Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Samsung Beyaz Eşya Garantisi Başlangıcı

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

enessevgi

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
14 Şub 2023
Mesajlar
39
Merhaba evlilik nedeniyle almış olduğum beyaz eşyalarımı yaklaşık 2 yıl sonra servis kurulumunu gerçekleştireceğim.Ürünler şuan kapalı bir şekilde boş bir yerde bekliyor.Bursa yetkili servisi ABC Teknik ile bu durumu konuştuğumda bekleme süresinin bir yıl olduğu bir yıl geçtikten sonra garantinin başlayacağını belirtti.Ardından şöyle bir soru sordum kendilerine ürünlerin kapalı bir şekilde beklediğini ve kutularının üzerinde hasar olmadığını kurulum sırasında ambalaj açıldığında eğer bir hasar olduğu medyadana çıkarsa nasıl bir yol izleyeceğimi sorduğumda ise çamaşır makinasının etrafında kutu olmadığı için bir sorun olursa aradan da zaman geçtiği için biz bişey yapamayız şekilde bir yanıt aldım.Ürünü o şekilde paketleyen ben değilim sonuçta bana biraz saçma geldi bu durum.Ayrıyetten diğer yerli malı ürünlerin bir çoğunda yanlış hatırlamıyorsam 5 yıl bekletme süresi var.Samsung bu durumu 1 yıl ile sınırlandırmış.Bunun yasal bir süresi varmıdır?
@Adem Helvacı
 

Samsung Beyaz Eşya Garantisi Başlangıcı

Merhaba evlilik nedeniyle almış olduğum beyaz eşyalarımı yaklaşık 2 yıl sonra servis kurulumunu gerçekleştireceğim.Ürünler şuan kapalı bir şekilde boş bir yerde bekliyor.Bursa yetkili servisi ABC Teknik ile bu durumu konuştuğumda bekleme süresinin bir yıl olduğu bir yıl geçtikten sonra garantinin başlayacağını belirtti.Ardından şöyle bir soru sordum kendilerine ürünlerin kapalı bir şekilde beklediğini ve kutularının üzerinde hasar olmadığını kurulum sırasında ambalaj açıldığında eğer bir hasar olduğu medyadana çıkarsa nasıl bir yol izleyeceğimi sorduğumda ise çamaşır makinasının etrafında kutu olmadığı için bir sorun olursa aradan da zaman geçtiği için biz bişey yapamayız şekilde bir yanıt aldım.Ürünü o şekilde paketleyen ben...
Merhaba evlilik nedeniyle almış olduğum beyaz eşyalarımı yaklaşık 2 yıl sonra servis kurulumunu gerçekleştireceğim.Ürünler şuan kapalı bir şekilde boş bir yerde bekliyor.Bursa yetkili servisi ABC Teknik ile bu durumu konuştuğumda bekleme süresinin bir yıl olduğu bir yıl geçtikten sonra garantinin başlayacağını belirtti.Ardından şöyle bir soru sordum kendilerine ürünlerin kapalı bir şekilde beklediğini ve kutularının üzerinde hasar olmadığını kurulum sırasında ambalaj açıldığında eğer bir hasar olduğu medyadana çıkarsa nasıl bir yol izleyeceğimi sorduğumda ise çamaşır makinasının etrafında kutu olmadığı için bir sorun olursa aradan da zaman geçtiği için biz bişey yapamayız şekilde bir yanıt aldım.Ürünü o şekilde paketleyen ben değilim sonuçta bana biraz saçma geldi bu durum.Ayrıyetten diğer yerli malı ürünlerin bir çoğunda yanlış hatırlamıyorsam 5 yıl bekletme süresi var.Samsung bu durumu 1 yıl ile sınırlandırmış.Bunun yasal bir süresi varmıdır?
@Adem Helvacı

Samsung en azından 1 yıl süre vermiş, LG efendi o süreyi HİÇ olarak belirlemekle birlikte üstüne bir de 6 ay içinde kurdurursan ücretsiz, sonra kurdurursan bir de montaj bedeli ödüyorsun.

LG markası SSH anlamında tam olarak Pişmanlıktır bu ülkede.

Neyse konumuza dönersek çeyizlik süresini belirleyen firmalardır, Devlet'in buna bir yaptırımı olamaz zira Garanti Belge Yönetmeliği bir malın garantisinin başlama süresini malın teslim edildiği an itibari olarak belirlemiş. Dolasyısı ile bu konuya Hukuki değil Müşteri Memnuniyeti çerçevesinden bakabiliriz.

Hasarlı çıkma durumu ise yanlış anlaşılmasın fakat özellikle çamaşır makinesi ürün grubu için mantıklı zira şeffaf bir kaplama var , içerisinde malın hasarlı olup olmadığı görülebiliyor. Eğer straforlar altında kalan bir bölümde hasar çıkarsa o ayrı konu.

Bunun için ise satıcı ile anlaşma yapılması gerekir. Bu durumu bir de şöyle değerlendirin.

Size teslim edilmiş ve sorumluluğu TAMAMEN sizde olan ürünlerin 2 yıl boyunca başına ne geleceğini kim bilebilir? Sorumluluğu neden üretici veya satıcı alsın? Dolayısı ile satıcı ile koşullu anlaşma yapılır, ürünler size teslim edilirken kesintisiz video kaydı alınır, ürünlrin SİZİN GÖREBİLDİĞİNİZ bölümlerinde hasar olmadığı ve sorumluluğun sizde olduğu ancak GÖREMEDİĞİNİZ bölümlerde montaj esnasında çıkacak olası bir hasarda sorumluluğun sizde olmayacağı konusunda mutabık kalmanız gerekir.

Bu koşullar taraflardan birisine uymuyorsa ürün satışı iptal edilir olay bu kadar basit bana göre.
 
Çözüm
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri