Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Vatan Bilgisayar...Nitelikli dolandırıcı...Yardım lazım

omerkorkut

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
26 Ara 2023
Mesajlar
4
Cümleten selamun aleykum. Arkadaşlar 15.08.2023 günü Bolu'da bulunan vatan bilgisayara gittim. Özellikleri ve fiyatıyla bana uygun olan Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IHU6 bilgisayarı seçtim. Fiyatında indirim yok. Teşhirdeki ürünün son olduğunu ama aynı kapalı kutu gibi herşeyinin garantili olacağını söylediler. Aldım. 1 ay sonra bilgisayarda bir yavaşlık olduğunu fark ettim. İşlemci i5 11320h. HWInfo ve Furmark programlarını kullanarak test ettim. Test başlar başlamaz 1 ile 3. çekirdekler 98 dereceleri görürken 2 ve 4. çekirdekler 60 derece civarındaydı ve 1 ile 3. çekirdekler termal kısmaya giriyordu.

Lenovo teknik destek ile telefonda ( en az 5 kere) görüştüm. Uzaktan bilgisayara bağlanıp bir problemin olmadığını söylediler. Ama oyunlarda sürekli lag oluşuyordu.
Son görüştüğüm teknik destek bilgisayarı servise göndermemi istedi.

Vatan'a gittim, onlarada problemi anlattım. ama değişim istediğimi söyledim. Sözde akıllıyız ve bilinçliyim ya. Değişim olmaz Teşhir ürününde değişim ve iade yok dediler. Neyse servise gitti. tarih 19.12.2023. Ben bir lanovo'yu arıyorum bir vatan'ı arıyorum. Zaten Vatan Bilgisayar'ı Allah bildiği gibi yapsın. Vatan müşteri hizmetlerine derdimi anlatıyorum sizin arkadaşlarınız bana bunu bu şekilde sattı bir problem olmayacağını söylediler diyorum, o magazanın sorunu diyor. Faturada ' mevzuat geregi teşhir ürünü değişim ve iade yapılamaz yazıyor... muş bunu yeni öğrendim. Tekrar telefonda görüştüğümde adam bana Tüketici Hakları Madde 10 benim hakkımı savunuyor dedim adam yok diyor. Eger dedi, başka madde varsa sizin için şikayet oluşturup kayıt açacağım dedi müşteri temsilcisi. Bende dedim ki teşhir ürünün mevzuatta değişimi ve iadesi olmaz nerde yazıyor dedim ben hukukçu değilim diyor. 26.12.2023 te bilgisayar lenovo servisten gelecek onlarda termal macun değiştirip windowsu yeniden yüklemişler Teknik destek öyle diyor. Ha birde vatandaki arkadaşa bu işlemi yapmışlar diyorum içini açmamışlar sadece windows yüklemişler diyor. Danışıklılar mı bilmiyorum.

Tüketici hakem heyetine başvuruda bulundum. Aynen olayı anlattım. Faturayıda ek ile gönderdim. Benim durumum ne olur ?
Adem Helvacı abimizi takip ediyorum. Özelden mail atmak istemedim. Hem belki diğer arkadaşlarada yardımcı olur cevaplarınız diye.

Uzun oldu hakkınızı helal edin.
 
Faturaya kaşe basılmış ürünler sıkıntı teşkil etse de temelde bir ürünün TEŞHİR satışı olması nedeniyle seçimlik haklarınızı kullanmanıza engel teşkil etmez.

Bu, olaya ne gözle baktığınıza göre de değişir fakat TEMEL - MANTIK - TEKNİK ve HUKUKİ olarak baktığımızda her şekilde bu bir AYIPLI Mal olarak geçer (Tabi önce hakikaten mal ayıplı mı bu da teyit edilmeli) ve bir malın ayıplı olduğunun kabulü sonrası seçimlik haklarınızı kullanabilirisniz.

Tabi burada devreye Türk Medeni Kanunu da girer ve burada bir art niyetli yaklaşım ve haksız edinim girişimi var mı ona bakılır.

Mesela..

X marka Y model ürünün normal satış fiyatı 30.000tl olmasına rağmen ben teşhir olan bu ürünü 23.000TL ye satın almışsam yani sergilenme esnasındaki belli başlı mikro çizikleri, ekrnaın belli bir kullanım ömrünü vs kabullenmişsem, sonra da ''Gözünün üstünde kaçı var'' diyerek DEĞİŞİM istemişsem bu durum TMK2 ye aykırılık teşkil eder zira siz o zaman 30 binlik malı alicengiz ile 23 bine almış olursunuz.

Diğer yandan aynı X marka Y model ürünü 30.000TL olan satış rakamından hareketle, BAŞKA YOK ve AYNI HAKLARIN GEÇERLİ OLACAĞI beyanı ile satın almışsam burada alicengiz yapan taraf karşı taraf olur ki ben zaten anlamıyorum siz neden faturaya anlamsız bir kaşe vurulan ürünü satın alıyorsunuz?

Şu Teşhir ürünleri satın almayın diye diye dilimizde tüy bitti zira bu firmalar bunu her zaman yapıyor. Size nalı satana kadar her türlü vaatte bulunur sonra yüzünüze bakmazlar bir daha..

Ben yine de bu konu olur ya beni aşar düşüncesinden hareketle, vakti olursa cevaplaması ricamla @pear hocamızdan bir görüş almak isterim.
 
Abi teşhir ürünüdür kaşesi yok. Sadece fatura altında not düşülmüş. Ürünü indirimli almadım. Faturada indirim alanında zaten miktar yok. Bu olayıda vatan bilgisayara bende aynen söyledim, madem faturaya teşhir ürünüdür diye not düşüyorsun o zaman neden aynı fiyata satıyorsun dedim bizde indirim olmaz dedi. Kısaca almasaydın dediler
 
Son düzenleme:
Bilirkişi saatlerce oyun çalıştırıp, anlık durumları nasıl test edecek.
Bolu da işlemcinin fiziki değerlerini ölçümleyebilecek mi?
İlgiyle merakla gelişmeleri takip edeceğim.

forumda bilgisayar dünyasındaki sorunlara çözüm olarak anlatılan şirketlerin "global" hattınada başvurun. Belki işe yarar.
 
Lenovo Global foruma yazdım onlarda bizim türk moderatorlerden farksız. Lenovo Turkiye Teknik Destek Rezilliği diye konu açtım anında başlık değişti ve sorularıma cevap vermediler. Intel Forum'a yazdım, işlemcimde böyle bir durum var nasıl değerlendirirsiniz diye, onlarda cevap yazmadı. Lenovo Turkiye distribütör'ünü aradım, Penta bakıyor herhalde onlarda teknik servise yönlendirdi. Zaten Teknik servisle 10dan fazla görüşmüşümdür. Bakacağız bakalım heyet ne diyecek. Bilgisayar servisten geldi, aynen yukarıda yazdığım işlemleri yapmışlar, sözde. Gelen raporda öyle yazıyor. O raporuda Tüketici Hakem Heyetine vereceğim. Bakalım ne olacak.

Edit: Bugün Vatan Mağazasına gittim. Kamerayı açtım müdürle konuşmak istedim. Müdür geldi, bu arada yüzünü bile çekmiyorum, bugün orda çalışıyor yarın başka bir yerde çalışacak ayıp olmasın diye. Bu videoyu kullanmanıza izin vermiyorum kişisel hakların koruma kanunu zart zurt diyor. Benim Tüketici Haklarım umurlarında değil tabii. Burasını bakkal gibi düşün diyor, ben hergelene açıklama yapamam diyor, sattım gitti diyor yani. Kayıtlar var. Birde kişisel bir konu konuşmuyoruz ki halka açık bir yerde bana yapılan haksızlığın sebebini soruyorum. Velhasıl Kelam boş. Selam olsun....

Edit2: Servis tarafından bilgisayarın içinin açılması, termal macun değişimi, windows yüklenmesi onarım mıdır? Belki de işlemciye ısıl işlem uygulandı. Bilgisayar gelince yaptığım son test. Sizce durum nedir Sıcaklık farkları ve termal kısma normal mi ?

Test 1 dakikadan daha az yapılmıştır. Hiçbir uygulama yüklü değil, onların göndermiş olduğu gibi temiz kurulumdur. Sadece Test programları yüklüdür.

cpuSicaklik.png
 
Son düzenleme:
Faturaya kaşe basılmış ürünler sıkıntı teşkil etse de temelde bir ürünün TEŞHİR satışı olması nedeniyle seçimlik haklarınızı kullanmanıza engel teşkil etmez.

Bu, olaya ne gözle baktığınıza göre de değişir fakat TEMEL - MANTIK - TEKNİK ve HUKUKİ olarak baktığımızda her şekilde bu bir AYIPLI Mal olarak geçer (Tabi önce hakikaten mal ayıplı mı bu da teyit edilmeli) ve bir malın ayıplı olduğunun kabulü sonrası seçimlik haklarınızı kullanabilirisniz.

Tabi burada devreye Türk Medeni Kanunu da girer ve burada bir art niyetli yaklaşım ve haksız edinim girişimi var mı ona bakılır.

Mesela..

X marka Y model ürünün normal satış fiyatı 30.000tl olmasına rağmen ben teşhir olan bu ürünü 23.000TL ye satın almışsam yani sergilenme esnasındaki belli başlı mikro çizikleri, ekrnaın belli bir kullanım ömrünü vs kabullenmişsem, sonra da ''Gözünün üstünde kaçı var'' diyerek DEĞİŞİM istemişsem bu durum TMK2 ye aykırılık teşkil eder zira siz o zaman 30 binlik malı alicengiz ile 23 bine almış olursunuz.

Diğer yandan aynı X marka Y model ürünü 30.000TL olan satış rakamından hareketle, BAŞKA YOK ve AYNI HAKLARIN GEÇERLİ OLACAĞI beyanı ile satın almışsam burada alicengiz yapan taraf karşı taraf olur ki ben zaten anlamıyorum siz neden faturaya anlamsız bir kaşe vurulan ürünü satın alıyorsunuz?

Şu Teşhir ürünleri satın almayın diye diye dilimizde tüy bitti zira bu firmalar bunu her zaman yapıyor. Size nalı satana kadar her türlü vaatte bulunur sonra yüzünüze bakmazlar bir daha..

Ben yine de bu konu olur ya beni aşar düşüncesinden hareketle, vakti olursa cevaplaması ricamla @pear hocamızdan bir görüş almak isterim.
Ayıplı malin tanımı açısından su tanımı faydali buluyorum: ayip, oznel olarak satıcının mala ilişkin vadettigi ve objektif olarak malda bulunması gereken nitelikler yönüyle eksikliktir. (2 unsur)

Görüldüğü uzere bir malin teshir olmasi saticinin sorumlulugu acisindan fark meydana getirmemektedir.

Bununla beraber, THHK madde 10/2: Tüketicinin, sözleşmenin kurulduğu tarihte ayıptan haberdar olduğu veya haberdar olmasının kendisinden beklendiği hallerde, sözleşmeye aykırılık söz konusu olmaz. Bunların dışındaki ayıplara karşı tüketicinin seçimlik hakları saklıdır.

Dolayısıyla, iki durumumuz var. Birincisi satıcının malın eksikliklerini açıkça belirtmesi (10/3) ve aşikar ayıp olmaması (tüketicinin satılanı olağan ekstra bir gayret göstermeden görebileceği ayıplar) (örnek: Teşhir bir Tv'nin ekranındaki koca bir çatlak)

Peki bu soru özelinde satıcının ayıptan sorumluluğu hangi hallerde olacaktır.

1) Yarar ve hasarın alıcıya geçmesi anında malda ayıbın mevcut olması. (gizli ayip istisnadir olayimizda mevcut)

2) Alıcının maldaki ayıpları bilmemesi

3) Ayıbın önemli derecede olması (sorunuzda var). Yani maldaki ayıbın alıcının kullanım amacı doğrultusunda değerini veya beklenen faydayı ortadan kaldırmalı veya büyük ölçüde azaltmış olmalıdır.

4) Ayıplı maldan doğan mükellefiyetin anlaşma ile ortadan kaldırılmamış olması. Ağır kusur durumları istisnadır.

Dolayısıyla, bir malın teşhir olmasından dolayı fiyatının düşük olması satıcının ayıplı mal açısından mükellefiyeti bağlamında fark meydana getirmemektedir. THHK madde 11'deki seçimlik haklar bakidir.

Arkadaşımızın durumu aldığı teshir urunde gizli ayıp olmasi. Gizli ayıp, ilk bakışta farkedilemeyen ve sonradan detaylı bir incelemeyle anlasilan ayiplardir. Bu ayıp türü doğası geregi kullanim sonucu sonradan farkedilir.

Bu itibarla arkadaşımızın madde 11 bağlaminda seçimlik haklari gecerlidir ve bunun kullandirilmamasi baglaminda THH'ne başvurusu yerindedir.
 
Son düzenleme:
Komedi ya. Intel forum moderatörü dönüş yaptı, o da laptop üretici firmaların daha çok para kazanmak için soğutma sistemini iyi kullanmadıklarını yazmış.

Nasrettin hoca iki kişinin kavgasında ikisinede haklısın demiş. Üçüncü kişi hocam nasıl oluyor ikisinede haklısın dedin, demiş. Hoca, sende haklısın demiş. Intel de haklı.
 
Yanlış hatırlamıyorsam, Vatan Bilgisayarda bu şekilde teşhir ürün alımlarında değişim, ücret iadesi ve benzeri durumların önüne geçmek adına bir feragat belgesi imzalanıyordu. Bu işleme istinaden de faturada teşhir ürünü ifadesi bulunuyordu. Alım işlemi sırasına böyle bir evrak imzalayıp imzalamadığınızı hatırlamanız sizin açınızdan önemli olacaktır.
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri