Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Tüketici Hakem Heyeti Kararını Kendi Lehine Kullanmak İsteyen Firmaya Karşı Ne Yapabilirim

Vercenik

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
26 Ağu 2024
Mesajlar
13
Merhaba,

2021 yılında aldığım (5999 TL, o zamanki kurla 990 $ diyordu ) Hoover marka kombi tipi buzdolabım 1 yıl sonra ilk arazısını verdi ( Aşırı soğutma) .Ardından 2023 Eylül ayında 2. arızasını ( soğutmama) ardından 3. arızasını verdi( aşırı soğutma).

Yetkili servis ürünümü değiştirmemekte ısrar etti.Ürünü Hepsiburada.com üzerinden satıcısı da Hepsiburada firması olacak şekilde faturalı aldım. Bir çok sorunlar yaşadım bu arızalardan sonra. Nihayetinde 2024 Ocak ayında Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım. Başvurum yaklaşık 7 ay sonunda sonuçlandı. Başvuru sonucumu aşağıdaki ekte görebilirsiniz. ( .... markalı arızalı buzdolabının tüketiciden alınarak ayıpsız yenisi ile değişimine karar verilmiştir)

Şimdi sorunumuz şu şekilde:

Hepsiburada. Com yetkilisi: Bu ürünün artık üretilmiyor size sitemizde satılan aşağıdaki ürünü verelim dedi.Ancak eski buzdolabıma göre neredeyse 100 lt hacmi daha küçük.

Bende başka bir markanın ürününü ( SIEMENS) bana verin dedim gerekiyorsa üstüne farkını ben veririm, Hooverle –servisiyle artık muhatap olmak istemiyorum dedim , bu şekilde yapamayız dediler.
İkinci bir teklif olarak sitenizde de satışını gördüğüm gardırop tip Hoover buzdolabını ( lt olarak benim arızalananla aynı sadece gardırop tip) verin o zaman dedim bunuda kabul etmediler nedenleri ise eş değer değilmiş benim buzdolabımla.
Son teklifimde ise o zaman bana sitenizdeki satış parasını verin dedim ( sırf Hooverle ve özellikle servisiyle muhatap olmamak için) cevapları bunu da yapamayız dediler.

Kendi önerdikleri benim eski buzdolabımdan 100 lt daha az hacimli başka buzdolabıya almaya yönlendiriyorlar beni ( önerdikleri ürünün sitedeki değeri 23.700 TL dolar kuru ile 697 $’lık ürün)
Hepsiburada firmasındaki yetkili arkadaş birçok kez ; deprem bölgesinde görev yaptığımı, Eylül ayından bu yana buzdolabımı kullanamadığımı her bir bozulmada içindeki yiyeceklerimin bir kısmını çöpe attığımı ve 2024 Aralık ayından bu yana 2. El küçük bir buzdolabı aldığımı beni mağdur ettiklerini bunları göz önüne alarak beni çok fazla bu konula artık uğraştırmamalarını rica ettim ancak cevapları aynı oldu.

Hiç kimsenin hakkını gasp etmediğim gibi kendi hakkımı da gasp ettirmek istemiyorum. Bu durumda en iyi ve mantıklı nasıl hareket etmeyelim? Nasıl konuşmalıyım ? Konuyu artık Tüketi Mahkemesine mi taşımalıyım ? Değerli yorumlarınıza göre 1-2 gün içinde hareket edeceğim.

Arızalanan net 432 Lt hacme sahip ürünümün teknik özellikleri :
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.


Bana önerilen net 341 Lt’ lik ürünün teknik özellikleri:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
 
Merhaba,

2021 yılında aldığım (5999 TL, o zamanki kurla 990 $ diyordu ) Hoover marka kombi tipi buzdolabım 1 yıl sonra ilk arazısını verdi ( Aşırı soğutma) .Ardından 2023 Eylül ayında 2. arızasını ( soğutmama) ardından 3. arızasını verdi( aşırı soğutma).

Yetkili servis ürünümü değiştirmemekte ısrar etti.Ürünü Hepsiburada.com üzerinden satıcısı da Hepsiburada firması olacak şekilde faturalı aldım. Bir çok sorunlar yaşadım bu arızalardan sonra. Nihayetinde 2024 Ocak ayında Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım. Başvurum yaklaşık 7 ay sonunda sonuçlandı. Başvuru sonucumu aşağıdaki ekte görebilirsiniz. ( .... markalı arızalı buzdolabının tüketiciden alınarak ayıpsız yenisi ile değişimine karar verilmiştir)

Şimdi sorunumuz şu şekilde:

Hepsiburada. Com yetkilisi: Bu ürünün artık üretilmiyor size sitemizde satılan aşağıdaki ürünü verelim dedi.Ancak eski buzdolabıma göre neredeyse 100 lt hacmi daha küçük.

Bende başka bir markanın ürününü ( SIEMENS) bana verin dedim gerekiyorsa üstüne farkını ben veririm, Hooverle –servisiyle artık muhatap olmak istemiyorum dedim , bu şekilde yapamayız dediler.
İkinci bir teklif olarak sitenizde de satışını gördüğüm gardırop tip Hoover buzdolabını ( lt olarak benim arızalananla aynı sadece gardırop tip) verin o zaman dedim bunuda kabul etmediler nedenleri ise eş değer değilmiş benim buzdolabımla.
Son teklifimde ise o zaman bana sitenizdeki satış parasını verin dedim ( sırf Hooverle ve özellikle servisiyle muhatap olmamak için) cevapları bunu da yapamayız dediler.

Kendi önerdikleri benim eski buzdolabımdan 100 lt daha az hacimli başka buzdolabıya almaya yönlendiriyorlar beni ( önerdikleri ürünün sitedeki değeri 23.700 TL dolar kuru ile 697 $’lık ürün)
Hepsiburada firmasındaki yetkili arkadaş birçok kez ; deprem bölgesinde görev yaptığımı, Eylül ayından bu yana buzdolabımı kullanamadığımı her bir bozulmada içindeki yiyeceklerimin bir kısmını çöpe attığımı ve 2024 Aralık ayından bu yana 2. El küçük bir buzdolabı aldığımı beni mağdur ettiklerini bunları göz önüne alarak beni çok fazla bu konula artık uğraştırmamalarını rica ettim ancak cevapları aynı oldu.

Hiç kimsenin hakkını gasp etmediğim gibi kendi hakkımı da gasp ettirmek istemiyorum. Bu durumda en iyi ve mantıklı nasıl hareket etmeyelim? Nasıl konuşmalıyım ? Konuyu artık Tüketi Mahkemesine mi taşımalıyım ? Değerli yorumlarınıza göre 1-2 gün içinde hareket edeceğim.

Arızalanan net 432 Lt hacme sahip ürünümün teknik özellikleri :
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.


Bana önerilen net 341 Lt’ lik ürünün teknik özellikleri:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
Bu durumda yapılabilecek tek şey icra takibi başlatmak olacaktır. Bir avukattan yardım almanız gerekiyor. Avukata vekalet veriyorsunuz avukatta icraya gidip icra işlemini başlatıyor. Hepsiburada ile avukat artık muhattap oluyor ve sizin isteğinizi firmaya iletiyor kabul edilmez ise de icra işlemine devam ettirip ürünün muadili özellikte ve bir üst modeli neyse o anki koşula göre onla değişimini sağlar ama bu süreçte avukata velaket vermeniz lazım onun ücreti var, avukatın dosya masrafı ücreti var ilk kalemde bunları ödüyorsunuz ama avukat kendi bedelini ve masrafları karşı taraftan alıyor o durumda. Bir avukat tanıdığınız var ise bilgi almanız daha iyi olur. Aynı süreçler benim de başımdan geçtiği için oradan biliyorum. Biraz yıpratıcı bir süreç malesef. Ve buzdolabı gibi kritik bir beyazeşya için bu süreç sıkıntı.
 
Merhaba, Hepsiburada satıcılı Hoover marka çamaşır makinası almış ve yaşadığım sorunlardan dolayı THH ye gidip kazanmıştım. Ben hiç hepsiburada ile muhatap olmadım. Hoover müşteri hizmetlerine kararı ilettim ve onlar bana aynı özellikte son çıkan ürünlerini getirdiler.
 
Tüketi Hakem Heyeti başvurumda faturalı aldığım firma olan Hepsiburada.com şikayet edilen olarak alınmıştı. Bu yüzden Hoovere bu kararı iletmem bir işe yarar mı bilemiyorum.
Cevabınız için teşekkürler.
 
Bu durumda yapılabilecek tek şey icra takibi başlatmak olacaktır. Bir avukattan yardım almanız gerekiyor. Avukata vekalet veriyorsunuz avukatta icraya gidip icra işlemini başlatıyor. Hepsiburada ile avukat artık muhattap oluyor ve sizin isteğinizi firmaya iletiyor kabul edilmez ise de icra işlemine devam ettirip ürünün muadili özellikte ve bir üst modeli neyse o anki koşula göre onla değişimini sağlar ama bu süreçte avukata velaket vermeniz lazım onun ücreti var, avukatın dosya masrafı ücreti var ilk kalemde bunları ödüyorsunuz ama avukat kendi bedelini ve masrafları karşı taraftan alıyor o durumda. Bir avukat tanıdığınız var ise bilgi almanız daha iyi olur. Aynı süreçler benim de başımdan geçtiği için oradan biliyorum. Biraz yıpratıcı bir süreç malesef. Ve buzdolabı gibi kritik bir beyazeşya için bu süreç sıkıntı
 
Tüketi Hakem Heyeti başvurumda faturalı aldığım firma olan Hepsiburada.com şikayet edilen olarak alınmıştı. Bu yüzden Hoovere bu kararı iletmem bir işe yarar mı bilemiyorum.
Cevabınız için teşekkürler.
Benimde öyleydi hocam, faturayı HB kesmişti. Dediğim gibi onlara hiç bir şey söylemeden direkt Hoover MH ile görüşüp ilerlettim.
 
Tanıdık bir avukat var onunla görüşeceğim.
Şundan emin olmak istiyorum.
Karar metninde malın yenisi ile değişimi yazıyor . 2021 yılında üretilen malın tabiki aynı serisi yok. Ancak kendi sitelerinden benim ürünümle eş değer özelliklere sahip olmayan bir ürünü bana vermek istememelerine karşılık Hooverın güncel sayfasına baktığımda kombi tipi 500 lt hacimli
 
@Adem Helvacı Adem Bey sizlerinde değerli görüşünü alabilir miyim.

Yukarıdaki değerli üyelerin yazılarına istinaden Hoover Türkiyeye eposta attım. Ayrıca birde Hoover Europe'da ingilizce e-posta atacağım.

Hepsiburada.com son kararımı beklemekte..
 
Hoover ne yazık ki mevcut yönetim anlayışı 5 para etmez markadır.
Ürünlerini yorumladım beğendiğimi de söyledim ancak senelerdir SSH konusunda eleştiririm, kendierine de defalarca ulaşmaya çalıştım, Karaambar Kamyoncular Derneği bunlardan daha kurumsaldır yani adına aldanıp beklentinizi yüksek tutmayın.

Diğer yandan sizin elinizde kesinleşmiş ancak uygulanmayan bir karar var. Devlet açık ve net şekilde ayıpsız MİSLİ diyor yani o paşalar kendi keyiflerine ve canlarının isteğine göre size ürün öneremez o nedenle elinizdeki kararın kopyasını çıkartıp bir dilekçe yazıp ''Ticaret Odasından görüş alınması veya bilirkişi atanması vasıtası ile eşdeğer ürün tespiti'' yaptırtmanız ve çıkan kararın uygulanmasını beklemeniz bana göre en mantıklı yol olur.

Devletin atayacağı bilirkişi veya Ticaret Odası ''Bahsi geçen XYZ123 ürünün özelliklerini taşıyan ve stoklarda bulunan en yakın ürün XZY456 dır'' şeklinde hüküm verir, Hepsiburada efendi de paşa paşa o ürünü verir size.
 
Hoover ne yazık ki mevcut yönetim anlayışı 5 para etmez markadır.
Ürünlerini yorumladım beğendiğimi de söyledim ancak senelerdir SSH konusunda eleştiririm, kendierine de defalarca ulaşmaya çalıştım, Karaambar Kamyoncular Derneği bunlardan daha kurumsaldır yani adına aldanıp beklentinizi yüksek tutmayın.

Diğer yandan sizin elinizde kesinleşmiş ancak uygulanmayan bir karar var. Devlet açık ve net şekilde ayıpsız MİSLİ diyor yani o paşalar kendi keyiflerine ve canlarının isteğine göre size ürün öneremez o nedenle elinizdeki kararın kopyasını çıkartıp bir dilekçe yazıp ''Ticaret Odasından görüş alınması veya bilirkişi atanması vasıtası ile eşdeğer ürün tespiti'' yaptırtmanız ve çıkan kararın uygulanmasını beklemeniz bana göre en mantıklı yol olur.

Devletin atayacağı bilirkişi veya Ticaret Odası ''Bahsi geçen XYZ123 ürünün özelliklerini taşıyan ve stoklarda bulunan en yakın ürün XZY456 dır'' şeklinde hüküm verir, Hepsiburada efendi de paşa paşa o ürünü verir size.
Peki abi HB o durumda '' BİLEDER BEN YENİSİNİ VERMİYOM, YENİSİ 48650 TL BEN NİYE ZARAR EDEYİM YAW ? VER FARKINI AL MALI ALLAH ALLAAAAAAAAAAAAAAAAAAH BANAĞE '' derse ve git ne yaparsan yap derse abi ne olacak ?

Hadi icraya verildi ilamlı icra takibi yapıldı o misli mal firmadan alınmaya çalışıldı firma da '' BU KARAR HUKUKSUZ BENİM ZARARIM NE OLACAK BU ADAM ŞU TARİHTE BU AKDAR ÜCRET ÖDEMİŞ ŞUAN MİSLİ BU KADAR ARADA 40 BİN TL FARK VAR, BU ZARARIMI KİM ÖDEYECEK BEN TEMYİZE GİDİP KARARI BOZDURTACAM '' gibi bir tavır takınıp icrayı da bozdurabilir. Ve bütün bu süreçte yıpranan bu karşı taraf değil malesef abi tüketici oluyor.

Fi tarihte n11 de birtane ismi cismi bilinen firma ebook reader satıyor. 580 lira mı 680 lira mı neydi ? e firma da fiyat hatası var n11 de listelendi ama güncel bedeli 4 bin küsür tl , DH de abi yaklaşık bir 30 40 kişi thh'e veriyor ve kazanıyor. Firmaya yenisi veya yenisi ellerinde yoksa bir üst modelinin işte 580 liraya verilmesi hükmediliyor. Firma karara uymuyor kararı da mahkemeye gidip bozdurmaya uğraşıyor. O süreçte de bazıları bu mağdurlardan avukata verip icra takibi de başlatıyor ama adamlar davayı kazanıyor o süreçte. E peki icraya verenler ne oldu ? adamlar takır takır kararı bozdurup icrayı da düşürüp bütün avukatlık masrafı şu bu gideri haşırt diye tüketiciye şey yapmışlardı. Birsürü de bunun mağduru oldu falan. Sonra ne oldu bilmiyorum konular vs herşey silindi gitti.
 
Peki abi HB o durumda '' BİLEDER BEN YENİSİNİ VERMİYOM, YENİSİ 48650 TL BEN NİYE ZARAR EDEYİM YAW ? VER FARKINI AL MALI ALLAH ALLAAAAAAAAAAAAAAAAAAH BANAĞE '' derse ve git ne yaparsan yap derse abi ne olacak ?

Hadi icraya verildi ilamlı icra takibi yapıldı o misli mal firmadan alınmaya çalışıldı firma da '' BU KARAR HUKUKSUZ BENİM ZARARIM NE OLACAK BU ADAM ŞU TARİHTE BU AKDAR ÜCRET ÖDEMİŞ ŞUAN MİSLİ BU KADAR ARADA 40 BİN TL FARK VAR, BU ZARARIMI KİM ÖDEYECEK BEN TEMYİZE GİDİP KARARI BOZDURTACAM '' gibi bir tavır takınıp icrayı da bozdurabilir. Ve bütün bu süreçte yıpranan bu karşı taraf değil malesef abi tüketici oluyor.

Fi tarihte n11 de birtane ismi cismi bilinen firma ebook reader satıyor. 580 lira mı 680 lira mı neydi ? e firma da fiyat hatası var n11 de listelendi ama güncel bedeli 4 bin küsür tl , DH de abi yaklaşık bir 30 40 kişi thh'e veriyor ve kazanıyor. Firmaya yenisi veya yenisi ellerinde yoksa bir üst modelinin işte 580 liraya verilmesi hükmediliyor. Firma karara uymuyor kararı da mahkemeye gidip bozdurmaya uğraşıyor. O süreçte de bazıları bu mağdurlardan avukata verip icra takibi de başlatıyor ama adamlar davayı kazanıyor o süreçte. E peki icraya verenler ne oldu ? adamlar takır takır kararı bozdurup icrayı da düşürüp bütün avukatlık masrafı şu bu gideri haşırt diye tüketiciye şey yapmışlardı. Birsürü de bunun mağduru oldu falan. Sonra ne oldu bilmiyorum konular vs herşey silindi gitti.
Kesinleşmiş karar burada en önemli husustur abi. Tüketicinin elinde kesinleşmiş karar varsa itiraz hakkı yoktur çünkü o son karardır Kanun öyle diyor. Haaa itiraz edeceğidiyse eğer, kendiniğen verilen 15 gün sürede edeceğidi itirazını ellaaam :D

Haaa sen bana dersen ki ''Ülkenin tepesinde duran zat, ülkenin en üst mahkemesini tanımıyor, bunlar da seni tanımaz'' bak o konuda ''Haklısın'' der geçerim :ok
 
Kesinleşmiş karar burada en önemli husustur abi. Tüketicinin elinde kesinleşmiş karar varsa itiraz hakkı yoktur çünkü o son karardır Kanun öyle diyor. Haaa itiraz edeceğidiyse eğer, kendiniğen verilen 15 gün sürede edeceğidi itirazını ellaaam :D

Haaa sen bana dersen ki ''Ülkenin tepesinde duran zat, ülkenin en üst mahkemesini tanımıyor, bunlar da seni tanımaz'' bak o konuda ''Haklısın'' der geçerim :ok
Abi peki bana karar tebliğ edildi. Atıyorum 1 ağustosta karar hem bana hem firmaya tebliğ edildi. Ben 15 gün bekliyorum bir hareket yok. 20. gün de firmaya ulaşıp kararı iletiyorum. O arada abi firma ya kardeşim bana tebliğ edilmedi bu karar daha elimize gelen giden yok gelsin ben zaten itiraz edicem derse ne oluyor abi ? veya yalan söyledi bana dedi tebliğ edilmedi ama sana edildi ben itiraz etçem karar falan fistan seni öyle sindirmeye susturmaya kalktı falan. Hani olmayacak şeyler değil abi neler neler duyuyoruz. :D Koca firma yalan söyledi ya bana stokta ürün yok dedi muadili de 10 misli ucuz onu verem dedi bir baktık herifler sitesinden heryerden o malı satıyor nasıl yok ? ben üstelim mesajla da teyit ediyorum farklı bir kullanıcıymış gibi yazıp soruyorum stoğunuzda var mı diye ona da var diyorlar ama bize gelince ya elimizde yok diye avukata yalan söylüyorlar. E elimizde ssler var hepsi var ben avukata verdim vay dedi ne çakalmış bunlar falan. :D Şu son olaylardan sonra abi gördük ne kadar para kaçırdılar birkaç aycık yatıp çıktılar bazıları. O kadar parayı sen ben afedersin çarpsak dolandırsak bizim torunlarımıza akrabalarımıza kadar terörist diye damga vurup içerde süründürürlerdi.
 
Abi peki bana karar tebliğ edildi. Atıyorum 1 ağustosta karar hem bana hem firmaya tebliğ edildi. Ben 15 gün bekliyorum bir hareket yok. 20. gün de firmaya ulaşıp kararı iletiyorum. O arada abi firma ya kardeşim bana tebliğ edilmedi bu karar daha elimize gelen giden yok gelsin ben zaten itiraz edicem derse ne oluyor abi ? veya yalan söyledi bana dedi tebliğ edilmedi ama sana edildi ben itiraz etçem karar falan fistan seni öyle sindirmeye susturmaya kalktı falan. Hani olmayacak şeyler değil abi neler neler duyuyoruz. :D Koca firma yalan söyledi ya bana stokta ürün yok dedi muadili de 10 misli ucuz onu verem dedi bir baktık herifler sitesinden heryerden o malı satıyor nasıl yok ? ben üstelim mesajla da teyit ediyorum farklı bir kullanıcıymış gibi yazıp soruyorum stoğunuzda var mı diye ona da var diyorlar ama bize gelince ya elimizde yok diye avukata yalan söylüyorlar. E elimizde ssler var hepsi var ben avukata verdim vay dedi ne çakalmış bunlar falan. :D Şu son olaylardan sonra abi gördük ne kadar para kaçırdılar birkaç aycık yatıp çıktılar bazıları. O kadar parayı sen ben afedersin çarpsak dolandırsak bizim torunlarımıza akrabalarımıza kadar terörist diye damga vurup içerde süründürürlerdi.
Abi burada devreye Tebligat Kanunu 10 uncu madde girer. Muhatabın bilinen en son adresi, resmi tebligat adresidir, o orayı kullanır kullanmaz biz dahil kimseyi ilgilendirmez bağlamaz. Adreste yoksa kapısına ilam yapıştırılır ve evrak muhtara verilir. Tebliğ edilmiş sayılır. Bu şey gibi hani.

Sen mail hesabını hiç kontrol etme sonra da ''habarım yoğudu'' de. Onun gibi.

Zaten eğer karşı taraf senin bahsettiğin ölçüde bir şirket vs ise ''Abi valla gelmedi'' dese de yemezler neticede onlara Etebligat yapılıyor. Bak aşağıdaki görsel bendeki dosyalardan birisi, Firma için de Tüketici için de etebligat demişler çünkü evrakın hangi yol ile tebliğe çıkartıldığı da takip ediliyor. Klasik yol ise oraya Fir- Eteb / Tük - Klasik yazardı mesela.
 
Hoover ne yazık ki mevcut yönetim anlayışı 5 para etmez markadır.
Ürünlerini yorumladım beğendiğimi de söyledim ancak senelerdir SSH konusunda eleştiririm, kendierine de defalarca ulaşmaya çalıştım, Karaambar Kamyoncular Derneği bunlardan daha kurumsaldır yani adına aldanıp beklentinizi yüksek tutmayın.

Diğer yandan sizin elinizde kesinleşmiş ancak uygulanmayan bir karar var. Devlet açık ve net şekilde ayıpsız MİSLİ diyor yani o paşalar kendi keyiflerine ve canlarının isteğine göre size ürün öneremez o nedenle elinizdeki kararın kopyasını çıkartıp bir dilekçe yazıp ''Ticaret Odasından görüş alınması veya bilirkişi atanması vasıtası ile eşdeğer ürün tespiti'' yaptırtmanız ve çıkan kararın uygulanmasını beklemeniz bana göre en mantıklı yol olur.

Devletin atayacağı bilirkişi veya Ticaret Odası ''Bahsi geçen XYZ123 ürünün özelliklerini taşıyan ve stoklarda bulunan en yakın ürün XZY456 dır'' şeklinde hüküm verir, Hepsiburada efendi de paşa paşa o ürünü verir size.
Karar formunda yenisi ile değişim demekte , misli ile ibaresi yok.
İlçedeki Hakem heyetine ulaşmıştım birkaç günn önce Hepsiburada.com bana sitesinde bulunan ve aynı zamanda Hooverında üretiminde olan 4 üründen en ucuz olanını öneriyor dedim. Benim arızalanan ürünümle bana önerdikleri ürün arasında birçok farklılıklar var, bir üst modeli vermeye yanaşmıyolar dedim halem heyetindeki çalışanın cevabı ise : Dilerseniz icra takibi başlatacağım diye bir yoklayın Hepsiburada.com'u dedi. Ancak size önerilen ürünü almazsanız eğer Hepsiburada.com haklı olarak önerilen ürünü kabul etmiyor tüketici diyerekten ilgili kurumlara başvurarak o zamanda size fatura bedelini öderler daha kötü olur diye cevap verdi, Fatura bedelide 2021 'deki aldığım fiyat olan 5999 TL. Böyle birşey yapabilirler mi ki ?

Hakem heyeti kararım ektedir.
 

Ekli dosyalar

Adem
Hoover ne yazık ki mevcut yönetim anlayışı 5 para etmez markadır.
Ürünlerini yorumladım beğendiğimi de söyledim ancak senelerdir SSH konusunda eleştiririm, kendierine de defalarca ulaşmaya çalıştım, Karaambar Kamyoncular Derneği bunlardan daha kurumsaldır yani adına aldanıp beklentinizi yüksek tutmayın.

Diğer yandan sizin elinizde kesinleşmiş ancak uygulanmayan bir karar var. Devlet açık ve net şekilde ayıpsız MİSLİ diyor yani o paşalar kendi keyiflerine ve canlarının isteğine göre size ürün öneremez o nedenle elinizdeki kararın kopyasını çıkartıp bir dilekçe yazıp ''Ticaret Odasından görüş alınması veya bilirkişi atanması vasıtası ile eşdeğer ürün tespiti'' yaptırtmanız ve çıkan kararın uygulanmasını beklemeniz bana göre en mantıklı yol olur.

Devletin atayacağı bilirkişi veya Ticaret Odası ''Bahsi geçen XYZ123 ürünün özelliklerini taşıyan ve stoklarda bulunan en yakın ürün XZY456 dır'' şeklinde hüküm verir, Hepsiburada efendi de paşa paşa o ürünü verir
 
Adem Bey,merhaba.

İtiraz sürecini nasıl başlatıyoruz ?
Dilekçeyi hazırladıktan sonra nereye vereceğiz ? Tekrardan Tüketici Hakem Heyetine mi yoksa avukat aracılığıyla Tüketici Mahkemesine mi ?
 
Karar formunda yenisi ile değişim demekte , misli ile ibaresi yok.
İlçedeki Hakem heyetine ulaşmıştım birkaç günn önce Hepsiburada.com bana sitesinde bulunan ve aynı zamanda Hooverında üretiminde olan 4 üründen en ucuz olanını öneriyor dedim. Benim arızalanan ürünümle bana önerdikleri ürün arasında birçok farklılıklar var, bir üst modeli vermeye yanaşmıyolar dedim halem heyetindeki çalışanın cevabı ise : Dilerseniz icra takibi başlatacağım diye bir yoklayın Hepsiburada.com'u dedi. Ancak size önerilen ürünü almazsanız eğer Hepsiburada.com haklı olarak önerilen ürünü kabul etmiyor tüketici diyerekten ilgili kurumlara başvurarak o zamanda size fatura bedelini öderler daha kötü olur diye cevap verdi, Fatura bedelide 2021 'deki aldığım fiyat olan 5999 TL. Böyle birşey yapabilirler mi ki ?

Hakem heyeti kararım ektedir.
@OrcunFix ,
@Adem Helvacı
@arifv216
@Uğur.T.
@Baranfc

Değerli forum üyeleri, sizlerin görüşlerini beklemekteyim. Yardımcı olabilir misiniz rica etsem.

 
Son Durum:

Bugün Hepsiburada.comdan 1 aydan buyana konuştuğumuz bayan arayıp. Beyfendi sizin istediğiniz ürünü vereceğiz daha fazla mağduriyet yaşatmadan " dedi.

üzülsem mi sevinsen mi bilemedim. Çünkü dün gidip aylardan bu yana idare etmeye çalıştığım ikinci el buzdolabımı değiştirmek için sıfır buzdolabı aldım...

Bayana madem benim istediğimi kabul edecektinzi neden 1 aydan buyana beni uğraştırdınız ve neden bu sürecin tıkanması ihtimaline karşı sıfır buzdolabı almama neden oldunuz dedim.

Bana verecekleri 1 ay önce istediğim 4 kapılı olan buzdolabının şu andaki değerini 31.400 TL olduğu iletti. Bende o zaman para iadesi yapın dedim HAYIR dedi. Peki o zaman bana 1 yıl boyunca sitenizden kullanabileceğim bir kupon tanımlayın dedim onada bir HAYIR çıktı !!!

Onlara göre tek çare bu dolabı almak.

SORU: Bu muadil dolabı alsam 2.el olarak satacağım mecburen. Peki satarken garanti belgesinide alan kişiye vermem lazım. Değişim kararı çıkan buzdolaplarında yeni gelen ürünün garantisi normal garanti süresi kadar uzun mu . Yani benim Mart 2021 de aldığım ve garantisi Mart 2023'te sona eren arızalı ürünümün garantisi üzerinde mi değerlendiriliyor yoksa site üzerindeki 36 ay garantisi bu üründe geçerli mi olacak?

Ne yapmalıyım?
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri