Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Garantinin sorunu bulamaması

DeepState

Süper Üye
İnceleyen Kulüp
Katılım
8 Mar 2023
Mesajlar
862
Herkese merhabalar, @Adem Helvacı hocam size bir sorum olacaktı.

Benim macbook air bilgisayarımın garantisi 9 eylül de bitmekte.
Ben de menteşesinden ses geldiği için garantisi bitmeden önce yapılsın diye servise gönderdim geçen hafta ve arıza/sorun bulamadık şeklinde geri dönüş yapılıp cihazı geri gönderdiler ve 7 eylülde kargodan teslim aldım.

Şimdi cihaz geldikten sonra tekrar kontrol ettiğimde ses yine devam etmekte ve ben de videoya çektim.
Bu cihazı ilk iş günü kargoya verirsem 9 eylül yani garantinin bittiği güne denk gelecek ve ellerine ulaşması 11-12 eylül gibi olacak.

Bu durumda cihazımı yapmak için ekstra ücret talebinde bulunurlarsa yaptırmayacağım tabiki.
Bu durumda cihazı bana geri gönderirlerse ve ben tüketici hakem heyetine gidersem bir sonuç alabilir miyim?
 
Herkese merhabalar, @Adem Helvacı hocam size bir sorum olacaktı.

Benim macbook air bilgisayarımın garantisi 9 eylül de bitmekte.
Ben de menteşesinden ses geldiği için garantisi bitmeden önce yapılsın diye servise gönderdim geçen hafta ve arıza/sorun bulamadık şeklinde geri dönüş yapılıp cihazı geri gönderdiler ve 7 eylülde kargodan teslim aldım.

Şimdi cihaz geldikten sonra tekrar kontrol ettiğimde ses yine devam etmekte ve ben de videoya çektim.
Bu cihazı ilk iş günü kargoya verirsem 9 eylül yani garantinin bittiği güne denk gelecek ve ellerine ulaşması 11-12 eylül gibi olacak.

Bu durumda cihazımı yapmak için ekstra ücret talebinde bulunurlarsa yaptırmayacağım tabiki.
Bu durumda cihazı bana geri gönderirlerse ve ben tüketici hakem heyetine gidersem bir sonuç alabilir miyim?

Arıza çözülmediği için ilk arızanın üstünden devam edilmesi gerek normalde. Garantisi bitmeden önce bu sorunla ilgili göndermiştiniz ama bulamamışlar o nedenle o zamanki kayıt geçerli olmalı. Fakat Apple servislerinden düzgün şekilde çalışan, tamir eden kim var acaba? O kadar para verdiğiniz üründe doğru düzgün bir servis hizmeti yok.
 
Benzer durumu arabam ile ilgili yaşamış bulundum.

Önemli olan, sorun ile ilgili olarak (Aynı sorun olması şartıyla) garanti süresi içerisinde servis kaydı oluşturulmuşsa ve sorun giderilemediyse tekrar işlem yaptırabiliyorsunuz. İlk kayıt tarihi geçerli
 
Benzer durumu arabam ile ilgili yaşamış bulundum.

Önemli olan, sorun ile ilgili olarak (Aynı sorun olması şartıyla) garanti süresi içerisinde servis kaydı oluşturulmuşsa ve sorun giderilemediyse tekrar işlem yaptırabiliyorsunuz. İlk kayıt tarihi geçerli
Çok teşekkür ederim cevap için
 
Arıza çözülmediği için ilk arızanın üstünden devam edilmesi gerek normalde. Garantisi bitmeden önce bu sorunla ilgili göndermiştiniz ama bulamamışlar o nedenle o zamanki kayıt geçerli olmalı. Fakat Apple servislerinden düzgün şekilde çalışan, tamir eden kim var acaba? O kadar para verdiğiniz üründe doğru düzgün bir servis hizmeti yok.
Peki yine gönderdim ve geldi arıza devam ediyor diyelim ki tüketici hakem heyetine başvurduğumda her hangi bir hakkım oluyor mu ?
 
Peki yine gönderdim ve geldi arıza devam ediyor diyelim ki tüketici hakem heyetine başvurduğumda her hangi bir hakkım oluyor mu ?

Cihazda sorun olduğunu halde sorun bulamadıklarını belirttilerse ve sorun varsa önce servise ve firmaya THH'ye başvurmacağınızı söyleyip tekrar inceleme istemekle, sonra gerçekten tekrar sorun bulamazlarsa THH'ye başvurarak hak aranabilir.
 
Cihazda sorun olduğunu halde sorun bulamadıklarını belirttilerse ve sorun varsa önce servise ve firmaya THH'ye başvurmacağınızı söyleyip tekrar inceleme istemekle, sonra gerçekten tekrar sorun bulamazlarsa THH'ye başvurarak hak aranabilir.
3. Kez göndermem gerekiyor yani doğru mu direk gelince başvuru yapmadan tekrar göndereceğim
 
@NBKpro hocam cihazımı teslim aldım kargoyla geldi fakat cihaz toz içinde ve kutusu hep ezilmiş bir de üstüne şifre koymuşlar ne açabiliyorum ne de sıfırlayabiliyorum. Tekrar göndermeden tüketici hakem heyetine başvuracağım yoksa cihaz yollarda perişan olacak


Şimdi ben Apple’i mi yoksa servisi mi yoksa satın aldığım yeri mi tüketici hakem heyetine vereceğim
 
@NBKpro hocam cihazımı teslim aldım kargoyla geldi fakat cihaz toz içinde ve kutusu hep ezilmiş bir de üstüne şifre koymuşlar ne açabiliyorum ne de sıfırlayabiliyorum. Tekrar göndermeden tüketici hakem heyetine başvuracağım yoksa cihaz yollarda perişan olacak


Şimdi ben Apple’i mi yoksa servisi mi yoksa satın aldığım yeri mi tüketici hakem heyetine vereceğim
Hukuken yetkili servislerin müteleslis sorumluluğu yoktur.
Servis belli ki garantinin geçmesini sağlamak için bilerek işi yokuşa sürüyor.
Siz ilk başvurunuzu ispatlayan ve tüm gidiş gelişleri ispatlayanm belgeler ile üretici/ithalatçı firmadan şikayetçi olarak ücretsiz onarım talepli dosya açın THH de lütfen.
 
Hukuken yetkili servislerin müteleslis sorumluluğu yoktur.
Servis belli ki garantinin geçmesini sağlamak için bilerek işi yokuşa sürüyor.
Siz ilk başvurunuzu ispatlayan ve tüm gidiş gelişleri ispatlayanm belgeler ile üretici/ithalatçı firmadan şikayetçi olarak ücretsiz onarım talepli dosya açın THH de lütfen.
Peki hocam ücret iadesi açabilir miyim ve ücret iadesi açarsam güncel fiyatı üzerinden bir ücret mi alırım yoksa iki yıl önceki aldığım fiyattan mı
 
Hukuken yetkili servislerin müteleslis sorumluluğu yoktur.
Servis belli ki garantinin geçmesini sağlamak için bilerek işi yokuşa sürüyor.
Siz ilk başvurunuzu ispatlayan ve tüm gidiş gelişleri ispatlayanm belgeler ile üretici/ithalatçı firmadan şikayetçi olarak ücretsiz onarım talepli dosya açın THH de lütfen.
Ekleme: şimdi cihazı güzelce temizledim, temizlemeden önce fotoğraflarını da çektim ve fark ettim ki ekranın da ufak çizilmeler olmuş servis tutanağında veya tesliminde de böyle bir not yok benim bildiğim gördüğüm bir çizigi de yoktu yeni olmuş serviste
 
Ekleme: şimdi cihazı güzelce temizledim, temizlemeden önce fotoğraflarını da çektim ve fark ettim ki ekranın da ufak çizilmeler olmuş servis tutanağında veya tesliminde de böyle bir not yok benim bildiğim gördüğüm bir çizigi de yoktu yeni olmuş serviste
Bunu artık ispatlayamazsınız o iş büyük sıkıntı.
 
Peki hocam ücret iadesi açabilir miyim ve ücret iadesi açarsam güncel fiyatı üzerinden bir ücret mi alırım yoksa iki yıl önceki aldığım fiyattan mı
Ücret iadesi talep edilebilse de güncel fiyat talep etmeniz yasal bir hak değil, fatura bedeli üzerinden işlem yapılır.
 
@NBKpro @Adem Helvacı Aşağıdaki şekilde bir açıklama yazdım sizce nasıl? Ben cihazın iadesini talep etmek istiyorum aslında ama aldığımda 22 bin tl olan cihaz şuanda en ucuz yerde 43 bin tl
aradaki fark epey fazla güncel fiyat üzerinden alamaz mıyım iade kesinlikle

08.09.2022 tarihinde Pozitif teknolojiden aldığım apple marka macbook air model dizüstü bilgisayarımın arızalarından dolayı (Hoparlör cızırtısı, menteşesinden ses gelmesi, şarjının çabuk bitmesi ve çok ısınması) ilk olarak 02.09.2024 tarihinde garanti hizmeti almak için Pozitif teknoloji servisine gönderdim. Serviste yapılan incelemelerde sorunun bulunmadığını ileterek 05.09.2024 tarihinde servisten çıkışını yaptılar. Cihazımı teslim aldığımda sorunlar devam ettiği için video çekerek sorunlarının görsel ve işitsel olarak gözüktüğü video hazırladım ve servise tekrar cihazımı gönderdim. Ellerine 12.09.2024 tarihinde ulaştı. Gönderdikten sonra tarafıma sorun olmadığıyla ilgili mail ile dönüş yaptılar ve sorunu gösteren videoları mail ile kendilerine ilettim. 2 hafta boyunca herhangi bir dönüş olmadı. Arayıp sorduğumda geri döneceklerini söylediler. Daha sonrasında video kanıtlarım olmasına rağmen sorun bulunamadı şeklinde işlem yapıp 26.09.2024 tarihinde cihazı tarafıma geri gönderdiler. Şuanda cihazda sorunlarım devam etmekte ve kullanımda sorun yaşamaktayım. Ayrıca servise gönderirken cihazı temiz ve kutusunda en ufak darbe olmadan teslim ettim. Teslim aldığımda cihazım toz içinde ve kutusu darbe almış şekilde teslim aldım.
 
@NBKpro @Adem Helvacı Aşağıdaki şekilde bir açıklama yazdım sizce nasıl? Ben cihazın iadesini talep etmek istiyorum aslında ama aldığımda 22 bin tl olan cihaz şuanda en ucuz yerde 43 bin tl
aradaki fark epey fazla güncel fiyat üzerinden alamaz mıyım iade kesinlikle

08.09.2022 tarihinde Pozitif teknolojiden aldığım apple marka macbook air model dizüstü bilgisayarımın arızalarından dolayı (Hoparlör cızırtısı, menteşesinden ses gelmesi, şarjının çabuk bitmesi ve çok ısınması) ilk olarak 02.09.2024 tarihinde garanti hizmeti almak için Pozitif teknoloji servisine gönderdim. Serviste yapılan incelemelerde sorunun bulunmadığını ileterek 05.09.2024 tarihinde servisten çıkışını yaptılar. Cihazımı teslim aldığımda sorunlar devam ettiği için video çekerek sorunlarının görsel ve işitsel olarak gözüktüğü video hazırladım ve servise tekrar cihazımı gönderdim. Ellerine 12.09.2024 tarihinde ulaştı. Gönderdikten sonra tarafıma sorun olmadığıyla ilgili mail ile dönüş yaptılar ve sorunu gösteren videoları mail ile kendilerine ilettim. 2 hafta boyunca herhangi bir dönüş olmadı. Arayıp sorduğumda geri döneceklerini söylediler. Daha sonrasında video kanıtlarım olmasına rağmen sorun bulunamadı şeklinde işlem yapıp 26.09.2024 tarihinde cihazı tarafıma geri gönderdiler. Şuanda cihazda sorunlarım devam etmekte ve kullanımda sorun yaşamaktayım. Ayrıca servise gönderirken cihazı temiz ve kutusunda en ufak darbe olmadan teslim ettim. Teslim aldığımda cihazım toz içinde ve kutusu darbe almış şekilde teslim aldım.
Bu yazının bağlanması lazım. talebinizin ne olduğu ve gerekçesini belirtmeniz gerekiyor.
Diğer yandan ücret iade talebiniz fatura bedeli üzerinden yapılır ancak siz dilerseniz bu hakemheyeti kararını alıp mahkemeye gider, gerekçenizi sunar ve KIYMET TAKDİRİ talep edersiniz.
Kıymet Takdiri talep ettiğinizde Ticaret Odasından görüş istenir vey aBilirkişi ataması yapılır. Malın güncel perakende değeri ortalaması belirlenir ve rapor yazılır, Mahkeme bu raporda belirlenen bedel üzerinden size yapılacak ödemeyi takdir eder.

6 ay kadar THH, yaşadığınız bölgeye göre 4-8 ay kadar da mahkeme sürer.
 
Bu yazının bağlanması lazım. talebinizin ne olduğu ve gerekçesini belirtmeniz gerekiyor.
Diğer yandan ücret iade talebiniz fatura bedeli üzerinden yapılır ancak siz dilerseniz bu hakemheyeti kararını alıp mahkemeye gider, gerekçenizi sunar ve KIYMET TAKDİRİ talep edersiniz.
Kıymet Takdiri talep ettiğinizde Ticaret Odasından görüş istenir vey aBilirkişi ataması yapılır. Malın güncel perakende değeri ortalaması belirlenir ve rapor yazılır, Mahkeme bu raporda belirlenen bedel üzerinden size yapılacak ödemeyi takdir eder.

6 ay kadar THH, yaşadığınız bölgeye göre 4-8 ay kadar da mahkeme sürer.
Sonunu ücret iadesinde ne olacağını bilemediğim için bağlamamıştım hocam. Peki mahkemeye gidersem mahkeme ücreti vs durumları olacak mı ? Kazandığımda firma onları da verecek mi ?
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri