Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Soru Cevap Trendyoldan alınan televizyon iadesi mazeretsiz nasıl yapılır?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Mfby66
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Mfby66

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
12 Mar 2023
Mesajlar
46
Selamün aleyküm arkadaşlar yaklaşık 2 hafta önce trendyol üzerinden almış olduğum toshiba 55 Ql5D63DT mpdel televizyonu kalitesini beğenmediğim gerekçesiyle iade kodu oluşturdum, trendyol epey yokuş yaptı servis çağırın vs gibisinden adem abinin videosunu izledim genelde iade yi reddediyolar süreci uzatıyorlar yarın kurye gelip iadeyi alacak yapmam gereken bi şey varmı süreç nasıl işleyecek yardımcı olabilir misiniz?
Tv iade giderken başına bi iş gelirse kargoda bundan kim sorumlu olacak veya tek seferde iadeyi onaylatmak için her hangi bir önlem var mı?
 
Selamün aleyküm arkadaşlar yaklaşık 2 hafta önce trendyol üzerinden almış olduğum toshiba 55 Ql5D63DT mpdel televizyonu kalitesini beğenmediğim gerekçesiyle iade kodu oluşturdum, trendyol epey yokuş yaptı servis çağırın vs gibisinden adem abinin videosunu izledim genelde iade yi reddediyolar süreci uzatıyorlar yarın kurye gelip iadeyi alacak yapmam gereken bi şey varmı süreç nasıl işleyecek yardımcı olabilir misiniz?
Tv iade giderken başına bi iş gelirse kargoda bundan kim sorumlu olacak veya tek seferde iadeyi onaylatmak için her hangi bir önlem var mı?
öyle kafanıza göre iade olmaz tv acıp kullamışsanız hiç olmaz
 
türkiye 10 milyon kişi trendyoldan tv alsın 2 hafta evde kullansın sonra iade etsin böyle bir dünya var mı
 
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği gereğince alıcı, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, satın aldığı ürünü teslim tarihten itibaren 14 (ondört) gün içerisinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir. Ancak satın alınan bazı ürünlerin hijyenik ve teknik özellikleri gereği iade edilebilmesi için; paketinin ya da ambalajının açılmamış olması ve dolayısıyla da kullanılmamış olması gereklidir. Bu tür ürünlerin iadesi ancak orijinal kutularıyla birlikte mümkün olacaktır. Lütfen her ürünün iade prosedürü için, ilgili ürünün satış sayfasını dikkatle okuyun.
 
Trendyoldan almış olduğunuz ürün servis tarafından kurulmamış ise zor gözüküyor
öyle kafanıza göre iade olmaz tv acıp kullamışsanız hiç olmaz
Normal şartlarda beğenmedim diyerek iade etme hakkı mevcut.

Ama trendyol bunu, kurulum yetkili servis tarafından yapıldıysa kabul ediyor. Yine aynı şekilde sorunsuz şekilde servis raporlu iade amaçlı kutulandı şeklinde kabul ediyor.

Şimdi burada trendyol gelecek ürün nasıl elime ulaşacak diye kendince haklı, servis ise paketleme yapmamak konusunda haklı, siz memnun kalmadığınız ürünü iade etmek konusunda haklısınız.

Trendyol ben sağlam sattım diyor.
Kargo ben sağlam getirdim diyor.
Servis ben sağlam şekilde kurulum yaptım diyor.
Siz sağlam şekilde teslim aldım, kurulum yapıldı diyorsunuz.

şimdi işi geriye doğru sarıyoruz.

Siz sağlam televizyonu kutulayıp tekrar göndermek istiyorsunuz.
Servis eve geliyor cihaz sağlam gözüküyor ve kutuluyor (aklında ya görmediğimiz bir sorun varsa)
Kargo cihazı sizden sağlam raporu ile alıyor. (Ya cihaz sağlam değilse)
Tredyol a cihaz ulaşıyor.

Cihaz sağlamsa ne âlâ

Ama.... ya değilse... bu zincirdeki hangi halkada sorun var...

İndirirken mi kırıldı? yolda mı kırıldı ? paketlerken mi kırıldı ? yoksa cihaz hep kırık mıydı ?

biru iade sürecinde zan altında kalanlar

-trendyol depo görevlileri
-kargo şirketi
-Kargo bayiiler
-Kargo çalışanı (ama aktarmalardaki hangisi ?)
-TCL ve TCL Servis personeli
-Siz

bu işin içindeki kişilerin ifadelerinin, kamera görüntülerinin incelenmesi sadece 1-2 yıl sürer :D
 
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği gereğince alıcı, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, satın aldığı ürünü teslim tarihten itibaren 14 (ondört) gün içerisinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir. Ancak satın alınan bazı ürünlerin hijyenik ve teknik özellikleri gereği iade edilebilmesi için; paketinin ya da ambalajının açılmamış olması ve dolayısıyla da kullanılmamış olması gereklidir. Bu tür ürünlerin iadesi ancak orijinal kutularıyla birlikte mümkün olacaktır. Lütfen her ürünün iade prosedürü için, ilgili ürünün satış sayfasını dikkatle okuyun.
Adem beyin tv iade videosunu izlemeni tavsiye ederim yarın senin başına da gelebilir tv iadesi yasal süre içerisinde mümkündür
 
Trendyoldan almış olduğunuz ürün servis tarafından kurulmamış ise

Normal şartlarda beğenmedim diyerek iade etme hakkı mevcut.

Ama trendyol bunu, kurulum yetkili servis tarafından yapıldıysa kabul ediyor. Yine aynı şekilde sorunsuz şekilde servis raporlu iade amaçlı kutulandı şeklinde kabul ediyor.

Şimdi burada trendyol gelecek ürün nasıl elime ulaşacak diye kendince haklı, servis ise paketleme yapmamak konusunda haklı, siz memnun kalmadığınız ürünü iade etmek konusunda haklısınız.

Trendyol ben sağlam sattım diyor.
Kargo ben sağlam getirdim diyor.
Servis ben sağlam şekilde kurulum yaptım diyor.
Siz sağlam şekilde teslim aldım, kurulum yapıldı diyorsunuz.

şimdi işi geriye doğru sarıyoruz.

Siz sağlam televizyonu kutulayıp tekrar göndermek istiyorsunuz.
Servis eve geliyor cihaz sağlam gözüküyor ve kutuluyor (aklında ya görmediğimiz bir sorun varsa)
Kargo cihazı sizden sağlam raporu ile alıyor. (Ya cihaz sağlam değilse)
Tredyol a cihaz ulaşıyor.

Cihaz sağlamsa ne âlâ

Ama.... ya değilse... bu zincirdeki hangi halkada sorun var...

İndirirken mi kırıldı? yolda mı kırıldı ? paketlerken mi kırıldı ? yoksa cihaz hep kırık mıydı ?

biru iade sürecinde zan altında kalanlar

-trendyol depo görevlileri
-kargo şirketi
-Kargo bayiiler
-Kargo çalışanı (ama aktarmalardaki hangisi ?)
-TCL ve TCL Servis personeli
-Siz

bu işin içindeki kişilerin ifadelerinin, kamera görüntülerinin incelenmesi sadece 1-2 yıl sürer :D
Hocam servis üründe sorun yoksa biz gelmeyiz diyor servis kurdu ben bugün kendim kutulayıp iadeye versem sorun olur mu
 
Adem beyin tv iade videosunu izlemeni tavsiye ederim yarın senin başına da gelebilir tv iadesi yasal süre içerisinde mümkündür
sen tv satıcısı olsan elinde ki 100 tv yi millet sana 14 gün kullanıp iade etse ne yaprsın
iade olur actın servis kurulumunu yaptı ekrak kırıp ölü pilksel görüntü sorunu ses sorunu olursa yap sen keyfi keder 14 gün kullan hiçbir sorun olmayan tv yi iade et öyle bir ütopik dünya henüz yok
 
Hocam servis üründe sorun yoksa biz gelmeyiz diyor servis kurdu ben bugün kendim kutulayıp iadeye versem sorun olur mu
Dediğim gibi normal şartlarda sorun olmaması gerekir. Servisin de gelip kutulayıp sorun yoktur raporu vermemesinin nedenini size açıkladım. Burada herkes kendini garantiye almaya çalışıyor.

Muhtemelen kargo firması da sizden yazılı olarak sorumluluk kabul etmediklerine dair belge almaları olası. Onlar da kendini koruyacaktır.

Trendyol herhangi bir bahane ile ürünü kabul etmezse aynı senaryo tekrar yaşanacak ve ürün size geri gelecek.

Ya bu aşamada sağlam verdiğiniz ürün size kırık gelirse???

Bu sefer durumu THH veya adli yollarla çözmeye çalışacaksınız.

@Adem Helvacı bu konuda daha çok bilgi birikimine ve benzer senaryolara vâkıftır.

O da fikrini paylaşırsa içinize daha çok sinecektir.
 
Dediğim gibi normal şartlarda sorun olmaması gerekir. Servisin de gelip kutulayıp sorun yoktur raporu vermemesinin nedenini size açıkladım. Burada herkes kendini garantiye almaya çalışıyor.

Muhtemelen kargo firması da sizden yazılı olarak sorumluluk kabul etmediklerine dair belge almaları olası. Onlar da kendini koruyacaktır.

Trendyol herhangi bir bahane ile ürünü kabul etmezse aynı senaryo tekrar yaşanacak ve ürün size geri gelecek.

Ya bu aşamada sağlam verdiğiniz ürün size kırık gelirse???

Bu sefer durumu THH veya adli yollarla çözmeye çalışacaksınız.

@Adem Helvacı bu konuda daha çok bilgi birikimine ve benzer senaryolara vâkıftır.

O da fikrini paylaşırsa içinize daha çok sinecektir.
Olayı çok iyi açıkladınız hocam iade etmekten vazgeçtim 15 e aldım fiyatı 19 oldu zaten gerekirse 2 bin tl zararla 13 e satar yoluma bakarım
 
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği gereğince alıcı, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, satın aldığı ürünü teslim tarihten itibaren 14 (ondört) gün içerisinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir. Ancak satın alınan bazı ürünlerin hijyenik ve teknik özellikleri gereği iade edilebilmesi için; paketinin ya da ambalajının açılmamış olması ve dolayısıyla da kullanılmamış olması gereklidir. Bu tür ürünlerin iadesi ancak orijinal kutularıyla birlikte mümkün olacaktır. Lütfen her ürünün iade prosedürü için, ilgili ürünün satış sayfasını dikkatle okuyun.
O yalnızca hijyenik ürünler için. Yani örneğin bir tıraş makinesi alıp, kullanıp, kafanıza göre iade edemeyebilirsiniz. Alıntı yaptığınız kaynaktan: (iade edilemeyecek ürünler)
Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmelerde
sen tv satıcısı olsan elinde ki 100 tv yi millet sana 14 gün kullanıp iade etse ne yaprsın
iade olur actın servis kurulumunu yaptı ekrak kırıp ölü pilksel görüntü sorunu ses sorunu olursa yap sen keyfi keder 14 gün kullan hiçbir sorun olmayan tv yi iade et öyle bir ütopik dünya henüz yok
Tüketici Kanunu'na göre internetten alınan televizyon iade edilebiliyor. Örneğin internetten ben bir televizyon aldım, eve kurulumu yapıldı, görüntüsünü beğenmedim. Veya çerçevesi fotoğrafta göründüğü kadar beyaz/siyah/gri/ince/kalın değil. Veya keyfe keder 14 gün kullandım, sonra iade etmek istedim. İade hakkım vardır.
Ticaret böyle bir şeydir. TV satıcısıyım diyelim, elimdeki 100 TV'yi millet 14 gün kullanıp iade etti. Ben de iyi niyetli davrandım, bu televizyonları spot/kutusu açılmış şekilde sattım. Tamam, zarar ettim. Ama bir daha da o model televizyon stoğu yapmam. Devamında da ya bu iade riskini alırım, ya da internetten satış yapmam.
 
sen tv satıcısı olsan elinde ki 100 tv yi millet sana 14 gün kullanıp iade etse ne yaprsın
iade olur actın servis kurulumunu yaptı ekrak kırıp ölü pilksel görüntü sorunu ses sorunu olursa yap sen keyfi keder 14 gün kullan hiçbir sorun olmayan tv yi iade et öyle bir ütopik dünya henüz yok
Size göre hiçbir sorun yok, kullanıcı renklerini beğenmedi, ses kalitesini beğenmedi diye yasal olarak böyle bir hakkı var. Yasa açık değil mi neden tartışıyoruz? Bugüne kadar bu yasa hep vardı ve insanlar internetten tv satmayada almayada devam ettiler yani asıl sizin verdiğiniz 100 kişi alıp alıp iade etmesi ütopik. Bende zamanında bir tv alıp ışık sızması nedeniyle kolayca iade etmiştim. Kimine göre gece karanlık ortamda gözümü tırmalayan bu durum problem olmayabilir ama bana göre problemdi ve iade ettim.
 
Size göre hiçbir sorun yok, kullanıcı renklerini beğenmedi, ses kalitesini beğenmedi diye yasal olarak böyle bir hakkı var. Yasa açık değil mi neden tartışıyoruz? Bugüne kadar bu yasa hep vardı ve insanlar internetten tv satmayada almayada devam ettiler yani asıl sizin verdiğiniz 100 kişi alıp alıp iade etmesi ütopik. Bende zamanında bir tv alıp ışık sızması nedeniyle kolayca iade etmiştim. Kimine göre gece karanlık ortamda gözümü tırmalayan bu durum problem olmayabilir ama bana göre problemdi ve iade ettim.
yasal olabilir ama adil olduğu söylenemez hem de 100 tv öreneği ütopik değil e ticaretten günde binlerce tv satılıyor ben elektronik ürünlerin internet ortamında satılmasına satılıyorsa basit sebeblerden iade edilmesine karşıyım sonra sisizn iade ettiğniz ürün bir başkasına satılma ihtimali yüksek bu forum genlede klima konusunda konuşuluyor o zaman ben klima alıyım kurdarayım 14 gün kullanayım sesıni beğenmedim diye iade edeyim iade ettiğim üründe size geri satılsın eletronik birşey alşacaksam gider bayisinde bakar beğenir sonra internetten alırım ya da kullanılmış test edilmiş diğer kullanıcılar tarafından onaylanmış ürünleri alırım bu iade hakkımın elimden alınmasını istemem ürün kırık gelir paneli bozuk çıkar siyah dersin beyaz gelir iade edrsin bu tür sebeblerde zaten ilk acılır açılmaz maks 1 günde belli olur ona itirazım yok
 
ben elektronik ürünlerin internet ortamında satılmasına satılıyorsa basit sebeblerden iade edilmesine karşıyım

Bayide klimaya baktınız ve beğendiniz, internetten siparişini verdiniz. Bayide zaten gürültü seviyesini ölçemezsiniz o ayrı da, eve geldiler kurdular. Klima arıza sebebiyle değil de tasarımından dolayı gürültülü çalışıyor. Siz bunu tabi ki iade edebilirsiniz.
Bu tür iadeleri zamanında bayiler de kabul ediyordu. Bundan 15 sene önce eve Beko servisi keşif için geldi, 2 tane 24000'lik klima olur dediler. Geldiler, kurdular. Klimalar gerektiği gibi çalışıyor ama 24000'lik klimalardan biri direkt olarak yatak odasına vuruyor, en düşük fan hızında bile soğuktan donuyorsunuz. Bayi geldi, klimayı söktü ve 12000'lik ile değiştirdi. Şimdi ben klimada hiçbir sorun olmamasına rağmen değiştirebildim.

Televizyon konusunda da, bayide gördüğünüz görüntü kalitesini evde alamayabilirsiniz. Öyle bir ışık vurur ki odaya ekranda olan biteni göremezsiniz. Devlet burada size imkan tanıyor ve diyor ki "kardeşim senin bu malı iade etme hakkın var", ben de bu hakkı kullanıyorum. Aynı şekilde bayide televizyonun ses kalitesini test etmenizin imkanı yoktur, zaten o yüzden çoğu yeni televizyonda ses kalitesine önem verilmiyor. Bu tarz iadelerde 3. günde iade etmekle 10. günde iade etmek arasında fark var mıdır? Velev ki bir hafta işim vardı, iadeyle uğraşamadım.

Veya televizyonu kurdurdunuz, ilk 10 gün çok hızlı çalıştı, 11. gün yavaşladı. Sıfırladınız, güncellediniz vs. 10 gün sonra yine aynı şey olacak. Belli, RAM yeterli değil. Ben şimdi televizyonu alalı 11 gün olduğu için iade etmeyecek miyim bunu?

İade edilen ürünler, eğer ambalajı daha önce açılmışsa zaten sıfır olarak satılmamalı. Bir tüketici 10 tane ürün alıp hepsini "kafasına göre" iade ediyorsa zaten pazaryeri siteleri bu konularda önlem aldığı için tekrar alışveriş yapmasına izin vermez. Çünkü burada iyi niyeti suistimal etme durumu var, ve bir azınlığın yaptığı suistimal yüzünden herkesin hakkını elinden alamayız.
 
yasal olabilir ama adil olduğu söylenemez hem de 100 tv öreneği ütopik değil e ticaretten günde binlerce tv satılıyor ben elektronik ürünlerin internet ortamında satılmasına satılıyorsa basit sebeblerden iade edilmesine karşıyım sonra sisizn iade ettiğniz ürün bir başkasına satılma ihtimali yüksek bu forum genlede klima konusunda konuşuluyor o zaman ben klima alıyım kurdarayım 14 gün kullanayım sesıni beğenmedim diye iade edeyim iade ettiğim üründe size geri satılsın eletronik birşey alşacaksam gider bayisinde bakar beğenir sonra internetten alırım ya da kullanılmış test edilmiş diğer kullanıcılar tarafından onaylanmış ürünleri alırım bu iade hakkımın elimden alınmasını istemem ürün kırık gelir paneli bozuk çıkar siyah dersin beyaz gelir iade edrsin bu tür sebeblerde zaten ilk acılır açılmaz maks 1 günde belli olur ona itirazım yok
Dostum farkında mısın bilmiyorum ama, Türkiyede yaşıyoruz. Neyimiz adil ki ? bana birtane insani bir şey söyle ki onda adil olmuş olalım ?

Hakta mı adiliz ? hukukta mı adiliz ? adalette mi adiliz ? insan gibi yaşamakta mı adiliz ? hangisi ?

Sonuçta bu ürünlere bizler bedavaya ya da dünyanın herhangi bir ülkesinden çok daha ucuz fiyata sahip olmuyoruz değil mi ? 15 bin liradan aşağı eli ayağı düzgün tv neredeyse yok. 15 bin liranın dolar karşılığı 450 dolara yakın. https://www.walmart.com/ip/TCL-55-Class-4-Series-4K-UHD-HDR-Smart-Roku-TV-55S451/533225197 bak 248 dolarlık televizyon. https://www.walmart.com/ip/TCL-65-Class-4-Series-4K-UHD-HDR-Smart-Roku-TV-65S451/799842411? keza 65 inç 378 dolar. https://www.walmart.com/ip/onn-65-C...Roku-Smart-Television-HDR-100012587/476550098 ha bu arada ucuzu da var 298 dolara 65 inç 4k tv de var. https://www.epey.com/televizyon/e/Y...OjE7czozOiIxMTAiO319X3M6OToiZml5YXQ6QVNDIjs=/ bak bakalım 14 15 binden aşağı 65 inç tv var mı ?

Bir amerikan vatandaşı 300 dolara yani 10 bin küsür liraya 65 inç 4k tv alabiliyor. Ve 300 dolar onun maaşının en az 6 veya 7'de 1'i birşeydir. Alelade çim biçen işte garsonluk vs yapan adamların maaşları bunlar. Burada yap aynı mesleği işi maaşının yani asgari ücretin 6'da 1 fiyatına 65 inç 4k tv'i alabil o zaman bu adil mevzusuna girelim. Dünyanın en pahallı ülkesinde yaşıyoruz, en pahallı tüketim ürünlerine ücret ödüyoruz. Ama maaşlarımız adil değil. İnsani yaşanabilir maaşlarımız yok kazançlarımız yok. Ondan sonra sen diyorsun ki ben internetten alınan şeylere 14 günde iade edilmesine karşıyım adil değil vs. ya kardeşim bırakın da bari bu düzgün olsun ya, bırakın da bari milletin bu kadarcık hakkı oluversin neyinize batıyor ? ayıptır günahtır.
 
yasal olabilir ama adil olduğu söylenemez hem de 100 tv öreneği ütopik değil e ticaretten günde binlerce tv satılıyor ben elektronik ürünlerin internet ortamında satılmasına satılıyorsa basit sebeblerden iade edilmesine karşıyım sonra sisizn iade ettiğniz ürün bir başkasına satılma ihtimali yüksek bu forum genlede klima konusunda konuşuluyor o zaman ben klima alıyım kurdarayım 14 gün kullanayım sesıni beğenmedim diye iade edeyim iade ettiğim üründe size geri satılsın eletronik birşey alşacaksam gider bayisinde bakar beğenir sonra internetten alırım ya da kullanılmış test edilmiş diğer kullanıcılar tarafından onaylanmış ürünleri alırım bu iade hakkımın elimden alınmasını istemem ürün kırık gelir paneli bozuk çıkar siyah dersin beyaz gelir iade edrsin bu tür sebeblerde zaten ilk acılır açılmaz maks 1 günde belli olur ona itirazım yok
Her işletme sahibi aynı zamanda birer tüketicidir ama her tüketici işletme sahibi değildir. Dolayısıyla tüketicinin korunması son derece doğal ve adildir. Adil olmayacak ve sürekli iade sarmalına girecek tüketicileri zaten internet siteleri sınırlandırabilir. Bunu yapmıyorsa bu siteler ile satıcı arasındaki problemdir. Yaşadığım ülkede bir market (elektronik,gıda,giyim…vs satıyor) iade politikası öyle rahat ki, istediğiniz ürünü sorgu sualsiz iade alıyor, kimse de dediğiniz örnekteki gibi yapmıyor. Diyeceksiniz ki oradaki insanlar belki bilinçli böyle olaylara girmiyor ama defalarca gözümlü gördüm pişmiş piliçleri (hepsi tek fiyat) elleri ile tartarak alanları. Bu ve benzeri insanların çokça olduğu ülkede 100 kişi alıp alıp iade etmiyor, etsede bu firma asla zarar etmiyor. Kaldı ki ülkenin tüketici yasaları da bizdeki gibi yok, satıcı ile alıcı arasına bırakmış. Satıcı iade alıp almamakta (başta koşulları belirterek) serbest bırakılmış. Siz adil değil dediniz diye söylüyorum, kime göre? Yukarıda açıkladığım gibi gerçekten kişiler aldıkları ürünün bir kısmından memnun kalmadıysa yasal ve haklıdır diyebilirim
 
Her işletme sahibi aynı zamanda birer tüketicidir ama her tüketici işletme sahibi değildir. Dolayısıyla tüketicinin korunması son derece doğal ve adildir. Adil olmayacak ve sürekli iade sarmalına girecek tüketicileri zaten internet siteleri sınırlandırabilir. Bunu yapmıyorsa bu siteler ile satıcı arasındaki problemdir. Yaşadığım ülkede bir market (elektronik,gıda,giyim…vs satıyor) iade politikası öyle rahat ki, istediğiniz ürünü sorgu sualsiz iade alıyor, kimse de dediğiniz örnekteki gibi yapmıyor. Diyeceksiniz ki oradaki insanlar belki bilinçli böyle olaylara girmiyor ama defalarca gözümlü gördüm pişmiş piliçleri (hepsi tek fiyat) elleri ile tartarak alanları. Bu ve benzeri insanların çokça olduğu ülkede 100 kişi alıp alıp iade etmiyor, etsede bu firma asla zarar etmiyor. Kaldı ki ülkenin tüketici yasaları da bizdeki gibi yok, satıcı ile alıcı arasına bırakmış. Satıcı iade alıp almamakta (başta koşulları belirterek) serbest bırakılmış. Siz adil değil dediniz diye söylüyorum, kime göre? Yukarıda açıkladığım gibi gerçekten kişiler aldıkları ürünün bir kısmından memnun kalmadıysa yasal ve haklıdır diyebilirim
bu iade işi üreticiye yapılmalı satıcı o ürünü tekrar paketleyip satacaksa ne anladım o işten
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri