Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Tüketici Hakem Heyeti, Bilirkişi Görüşünün Tersi Karar Verebilir Mi?

faikkivrak

İnce Eleyen
Araştırmacı
Katılım
12 Mar 2023
Mesajlar
282
Merhabalar, şikayetim gündeme alınmış gözüküyor. Aradığımda toplantının bu ayın 27’sinde yapılacağı söylendi. Sanırım karar o zaman çıkacak. Bilirkişi beni iki açıdan haklı bulduğunu söylemişti. İlki 14 günlük cayma hakkımı firmanın kullandırılmaması yönünden, ikincisi coil whine’ın bir kusur olması yönünden. Ancak durum şu ki ekran kartını 2 yıl önce almıştım (garantisi devam ediyor) ve aldıktan sonraki ilk hafta içinde coil whine nedeniyle değişim/ iade talep etmiştim. Yazılı kanıtları bilirkişi benden aldı. Talebim doğrultusunda servise gönderilmişti ekran kartım ve servis raporunda sorun olmadığı yazılmıştı. Ben de bu yüzden takmamaya çalışmıştım taa ki geçen yıla kadar. Bu sorun yüzünden ekran kartımı satamadım. Ben de tüketici hakem heyetine başvurmaya karar verdim. Başvurumda ekran kartını daha ilk hafta servise gönderdiğimi ve servisin olumsuz dönüşünü, cayma hakkımı kullandırmamalarını, tüketicinin üründen maddi ve hukuki makul beklentisini karşılamayan ürünlerin ayıplı değerlendirildiğini ( ürünü bu sebeple ederi değerinde satamadığım için) ve gönderdiğim servisin üretici firmanın ve distribütörün Türkiye’deki tek servisi olduğunu ve servis yükümlülüklerini yerine getirmediğini öne sürerek ve coil whine konusunda emsal kararı sunarak tüm kanıtlarla birlikte değişim talep ettim. Bilirkişi de durumu onayladı. Ancak aradan bu kadar süre geçtiği için kararın lehime olup olmayacağı konusunda şüphelerim var. Ancak mantıken dosyama ret verecek olsalar bilirkişi incelemesi olmazdı diye de düşünüyorum. Sizce durum ne olur?
 
Bilirkişi konusu biraz garip ilerliyor ne yazık ki.
Zira dosya reddedildiğinde genelde bilirkişilere sitem yüklü aramalar mesajlar vs gidiyor (Bizzat yaşıyorum) o nedenle bilirkişiler tüketiciler ile birebir polemiğe girmemek adına genelde ''Siz haklısınız' derler. Sizin durumda siz Haklı veya Haksızsınız demiyorum sadece genel durumu yazıyorum. Dolayısı ile Bilirkişinin size ne dediğinden ziyade raporuna ne yazacağının önemli olduğunu belirtmek isterim.

Diğer yandan ''bilirkişi ne derse o olur'' diye bir kaide yok. Bilirkişi görüşüne katılmayabilir heyet, yeterli bulmayabilir, yeni bilirkişi isteyebilir veya akıllarında oluşmuş bir soru işareti o rapor ile aydınlanmış olup o doğrultuda belki de dosyayı reddedebilir. Sonuç olarak bilirkişi teknik görüşünü yazar ve mütalaasını sunar. Bu teknik görüşün Hukuki altyapısı da uygun mu değil mi vs gibi bir çok detay var. Dosyanın sonucunu bu belirler.

Bizim Komisyonda ben mesleki yeterliliğe sahip olduğumdan dolayı tüketici elektroniği konusunda yıllardır bilirkişiye dosya yollamıyoruz fakat olur da bir gün yollarsak ben elbette ki bilirkişinin raporunu incelerim, eğer rapora katılmıyorsam itiraz eder ve komisyon üyesi arkadaşlarım ile durumu istişare eder itirazımın haklı gerekçelerini sunarım.

Burada bilirkişinin ne derece konuya hakim olduğu ve raporunu ne ölçüde desteklediğine göre durum değişir.
 
Bilirkişi konusu biraz garip ilerliyor ne yazık ki.
Zira dosya reddedildiğinde genelde bilirkişilere sitem yüklü aramalar mesajlar vs gidiyor (Bizzat yaşıyorum) o nedenle bilirkişiler tüketiciler ile birebir polemiğe girmemek adına genelde ''Siz haklısınız' derler. Sizin durumda siz Haklı veya Haksızsınız demiyorum sadece genel durumu yazıyorum. Dolayısı ile Bilirkişinin size ne dediğinden ziyade raporuna ne yazacağının önemli olduğunu belirtmek isterim.

Diğer yandan ''bilirkişi ne derse o olur'' diye bir kaide yok. Bilirkişi görüşüne katılmayabilir heyet, yeterli bulmayabilir, yeni bilirkişi isteyebilir veya akıllarında oluşmuş bir soru işareti o rapor ile aydınlanmış olup o doğrultuda belki de dosyayı reddedebilir. Sonuç olarak bilirkişi teknik görüşünü yazar ve mütalaasını sunar. Bu teknik görüşün Hukuki altyapısı da uygun mu değil mi vs gibi bir çok detay var. Dosyanın sonucunu bu belirler.

Bizim Komisyonda ben mesleki yeterliliğe sahip olduğumdan dolayı tüketici elektroniği konusunda yıllardır bilirkişiye dosya yollamıyoruz fakat olur da bir gün yollarsak ben elbette ki bilirkişinin raporunu incelerim, eğer rapora katılmıyorsam itiraz eder ve komisyon üyesi arkadaşlarım ile durumu istişare eder itirazımın haklı gerekçelerini sunarım.

Burada bilirkişinin ne derece konuya hakim olduğu ve raporunu ne ölçüde desteklediğine göre durum değişir.

Teşekkür ederim abi çok güzel aydınlattın. Bilirkişilerin bu konuda haklı olduğunu düşünüyorum. Haksızsınız dese kavga kıyamet. Bana kalsa taşınmasında güçlük olmayan ürünlerde bilirkişi ile şikayet eden kişi yüz yüze gelmemeli, numara akışı bile sağlanmamalı. Bir şekilde ürün bilirkişiye gider ki anlaşmalı kargo koduyla bile olur bu durum bence. Bana atanan bilirkişi “Dosyanıza 14 gün içinde cayma hakkınızı kullanmak istemenize rağmen firma servise göndermiş ve kullandırılmamış hakkınız bunu kanıtlayabilir misiniz?” Dedi. Ben de mailleşme kaydından tutun kargo gidiş geliş evraklarına kadar tek tek arayıp buldum ve kendisine sundum. Sorunu da tarif ettim götürdüm ekran kartını. Geri teslim alırken de çok mu rahatsız ediyor bu ses sizi dedi. Ben de gerçekten çok rahatsız ettiğini ve bir yıldır bu sorun yüzünden satılmadığını, muadillerinden düşük fiyat teklif edildiğini söyledim. Anladım haklısınız makul beklenti karşılanmamış tarzı bir şey söyledi.

Yarın karar çıkarsa 1-2 haftaya e-devlete düşer herhalde. Başvurum kabul edilirse bir de kartın muadili yok muhabbetleri olması olası ama videonuzdaki gibi kıymet takdirine gitmeye çalışacağım hiç olmazsa, hayırlısı bakalım…
 
Teşekkür ederim abi çok güzel aydınlattın. Bilirkişilerin bu konuda haklı olduğunu düşünüyorum. Haksızsınız dese kavga kıyamet. Bana kalsa taşınmasında güçlük olmayan ürünlerde bilirkişi ile şikayet eden kişi yüz yüze gelmemeli, numara akışı bile sağlanmamalı. Bir şekilde ürün bilirkişiye gider ki anlaşmalı kargo koduyla bile olur bu durum bence. Bana atanan bilirkişi “Dosyanıza 14 gün içinde cayma hakkınızı kullanmak istemenize rağmen firma servise göndermiş ve kullandırılmamış hakkınız bunu kanıtlayabilir misiniz?” Dedi. Ben de mailleşme kaydından tutun kargo gidiş geliş evraklarına kadar tek tek arayıp buldum ve kendisine sundum. Sorunu da tarif ettim götürdüm ekran kartını. Geri teslim alırken de çok mu rahatsız ediyor bu ses sizi dedi. Ben de gerçekten çok rahatsız ettiğini ve bir yıldır bu sorun yüzünden satılmadığını, muadillerinden düşük fiyat teklif edildiğini söyledim. Anladım haklısınız makul beklenti karşılanmamış tarzı bir şey söyledi.

Yarın karar çıkarsa 1-2 haftaya e-devlete düşer herhalde. Başvurum kabul edilirse bir de kartın muadili yok muhabbetleri olması olası ama videonuzdaki gibi kıymet takdirine gitmeye çalışacağım hiç olmazsa, hayırlısı bakalım…
Sonuç ne oldu acaba?
 
Lehime sonuçlandı.
Harika, benim de başvurum devam ediyor. En son bilirkişi evime geldi ve incelemeleri yaptı fakat Adem abinin sorduğu soru gibi ben de sordum "Bilirkişi ne kadar bilir işi?" diye. Çünkü servis raporunda yazan "Fabrika standardı olan 35 desibeli geçmemektedir." yazısı üzerinde durdu. Ben de "standart nerede yazıyor ki" diye sordum. "ASUS belirliyor" dedi. Sesi ölçmek istedi fakat telefona indirdiği uygulama ile ölçtü. Bildiğim kadarıyla ses desibel metre ile ölçülür. Telefondaki uygulamalar ne kadar doğru çalışır orası muamma. Birkaç test yaptı sesi duyduğunu ama kararı heyetin vereceğini söyledi. Yaptığı testler genelde bilgisayara yük bindirecek testlerdi fakat şikayetim sadece ekran kartım içindi. Driverdan birkaç değişiklik yaptı ve 60 FPS'e sabitleyerek sesi kesti. Ben de şikayetimin 100 FPS sonrası olduğunu ve ayrıca sistemi ve monitörümü ona göre aldığımı, ona göre para ödediğimi belirttim. Heyet 9 Ekimde toplanacakmış. Fakat ayda en az 2 kez toplanma gerekliliğini yerine getirmiyorlar. En son 13 Eylülde toplanmışlardı çünkü. @Adem Helvacı abi bunun için bir şey yapılabilir mi? Bildiğim kadarıyla en az 2 kez toplanmalılar. Umarım benim başvurum da lehime sonuçlanır çünkü bilirkişi incelemesinde öyle olmayacak gibi hissettim.
 
Harika, benim de başvurum devam ediyor. En son bilirkişi evime geldi ve incelemeleri yaptı fakat Adem abinin sorduğu soru gibi ben de sordum "Bilirkişi ne kadar bilir işi?" diye. Çünkü servis raporunda yazan "Fabrika standardı olan 35 desibeli geçmemektedir." yazısı üzerinde durdu. Ben de "standart nerede yazıyor ki" diye sordum. "ASUS belirliyor" dedi. Sesi ölçmek istedi fakat telefona indirdiği uygulama ile ölçtü. Bildiğim kadarıyla ses desibel metre ile ölçülür. Telefondaki uygulamalar ne kadar doğru çalışır orası muamma. Birkaç test yaptı sesi duyduğunu ama kararı heyetin vereceğini söyledi. Yaptığı testler genelde bilgisayara yük bindirecek testlerdi fakat şikayetim sadece ekran kartım içindi. Driverdan birkaç değişiklik yaptı ve 60 FPS'e sabitleyerek sesi kesti. Ben de şikayetimin 100 FPS sonrası olduğunu ve ayrıca sistemi ve monitörümü ona göre aldığımı, ona göre para ödediğimi belirttim. Heyet 9 Ekimde toplanacakmış. Fakat ayda en az 2 kez toplanma gerekliliğini yerine getirmiyorlar. En son 13 Eylülde toplanmışlardı çünkü. @Adem Helvacı abi bunun için bir şey yapılabilir mi? Bildiğim kadarıyla en az 2 kez toplanmalılar. Umarım benim başvurum da lehime sonuçlanır çünkü bilirkişi incelemesinde öyle olmayacak gibi hissettim.
Bir bilirkişi sana eğer ''Bla bla bla ama kararı heyet verecek'' demişse %90 o dosya senin aleyhine çıkar çünkü şair orada sana, sonradan seninle uğraşmak istemediği için ''Reddeden ben değilim, onlar'' mesajı vermeye çalışıyor.

Telefon uygulaması ile ses ölçümü yapan bilirkişi(!) den de pek bir şey beklememek gerekir.
''Madem bilrikişilik yapıp bu işin karşılığında devletimizden para alıyorsun, o zaman gerekli donanıma da sahip olacaksın karaktersiz'' demek lazım ama biz demiyoruz tabi ki.
 
Bir bilirkişi sana eğer ''Bla bla bla ama kararı heyet verecek'' demişse %90 o dosya senin aleyhine çıkar çünkü şair orada sana, sonradan seninle uğraşmak istemediği için ''Reddeden ben değilim, onlar'' mesajı vermeye çalışıyor.

Telefon uygulaması ile ses ölçümü yapan bilirkişi(!) den de pek bir şey beklememek gerekir.
''Madem bilrikişilik yapıp bu işin karşılığında devletimizden para alıyorsun, o zaman gerekli donanıma da sahip olacaksın karaktersiz'' demek lazım ama biz demiyoruz tabi ki.
Tüketiciler olarak tek dayanağımız hakem heyetleri iken bu tarz durumlar çok can sıkıcı. Senin verdiğin mücadeleyi görüyoruz abi, umarım gelecekte heyetler donanımlı hale gelir ya da doğru kişileri heyet/bilirkişi olarak görevlendirirler aksi taktirde koskoca firmaların tüketiciyi mağdur etmesi normalleşmeye devam edecek.
 
Tüketiciler olarak tek dayanağımız hakem heyetleri iken bu tarz durumlar çok can sıkıcı. Senin verdiğin mücadeleyi görüyoruz abi, umarım gelecekte heyetler donanımlı hale gelir ya da doğru kişileri heyet/bilirkişi olarak görevlendirirler aksi taktirde koskoca firmaların tüketiciyi mağdur etmesi normalleşmeye devam edecek.
Bak şu yazımda ne demek istediğimi daha net anlarsın abi.

 
Bir bilirkişi sana eğer ''Bla bla bla ama kararı heyet verecek'' demişse %90 o dosya senin aleyhine çıkar çünkü şair orada sana, sonradan seninle uğraşmak istemediği için ''Reddeden ben değilim, onlar'' mesajı vermeye çalışıyor.

Telefon uygulaması ile ses ölçümü yapan bilirkişi(!) den de pek bir şey beklememek gerekir.
''Madem bilrikişilik yapıp bu işin karşılığında devletimizden para alıyorsun, o zaman gerekli donanıma da sahip olacaksın karaktersiz'' demek lazım ama biz demiyoruz tabi ki.
Her zamanki gibi haklı çıktın abi bilirkişi nedeniyle başvurum reddedildi. Bilirkişi utanmadan uygulama ile ölçtüğünü de yazmış. Zamanım olsa konuyu Tüketici Mahkemesine taşıyacağım fakat zamanım yok maalesef. Firma da ürünü ikinci el yaptığımı ve ayıp bulunmamasına rağmen iade istediğimi söylemiş. Şikayetimde zaten konu detaylı yazıyordu. 6 ay içerisinde de yollayabilirdim. Şuan yollamam beni haksız çıkaramaması gerek.
 

Ekli dosyalar

  • KararFormu_page-0002.png
    KararFormu_page-0002.png
    326 KB · Görüntüleme: 32

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri