Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Soru Cevap Laptop'un İçi Açıldı Diye Garantiyi Bozabilirler mi?

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

YokediciEfekan

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
25 Mar 2023
Mesajlar
116
Merhbalar, acer marka yeni bir laptop aldım. Laptop'da 1 adet boş RAM ve SSD slotu var.

Müşteri temsilcisi laptopun kapağını açıp bu işlemi benim yapmam durumunda garantinin bozulacağını söyledi.

Acer'in yetkili servisi sadece İstanbul'da var ve hem kargolayıp 3 hafta kadar bilgisayarsız kalmak istemiyorum hem de kargo sürecinde çıkacak sorunlardan endişeleniyorum. Ayrıca kargo parası da ödemek istemiyorum :bilmiyom

Kendim eklemeleri yapsam garantilik durum olursa da eklediğim parçaları çıkarıp göndersem anlamazlar diye umuyorum. Velev ki anladılar, THH'ye gitme durumunda garanti iptali konusunda haklı bulunur muyum? Cevap ne olursa olsun açacağımda merak ettim...
 

Soru Cevap Laptop'un İçi Açıldı Diye Garantiyi Bozabilirler mi?

Merhbalar, acer marka yeni bir laptop aldım. Laptop'da 1 adet boş RAM ve SSD slotu var.

Müşteri temsilcisi laptopun kapağını açıp bu işlemi benim yapmam durumunda garantinin bozulacağını söyledi.

Acer'in yetkili servisi sadece İstanbul'da var ve hem kargolayıp 3 hafta kadar bilgisayarsız kalmak istemiyorum hem de kargo sürecinde çıkacak sorunlardan endişeleniyorum. Ayrıca kargo parası da ödemek istemiyorum :bilmiyom

Kendim eklemeleri yapsam garantilik durum olursa da eklediğim parçaları çıkarıp göndersem anlamazlar diye umuyorum. Velev ki anladılar, THH'ye gitme durumunda garanti iptali konusunda haklı bulunur muyum? Cevap ne olursa olsun açacağımda merak ettim...
Ürünün kullanma kılavuzunda RAM yükseltmesinin ve SSD...
eskiden pclerin yükseltme için ayrı kapakları oluyordu ve orada yaptığın müdahalelerde garanti dışı kalmıyordu. ama şimdi cihazın bir vidasını sıkınca garanti dışı kalıyor. garanti süreniz çok uzun değilse bence yapılabilir. uzun süre varsa gönderin değiştirip bakımını yapıp versinler
 
Merhbalar, acer marka yeni bir laptop aldım. Laptop'da 1 adet boş RAM ve SSD slotu var.

Müşteri temsilcisi laptopun kapağını açıp bu işlemi benim yapmam durumunda garantinin bozulacağını söyledi.

Acer'in yetkili servisi sadece İstanbul'da var ve hem kargolayıp 3 hafta kadar bilgisayarsız kalmak istemiyorum hem de kargo sürecinde çıkacak sorunlardan endişeleniyorum. Ayrıca kargo parası da ödemek istemiyorum :bilmiyom

Kendim eklemeleri yapsam garantilik durum olursa da eklediğim parçaları çıkarıp göndersem anlamazlar diye umuyorum. Velev ki anladılar, THH'ye gitme durumunda garanti iptali konusunda haklı bulunur muyum? Cevap ne olursa olsun açacağımda merak ettim...
Birincisi, bu doğru bir şey değil.
İkincisi, arka tarafında kapağın gövdeye birleşim yerlerinde veya vida yuvalarının üzerinde hologramlı yapışkan bir etiket olur. O açıldığı takdirde garantisi bozulur.
 
Acer RAM yükseltmesine izin veriyor ancak SSD ye izin vermemekte. SSD yi ellemezseniz sorun olmaz.
Müşteri temsilcisini aradığımda yeni prosedür gereği artık kapağın açılmasının yasak olduğunu söyledi. Yakın zamanda değişiklik olmuş. Bir de mail attım cevap bekliyorum.


eskiden pclerin yükseltme için ayrı kapakları oluyordu ve orada yaptığın müdahalelerde garanti dışı kalmıyordu. ama şimdi cihazın bir vidasını sıkınca garanti dışı kalıyor. garanti süreniz çok uzun değilse bence yapılabilir. uzun süre varsa gönderin değiştirip bakımını yapıp versinler
Bilgisayarı yeni aldım. Kutu böyle geldi, laptopta sıkıntı çıkmadı. Kargoda ne olmuşsa 2 kutuyuda yırtmışlar. Kutuya yama yapsam olur galiba .
Screenshot_20250101_101311_WhatsApp.jpg



Birincisi, bu doğru bir şey değil.
İkincisi, arka tarafında kapağın gövdeye birleşim yerlerinde veya vida yuvalarının üzerinde hologramlı yapışkan bir etiket olur. O açıldığı takdirde garantisi bozulur.
Görülmeyecek bir yerde mi? Daha önce HP bilgisayarımın içini açmıştım ve bu tarz bir şey yoktu.
 
Müşteri temsilcisini aradığımda yeni prosedür gereği artık kapağın açılmasının yasak olduğunu söyledi. Yakın zamanda değişiklik olmuş. Bir de mail attım cevap bekliyorum.



Bilgisayarı yeni aldım. Kutu böyle geldi, laptopta sıkıntı çıkmadı. Kargoda ne olmuşsa 2 kutuyuda yırtmışlar. Kutuya yama yapsam olur galiba .Ekli dosyayı görüntüle 23038



Görülmeyecek bir yerde mi? Daha önce HP bilgisayarımın içini açmıştım ve bu tarz bir şey yoktu.
Demek ki bazı markalar koymuyor. Exper notebook almıştık. Kapağın gövdeye birleşim gerinde hologramlı bant vardı. Bir tane de vida yuvasının üzerinde vardı. Vidaya ulaşmak için illa bantı delmek gerekiyordu.
 
Demek ki bazı markalar koymuyor. Exper notebook almıştık. Kapağın gövdeye birleşim gerinde hologramlı bant vardı. Bir tane de vida yuvasının üzerinde vardı. Vidaya ulaşmak için illa bantı delmek gerekiyordu.
Laptop'un sağını solunu tekrar inceledim. Görünürde bir şey yok. 2 ay kadar bu şekilde kullanırım, baktım laptopda sıkıntı yok ileride de sıkıntı çıkmayacağını umarak kasayı açacağım.
 
Laptop'un sağını solunu tekrar inceledim. Görünürde bir şey yok. 2 ay kadar bu şekilde kullanırım, baktım laptopda sıkıntı yok ileride de sıkıntı çıkmayacağını umarak kasayı açacağım.
Bazı laptoplarda vidaların sökülüp sökülmediğini anlamak için olan etiketlerden olmuyor eğer sizin laptopta öyleyse söküp takarken yanlış bir şey yapmazsanız sorun olacağını düşünmüyorum bunu klasik insanların yapmasını zorlaştırma ama çok isteyeni de mağdur etmemek için engellememe politikası olarak görüyorum.
Dediğiniz gibi bir süre takip edip sonra sökmeniz bence en mantıklısı.
 
1 yıl önce aldığım bir HP laptop ta bu işlemi yapmak için aradığımda yapabilirsiniz demişlerdi. Ben hala bu yazışma kaydını saklarım. Sadece servise göndermeniz gerekirse ilave ram i söküp öyle gönderin demişlerdi. Acer de durum farklıymış demekki. Gerçi izin verilmemesini de anlayışla karşılamak lazım. Bu tür işlerde statik elektrik istenmeyen sonuçlar doğurabiliyor.
 
Merhbalar, acer marka yeni bir laptop aldım. Laptop'da 1 adet boş RAM ve SSD slotu var.

Müşteri temsilcisi laptopun kapağını açıp bu işlemi benim yapmam durumunda garantinin bozulacağını söyledi.

Acer'in yetkili servisi sadece İstanbul'da var ve hem kargolayıp 3 hafta kadar bilgisayarsız kalmak istemiyorum hem de kargo sürecinde çıkacak sorunlardan endişeleniyorum. Ayrıca kargo parası da ödemek istemiyorum :bilmiyom

Kendim eklemeleri yapsam garantilik durum olursa da eklediğim parçaları çıkarıp göndersem anlamazlar diye umuyorum. Velev ki anladılar, THH'ye gitme durumunda garanti iptali konusunda haklı bulunur muyum? Cevap ne olursa olsun açacağımda merak ettim...
Ürünün kullanma kılavuzunda RAM yükseltmesinin ve SSD takılmasını nasıl yapıldığı anlatılıyorsa bir şey diyemezler. Adı üstünde kullanıcı kullanma kılavuzu ve orada yazan ve tarif edilen her şeyi kullanıcı yapabilir demektir.
 
Çözüm
Teknik olarak bakarsak konuya, garantiden karşılanması beklenen arızanın oluşumuna, tüketicinin ram yüksetme esnasındaki bir hatası sebep olmadığı sürece garanti dışı bırakamazlar.
 
Bozarlar.Garanti sürecinde servis.Garanti süresi bitince servis dışı
Servis dışı iyi bir bilgisayarcı değilse önermem.Daha çok sorun yaşatırlar.
 
RAM belki sorun çıkarmayabilir fakat SSD değişmen durumunda net bozulacaktır. Ayrıca vidaların üzerinde hologram varsa ve zarar görürse oda bozabilir bu ekonomide riske girilir mi girilmez şehrinde bulunan en yakın yetkili servis e bu işlemi yaptırabilirsin.
 
Ürünün kullanma kılavuzunda RAM yükseltmesinin ve SSD takılmasını nasıl yapıldığı anlatılıyorsa bir şey diyemezler. Adı üstünde kullanıcı kullanma kılavuzu ve orada yazan ve tarif edilen her şeyi kullanıcı yapabilir demektir.
İnternet sitesinden kılavuza baktım ram veya ssd değişimi için herhangi bir şey yazmıyor. Kutu içeriğindeki dökümanda da durum aynı.



Teknik olarak bakarsak konuya, garantiden karşılanması beklenen arızanın oluşumuna, tüketicinin ram yüksetme esnasındaki bir hatası sebep olmadığı sürece garanti dışı bırakamazlar.
Mail atmıştım, garantiden çıkar diye dönüş yaptılar.
1736001070857.png
 
Garanti şartlarını iyi okuyunuz. Etiket ve holograma dikkat ederler...
Hiç bir elektronik cihazı garanti süresince açmamanızı öneririm.
Herhangibir değişiklik yapılırsa ve başka bir yerde işlem görürse özellikle laptop ise garanti dışına alıyorlar.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri