• İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Ürün değişimi talebi

melik_gnr

Yeni Üye
Yeni Üye
2. yılını dolduran bir lenovo laptopum var. Ekranda sol bölgede pixellerde renk değiştirmeme gibi bir sorun var. Ürün 3 yıl garantili. Sorun ile ilgili müşteri hizmetlerini aradım. Üründe hata var değişim hakkımı kullanıp kullanamayacağı mı sordum. Bana verilen cevap "DOA prosedürüne göre işlem yapıyoruz ilk 6 ay dolduğu için değişim mümküm değil onarım yapılır " oldu. Yasada böyle birşey olmadığını söylememe rağmen bu proredüre bağlı olduklarını söylediler. Onarım istememe sebebimde 1 yıl sonra yine aynı sorun ile karşılaşmamak. Sizce yaptıkları doğru mu?
 
Aslında yasada böyle bir şey var.
Yasa ve yönetmeliklerin yoruma çok açık olması, durumu hep karıştırıyor.
Bir ürünün direkt olarak değişimini talep edebilmeniz için ürünün AYIPLI MAL olarak tanımlanabilmesi gerekiyor ki bu durum da bahsi geçen arızanın üründe ilk 6 ay içerisinde ortaya çıkması ile kabul gören durumdur.

Sizin bakış açınız ile garanti dahilinde arıza yapan her ürünün değişim olması gerekir.

Biz 6 ay sonrası durumlar için de değişim kararı aldık birçok dosyada ancak her dosya kendi özelinde değerlendiriliyor elbette. Üründe onarılabilir bir durum var ise, yedek parça sorunu yok ise, garanti süresi içerisinde mükerrer arızası yok ise ve daha birçok geçerli olabilecek herhangi bir gerekçe yok ise yasada bu şekilde bir değişik hakkınız da yok demektir.
 
Üst