşekkürler, ilerleyen zamanda sürüş, konfor, kullanım kolaylığı, günlük hayatta artılar eksiler gibi konularda da karşılaştırma yaparsanız sevinirim. İyi günler dilerim.
 
Hayırlı olsun. İyi günlerde kullanın. Togg T10X modelde vale modu var. Bir yere yemeğe gittiğinizde aracı valeye verirken vale modunu aktif ediyorsunuz. Araba 40 km hızın üzerine çıkamıyor. Bir sürü özellik te kısıtlanıyor.

Bizim arkadaş geçen ay Togg T10X en dolusundan aldı. Biz de ondan öğreniyoruz araba hakkında bazı şeyleri.
 
Elektrikli araçlar şarj hususunda bir ayrıntıdan bahsedeyim. Elektrikli arabası olanlar genelde Ankara'dan öteye gitmeye çekiniyor. Şarj bulur muyum vs. telaşı yaşıyorlar. Uygulamadan nerelerde şarj istasyonları var. Görünüyor. Bunun dışında diyelim ki bir şehre gittiniz ve hiç şarj istasyonu yok.

Hiç telaş etmeyin. Gittiğiniz o şehirde mutlaka bir Renault bayiliği, Hyundai veya Tesla bayiliği veya Mercedes, BMW bayiliği bulacaksınız. Oralarda da şarj edebilirsiniz. Benzinci arar gibi istasyon aramanıza gerek yok.
 
@mrplt yeni aracınız hayırlı olsun,güle güle kullanın.Ayrıntılı bilgi için teşekkürler. :ok :bye
 
Mesajı yanlış konuya yazmıştım, buraya taşıyorum.

Öncelikle her ne kadar kredi kampanyaları ay sonuna kadar geçerli de olsa, ciddi bir talep olduğu için şimdi sipariş verilirse proforma fatura 31 Aralık'a kadar yetişmeyecek diyorlar. O yüzden ellerinde olan 3-5 araç dışında kredi kampanyasının bittiğini söylemek yanlış olmaz diye düşünüyorum.

Aracı 19/12/2024 tarihinde, siparişten 23 gün sonra Bursa'dan (fabrika) teslim aldık. Teslimat konusunda birden fazla opsiyon var, fakat fabrika lokasyonu dışında bir yerden teslim almak istediğinizde teslimat süresi doğal olarak uzuyor.
1734724864632.png


Bu 23 gün içinde durum şöyle ilerliyor:
- Aracınız üretim sürecinin sonuna doğru size proforma fatura geliyor. Bu fatura geldikten sonra ödeme yapmak için yaklaşık bir haftanız var. Proforma faturayla bankaya gidip kredi başvurusu yapıyorsunuz. Proformanın gelmesiyle birlikte size bir danışman atanıyor. Bizim danışmanımız çok yardımcı oldu, fakat hiç oralı olmayan danışmanlar olduğunu da duydum.
- Bu proforma faturayı yalnızca telefondan görebiliyorsunuz. Eğer telefonunuz iPhone ise proforma faturada tam motor numarasının olduğu yer kesiliyor, yani gözükmüyor. Banka da kredi veremiyor. Proforma faturayı Android cihazdan indirmemiz gerekti. Türk usülü :)
- Ödeme işlemi tamamlandıktan 1-2 gün sonra aracın faturası kesiliyor.
- Aracın faturası kesildikten 1-2 gün sonra Togg'dan aranıyorsunuz. Film ve PPF kaplama isteyip istemediğiniz soruluyor. Hayır dediğimiz için detaylarını bilmiyorum.
- Bundan 1-2 gün sonra aracın tescili e-devlet'e düşüyor.
- Tescilden sonraki gün de teslimat randevusu için aranıyorsunuz.

Biz aracı fabrikadan (Bursa) teslim aldık, ve ortam genel olarak güzeldi. Fabrika kapısındaki güvenlik biraz kabaydı, fakat teslim alanındaki çalışanlar hem çok iyi niyetli hem de çok yardımseverdiler. Yalnızca sabah seansında 100'e yakın araç teslim edilecekti.
Teslimatta yapılması gereken en önemli şey aracın tüm ayarlarını yapmak. Aracı kullanan her kişi için profil eklemeniz gerekiyor, ve bu profil ekleme süresince yazılımdaki hatalar belli oluyor. Aynı şekilde navigasyon uygulamasını ilk kez açarken bazı anlaşmaları kabul etmeniz gerekiyor, bu anlaşmaları kabul ederken de yazılımdaki hataları görebiliyorsunuz. Teslimattaki arkadaşlar bu hataları çözümleriyle birlikte çok iyi biliyor.

Bununla birlikte gelelim aracın yazılımına. Böyle bir sistemi kullanıma hazır hale getirmek hiç kolay bir iş değil. Yazılımda sorunlar olduğu kesin, fakat çok büyük bir kısmı çözülmüş, çözülmeyen sorunlar da çok kullanılmayan yerlerde. Mesela profil oluştururken ortaya çıkan sorun araç başına en fazla 2 kere yaşanır. Navigasyonda bahsettiğim sorun aracı ilk aldığınızda var yalnızca, sonrasında yok.
Genel olarak ekranlar çok akıcı. Zaten ekran kalitesi de gayet iyi. İki tane OLED ekran var, Vestel'in tedarik ettiğini biliyorum fakat paneli kim üretiyor bilmiyorum tabi :D Farklı farklı uygulamalar yüklenebiliyor arabaya, o uygulamalar da gayet güzel çalışıyor.

Onun dışında aracın artıları:
- Ayder rengi çok güzel. Boya kalitesi de iyi duruyor. Yeni araçların boyası su bazlı olduğu için taş sekmelerine vs. karşı dayanıklı olmuyor, aracın önüne ppf yaptırmanızı öneririm.
- Aracın iç derisi ve malzeme kalitesi çok iyi.
- Araç ferah. Diz ve baş mesafesi iyi. Model Y daha büyük olduğu için bagajı daha geniş, fakat genel olarak aracın boyutlarına oranla iç hacmi gayet ferah.
- Depolama alanı konusunda da gayet iyi. İki koltuğun arasının boş olması bence güzel bir detay. çanta veya başka eşyalar konulabilir.
- Donanım olarak çok iyi. tek eksiği bence ısıtmalı direksiyon, onun dışında bir arabada olması gereken hemen hemen tüm özellikler var.
- Cam tavan da güzel bir detay, perdesi olması daha da güzel.
- Aracın hızlanması ve gaz tepkileri güzel ayarlanmış. tesla gibi ufacık bir dokunuşta fırlamıyor.
- Yol tutuşu ve frenlemesi de gayet iyi. aracı kullanacak kişi (babam) üstündeki Lassa'ları değiştirmek istiyordu fakat lastiklerin performansı gayet iyi duruyor.
- Araçtaki gösterge ekranı ve orta ekran gerçekten kaliteli. Zaten oled.
- Aracın aktif güvenlik sistemleri çok iyi çalışıyor. Şerit ortalama, adaptif hız sabitleme vs.
- Araç her bindiğiniz zaman yüz tanıma yapıyor ve ona göre ayarlarınızı getiriyor. seçilen profile göre hangi telefona bluetooth ile bağlanacağını otomatik seçiyor. çok güzel bir detay.
- Yolcu koltuğunda hafıza var. ilginç bir detay.
- Araca turkcell altyapısıyla 4.5g (ve sonrasında 5g) internet veriliyor. Araçtan bu interneti kendi cihazlarınıza paylaşabiliyorsunuz. Ayrıca ufak bir detay ama araçta ücretsiz tv+ var. araç dururken orta ekranda, sonrasında da yandaki ekranda izlenebiliyor.
- Araçta trim sesi yok. Genel olarak sessiz bir araba zaten.
- Menzili iyi. Tamam ısı pompası yok, ama 88.5kwh bataryası var.

Eksileri:
- Araç geç açılıyor. Benzinli araç gibi aracın çalışmasını beklemiyorsunuz fakat ekranların gelmesini bekliyorsunuz, bu da 20-30 saniye sürüyor. Benzinli araç kadar uzun sürmüyor fakat tesla'dan yavaş. Bu ileride biraz geliştirilebilir, ama göreceğiz. Bir de aracı tam açılmadan hareket ettirdiğinizde hata veriyor. Böyle bir durumda ya aracı hiç hareket ettirmeyecek, ya da hata vermeyecek.
- Aracın durumunu telefondan görebiliyorsunuz (şarj vs.) fakat aracı kontrol edemiyorsunuz. Bunu bir güncelleme ile getirecekler, göreceğiz.
- Aracın durumunu yalnızca bir trumore hesabı üzerinden görebiliyorsunuz. Aracı iki kişi kullanıyorsa ve ikisi de görmek istiyorsa şu an için mümkün değil. İleride bu da yapılacakmış.
- CarPlay ve Android Auto yok. Bu Tesla'da da yok o yüzden ben alıştım, ama yine de olabilirmiş.
- Adaptif hız sabitleme ve şerit ortalama sistemi yeni araçlarda 1 Ocak 2025 tarihine kadar ücretsiz, sonrasında trumore uygulaması üzerinden satın alınacak sanırım. 1 Eylül öncesi teslimatlarda tamamen ücretsiz olacak sanırım.
- ZES gibi elektrikli şarj istasyonlarında otomatik şarj yapamıyorsunuz. Mesela bir Tesla'yı ZES şarj aletine taktığınız zaman Tesla benzersiz bir kod gönderiyor. ZES de bu kodu sizin hesabınızla eşliyor, bu şekilde bir daha şarja taktığınız zaman kart vs. okutmanıza gerek kalmıyor. T10X'd gönderilen kod benzersiz değil, o yüzden otomatik şarj işlemi yapamıyorsunuz. Ufak bir detay, çok önemli de değil.
- Aracın tüketimi yüksek. Isı pompasından dolayı değil bence bu. Araç ağır ve Tesla kadar aerodinamik değil. Tesla'nın 18 yaktığı yerde 21-22kWh/100km yakıyor.
- Sürekli araç satıyorlar bu aralar, servis ağının iyileştirilmesi gerek yoksa çok büyük servis rezaletleri çıkacak. Kocaeli, Adapazarı, Konya, Kayseri, Van gibi şehirlere acilen servis açılması lazım.
- Öndeki bardaklıklar çok küçük.
 
Mesajı yanlış konuya yazmıştım, buraya taşıyorum.

Öncelikle her ne kadar kredi kampanyaları ay sonuna kadar geçerli de olsa, ciddi bir talep olduğu için şimdi sipariş verilirse proforma fatura 31 Aralık'a kadar yetişmeyecek diyorlar. O yüzden ellerinde olan 3-5 araç dışında kredi kampanyasının bittiğini söylemek yanlış olmaz diye düşünüyorum.

Aracı 19/12/2024 tarihinde, siparişten 23 gün sonra Bursa'dan (fabrika) teslim aldık. Teslimat konusunda birden fazla opsiyon var, fakat fabrika lokasyonu dışında bir yerden teslim almak istediğinizde teslimat süresi doğal olarak uzuyor.
1734724864632.png


Bu 23 gün içinde durum şöyle ilerliyor:
- Aracınız üretim sürecinin sonuna doğru size proforma fatura geliyor. Bu fatura geldikten sonra ödeme yapmak için yaklaşık bir haftanız var. Proforma faturayla bankaya gidip kredi başvurusu yapıyorsunuz. Proformanın gelmesiyle birlikte size bir danışman atanıyor. Bizim danışmanımız çok yardımcı oldu, fakat hiç oralı olmayan danışmanlar olduğunu da duydum.
- Bu proforma faturayı yalnızca telefondan görebiliyorsunuz. Eğer telefonunuz iPhone ise proforma faturada tam motor numarasının olduğu yer kesiliyor, yani gözükmüyor. Banka da kredi veremiyor. Proforma faturayı Android cihazdan indirmemiz gerekti. Türk usülü :)
- Ödeme işlemi tamamlandıktan 1-2 gün sonra aracın faturası kesiliyor.
- Aracın faturası kesildikten 1-2 gün sonra Togg'dan aranıyorsunuz. Film ve PPF kaplama isteyip istemediğiniz soruluyor. Hayır dediğimiz için detaylarını bilmiyorum.
- Bundan 1-2 gün sonra aracın tescili e-devlet'e düşüyor.
- Tescilden sonraki gün de teslimat randevusu için aranıyorsunuz.

Biz aracı fabrikadan (Bursa) teslim aldık, ve ortam genel olarak güzeldi. Fabrika kapısındaki güvenlik biraz kabaydı, fakat teslim alanındaki çalışanlar hem çok iyi niyetli hem de çok yardımseverdiler. Yalnızca sabah seansında 100'e yakın araç teslim edilecekti.
Teslimatta yapılması gereken en önemli şey aracın tüm ayarlarını yapmak. Aracı kullanan her kişi için profil eklemeniz gerekiyor, ve bu profil ekleme süresince yazılımdaki hatalar belli oluyor. Aynı şekilde navigasyon uygulamasını ilk kez açarken bazı anlaşmaları kabul etmeniz gerekiyor, bu anlaşmaları kabul ederken de yazılımdaki hataları görebiliyorsunuz. Teslimattaki arkadaşlar bu hataları çözümleriyle birlikte çok iyi biliyor.

Bununla birlikte gelelim aracın yazılımına. Böyle bir sistemi kullanıma hazır hale getirmek hiç kolay bir iş değil. Yazılımda sorunlar olduğu kesin, fakat çok büyük bir kısmı çözülmüş, çözülmeyen sorunlar da çok kullanılmayan yerlerde. Mesela profil oluştururken ortaya çıkan sorun araç başına en fazla 2 kere yaşanır. Navigasyonda bahsettiğim sorun aracı ilk aldığınızda var yalnızca, sonrasında yok.
Genel olarak ekranlar çok akıcı. Zaten ekran kalitesi de gayet iyi. İki tane OLED ekran var, Vestel'in tedarik ettiğini biliyorum fakat paneli kim üretiyor bilmiyorum tabi :D Farklı farklı uygulamalar yüklenebiliyor arabaya, o uygulamalar da gayet güzel çalışıyor.

Onun dışında aracın artıları:
- Ayder rengi çok güzel. Boya kalitesi de iyi duruyor. Yeni araçların boyası su bazlı olduğu için taş sekmelerine vs. karşı dayanıklı olmuyor, aracın önüne ppf yaptırmanızı öneririm.
- Aracın iç derisi ve malzeme kalitesi çok iyi.
- Araç ferah. Diz ve baş mesafesi iyi. Model Y daha büyük olduğu için bagajı daha geniş, fakat genel olarak aracın boyutlarına oranla iç hacmi gayet ferah.
- Depolama alanı konusunda da gayet iyi. İki koltuğun arasının boş olması bence güzel bir detay. çanta veya başka eşyalar konulabilir.
- Donanım olarak çok iyi. tek eksiği bence ısıtmalı direksiyon, onun dışında bir arabada olması gereken hemen hemen tüm özellikler var.
- Cam tavan da güzel bir detay, perdesi olması daha da güzel.
- Aracın hızlanması ve gaz tepkileri güzel ayarlanmış. tesla gibi ufacık bir dokunuşta fırlamıyor.
- Yol tutuşu ve frenlemesi de gayet iyi. aracı kullanacak kişi (babam) üstündeki Lassa'ları değiştirmek istiyordu fakat lastiklerin performansı gayet iyi duruyor.
- Araçtaki gösterge ekranı ve orta ekran gerçekten kaliteli. Zaten oled.
- Aracın aktif güvenlik sistemleri çok iyi çalışıyor. Şerit ortalama, adaptif hız sabitleme vs.
- Araç her bindiğiniz zaman yüz tanıma yapıyor ve ona göre ayarlarınızı getiriyor. seçilen profile göre hangi telefona bluetooth ile bağlanacağını otomatik seçiyor. çok güzel bir detay.
- Yolcu koltuğunda hafıza var. ilginç bir detay.
- Araca turkcell altyapısıyla 4.5g (ve sonrasında 5g) internet veriliyor. Araçtan bu interneti kendi cihazlarınıza paylaşabiliyorsunuz. Ayrıca ufak bir detay ama araçta ücretsiz tv+ var. araç dururken orta ekranda, sonrasında da yandaki ekranda izlenebiliyor.
- Araçta trim sesi yok. Genel olarak sessiz bir araba zaten.
- Menzili iyi. Tamam ısı pompası yok, ama 88.5kwh bataryası var.

Eksileri:
- Araç geç açılıyor. Benzinli araç gibi aracın çalışmasını beklemiyorsunuz fakat ekranların gelmesini bekliyorsunuz, bu da 20-30 saniye sürüyor. Benzinli araç kadar uzun sürmüyor fakat tesla'dan yavaş. Bu ileride biraz geliştirilebilir, ama göreceğiz. Bir de aracı tam açılmadan hareket ettirdiğinizde hata veriyor. Böyle bir durumda ya aracı hiç hareket ettirmeyecek, ya da hata vermeyecek.
- Aracın durumunu telefondan görebiliyorsunuz (şarj vs.) fakat aracı kontrol edemiyorsunuz. Bunu bir güncelleme ile getirecekler, göreceğiz.
- Aracın durumunu yalnızca bir trumore hesabı üzerinden görebiliyorsunuz. Aracı iki kişi kullanıyorsa ve ikisi de görmek istiyorsa şu an için mümkün değil. İleride bu da yapılacakmış.
- CarPlay ve Android Auto yok. Bu Tesla'da da yok o yüzden ben alıştım, ama yine de olabilirmiş.
- Adaptif hız sabitleme ve şerit ortalama sistemi yeni araçlarda 1 Ocak 2025 tarihine kadar ücretsiz, sonrasında trumore uygulaması üzerinden satın alınacak sanırım. 1 Eylül öncesi teslimatlarda tamamen ücretsiz olacak sanırım.
- ZES gibi elektrikli şarj istasyonlarında otomatik şarj yapamıyorsunuz. Mesela bir Tesla'yı ZES şarj aletine taktığınız zaman Tesla benzersiz bir kod gönderiyor. ZES de bu kodu sizin hesabınızla eşliyor, bu şekilde bir daha şarja taktığınız zaman kart vs. okutmanıza gerek kalmıyor. T10X'd gönderilen kod benzersiz değil, o yüzden otomatik şarj işlemi yapamıyorsunuz. Ufak bir detay, çok önemli de değil.
- Aracın tüketimi yüksek. Isı pompasından dolayı değil bence bu. Araç ağır ve Tesla kadar aerodinamik değil. Tesla'nın 18 yaktığı yerde 21-22kWh/100km yakıyor.
- Sürekli araç satıyorlar bu aralar, servis ağının iyileştirilmesi gerek yoksa çok büyük servis rezaletleri çıkacak. Kocaeli, Adapazarı, Konya, Kayseri, Van gibi şehirlere acilen servis açılması lazım.
- Öndeki bardaklıklar çok küçük.
Hocam, bunlar gerçekten çok kıymetli tecrübe aktarımları. Özellikle Togg konusunda çok fazla bilgi kirliliği olduğu için sizlerin bu tarz deneyim paylaşımları tarafsız bir gözle görülmesini sağlıyor. Elinize, emeğinize sağlık. 🙏

Bundan sonrasında babanızın ve sizin deneyimlerini merakla bekliyoruz. Gelen güncellemeler, uzun kullanım sonucu deneyimler, zamanla servis kalitesi konusunda iyileşmenin olup olmadığı gibi konularda tüketicilerin bilgi edinmesi sizin sayenizde mümkün olur.
 
Nasıl benzinliden hızlı :) Benim aracın ekranı anahtarı görünce açılıyor 😂 30 saniye kaybedemem. Şaka bir yana güzel tecrübeler. Umarım geliştirilir ama ben pek heyecanlı değilim bu konuda.
 
Nasıl benzinliden hızlı :) Benim aracın ekranı anahtarı görünce açılıyor 😂 30 saniye kaybedemem. Şaka bir yana güzel tecrübeler. Umarım geliştirilir ama ben pek heyecanlı değilim bu konuda.
Motorun ısınmasını beklemiyor musunuz? :) Ben kışın en azından rolantinin 1000 devire inmesini bekliyordum. Geliştirileceğine inanıyorum çünkü gerçekten ciddi bir yatırım bu, özellikle yazılım kısmı. Belki fazla iyimser düşünüyorum ama elektrikli araç sektörü daha yeni olduğu için pastadan bir pay alma şansımız var bence.

Hocam, bunlar gerçekten çok kıymetli tecrübe aktarımları. Özellikle Togg konusunda çok fazla bilgi kirliliği olduğu için sizlerin bu tarz deneyim paylaşımları tarafsız bir gözle görülmesini sağlıyor. Elinize, emeğinize sağlık. 🙏

Bundan sonrasında babanızın ve sizin deneyimlerini merakla bekliyoruz. Gelen güncellemeler, uzun kullanım sonucu deneyimler, zamanla servis kalitesi konusunda iyileşmenin olup olmadığı gibi konularda tüketicilerin bilgi edinmesi sizin sayenizde mümkün olur.
Kullandıkça daha detaylı bilgi vereceğim kesinlikle. Daha ben hiç kullanamadım zaten de araba da daha 200 kilometrede, onun da 150si arabayı Bursa'dan aldıktan sonra İzmit'e giderken.
 
Motorun ısınmasını beklemiyor musunuz? :) Ben kışın en azından rolantinin 1000 devire inmesini bekliyordum. Geliştirileceğine inanıyorum çünkü gerçekten ciddi bir yatırım bu, özellikle yazılım kısmı. Belki fazla iyimser düşünüyorum ama elektrikli araç sektörü daha yeni olduğu için pastadan bir pay alma şansımız var bence.


Kullandıkça daha detaylı bilgi vereceğim kesinlikle. Daha ben hiç kullanamadım zaten de araba da daha 200 kilometrede, onun da 150si arabayı Bursa'dan aldıktan sonra İzmit'e giderken.
Eskiden beklerdim artık pek beklemiyorum düşük devirde hareket halinde ısıtıyorum :)
 
Güncel veri olması itibarıyla şöyle iki görsel paylaşayım. Arkadaşımın aracı ve İstanbul'da şehir içinde kullanıyor. Şu anda araçla seyahat ediyoruz ve 1kWs ücreti az önce çekildi. Yani güncel Trugo şarj fiyatı. :)


1000230278.webp
1000230279.webp
 
Aracı alalı 2 aydan fazla oldu, 5500 kilometreye geldi. 1200 kilometresi uzun yol olmak üzere 2000 kilometre kadar da kullanmış oldum. Tek aracım olsa ve Togg-Tesla arasından seçmem gerekirse Togg alırım.

- Öncelikle internette belirtilen yazılım sorunlarının çoğu çözülmüş. Ben herhangi bir hata kodu vs. almadım. Araçtaki uygulamalar biraz daha hızlansa iyi olur ama yapılabilir mi bilmiyorum. Araçtaki uygulamalar 2020-2021 model bir Tesla gibi çalışıyor, yani bir jenerasyon geride gibi.
- Arabanın gaz pedalını çok güzel ayarlamışlar. Tesla'da gaza bastığınız anda hemen fırlıyor, Togg'da daha iyi dozajlayabiliyorsunuz. Tesla'da çok nadiren dipgaz yaparken bu araçta gaza daha çok basmak durumunda kalıyorum. Ama sonuç olarak güç aynı olduğu için ivmelenme de az çok aynı oluyor.
- Elektrikli araçların yaptığı rejenerasyonu bu araç da yapıyor tabi ki, ama aynı şekilde bu sistem daha kademeli olarak devreye giriyor.
- Malzeme kalitesini beğendim. Koltuk ve trim kalitesi hoşuma gitti. Tek bir sıkıntım var, o da aracın bardaklıklarının çok küçük olması.
- Aracın direksiyonu çok yumuşak. Bence güzel bir şey bu, ayrıca aracın dönüş çapı da çok iyi. Tam tersi olarak Tesla'ların direksiyonu çok sert ve dönüş çapı rezalet. (hem Model 3 hem Model Y için geçerli bu) Süspansiyonlar da keza yumuşak.
- Araba Türk usülü selektör yapmaya uygun değil. 3-4 kere üst üste selektör kolunu çektiğiniz zaman araba belki 2 kere selektör yapıyor.


Yeni otoyoldan İzmir'e gidip geldim. T10X, elektrikli araçlar arasında dahi sessiz, ki araçta kış lastikleri var. 140'tan sonra rüzgar sesi alıyor, o da bence normal. Yol tutuşu da beni şaşırttı, yani araba bana güven verdi. Yalnız aracın süspansiyonları yumuşak olduğu için viyadüklere girip çıkarkenki yükselti farkı biraz yaylanmaya sebep oluyor. Baştan tedirgin olmuştum, fakat bu yaylanma sağa-sola yalpalamaya vs. sebep olmuyor. Yumuşak süspansiyonun dezavantajı bu. Marmara bölgesine kar yağdığı zamanda yola çıkmıştım, araç karda da herhangi bir sıkıntı yaşamadı.

1741449788497.webp
1741449827093.webp


Navigasyon sistemi de güzel çalışıyor. Gideceğiniz yeri hem haritada hem de gösterge panelinde görüyorsunuz. Ayrıca uzun yola çıkacaksanız araç size nerede şarj etmeniz gerektiğini de gösteriyor. Asıl hoşuma giden şu oldu: İzmir'den dönerken şarj istasyonlarının birinin olduğu yerde elektrik arızası olmuş, araca bu bilgi geldi ve durmam gereken yerleri değiştirdi.

Şehir içinde Tesla'dan %20, şehir dışında da %30 fazla yakıyor. Araba ağır ve Tesla kadar aerodinamik değil, o yüzden yakıyor. Model Y aynı güzergah ve hızda 27kWh yakarken T10X 34kWh yaktı.
1741449999987.webp


Şarj ücretleri firmadan firmaya çok değişiyor. Astor ve Lumicle firmalarının şarj aletleri elektriğin kilovat-saatini 8.99₺'den satıyor, Tesla 8.80₺'den satıyor (Tesla araçlara 7.10₺), ZES 12.99₺ galiba ve Trugo 11.82₺. Hepsini denedim, hepsi iyi çalışıyor. Şarj hızı konusunda Togg kesinlikle standart menzil Model Y'den hızlı şarj oluyor. Aracı aldığımızda 3125kWh ücretsiz şarj kampanyası vardı, o yüzden biz genelde Trugo'dan şarj ediyoruz.
1741450250327.webp



Evin elektriklileri:
1741448838267.webp
 

Ekli dosyalar

  • 1741450235797.webp
    1741450235797.webp
    45.4 KB · Görüntüleme: 26
Gelelim hem eksilerine hem de ısı pompası mevzusuna:

Eksileri:
- Araca 50 binişinizin birinde adaptif hız sabitleme ve şerit ortalama sistemi uyarı veriyor ve çalışmıyor. Ortada aslında bir arıza yok, fakat arabayı ilk çalıştırdığınız zaman aracın önündeki kamera hiçbir şey göremezse "sanırım bozuldum" diyor ve arabayı tekrar çalıştırana kadar devreye girmiyor. AR-GE ekibi muhtemelen en azından şimdilik işi garantiye almış ve böyle bir yol izlemiş. Yazılım geliştirme sürecinin bir parçası bu, biz de şirkette aynı şeyi yapıyoruz, ama tabi son kullanıcının hoşuna gitmeyebilir bu.
- Servis servis servis. İzmit'te yaşayan biri servise gitmek isterse otomatik olarak Bursa'ya yönlendiriliyor. Tuzla'da da bir servis var, ama oradan randevu almak için servis talebinizi iptal edip tekrar açmanız gerekiyormuş. Anlamsız bir akış var ortada yani. Bizim araba sürüş halindeyken elektrikli bagaj sistemi arıza lambasını arada yakıp söndürüyor. Özellikle aracı şarj ettikten sonra bu çok yaşanıyor, ama bagaj sisteminde bir sıkıntı yok, sorunsuz çalışıyor. Muhtemelen ya yazılımsal bir eksik var ya da soket tam oturmamış. Şöyle bir şikayet için bir ay sonraya randevu veriyorlar. Değmez dedik, iptal ettik.
Tabi elektrikli araçlarda servis sorunu hep olacak, çünkü sık bakım yok. Tesla'da hiç yok, Togg'da da 2 yılda bir. Normalde bu sıkıntılar bakımdan bakıma çözülür.
- Bir kere de aracın 360 derece kamera sistemi dondu. 4 saat önceki görüntüyü gösteriyordu sürekli. Kamerayı hiç göstermese sorun olmaz da farklı bir görüntü gösterdiği için kafa karıştırıyor. Aracı yeniden başlattığımda düzeldi, bir daha da yapmadı.
- Aracın vites kolunda 3 opsiyon var, R N ve D. Park'a almak için de bir tuşa basıyorsunuz. Aracı D'den R'ye almak için kolu 1 saniye kadar ileri itmeniz gerekiyor normalde. Fakat böyle yapınca 10 denemenin 9'unda R'ye alıyor. 10. denemede de boşa alıyor. Tabi ki yalnızca aceleniz varken boşa alıyor. Bunun bir püf noktası vardır ama çözemedim.
1741450927173.webp

- Araçta farklı profiller var. Her profilin kendi ayna, koltuk vs. ayarı var. Çok güzel. Yüz tanıma da %80 başarıyla çalışıyor. Eğer yüz tanıma çalışmazsa şifre girerek profilinizi açıyorsunuz, bu da normal. Fakat... diyelim ki başka biri arabayı kullandı. Sonra ben bindim, arabayı çalıştırdım ve hareket etmeye başladım. Eğer araba benim yüzümü belli bir hızın üstünde tanırsa ne koltukları ne de aynayı ayarlamıyor. Bazı araçlarda güvenlik amaçlı olarak koltuk hafıza sistemi belli bir hızın üstünde çalışmaz, fakat eğer profilimden dolayı koltuk ayarını değiştirecekse onu her hızda yapması lazım. Yine yazılım geliştirme açısından baktığım zaman atlanan bazı şeyleri görebiliyorum.
- Bu da çok değişik bir durum. Araba kilitliyken yalnızca bagajı açarsanız açılıyor, sonra kapıları açarsanız kapılar çok çabuk (15-20 saniye içinde) tekrar kilitleniyor. Anahtardan kapıları tekrar açtınız diyelim, yine kısa sürede kilitliyor. Burada yine iki yazılım akışı karışmış ve araç yapmaması gereken bir şeyi yapıyor.
- Aynı şekilde araca geldiniz diyelim ve kapıları açtınız. Yalnızca ön koltukların oradaki aydınlatmalar yanıyor. Arka koltuktakiler yalnızca kontak açıksa yanıyor. Araca gelip direkt olarak bagajı açarsanız bagaj içi ışığı da yanmıyor.
- Araç şarj olurken belirlediğiniz şarj seviyesine varması için kaç dakika kaldığını göstermiyor. Navigasyon sizin şarj için durmanızı istiyorsa orada kaç dakika kaldığı gözüküyor.
- Araç kontak açık bir şekilde şarj oluyor diyelim. Farları kapattınız, 5-10 dakika sonra tekrar yanıyor. Yine kapatıyorsunuz, yine yanıyor. Bunun da sebebini çözemedm.
- Trumore uygulaması çarşamba pazarı gibi. Hemen sadeleştirilip daha kullanışlı hale gelmesi gerekiyor. Aracın bilgilerini (şarj, lokasyon, lastik basıncı vs.) uygulamadan görebiliyorsunuz fakat telefonu anahtar gibi kullanamıyorsunuz. İleride yapılacakmış. Beni asıl sinirlendiren şey, uygulama yalnızca Türkiye hesaplarından indirilebiliyor. Apple hesabım Türkiye'de olmadığı için ben indiremedim.


Isı pompası
- Isı pompasının asıl işlevi verimli bir şekilde ısıtma sağlaması. Bu sistem hem aracın içini hem de bataryayı ısıtmak için kullanılıyor. Yaz aylarında çok büyük bir avantaj sağlamasa da kış aylarında fark yaratıyor, bu fark da hem tüketim hem de rejenerasyon performansına yansıyor.
- Tüketime uzun yolda çok yansımıyor, zira batarya zamanla kendi ısınıyor zaten. Fakat 10-15 kilometrelik yolculuklarda batarya tam ısınamadığı için tüketim artıyor. Aynı şekilde rejenerasyon da kısıtlı oluyor.
 
Bu arada kişisel bir not eklemek isterim. Bu markayı ve aracı siyasi gören kişi sayısı çok, bu noktada hatalar da yapıldı elbet. Fakat sıfırdan bir fabrika kuruldu, batarya üretimi de Türkiye'ye taşınıyor. Aracın tasarımı Pirinfarina ile birlikte bu konuda uzman olan Murat Günak tarafından yapıldı. Bu projede kalifiye insanlar çalışıyor, ve bence yaptık-oldu-bitti şeklinde bir proje değil bu. Uzun vadeli düşünülmüş ve üzerinde çalışılmış bir iş.

Katma değer üreten bir proje, o yüzden hem varlığı hem de gelişmesi bence ülkemiz için çok büyük bir iş. Türkiye'nin katma değer üreten firmalarının birleşip (veya birleşmeye zorlanıp) böyle bir sonuç çıkartılması güzel bir hamle. Montaj endüstrisinden ileriye böyle gidebiliriz ancak.

Teslimatlar başlamadan önce Antalya'da bir AVM'de araca oturup şöyle bir bakma şansım olmuştu, beğenmiştim. Bugün aracı kullandığım zaman da aynı hissiyatı yaşıyorum.
Kendimi bu konuda uzman olarak görmüyorum, ama yan yana bir Model Y ile T10X'i koyduğunuz zaman eğer Togg'a binmeyi tercih ediyorsam bence bir şeyler doğru yapılmış demektir.

Umarım gelecekteki iktidarlar da bunun farkındadır. Eleştirilebilir, daha ucuz modeller üretilsin de istenebilir tabi ki. Ama bu firma batsın diye bekleyenler var, gerçekten anlam veremiyorum.
 
Herkese merhabalar,

Tesla Model 3 ve Model Y ile ilgili farklı konular açmıştım. Şimdi de TOGG T10X için bir konu açayım dedim. Siyaset karıştırmayacağım. Kendim yurtdışında Tesla Model 3 kullanıyorum, annem için de yakın zamanda Tesla Model Y siparişi vermiştik. Yakın zamanda teslim edilecek, aracı test ettiğim zaman onunla ilgili ayrı bir konu da açacağım. Eve şarj sistemi kurduk (Tesla Wall Connector) ve bunun maliyeti yaklaşık 50.000₺ oldu. Babam da araç arayışındaydı, ve her ne kadar ilk etapta kendine elektrikli araç istemese de altyapısını kurmuş olduğumuzdan dolayı o da elektrikli bir araç arayışına girdi. Kendisi günde 150 kilometreye yakın yol yapıyor, elektrikli araç onun için çok mantıklı. Bugün itibariyle de TOGG hiç aklımızda olmamasına rağmen kendisine TOGG T10X V2 RWD aracın siparişini verdik.

Ekli dosyayı görüntüle 22046

Elektrikli araç alıp senelik bakıma sokmak çok mantıksız, çünkü TAMAMEN para tuzağı. Elektrikli araçlarda normal olarak yapılacak tek periyodik bakım fren kontrolü, o da frenleri çok kullanmadığınız için. Pas vs. yapmasın diye temizlenmesi lazım, o da 2 senede bir gibi yapılıyor. Senelik bakım gerektiren elektrikli araçları elediğiniz zaman geriye BYD, Tesla ve TOGG kalıyor. BYD'den ümitliydik fakat düşük vergilere rağmen (%10 ÖTV, %20 KDV ve gümrükten muaf) fiyatlar çok yüksek.

26/11/2024 tarihinde T10X'in arkadan çekişli varyantının en üst donanımlı hali 1.923.000₺'ye satılıyor. 800.000₺ 12 ay 0 faiz kredi opsiyonu var. Aylık ödemesi 66.666₺ oluyor, fakat şöyle bir durum var. 800.000₺'yi vadeli hesaba koyarsanız ayda 32.000₺ getirisi var. Yani bu faizsiz kredi durumu çok avantajlı. Ayrıca Trugo istasyonlarında 3125kWh ücretsiz şarj ile geliyor, bu da yine 30.000₺ gibi bir rakama tekabül ediyor. 3125kWh ile de 20.000km şehirler arası yol kat edebilirsiniz, yani az çok bir senelik şarj ihtiyacınızı karşılar.

T10X ilk çıktığında sorunlu bir araçtı, ki yeni bir markanın bu tarz sorunlar yaşaması normal. Tesla'nın elektrikli araç tecrübesi diğer markalardan çok daha fazla, ona rağmen Tesla araçlarda dahi bir sürü yazılımsal sorun çıkıyor. Sorunların büyük bir kısmı çözülmüş gibi duruyor. Ama tabi bazı hatalar da ilginç, yani ön camı yıkamak istediğinizde silecek suyunun geç fışkırtılması değişik bir hata.

Teslimat süreci Tesla ile benzer. Siparişi uygulama üzerinden veriyorsunuz, kaporayı da uygulama üzerinden yatırıyorsunuz. 60.000₺'lik kaporayı havale ile değil de kredi kartı ile yatırırsanız 1025₺ işlem ücreti alıyor. İlginç. Sonrasında tarafınıza bir danışman atanıyor, aracınızın faturası kesiliyor ve bu faturayla krediye başvuruyorsunuz. Kredi çıktıktan sonra, araç teslimatına yakın aracın ücretinin kalanını yatırmanız bekleniyor, ve sonrasında bir teslimat merkezinden aracınızı teslim alıyorsunuz. Hem Tesla'nın, hem de Togg'un teslimat süreciyle ilgili araçlar teslim edildiği zaman ekstra bilgilendirme yapacağım.

Donanım olarak aracın en üst modeli bir hayli dolu:
- Elektrikli, ısıtmalı deri ön koltuklar. (Biz krem rengi seçtik)
- Isıtmalı arka koltuklar
- Hafızalı sürücü koltuğu ve dış aynalar
- Adaptif hız sabitleme, şerit ortalama sistemi (şu anda aktif ve 2025'e kadar ücretsiz, sonrasında sanırım kullanmaya devam etmek için ücret ödenecek)
- 360 kamera
- Ön, arka park sensörü, otomatik park sistemi
- Panoramik Cam Tavan
- Önde 3+1 ekran
- Soğutmalı kol dayama (artık neredeyse hiçbir arabada yok bu özellik, güzel olmuş)
- Isıtmalı ön cam
- Meridian ses sitemi

Bence en büyük rakibi olan Model Y ile karşılaştırınca...
Model Y'de olup TOGG'da olmayan:
- Elektrikli, ısıtmalı direksiyon
- Ücretsiz olarak kullanılabilen adaptif hız sabitleme ve şerit ortalama (Tesla'da ücretli olan tam* otonom sürüş)
- Uygulamadan aracı kontrol etme imkanı (Togg'a da gelecekmiş)
- Ön bagaj
- Kendiliğinden kararan yan aynalar

TOGG'da olup Model Y'de olmayan:
- Gösterge paneli :)
- Soğutmalı ön kol dayama
- 360 kamera (Model Y'de de kameralar var fakat Togg'daki gibi 360 derece göstermiyor)
- Arka çapraz trafik uyarı sistemi (Tesla'da bu yok)

Gelelim şarj, menzil ve performans konusuna.

T10X uzun menzil modelinde 88.5kWh batarya var, ve WLTP menzili 523 kilometre olarak verilmiş. Model Y'nin %10 ÖTV dilimine giren modelinde 57.5kWh bir batarya bulunuyor ve WLTP menzili 455 kilometre. Togg'un bataryası %54 daha büyük olmasına rağmen menzili yalnızca %15 daha fazla. Bunun da iki büyük sebebi var:
- T10X, Model Y kadar aerodinamik değil.
- T10X 2126 kilogram ağırlığa sahipken Model Y 1911 kilogram. Model Y daha büyük bir araç olmasına rağmen (ki 15cm kadar daha uzun) T10X'den daha hafif. Bataryanın büyük olması da bunda bir etken.

Model Y'nin ortalama tüketimi 12.6kWh/100km iken T10X uzun menzilin tüketimi 16.9kWh/100km oluyor. Elektriğin kWh bedeli 5TL olsa Model Y kilometrede 63 kuruş yakar, T10X ise 84.5 kuruş yakar.
Ağırlık durumu performansa da etki ediyor. 0-100 hızlanmasında Model Y 0.3 saniye daha iyi (7.5-7.8 saniye), fakat asıl fark 100km/sa hızdan sonra belli oluyor gibi gözüküyor. Tabi iki araç da yeterince atik.

T10X'in en büyük dezavantajı ise ısı pompası olmaması. Bu da soğuk havalarda aracın ısınması için çok enerji harcanacağı anlamına geliyor. Ayrıca bataryayı ısıtıp optimal halde tutma işi de daha zor. Tesla'nın araçlarında yanlış bilmiyorsam 2019'dan beri ısı pompası var, T10X'e konulmamış olması hata. Bizim aracın kullanılacağı yerde kışlar sert olmadığı için önemli değil, fakat kimileri için önemli olabilir. Fakat en azından aracın ısıtma sistemini/klimasını belirli bir saatte devreye girecek şekilde ayarlayabiliyorsunuz. Bu da özellikle aracınızı gece şarj ediyorsanız güzel.

Teslimat ve araçla ilgili izlenimlerimi ayrıca paylaşacağım.


Merhaba bilgilendirme için teşekkürler bir sorum olacaktı bilen yanıtlarsa sevinirim. Togg mart ayı kampanyası var diye duydum arkadaşlar bunun için togg kredisi araştırıyorum. Aslında etrafımda duyduğum şeyler beni yanılttı, togg faizsiz kredi veriyor diye umutlandık arabayı satılığa çıkarttık bankalarda 1.69 civarı faiz oranları ve togg kredi ödeme planı da sanıldığı gibi kolay değil. Eğer daha mantıklı bir yol varsa yönlendirirseniz sevinirim.
 
Merhaba bilgilendirme için teşekkürler bir sorum olacaktı bilen yanıtlarsa sevinirim. Togg mart ayı kampanyası var diye duydum arkadaşlar bunun için togg kredisi araştırıyorum. Aslında etrafımda duyduğum şeyler beni yanılttı, togg faizsiz kredi veriyor diye umutlandık arabayı satılığa çıkarttık bankalarda 1.69 civarı faiz oranları ve togg kredi ödeme planı da sanıldığı gibi kolay değil. Eğer daha mantıklı bir yol varsa yönlendirirseniz sevinirim.
Merhabalar, TOGG bu konuda biraz garip çalışıyor. Hemen hemen her ay bir kredi kampanyası yapıyorlar, ama bazı aylar talep çok olduğu zaman o ay üretilecek bütün arabalar satıldıktan sonra kampanya durduruluyor. Bugün sipariş verseniz Nisan'da teslim alacaksınız, ve Togg "Nisan ayı kampanyalarından yararlanabilirsiniz" diyor. Bu ayki kampanya ile Nisandaki kampanya aynı olabilir de, olmayabilir de. Şu an 0 faiz kampanyası bitmiş gibi duruyor.

Biz Kasım sonunda sipariş vermiştik. Sonrasında telefonla arayıp sorduğumuzda "Aralıktaki kredi kampanyası ne olur bilemeyiz" demişlerdi, ama bizde kampanya aynı şekilde devam etmişti.

Ayrıca 30 bin lira verip Meridian ses sistemi alınabiliyordu (ses sistemiyle birlikte 1.930.000₺'ye geliyordu), o da kaldırılmış. Sanırım zam gelecek. Togg'un fiyatı 1.930.000'i aşamıyor, çünkü aşarsa %10 ÖTV diliminin dışına taşacak. O yüzden en azından şimdilik sanırım bazı ekstra donanımlar kaldırılıyor. 2025 modellerde otomatik park ve yolcu bel desteği yok mesela. Nisan ayında muhtemelen ses sistemsiz hali bu fiyattan satılacak.
 
Detaylı paylaşımlar için teşekkürler. Kendim birkaç test sürüşü haricinde elektrikli araba kullanmadım, yani günlük hayatımda hiç kullanmadım. Ancak gördüğüm tüketimler çok çılgın. 30 km/h ortalama hız demek şehir içi demek ve 27kw/100 km tüketim çok değil mi? Youtube'da vs izlediğim videolarda c-d suv segmentinde genelde 15-20kws/100 km tüketimler görüyorum. Sizin verdiğiniz veriler ışığında da ısı pompasının önemli bir donanım olduğunu görmüş olduk. Açıkçası şehir içinde bu tüketim beni şaşırttı. Kıymetli deneyimlerinizi paylaştığınız ve objektif yorumlarınız için teşekkürler.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri