Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

TCL 55c735 ghost efekt sorunu

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

obukcuoglu

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
24
Merhaba. 6 ay önce Adem Bey'in tavsiyesiyle 55c728 modelini aldım.
Aldığım günden beridir ghost effect sorunu ile uğraştım. TCL malının arkasında durmadı. 6 ay süren mücadele sonucu hakem heyeti aracılığıyla değişim kararı çıktı. Fakat satıcı Vatan Bilgisayar stokta yok gerekçesi ile 55c735 modeli ile değişim yaptı. Dün kurulum yapıldı.
Fakat aynı sorun bunda da var.
Video olarak eklemek isterdim ama dosya ekleme bölümünde kabul etmiyor

Adem Bey'in YouTube'da bu konu hakkında paylaştığı ayarları da yaptım ama sonuç aynı.
TCL benim için hayatımda yaşadığım en kötü alışveriş deneyimi oldu..
 
Şimdi ben buraya ne yazsam bir anlamı yok.

Teknik anlamda Yazacağım her şey marka savunuyor havasına büründürülür ve bu da beni rahatsız eder.

O nedenle bana göre bu ürünle yıllar geçirmek yerine öncelikle yaşanan sorundan dolayı eski tv nin ayıplı ürün olduğu zaten Devlet tarafından da tescillenmişken sorunun düzelmediği, yeni üründe de aynı sorunun devam ettiği bilgisinden hareketle elinizdeki eski kararla birlikte Asliye Hukuk'a gidip uzlaşma komisyonuna dilekçe verin, kıymet takdiri yoluna gitmek istediğinizi belirtin, ürünün güncel koşullarda değerlendirilip ücret iade talep etmek istediğinizi izah edin.

Burada önemli olan, maddi anlamda zarar görmeden markadan kurtulmanızın mantıklı bir yolunu bulmak.
 
Şimdi ben buraya ne yazsam bir anlamı yok.

Teknik anlamda Yazacağım her şey marka savunuyor havasına büründürülür ve bu da beni rahatsız eder.

O nedenle bana göre bu ürünle yıllar geçirmek yerine öncelikle yaşanan sorundan dolayı eski tv nin ayıplı ürün olduğu zaten Devlet tarafından da tescillenmişken sorunun düzelmediği, yeni üründe de aynı sorunun devam ettiği bilgisinden hareketle elinizdeki eski kararla birlikte Asliye Hukuk'a gidip uzlaşma komisyonuna dilekçe verin, kıymet takdiri yoluna gitmek istediğinizi belirtin, ürünün güncel koşullarda değerlendirilip ücret iade talep etmek istediğinizi izah edin.

Burada önemli olan, maddi anlamda zarar görmeden markadan kurtulmanızın mantıklı bir yolunu bulmak.
Sizin tarafsız olduğunuzu herkes biliyor burada.
Kimse firmayı savunuyor demez.
Lakin siz de TCL'nin son derece kalitesiz bir servis anlayışı olduğunun farkındasınızdır.
Bunu bir video ile dile getirmelisiniz.
Ben bu konuda daha önce bunların servis müdürü ile bile görüştüm.
Bana istediğin yere şikayet edebilirsin yasal hakkın tarzı bir cevap verdi.
Muhtemelen o kişiyi siz de tanıyorsunuzdur.
WhatsApp konuşmalarımız hala duruyor servis müdürü ile.
6 aydır bu sorunla uğraşmaktan televizyon izlemekten bile soğudum artık.
Büyük bir umutla yeni gelen televizyonu açtım onda da aynı sorunu gördüm. Kısacası Adem bey tekrar hukuki süreç başlatmanın çok zor olduğunu da biliyorum.
Bu konuda yapılacak bir şey bir ayar ya da bir çözüm yolu varsa yapalım
 
Bunun gibi bir şey mi yapıyor.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
Bir tane üye yanılmıyorsam bu sorundan muzdaripti. Hatta onunkinde daha aşırı idi. Sonunda bir şey yaptı. Sorun ortadan kalktı. Yaptığı şu:

TV'yi kapattı. Tekrar açtıktan sonra TV'de hızlı başlat veya hızlı açıl gibi bir seçenek varmış. Ayarlarda olabilir. Onu kapattı. TV'yi tekrar açmış. Sorun tamamen ortadan kalktı dedi.
 
Bunun gibi bir şey mi yapıyor.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
video açıklamasında şunu yaparak düzelttiğini söylüyor.

FIXED: Update the tv to latest firmware. Disable "Quick Start" in TV options.

son firmware güncellemesini yapın ve hızlı başlatı kapatın demiş.
 
Bir tane üye yanılmıyorsam bu sorundan muzdaripti. Hatta onunkinde daha aşırı idi. Sonunda bir şey yaptı. Sorun ortadan kalktı. Yaptığı şu:

TV'yi kapattı. Tekrar açtıktan sonra TV'de hızlı başlat veya hızlı açıl gibi bir seçenek varmış. Ayarlarda olabilir. Onu kapattı. TV'yi tekrar açmış. Sorun tamamen ortadan kalktı dedi.
Bunu denedim ama sonuç aynı..
Bu cihazdan olan birine ilgili sahneyi söyleyip aynı sorun onda da mı var kontrol etmem gerekiyor
 
@Adem Helvacı yapabilecek bir şey var mı?
Tasarım olarak c728 daha iyiydi.
c735 in ayaklarının görüntüsünü beğenmesem de istemeyerek bu ürünü kabul ettim ama sonuç yine aynı. Sanırım boşuna aylardır uğraştım ve 2 ay evde TV yokken değişim bekledim
 
@Adem Helvacı yapabilecek bir şey var mı?
Tasarım olarak c728 daha iyiydi.
c735 in ayaklarının görüntüsünü beğenmesem de istemeyerek bu ürünü kabul ettim ama sonuç yine aynı. Sanırım boşuna aylardır uğraştım ve 2 ay evde TV yokken değişim bekledim
TCL in SSH konusunda eksik olduğunu biliyoruz, söylüyoruz, ithal markalar içinde Philips LG ile kıyaslıyoruz, ''En iyileri'' dediğimiz Samsung'un yaptıklarını da görünce susuyoruz, kanıksamak istemiyoruz fakat ŞİMDİLİK, bize dayatılan bu sisteme mecburen sessiz kalıyoruz çünkü geçiş sürecindeyiz.

Yani o süreç içerisinde televizyonsuz kalmanız dahi bana göre saçmalık ancak Arçelik vestelde mükemmel ilerleyen iade değişim süreçleri bütün ithal markalarda böyle saçma ilerliyor.

Örneğin, SONY tv de ürün kusurlu çıkıyor, kusurlu olduğuna ikna edilebilmeleri 1 ay sürüyor, gelip evinizde tv yi alıp götürüyorlar ancak size ne geleceğini kimse bilmiyor. Tam bir belirsizlik havasında ilerliyor her şey. Vatandaşın aldığı X1 modeli stokta yok, ''Biz bunu götürüyoruz, ürün değişecek ama size ne geleceğini bilmiyoruz çünkü merkez de bilmiyor, biz size haber vereceğiz'' diyorlar.

Sizde de durum farklı olmamış.

Teknik kısmına bakacak olursak, çok çok isterdim ki o tv benim elimde olsun zira bunlar bizim arayıp bulamadığımız fırsatlar.

Hatta ben firmanın yerinde olsam o sizden iade aldıkları tv yi de bana yollardım üzerinde çalışma yapalım diye. Yani biz bazı konularda size ''bir yere kadar'' uzaktan destek olabiliyoruz. Tecrübe etmediğim, yaşamadığım bir sorun üzerinden elimin değmediği, gözümle görmediğim, bazı kontrolleri kendim yapmadığım ürün ile ilgili elimden bir şey gelmiyor.

Eski üründen tecrübe sahibi olmanız, oradan referans ile olasılıkları sizin denemiş olduğunuzu tahmin ettiğimden dolayı bilinen yöntemlerle ilgili tekrar yazma gereği de duymadım.
 
Merhaba. 6 ay önce Adem Bey'in tavsiyesiyle 55c728 modelini aldım.
Aldığım günden beridir ghost effect sorunu ile uğraştım. TCL malının arkasında durmadı. 6 ay süren mücadele sonucu hakem heyeti aracılığıyla değişim kararı çıktı. Fakat satıcı Vatan Bilgisayar stokta yok gerekçesi ile 55c735 modeli ile değişim yaptı. Dün kurulum yapıldı.
Fakat aynı sorun bunda da var.
Video olarak eklemek isterdim ama dosya ekleme bölümünde kabul etmiyor

Adem Bey'in YouTube'da bu konu hakkında paylaştığı ayarları da yaptım ama sonuç aynı.
TCL benim için hayatımda yaşadığım en kötü alışveriş deneyimi oldu..
35 modeli mi 28 modelimi
 
video açıklamasında şunu yaparak düzelttiğini söylüyor.



son firmware güncellemesini yapın ve hızlı başlatı kapatın demiş.
bende bu tarzda okumuştum.

No. It still contunied after the firmware update. What I did after the update is just disabling Quick start option and reboıting the TV. I tried this solution in v411 but it did not worked in that. Now inverse ghosting and overshoot is completely gone
Çeviri; Güncellemeden sonra yaptığım şey sadece Hızlı başlat seçeneğini devre dışı bırakmak ve TV'yi yeniden başlatmak. Bu çözümü v411'de denedim ama bunda işe yaramadı. Artık ters gölgelenme ve aşma tamamen ortadan kalktı

@obukcuoglu telegramda tcl android grubu vardı üye olsan dile getirsen ?
 
Merhaba. 6 ay önce Adem Bey'in tavsiyesiyle 55c728 modelini aldım.
Aldığım günden beridir ghost effect sorunu ile uğraştım. TCL malının arkasında durmadı. 6 ay süren mücadele sonucu hakem heyeti aracılığıyla değişim kararı çıktı. Fakat satıcı Vatan Bilgisayar stokta yok gerekçesi ile 55c735 modeli ile değişim yaptı. Dün kurulum yapıldı.
Fakat aynı sorun bunda da var.
Video olarak eklemek isterdim ama dosya ekleme bölümünde kabul etmiyor

Adem Bey'in YouTube'da bu konu hakkında paylaştığı ayarları da yaptım ama sonuç aynı.
TCL benim için hayatımda yaşadığım en kötü alışveriş deneyimi oldu..
https://www.sikayetvar.com/tcl-televizyon/tcl-televizyon-tcl-55c728-ghosting-problemi
burdaki arkadsşı okurmusun
 
TCL in SSH konusunda eksik olduğunu biliyoruz, söylüyoruz, ithal markalar içinde Philips LG ile kıyaslıyoruz, ''En iyileri'' dediğimiz Samsung'un yaptıklarını da görünce susuyoruz, kanıksamak istemiyoruz fakat ŞİMDİLİK, bize dayatılan bu sisteme mecburen sessiz kalıyoruz çünkü geçiş sürecindeyiz.

Yani o süreç içerisinde televizyonsuz kalmanız dahi bana göre saçmalık ancak Arçelik vestelde mükemmel ilerleyen iade değişim süreçleri bütün ithal markalarda böyle saçma ilerliyor.

Örneğin, SONY tv de ürün kusurlu çıkıyor, kusurlu olduğuna ikna edilebilmeleri 1 ay sürüyor, gelip evinizde tv yi alıp götürüyorlar ancak size ne geleceğini kimse bilmiyor. Tam bir belirsizlik havasında ilerliyor her şey. Vatandaşın aldığı X1 modeli stokta yok, ''Biz bunu götürüyoruz, ürün değişecek ama size ne geleceğini bilmiyoruz çünkü merkez de bilmiyor, biz size haber vereceğiz'' diyorlar.

Sizde de durum farklı olmamış.

Teknik kısmına bakacak olursak, çok çok isterdim ki o tv benim elimde olsun zira bunlar bizim arayıp bulamadığımız fırsatlar.

Hatta ben firmanın yerinde olsam o sizden iade aldıkları tv yi de bana yollardım üzerinde çalışma yapalım diye. Yani biz bazı konularda size ''bir yere kadar'' uzaktan destek olabiliyoruz. Tecrübe etmediğim, yaşamadığım bir sorun üzerinden elimin değmediği, gözümle görmediğim, bazı kontrolleri kendim yapmadığım ürün ile ilgili elimden bir şey gelmiyor.

Eski üründen tecrübe sahibi olmanız, oradan referans ile olasılıkları sizin denemiş olduğunuzu tahmin ettiğimden dolayı bilinen yöntemlerle ilgili tekrar yazma gereği de duymadım.
Anladım hocam. Kısacası buradan çıkacak sonuç şu o zaman: bu bana firmanın bir kazığı ve yapacak bir şey yok bu kazığı güzelce yiyeceğiz.
İlerleyen günlerde zaten bu süreç boyunca TCL-Vatan Bilgisayar- Horoz Lojistik üçlüsünün bana çektirdiklerini detaylıca yazacağım. Mesela cihaz 22 gün boyunca horoz lojistik'te kaldı.
Arayıp sorduğumda cihazın nerede olduğunu bile bilmiyorlardı. En son Samsun depolarına bizzat gidip deponun içinde cihazı arayarak kendim buldum ve teslim aldım ? Sonuç yine hüsran tabi
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri