Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru vestel klima vakumlama yapmadan klimayı çalıştırdı tüketici olarak hakkım nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cihan01
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

cihan01

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
17 Haz 2023
Mesajlar
7
Marka Model Bilgisi
vestel doğa flora
vestel servis klima montajında vakumlama yapmadan klimayı çalıştırdı vakum cihazımız bozuk diyerek gittiler. şikayet oluşturdum bu pazartesi servis vakımlama yapmaya gelecek ama bu gün adem helvacı hocamın videosunu gördüm kısacası olan olmuş içerdeki gaza artık bulaşan bulaşmış peki tüketici olarak yapabileceğim birşey varmı ne yapabilirim bu konu hakkında değişim talep etme hakkım varmıdır bu yüzden. cevaplayan herkese çok teşekkür ederim şimdiden.
 
Vakumlama yapmak için gelecek olmaları, vakumsuz montaj yaptıklarının ispatıdır. Umuyorum ki yazılı kanaldan iletişim kurmuşsunuzdur.

İspatı halinde her şekilde ayıplı hizmet sunulmuş olur, komplesine gerek yok, dış ünitenin değişimini talep edin , itiraz ederlerse hakem heyetine taşıyın konuyu, dosya karara bağlanan kadar klimayı kullanmaya devam edersiniz ?
 
çok teşekkür ederim hocam Allah razı olsun cevap için. malesef yazılı olmadı şikayetvara yazdım direk kendileri aradılar destek talep mesajlarımada karşılık yok sadece telefon üstünden konuşma var ama kayıt programım var konuşmalar kayıtlı delil olarak kullanılıyormu bilmiyorum.
geldiklerinde video ya alsam olurmu yada servis bilgi fişi iş görür gibime geliyor. hocam özür dileyerek aklınıza ihtiyacım var:) yoksa servisi iptal edip yazılı kanaldan tekrar mı başvurmalıyım
 
çok teşekkür ederim hocam Allah razı olsun cevap için. malesef yazılı olmadı şikayetvara yazdım direk kendileri aradılar destek talep mesajlarımada karşılık yok sadece telefon üstünden konuşma var ama kayıt programım var konuşmalar kayıtlı delil olarak kullanılıyormu bilmiyorum.
geldiklerinde video ya alsam olurmu yada servis bilgi fişi iş görür gibime geliyor. hocam özür dileyerek aklınıza ihtiyacım var:) yoksa servisi iptal edip yazılı kanaldan tekrar mı başvurmalıyım
Servis dış ünite değişimi dışında gelecekse boşuna gelmesin zira bu sefer Hukuk yoluna gittiğinizde ''Tüketici seçimlik hakkını kullanmıştır, yeniden kullanamaz'' diye itiraz ederler.

İletişimlerinizi yazılı kanaldan yapın, yaşadığınız süreci yazın, dış ünite değişimi talep ettiğinizi aksi durumda yasal yoldan değişim talep edeceğinizi beyan edin.

Olumsuz dönerlerse zaten süreci bu yazışmaları delil olarak kullanıp başlatırsınız.

Hukuken yatığınız kayıt yasal değil o nedenle geçerliliği olmaz ancak Yargıtayın bazı davalarda ''İspat edebilecek başka hiç bir seçenek kalmadığında,,,,,'' şeklinde ilerleyen süreç ile bu kayıtları delil olarak dosyaya eklediğini de biliyoruz.

Biz komisyon olarak bu tarz konuşmaları sadece bizlerde kanaat oluşturması adına dinliyoruz ancak karar yazılarımıza o görüşmeyi delil olarak eklemiyor ve atıfta bulunmuyoruz örneğin.
 
hocam çok teşekkür ediyorum öncelikle. aradılar gelicez diye hayır gelmeyin değişim isticem dedim. vestel desteğe yazdım asla dönmüyorlar watsap canlı yayına yazdım ordan da idmanlılar asla delil olarak sunabileceğim bir kelime yazmadılar işlerini biliyor kurnazlar. iddianız için talep oluşturduk kontrole gelecekler arıza yoksa 150 tl ödersiniz dediler ne kadar mesele arıza değil desemde prosedür böyle yoksa değişim talep edemezsiniz dediler peki dedim. sonra talep numaramla bi kaç gün sonra sorgulama yapınca sonucu klima kontrol edilmiştir herhangi arızaya rastlanmadı diye kapatılmış hocam. itiraz edip tekrar yazdım talebiniz oluşturuldu diyorlar talep no istiyorum sizin ulaşıp görüntüleyeceğiniz platform yok diyorlar yada yalan savma boş numaralar veriyorlar bezdirdiler hocam İllallah ettirdiler elimde sadece ekran görüntüsü olarak arıza oluşmamışsa değişim talep edemezsiniz diye atılan mesaj var onla başvurabilirmiyim.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20230707-164715.png
    Screenshot_20230707-164715.png
    259.1 KB · Görüntüleme: 18
  • Screenshot_20230707-164746.png
    Screenshot_20230707-164746.png
    257.1 KB · Görüntüleme: 17
hocam çok teşekkür ediyorum öncelikle. aradılar gelicez diye hayır gelmeyin değişim isticem dedim. vestel desteğe yazdım asla dönmüyorlar watsap canlı yayına yazdım ordan da idmanlılar asla delil olarak sunabileceğim bir kelime yazmadılar işlerini biliyor kurnazlar. iddianız için talep oluşturduk kontrole gelecekler arıza yoksa 150 tl ödersiniz dediler ne kadar mesele arıza değil desemde prosedür böyle yoksa değişim talep edemezsiniz dediler peki dedim. sonra talep numaramla bi kaç gün sonra sorgulama yapınca sonucu klima kontrol edilmiştir herhangi arızaya rastlanmadı diye kapatılmış hocam. itiraz edip tekrar yazdım talebiniz oluşturuldu diyorlar talep no istiyorum sizin ulaşıp görüntüleyeceğiniz platform yok diyorlar yada yalan savma boş numaralar veriyorlar bezdirdiler hocam İllallah ettirdiler elimde sadece ekran görüntüsü olarak arıza oluşmamışsa değişim talep edemezsiniz diye atılan mesaj var onla başvurabilirmiyim.
Burada sizin avantajınız şu.
Bizim eski bir arkadaşımız vardı, tam da bizim bölgede olduğu için dosyası da bana geldi, yine bir Vestel efendinin vakumsuz klima montajı klasiği fakat ben dosyayı reddetmek zorunda kaldım zira şikayetini montajdan 1,5 sene sonra yapmış.

Biz Kanunun emirleri, Yasa ve Yönetmeliklerin söylediği doğrultuda bir hak mücadelesi verdiğimiz için şikayet süresi bakımından ispat yükü tüketicide olduğu için, ispat etmesi de imkansız olduğundan dolayı Hakem Heyetleri Yönetmeliği Başvuru başlığı altındaki 11-(2) Madde 'sinde belirtildiği üzere '' (2) Başvuru, üçüncü fıkrada yer alan unsurları içeren dilekçe ve varsa delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte tüketici hakem heyetine yapılır.'' hükmü doğrultusunda şikayeti doğrulayacak bilgi ve belge sunulmadığından dolayı dosyayı reddettim.

Sizde ise süre bakımından ispat yükü karşı tarafta. Yani siz peşlerinde boşuna koşturmayın. Gidin Hakem Heyetine, sunun şikayetinizi, vakumsuz montaj yapıldığına dair siz iddialarınızı destekleyecek sunabildiğiniz ne var ise sunun ve bu montaj vakumlu yapıldı ise ispat etmelerini talep ettiğinizi belirtin.

Gerekirse bana [email protected] adresimden ulaşın dilekçeniz konuunda da destek olmaya çalışırım.

Siz bu esnada klimanızı kullanmaya devam edin, aylar sonra da olsa o dış ünite her şekilde değişecek.
 
Hocam cvp geldi yalan yanlış savunma vermişler ve kabul edilmiş evime tekrar servis gelmiş yalanını uydurmuşlar ve çakma bi foto görsellemişler güya evimde çekilmiş. reddettiler tüketici mahkemesine gittim kalemdekiler bi halt bilmiyor soruyorum nasıl yol izliceğimi cevap vermeye mecalleri yok avukata sor diyorlar ayrica dava acarsam 1000 tl üstü gibi bilirkişi ücretide ödersin dediler o yüzden bişey yapamadım zaten yalan dolan sunuyorlar kazanirlarsa zararım büyücek diye durdum
IMG_20231103_074723.jpg
IMG_20231103_074701.jpg
IMG_20231103_074642.jpg
 
Hocam cvp geldi yalan yanlış savunma vermişler ve kabul edilmiş evime tekrar servis gelmiş yalanını uydurmuşlar ve çakma bi foto görsellemişler güya evimde çekilmiş. reddettiler tüketici mahkemesine gittim kalemdekiler bi halt bilmiyor soruyorum nasıl yol izliceğimi cevap vermeye mecalleri yok avukata sor diyorlar ayrica dava acarsam 1000 tl üstü gibi bilirkişi ücretide ödersin dediler o yüzden bişey yapamadım zaten yalan dolan sunuyorlar kazanirlarsa zararım büyücek diye durdum Ekli dosyayı görüntüle 9019Ekli dosyayı görüntüle 9020Ekli dosyayı görüntüle 9021
 

Ekli dosyalar

Çok ilginç bir olay Vestel bu konuları bu şekilde çözüyorsa İsrail malları ile beraber bunlarıda boykot etmeliyiz bence
 
Çok ilginç bir olay Vestel bu konuları bu şekilde çözüyorsa İsrail malları ile beraber bunlarıda boykot etmeliyiz bence
aynen hocam bundan sonra ne alırım ne de çevremdekilere aldırım. vestel kadar devlet dairelerinde boşa oturup maaş alanlarında suçu tabi bunların böyle olması reddedenler haklarımızdan bi haberler normalde bu yüzden değişim hakkımın olduğunu bilmiyorlar e arızalı değil çalışıyormuş klima dediler.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri