Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru Toshiba 65QA5D63DT Çözülemeyen cızırtı sorunu

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

watchman10

Yeni Üye
Gold Üye
Katılım
4 May 2025
Mesajlar
4
Marka Model Bilgisi
Toshiba 65QA5D63DT
Merhabalar. Hepsiburada üzerinden almış olduğum ve hala garantisi devam eden Toshiba 65QA5D63DT televizyonumun arka kısmından sürekli olmayan ama aşağıdaki koşullarda izleme keyfimi yerle bir eden, nereden aldım bu televizyonu dedirten yüksek sesli bir cızırtı geliyor. Bu ses Dolby içeriklerde, kumandadaki kaynak tuşuna bastığımda ve uydu alıcısı üzerinden TV izlediğimde oluyor. Diğer koşullarda bu ses çıkmıyor. Gürültülü bir ortamda fark edilemeyen bu ses özellikle sessiz ortamlarda çok rahatsız edici oluyor.

Bu şikâyetten dolayı 2 kere servise giden cihaza şikayetimi ortadan kaldıracak herhangi bir müdahale yapılmadı. Servisin söylediği kendi testlerinde bu sesleri duymadıkları. Kendi çekmiş olduğum ürünün seri numarasının da göründüğü videodaki sesi dinletince evet var diyorlar ama genel merkezin kendilerine kendi test ortamlarında bu sesi duymaları gerektiğini söyleyip geri gönderiyorlar cihazı.

Bu koşullarda müşteri hizmetlerini aradım. Müşteri hizmetleri TV zaten 2 kere bu şikâyetten servise gitmiş yapacak başka bir şey yokmuş.

Ben bunu kabullenmek ve o kadar para verdiğim bu cihazı arızası ile kullanmaya mahkûm kalmak istemiyorum. Sizden ricam bana sorunumla ilgili tavsiye vermeniz ve yol göstermeniz. Şimdiden teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

Merhabalar. Hepsiburada üzerinden almış olduğum ve hala garantisi devam eden Toshiba 65QA5D63DT televizyonumun arka kısmından sürekli olmayan ama aşağıdaki koşullarda izleme keyfimi yerle bir eden, nereden aldım bu televizyonu dedirten yüksek sesli bir cızırtı geliyor. Bu ses Dolby içeriklerde, kumandadaki kaynak tuşuna bastığımda ve uydu alıcısı üzerinden TV izlediğimde oluyor. Diğer koşullarda bu ses çıkmıyor. Gürültülü bir ortamda fark edilemeyen bu ses özellikle sessiz ortamlarda çok rahatsız edici oluyor.

Bu şikâyetten dolayı 2 kere servise giden cihaza şikayetimi ortadan kaldıracak herhangi bir müdahale yapılmadı. Servisin söylediği kendi testlerinde bu sesleri duymadıkları. Kendi çekmiş olduğum ürünün seri numarasının da göründüğü videodaki sesi dinletince evet var diyorlar ama genel merkezin kendilerine kendi test ortamlarında bu sesi duymaları gerektiğini söyleyip geri gönderiyorlar cihazı.

Bu koşullarda müşteri hizmetlerini aradım. Müşteri hizmetleri TV zaten 2 kere bu şikâyetten servise gitmiş yapacak başka bir şey yokmuş.

Ben bunu kabullenmek ve o kadar para verdiğim bu cihazı arızası ile kullanmaya mahkûm kalmak istemiyorum. Sizden ricam bana sorunumla ilgili tavsiye vermeniz ve yol göstermeniz. Şimdiden teşekkürler.
Bunu bir video halinde yükleyip göndermeniz mümkün mü? Bu arada servis televizyonu götürmek zorunda değil. Orada da test ederek bu sesi duyabilir. Evinize geldiklerinde sizinle birlikte neymiş diye bakmadılar mı?
 
Bunu bir video halinde yükleyip göndermeniz mümkün mü? Bu arada servis televizyonu götürmek zorunda değil. Orada da test ederek bu sesi duyabilir. Evinize geldiklerinde sizinle birlikte neymiş diye bakmadılar mı?

Bunu bir video halinde yükleyip göndermeniz mümkün mü? Bu arada servis televizyonu götürmek zorunda değil. Orada da test ederek bu sesi duyabilir. Evinize geldiklerinde sizinle birlikte neymiş diye bakmadılar mı?
Tabiki geldklerinde duyduklarını söylüyorlar. Çektiğim videoyuda gösterip sesi dinletiyorum ama hala atölyede ses çıkmadı. Atölyede aynı sorun çıkmazsa işlem yapamıyoruz diyor servis. Yüksek çözünürlüklü versiyonu bende var. Bu videoyu ilk sevisten geldiğinde çekmiştim. Çünkü sorunumu bile anlamdıklarında 100 % emindim. Doğru dürüst elektronik bilgisi olmayan taşıyıcı mahiyetinde bir delikanlı göndermişler.
 

Ekli dosyalar

  • TV ses (online-video-cutter.com).mp4
    1.6 MB
Tabiki geldklerinde duyduklarını söylüyorlar. Çektiğim videoyuda gösterip sesi dinletiyorum ama hala atölyede ses çıkmadı. Atölyede aynı sorun çıkmazsa işlem yapamıyoruz diyor servis. Yüksek çözünürlüklü versiyonu bende var. Bu videoyu ilk sevisten geldiğinde çekmiştim. Çünkü sorunumu bile anlamdıklarında 100 % emindim. Doğru dürüst elektronik bilgisi olmayan taşıyıcı mahiyetinde bir delikanlı göndermişler.
@Tesla @Fikoloji ustalarım bu konuda daha net yorum yapabilir. Müsait olduklarında bir de onlar baksın.
 
Genelde güç kartındaki bobin ve trafolardan kaynaklı cızırtı sesi oluşur ekran ayarlarında (doğal-dinamik-canlı) seçeneklerini değiştirip deneyin sesin kesilmesi lazım
Sırasıyla Ayarlar-Cihaz Tercihleri-Resim-Resim Modu şeklinde devam edip Standart /Canlı/Film/Oyun seçeneklerindeki değişimler de bir sonuç vermedi malesef. Fakat az önce farkettimki Otomatik Arka Işık Seçenekleri'nden Kapalı ve Eko modlarında herhangi bir cızırtı gelmezken, Düşük ve Orta modlarda aynı ses geliyor. Aynı cızırı Arka Işık Seviyesini manuel olarak değiştiriken (hem arttırırken hem de azaltırken) de geliyor.
 
Merhabalar. Hepsiburada üzerinden almış olduğum ve hala garantisi devam eden Toshiba 65QA5D63DT televizyonumun arka kısmından sürekli olmayan ama aşağıdaki koşullarda izleme keyfimi yerle bir eden, nereden aldım bu televizyonu dedirten yüksek sesli bir cızırtı geliyor. Bu ses Dolby içeriklerde, kumandadaki kaynak tuşuna bastığımda ve uydu alıcısı üzerinden TV izlediğimde oluyor. Diğer koşullarda bu ses çıkmıyor. Gürültülü bir ortamda fark edilemeyen bu ses özellikle sessiz ortamlarda çok rahatsız edici oluyor.

Bu şikâyetten dolayı 2 kere servise giden cihaza şikayetimi ortadan kaldıracak herhangi bir müdahale yapılmadı. Servisin söylediği kendi testlerinde bu sesleri duymadıkları. Kendi çekmiş olduğum ürünün seri numarasının da göründüğü videodaki sesi dinletince evet var diyorlar ama genel merkezin kendilerine kendi test ortamlarında bu sesi duymaları gerektiğini söyleyip geri gönderiyorlar cihazı.

Bu koşullarda müşteri hizmetlerini aradım. Müşteri hizmetleri TV zaten 2 kere bu şikâyetten servise gitmiş yapacak başka bir şey yokmuş.

Ben bunu kabullenmek ve o kadar para verdiğim bu cihazı arızası ile kullanmaya mahkûm kalmak istemiyorum. Sizden ricam bana sorunumla ilgili tavsiye vermeniz ve yol göstermeniz. Şimdiden teşekkürler.
Tv içinde elektronik yapı itibariyle ötecek 2 şey var. 1incisi hoparlörler, 2incisi smps devresi. Tv kulaklık veya aux çıkışına bir kaynak bağlayıp sesin o kaynaktan gelmesini sağlayın, yani örneğin kulaklık takın tv onu algılayıp sesi ona versin. Böyle yapınca hoparlörleri tamamen pasif ediyor. Baktın ses kesildi ses hoparlörgen geliyor. Yazılımsal bişeydir çünkü sadece dolby içeriklerde oluyor diyorsunuz. fakat kulaklık taktınız ses hala kesilmediyse büyük ihtimalle smps trafonuz ötüyor, powerboard'un değişmesi lazım. Birde eğer kulaklık takınca ötme kesilrse kulaklığa dikkat kesilin eğer o ötmeyi kulaklığa veriyorsa sorunun audio kanalı temelli olduğunu kesinleştirmiş olursunuz.
 
Bu ses
1-Dolby içeriklerde
2-kumandadaki kaynak tuşuna bastığımda
3-uydu alıcısı üzerinden TV izlediğimde oluyor
4-Otomatik Arka Işık Seçenekleri'nden Kapalı ve Eko modlarında herhangi bir cızırtı gelmezken, Düşük ve Orta modlarda
5-Arka Işık Seviyesini manuel olarak değiştiriken
geliyor. 4k yada hd youtube videolarında hiç sorun yok mesela. Bunlar son 6 ay içerisinde zaman zaman kurcalamalarla keşfettiğim şeyler. Ses zaten hoparlör kaynaklı değilondan eminim. Trafoların yanından geçerken gelen sesin daha küçük versiyonu.
Powerboard sorunu ihtimali kalıyor o zaman sadece elimde. Ama servise bunu kabul ettiremedim. Dükkanda ses çıkarmadı fabrika dükkanda ses çıkarmayınca ellemeyin dedi diyorlar bana. Başka bir yetkili servis çağıracağım bu sefer ama iş yine onların paşa gönüllerine kalırsa aynı çözümsüzlükle tv sürekli gezip duracak diye düşünüyorum.
Hal böyleyken başka bir servis daha çağırmalımıyım ne dersiniz? Çağırırsam izleyeceğim yol ne olmalı? @İlteriş Yılmaz
Bir tüketici olarak bu konuda haklarım neler beni aydınlatabilirseniz sevinirim.
 
Son düzenleme:
Sırasıyla Ayarlar-Cihaz Tercihleri-Resim-Resim Modu şeklinde devam edip Standart /Canlı/Film/Oyun seçeneklerindeki değişimler de bir sonuç vermedi malesef. Fakat az önce farkettimki Otomatik Arka Işık Seçenekleri'nden Kapalı ve Eko modlarında herhangi bir cızırtı gelmezken, Düşük ve Orta modlarda aynı ses geliyor. Aynı cızırı Arka Işık Seviyesini manuel olarak değiştiriken (hem arttırırken hem de azaltırken) de geliyor.
Sorun güç kartı kaynaklı
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri