Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Yargıtay'dan Bomba Karar - Kırık Çıkan Maldan Pazaryeri de Sorumlu

Adem Helvacı

Everybody Lies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
21,590
Tüketici Adına Çok Güzel Bir Gelişme.
Yargıtay 3 üncü Hukuk dairesi kararına göre kırık çıkan televizyon ile ilgili pazaryeri de sorumlu tutuldu.

Sevgili @orcun kardeşime bu haberi bana paylaştığı için teşekkür ederim :ok

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
Önemli değil abi ne demek. Ben de dün görmüştüm. :D

Bence abi pazaryeri artık sorumluluk alması lazım. Şimdi n11.com işte trendyol.com amazon.com hepsiburada.com üstünden ben alışveriş yapıyorum. Ödemeyi de bu site üstünden yapıyoruz. Tedarikçisi satıcısı hüsamettin ağa bilişim medikal a.ş olmasının pazaryeri açısından sorumluluğu üstünden atmasının manası yok. Ben gidip bu firmanın satıcının sitesinde satın almıyorum ki ? hepsiburadaya veya neyse site ona güvenip satın alıyorum. Site bana o garantiyi vermesi lazım. Bu sitelerin en ölüsü galiba yüzde 12 komisyonla çalışıyor. Komisyonu alalım gerisi tüketiciyle satıcı arasında olsun falan tüketiciye yıkmak insafsızlık oluyor. Ha böyle sorunları da bir zahmet siteler komisyonu düşünüp her önüne geleni pazar yeri diye sitesine almasınlar. Adamın bir dükkanı yok deposu yok birşeyi yok adres fake sahte, bu herif gidiyor satıcı oluyor. Birde yorum sistemi de garip. Adam orjinal diye hepsiburadadan sahte ürün satıyor bildiriyoruz gram hareket yok. Kardeşim samsung bu malı 400 liraya satıyorken bu herif aynısını nasıl 120 liraya satabilir ? birde ithalatçı garanti diye bir yalan sıkıyorlar aradan sıyrılıp sahte şarj aleti kulaklık vs satıyorlar. Resmen kara para aklama sistemi kurmuşlar. Ana firma yüzde 12 komisyonunu alıyor sahte aleti satıyor alıcı mağdur telefonunu bozmuş vs. eeee sorumlusu ? meçhul ondan ona top gibi sektiriyorlar.
 
Kesinlikle pazaryeri de sorumlu olmalı. Markete gidip X marka yoğurt aldım bozuk çıktı, "abicim o yoğurt benim değil, X markanın toptancısı getirip koyuyor ben de satıyorum, git firmayla hallet işini" mi diyor? Aynı mantık olmalı.
 
Önemli değil abi ne demek. Ben de dün görmüştüm. :D

Bence abi pazaryeri artık sorumluluk alması lazım. Şimdi n11.com işte trendyol.com amazon.com hepsiburada.com üstünden ben alışveriş yapıyorum. Ödemeyi de bu site üstünden yapıyoruz. Tedarikçisi satıcısı hüsamettin ağa bilişim medikal a.ş olmasının pazaryeri açısından sorumluluğu üstünden atmasının manası yok. Ben gidip bu firmanın satıcının sitesinde satın almıyorum ki ? hepsiburadaya veya neyse site ona güvenip satın alıyorum. Site bana o garantiyi vermesi lazım. Bu sitelerin en ölüsü galiba yüzde 12 komisyonla çalışıyor. Komisyonu alalım gerisi tüketiciyle satıcı arasında olsun falan tüketiciye yıkmak insafsızlık oluyor. Ha böyle sorunları da bir zahmet siteler komisyonu düşünüp her önüne geleni pazar yeri diye sitesine almasınlar. Adamın bir dükkanı yok deposu yok birşeyi yok adres fake sahte, bu herif gidiyor satıcı oluyor. Birde yorum sistemi de garip. Adam orjinal diye hepsiburadadan sahte ürün satıyor bildiriyoruz gram hareket yok. Kardeşim samsung bu malı 400 liraya satıyorken bu herif aynısını nasıl 120 liraya satabilir ? birde ithalatçı garanti diye bir yalan sıkıyorlar aradan sıyrılıp sahte şarj aleti kulaklık vs satıyorlar. Resmen kara para aklama sistemi kurmuşlar. Ana firma yüzde 12 komisyonunu alıyor sahte aleti satıyor alıcı mağdur telefonunu bozmuş vs. eeee sorumlusu ? meçhul ondan ona top gibi sektiriyorlar.
Ya Orçun aslında bu mevzu 2024 de KESİN olarak zaten devreye girecekti de Danıştay kararı bozdu yoksa bir Yönetmelik reizyonu yapmışlardı.

Hatta o revizyon ile can sıkıntısından iade yapılan ürünlerin de önüne geçilecekti.
 
Kesinlikle pazaryeri de sorumlu olmalı. Markete gidip X marka yoğurt aldım bozuk çıktı, "abicim o yoğurt benim değil, X markanın toptancısı getirip koyuyor ben de satıyorum, git firmayla hallet işini" mi diyor? Aynı mantık olmalı.
Peki bütün bunlara halen koca Ülkedeki tüm Yetkili Servislerin alen hiçbir yasal sorumluluğu olmadan karar alabilmelerine sizce neden sessiz kalıyor Ticaret Bakanlığı?

Yahu kardeşim, KARAR ALMA yetkisi verilen işletmenin YASAL SORUMLULUK sahibi olmaması ne demek?

Al işte her yerden cep telefonu robot süpürge Laptop vs vs servislerinin kafasına göre ''tüketici Hatası' diye garanti dışı bıraktığı ürünlerin şikayetleri geliyor.

İspat ediyoruz tüketici hatası olmadığını, Sahtekârlığı yapan yetkili servis, ama biz halen kararı satıcıya çıkartıyoruz bu ne olacak?
 
Ya Orçun aslında bu mevzu 2024 de KESİN olarak zaten devreye girecekti de Danıştay kararı bozdu yoksa bir Yönetmelik reizyonu yapmışlardı.

Hatta o revizyon ile can sıkıntısından iade yapılan ürünlerin de önüne geçilecekti.
Evet abi hatırlıyorum o ertelenen yasayı, işte internetten alışverişlerde iade olmayacaktı, kutusu açılmamış dahi olsa iade olmayacaktı. Yani ne gelirse bahtına durumu olacaktı. Bunu ertelediler diye biliyorum.

Amazon mesela bu konuda çok iyi, tamam suistimal eden var ama bizim gibi normal tüketiciyi de baya iyi koruyorlar. 3 sene önce kulaklık almıştım daha ilk türkiyeye geldikleri sene, firması ürüne teknik destek sağlamıyor parasıyla bile yardımcı olmuyor. Canlı yardımdan yazıştık bize geri yolların bozuk ürünü parasını iade edelim dediler ama 3 sene öncenin 280 lirası ile şimdiki bir değil ki ? :D

Ben dedim iade etmek istemiyorum yani bana muadilini veya dengini benzer fiyattan o zaman verin öyle yollayayım, işte öbür türlü ben mağdur olacam. Tamam dediler iade de etmeyin size hediye çeki verelim öyle anlaştık. :D Keza işte ekran koruyucusu almıştım 170 liraya kırık geldi yazdım resim de attım hatta video da çektim dedim isterseniz atabilirim gerek yok dediler direkt para iadesi. Yenisini aldım o parayla bu sefer sağlam geldi. :D

Bunları düşünüyorum şimdi hepsiburada trendyol veya n11 de yaşasaydım nasıl bir sonuç alacaktım ? büyük bir ihtimal hepsinde mağdur olacaktım. Tamam bu amazonu da sömürenler kötü niyetli davrananlar var. DH'de özellikle baya baya gruplaşmış şekilde dolandırıcıları var. DH üstünden örgütleniyorlar.

Adamlar bir ürün belirliyorlar usb kablo vs. 100 150 200 lira vs. ürün geliyor bunlara bozuk diye iade etmek istiyorlar ama ürün çalışıyor. Amazona yazıp yazıp para iadelerini alıp duruyorlardı. Birisi vardı hatta konusu silindi sonra m.2 ssd almış. Kendi sistemindeki ssd'i koymuş kutuya resim çekmiş bana yanlış ürün yollandı beni dolandırdınız diye vs. amazondan diyor para iadesi aldım kandırdım vs. şimdi bunun neyin çocuğu olduğunu yazmaya gerek yok. :D Birşeyin çocuğu işte ama meçhul. :D

Özellikle apple ürünlerinde sık oluyor bu durum abi. Geçenlerde okudum, adam iphone 11 almış sıfır kutu ürün, ama lafta sıfır kutu shrink jelatin çekmişler kutuya vs. biri böyle harbi sıfır alıyor sonra kutuyu açıyor ürünü aksesuarlarını alıp kutuya demir koyuyor aynı ağırlıktaki şeyleri vs. sonra da kutuya tekrar shrink yani jelatini çekiyor hoppala iade ediyor. E şimdi bu ürün tabi ki birine patlayacak değil mi ? öyle birine patlamış iphone 11 diye alıyorsun bir geldi açtın kutuyu aaa demir. :D Veya daha kötüsü adam airpods kulaklık alıyor, gene aynı sistem ama içine çakmasını koyup jelatinle de uğraşmıyorlar. https://tr.aliexpress.com/item/1005005025892984.html Böyle etiketli bantlı artık apple kutuları adam çakmayı kutuya koyup bu bandı sıfırdan çekiyor hooop açmadım diye iade ediyor. Ondan sonra o ürün işte başkasına patlıyor. 2-3 gün önce böyle twitterdan birisi dolandırıldı adam apple store'dan almış kulaklığı içinden sahte çıkmış. Aynı sistem böyle çok güzel dolandırılıyorlar.
 
Evet abi hatırlıyorum o ertelenen yasayı, işte internetten alışverişlerde iade olmayacaktı, kutusu açılmamış dahi olsa iade olmayacaktı. Yani ne gelirse bahtına durumu olacaktı. Bunu ertelediler diye biliyorum.

Amazon mesela bu konuda çok iyi, tamam suistimal eden var ama bizim gibi normal tüketiciyi de baya iyi koruyorlar. 3 sene önce kulaklık almıştım daha ilk türkiyeye geldikleri sene, firması ürüne teknik destek sağlamıyor parasıyla bile yardımcı olmuyor. Canlı yardımdan yazıştık bize geri yolların bozuk ürünü parasını iade edelim dediler ama 3 sene öncenin 280 lirası ile şimdiki bir değil ki ? :D

Ben dedim iade etmek istemiyorum yani bana muadilini veya dengini benzer fiyattan o zaman verin öyle yollayayım, işte öbür türlü ben mağdur olacam. Tamam dediler iade de etmeyin size hediye çeki verelim öyle anlaştık. :D Keza işte ekran koruyucusu almıştım 170 liraya kırık geldi yazdım resim de attım hatta video da çektim dedim isterseniz atabilirim gerek yok dediler direkt para iadesi. Yenisini aldım o parayla bu sefer sağlam geldi. :D

Bunları düşünüyorum şimdi hepsiburada trendyol veya n11 de yaşasaydım nasıl bir sonuç alacaktım ? büyük bir ihtimal hepsinde mağdur olacaktım. Tamam bu amazonu da sömürenler kötü niyetli davrananlar var. DH'de özellikle baya baya gruplaşmış şekilde dolandırıcıları var. DH üstünden örgütleniyorlar.

Adamlar bir ürün belirliyorlar usb kablo vs. 100 150 200 lira vs. ürün geliyor bunlara bozuk diye iade etmek istiyorlar ama ürün çalışıyor. Amazona yazıp yazıp para iadelerini alıp duruyorlardı. Birisi vardı hatta konusu silindi sonra m.2 ssd almış. Kendi sistemindeki ssd'i koymuş kutuya resim çekmiş bana yanlış ürün yollandı beni dolandırdınız diye vs. amazondan diyor para iadesi aldım kandırdım vs. şimdi bunun neyin çocuğu olduğunu yazmaya gerek yok. :D Birşeyin çocuğu işte ama meçhul. :D

Özellikle apple ürünlerinde sık oluyor bu durum abi. Geçenlerde okudum, adam iphone 11 almış sıfır kutu ürün, ama lafta sıfır kutu shrink jelatin çekmişler kutuya vs. biri böyle harbi sıfır alıyor sonra kutuyu açıyor ürünü aksesuarlarını alıp kutuya demir koyuyor aynı ağırlıktaki şeyleri vs. sonra da kutuya tekrar shrink yani jelatini çekiyor hoppala iade ediyor. E şimdi bu ürün tabi ki birine patlayacak değil mi ? öyle birine patlamış iphone 11 diye alıyorsun bir geldi açtın kutuyu aaa demir. :D Veya daha kötüsü adam airpods kulaklık alıyor, gene aynı sistem ama içine çakmasını koyup jelatinle de uğraşmıyorlar. https://tr.aliexpress.com/item/1005005025892984.html Böyle etiketli bantlı artık apple kutuları adam çakmayı kutuya koyup bu bandı sıfırdan çekiyor hooop açmadım diye iade ediyor. Ondan sonra o ürün işte başkasına patlıyor. 2-3 gün önce böyle twitterdan birisi dolandırıldı adam apple store'dan almış kulaklığı içinden sahte çıkmış. Aynı sistem böyle çok güzel dolandırılıyorlar.
Abi X bir firmaya gittiğimizde ben kendilerine sormuştum.
Ürettiğiniz ürünleri perakendede satarken, olası dolandırıcılık girişimlerine dair paket yola çıkmadan evvel güvenlik kamera kaydı altına alıyor musunuz diye.
Hayır dediklerine bana garip gelmişti.
Biz kıytırık bir panel onarım merkeziydik mesela, her gelen ürünü kamera eşliğinde açar, işi biten her ürünü ise çalışır haldeyken başlayıp, çekip toplayıp paketleyip paketin ağzını bantlayıp kapının ağzına götürene kadar kesintisiz kamera kaydına alırdık korkudan.

Para kısmı bir şekilde çözülür ama itibar kısmı geri gelmez abi, adımız lekelenmesin diye çok uğraştık ne yalan söyleyeyim.

Yani işi dolandırıcılık olan denk gelirsen ne yapsan fayda etmez o ayrı konu ama yine de önlem almak gerekir bana göre.

Özellikle konu hukuka intikal ettiğinde bize gelen dosyalarda biz çok ince eliyoruz en azından dahil olduğum teknik dosyalar çok sıkı elimizden geçiyor. Ben telefonları binoküler altında inceleyip kayıt altına alıyorum mesela.

Bugüne kadar hiçbir kararımız ile ilgili konu mahkemeye gidip heyetimiz haksız bulunmadı o derece sağlam dosya yazıyoruz :D
 
Şimdi bir adama evimde oda açsam, ona elektrik su vb sağlasam, ödemelerini havalelerini kargolarını kendi hesabımdan kartımdan halletsem, adama sağda solda referans olsam, mallarını satsam, getir götür işlerini falan yapsam, sonunda bir gün adam terörist çıksa, hiç nir şey olmasa bike yardım ve yataklıktan içeri girerim.

O kendilerine “yer sağlayıcı” diyenler çok durumda “yardım ve yataklık” yapıyorlar. Tabii ki sorumlu olacaklar.

Bu arada, muhabbet tellallarının yaptıkları iş de “yer sağlayıcılık” :) Düşününce gerçekten öyle, alıcıyla satıcıyı bir araya getiriyor, belli hizmetler sunuyor, ödemeyi komisyonu alıyor vs vs. Yakalanınca tabii ki sorumlu.

Rasyonel düşününce bu pazar yerlerinin sorumlu olmaması mümkün değil.
 
Abi X bir firmaya gittiğimizde ben kendilerine sormuştum.
Ürettiğiniz ürünleri perakendede satarken, olası dolandırıcılık girişimlerine dair paket yola çıkmadan evvel güvenlik kamera kaydı altına alıyor musunuz diye.
Hayır dediklerine bana garip gelmişti.
Biz kıytırık bir panel onarım merkeziydik mesela, her gelen ürünü kamera eşliğinde açar, işi biten her ürünü ise çalışır haldeyken başlayıp, çekip toplayıp paketleyip paketin ağzını bantlayıp kapının ağzına götürene kadar kesintisiz kamera kaydına alırdık korkudan.

Para kısmı bir şekilde çözülür ama itibar kısmı geri gelmez abi, adımız lekelenmesin diye çok uğraştık ne yalan söyleyeyim.

Yani işi dolandırıcılık olan denk gelirsen ne yapsan fayda etmez o ayrı konu ama yine de önlem almak gerekir bana göre.

Özellikle konu hukuka intikal ettiğinde bize gelen dosyalarda biz çok ince eliyoruz en azından dahil olduğum teknik dosyalar çok sıkı elimizden geçiyor. Ben telefonları binoküler altında inceleyip kayıt altına alıyorum mesela.

Bugüne kadar hiçbir kararımız ile ilgili konu mahkemeye gidip heyetimiz haksız bulunmadı o derece sağlam dosya yazıyoruz :D
Aynen abi onlarla uğraşmazlar. :D Üret geç malı paketle tamam sat gitsin. :D

Abi bana bile ki öyle yani tanısın tanıdın 200 kişi belki tanıyordur, tamire sağdan sonra ürün gelirken bile kargodan teslim alıyorum, aldığım gibi de 4k video kayıt ediyorum açarken vs devamlı saatimden saat tarih gösteriyorum falan ola ki bana geldiğinde daha kötüyse gösterebileyim sonra '' AAA ABİ SEN YAPMIŞSIN '' denmesin. Tamam öyle insanlar pek çevremde yok ama olsun abi gene de eşeği sağlam kazığa bağlamak lazım. Gönderirken de video kayıt ediyorum paketlerken vs. sonra yani abi geldi bozuktu kırılmış vs denmesin yani, kargo sonuçta sigortalamıyor. E bireysel olduğu içinde sigorta yapmayız diyorlar. Firma olacakmışım da faturalı mal hizmet sağlayacakmışım da vs. vs. vs. ha kargolar oldu zaten ölüsü 150 200 lira falan bana gelecek işlerin de yüzde 90'ı kesildi. :D
 
Aynen abi onlarla uğraşmazlar. :D Üret geç malı paketle tamam sat gitsin. :D

Abi bana bile ki öyle yani tanısın tanıdın 200 kişi belki tanıyordur, tamire sağdan sonra ürün gelirken bile kargodan teslim alıyorum, aldığım gibi de 4k video kayıt ediyorum açarken vs devamlı saatimden saat tarih gösteriyorum falan ola ki bana geldiğinde daha kötüyse gösterebileyim sonra '' AAA ABİ SEN YAPMIŞSIN '' denmesin. Tamam öyle insanlar pek çevremde yok ama olsun abi gene de eşeği sağlam kazığa bağlamak lazım. Gönderirken de video kayıt ediyorum paketlerken vs. sonra yani abi geldi bozuktu kırılmış vs denmesin yani, kargo sonuçta sigortalamıyor. E bireysel olduğu içinde sigorta yapmayız diyorlar. Firma olacakmışım da faturalı mal hizmet sağlayacakmışım da vs. vs. vs. ha kargolar oldu zaten ölüsü 150 200 lira falan bana gelecek işlerin de yüzde 90'ı kesildi. :D
Abi pixel teknoloji zamanında bir kardeşimiz irtibat kurdu. Dedi li ''Abi öğrenciyim, laptopumda dikey çizgi sorunu var yaparmısın kaça olur vs'' Kardeşimiz öğrenci de olunca, bizim de indirim kodumuz var nasılsa MNG ile diye, ''Ya sen yolla, o arıza için ücrete gerek yok'' dedim bak sene 2020 sanırım. Kardeşimiz yolladı, ürünü açtım ama benim açtığım yer panel bölümü, yrinden aldım paneli, makineye götürdüm, mikrokamera altında baktım ki buffer board çift yönlü smd ile dizilmiş, yani COF basabilmem mümkün değil, cam tarafına basarım da board tarafında o SMD ler varken basınca girmez zaten çatır çatır kırılır.

Her zaman yaptığım gibi makineden hooop video kaydı ile neden olamayacağını izah ettim. Tamam abi dedi ok gri göndereceğiz her şey güzel.

Aldım paneli, başka bir sorunu vardı gelmişken onu hallettim. Topladım ve aynen senin gibi yüksek çözünürlük video kaydını açtım, masanın üstünde ürün çalışır haldeyken ve windowsta gezerken videosunu çektim, yani alışkanlıktan olsa gerek bak yaptığımı halen hatırlamıyorum da, video kaydederken arada ben foto çek düğmesine de basmışım birkaç kere.

Neyse abi çalışır haldeyken ürünü kapattık, kesintisiz video ile paketledik aynı yöntem, sonra MNG efendiye verdik yolladık.

Abi çocuk 3 gün sonra aradı, dedi ki ''Hustın bir sorunumuz var''

Dedim ''kardeşim hayırdır?''
''abi nasıl söyleyeyim bilmiyorum ama, sen benim laptoun alt tarafını hiç açtın mı?'' dedi.
Yok benim alt tarafla zaten işim yok, malum orası pc bölümü, benim sadece panel tarafıyla işim vardı, ne oldu?

Peki abi laptopu açık halde mi paketledin dedi, hoooop video kaydını yolladım kendisine, laptop kapalı.

Abi bu alet haşat , işlemcinin olduğu taraf erimiş. dedi ve bana birkaç foto yolladı hakikaten alet haşat ama çok enteresan bir durum da var ortada , dedim ki o aletin şurasının bana fotosunu yollarmısın yakın çekim.

Çekti yolladı abi.

Beni kurtaran ne oldu biliyor musun?

Video çekerken bsmışım ya foto çekmek için, abi videoda belli olmayan detay fotoda kabak gibi çıkıyor. Bendeyken ürün pırıl pırıl, çocuğun elindekinin orada erime var.

Sonra abi çocuk biraz daha detaylı inceleyip bir de konuyu araştırınca anlaşılıyor ki nasıl becerdiler bilmiyoruz, neden yaptılar onu da bilmiyoruz ama ürün bir şekilde kırılmoş ve ERİTEREK kasayı birbirine tutturmaya çalışmışlar :oops:

Yani abi, şunu kime anlatsan inanmaz, o video kayıtları olmasa , bana istediği kadar güvensin, çocuğun aklınd amutlaka soru işareti kalırdı.
 
Abi pixel teknoloji zamanında bir kardeşimiz irtibat kurdu. Dedi li ''Abi öğrenciyim, laptopumda dikey çizgi sorunu var yaparmısın kaça olur vs'' Kardeşimiz öğrenci de olunca, bizim de indirim kodumuz var nasılsa MNG ile diye, ''Ya sen yolla, o arıza için ücrete gerek yok'' dedim bak sene 2020 sanırım. Kardeşimiz yolladı, ürünü açtım ama benim açtığım yer panel bölümü, yrinden aldım paneli, makineye götürdüm, mikrokamera altında baktım ki buffer board çift yönlü smd ile dizilmiş, yani COF basabilmem mümkün değil, cam tarafına basarım da board tarafında o SMD ler varken basınca girmez zaten çatır çatır kırılır.

Her zaman yaptığım gibi makineden hooop video kaydı ile neden olamayacağını izah ettim. Tamam abi dedi ok gri göndereceğiz her şey güzel.

Aldım paneli, başka bir sorunu vardı gelmişken onu hallettim. Topladım ve aynen senin gibi yüksek çözünürlük video kaydını açtım, masanın üstünde ürün çalışır haldeyken ve windowsta gezerken videosunu çektim, yani alışkanlıktan olsa gerek bak yaptığımı halen hatırlamıyorum da, video kaydederken arada ben foto çek düğmesine de basmışım birkaç kere.

Neyse abi çalışır haldeyken ürünü kapattık, kesintisiz video ile paketledik aynı yöntem, sonra MNG efendiye verdik yolladık.

Abi çocuk 3 gün sonra aradı, dedi ki ''Hustın bir sorunumuz var''

Dedim ''kardeşim hayırdır?''
''abi nasıl söyleyeyim bilmiyorum ama, sen benim laptoun alt tarafını hiç açtın mı?'' dedi.
Yok benim alt tarafla zaten işim yok, malum orası pc bölümü, benim sadece panel tarafıyla işim vardı, ne oldu?

Peki abi laptopu açık halde mi paketledin dedi, hoooop video kaydını yolladım kendisine, laptop kapalı.

Abi bu alet haşat , işlemcinin olduğu taraf erimiş. dedi ve bana birkaç foto yolladı hakikaten alet haşat ama çok enteresan bir durum da var ortada , dedim ki o aletin şurasının bana fotosunu yollarmısın yakın çekim.

Çekti yolladı abi.

Beni kurtaran ne oldu biliyor musun?

Video çekerken bsmışım ya foto çekmek için, abi videoda belli olmayan detay fotoda kabak gibi çıkıyor. Bendeyken ürün pırıl pırıl, çocuğun elindekinin orada erime var.

Sonra abi çocuk biraz daha detaylı inceleyip bir de konuyu araştırınca anlaşılıyor ki nasıl becerdiler bilmiyoruz, neden yaptılar onu da bilmiyoruz ama ürün bir şekilde kırılmoş ve ERİTEREK kasayı birbirine tutturmaya çalışmışlar :oops:

Yani abi, şunu kime anlatsan inanmaz, o video kayıtları olmasa , bana istediği kadar güvensin, çocuğun aklınd amutlaka soru işareti kalırdı.
Kargoda kırılmış onlar mi kiriga çözüm aramis acaba?
 
Kargoda kırılmış onlar mi kiriga çözüm aramis acaba?
Açıkçası konunun sonradan takibini yapmadım, elimizdeki veriler hasarın kargoda olduğunu ispatlayacak nitelikte olduğu için kardeşimiz zarar tazmin talebinde bulunacaktı, yaptığımız görüşmelerde aklımıza tek makul seçlenek o gelmişti ama orijinal kutusuna ek güvenlik önlemi alınan o laptopu nasıl kırdınız, hadi kırdınız, eriterek düzeleceğini nasıl düşündünüz be adamlar? :alala
 
Abi pixel teknoloji zamanında bir kardeşimiz irtibat kurdu. Dedi li ''Abi öğrenciyim, laptopumda dikey çizgi sorunu var yaparmısın kaça olur vs'' Kardeşimiz öğrenci de olunca, bizim de indirim kodumuz var nasılsa MNG ile diye, ''Ya sen yolla, o arıza için ücrete gerek yok'' dedim bak sene 2020 sanırım. Kardeşimiz yolladı, ürünü açtım ama benim açtığım yer panel bölümü, yrinden aldım paneli, makineye götürdüm, mikrokamera altında baktım ki buffer board çift yönlü smd ile dizilmiş, yani COF basabilmem mümkün değil, cam tarafına basarım da board tarafında o SMD ler varken basınca girmez zaten çatır çatır kırılır.

Her zaman yaptığım gibi makineden hooop video kaydı ile neden olamayacağını izah ettim. Tamam abi dedi ok gri göndereceğiz her şey güzel.

Aldım paneli, başka bir sorunu vardı gelmişken onu hallettim. Topladım ve aynen senin gibi yüksek çözünürlük video kaydını açtım, masanın üstünde ürün çalışır haldeyken ve windowsta gezerken videosunu çektim, yani alışkanlıktan olsa gerek bak yaptığımı halen hatırlamıyorum da, video kaydederken arada ben foto çek düğmesine de basmışım birkaç kere.

Neyse abi çalışır haldeyken ürünü kapattık, kesintisiz video ile paketledik aynı yöntem, sonra MNG efendiye verdik yolladık.

Abi çocuk 3 gün sonra aradı, dedi ki ''Hustın bir sorunumuz var''

Dedim ''kardeşim hayırdır?''
''abi nasıl söyleyeyim bilmiyorum ama, sen benim laptoun alt tarafını hiç açtın mı?'' dedi.
Yok benim alt tarafla zaten işim yok, malum orası pc bölümü, benim sadece panel tarafıyla işim vardı, ne oldu?

Peki abi laptopu açık halde mi paketledin dedi, hoooop video kaydını yolladım kendisine, laptop kapalı.

Abi bu alet haşat , işlemcinin olduğu taraf erimiş. dedi ve bana birkaç foto yolladı hakikaten alet haşat ama çok enteresan bir durum da var ortada , dedim ki o aletin şurasının bana fotosunu yollarmısın yakın çekim.

Çekti yolladı abi.

Beni kurtaran ne oldu biliyor musun?

Video çekerken bsmışım ya foto çekmek için, abi videoda belli olmayan detay fotoda kabak gibi çıkıyor. Bendeyken ürün pırıl pırıl, çocuğun elindekinin orada erime var.

Sonra abi çocuk biraz daha detaylı inceleyip bir de konuyu araştırınca anlaşılıyor ki nasıl becerdiler bilmiyoruz, neden yaptılar onu da bilmiyoruz ama ürün bir şekilde kırılmoş ve ERİTEREK kasayı birbirine tutturmaya çalışmışlar :oops:

Yani abi, şunu kime anlatsan inanmaz, o video kayıtları olmasa , bana istediği kadar güvensin, çocuğun aklınd amutlaka soru işareti kalırdı.
Abi çok ilginç bir durummuş. :( Böyle birşey hiç başıma gelmedi ama tabi şans. Ha birinin telefonu çalındı bu arada, aras kargoyla çocuk yolladı bana 1 gün takip edebildik sonra paf diye gitti. Merkezi ara şubeyi ara tara yok, meğer araç mı ne yağmalanmış mı çalınmış mı ? vs. çocuk uğraştı ama parasını alamadı.

Bende en sorunsuzu abi yurtiçi kargo, hani 2008 den beri yolluyoruz birşey ama şansa mıdır nedir hiç sorun olmadı. Sorunsuzluk sıralamasında 1. numara. :D 2. sürat, 3. mng, 4. aras. 999999. da ptt kargo. :D Abi ptt ile kargo yollamakta ölüm gelmesi de ölüm. Ya elimde kargo var bana el yazısıyla şunu şunu doldur diyor fiş veriyor. Orayı 40 saatte dolduruyorsun. Zaten sıra var ölüm gibi, sarımsak aromalı dayılar teyzeler '' YIVRIM BEN BİR ELAĞTRİK FUTURASI YATIRCAĞDIM '' yok benim emekli maaşımı verin yanında ama kimlik yok birşey yok sadece kart var atm'i de bilmiyormuş falan. Böyle abi gişede 1 kişi bazen nadirde olsa 2 kişi var ama ölüm.


Es kaza diyelim verdin kp ile başlayan barkod numarası veriliyor. Takip ediyorsun işte izmirden istanbula gidecek, izmirde daha ptt şubesinde alındı, işte torbaya eklendi, 2. gün taşıma durumunda. 3. gün torba açıldı, 4. gün cihet hazırlama listesine eklendi. 5. gün dağıtıcıya verildi ve aynı gün teslim ediliyor. Kabaca pazartesi verilen kargo cuma geliyor. :D Tabi bu da işleyişi, eğer ki arada aksama olursa merkez bilmemne oldu vs ben 22 gün kargo bekledim abi. 22 gün. En son dayanamadım merkeze gittim, 3 kişi çalışıyor hangar gibi yer ben diyor burada nasıl bulayım ? ya kardeşim benim işim mi bu ? sistem iptal etmiyor para gitti mal yok satıcı iptal edemiyor kaldık ortada. Ben dedim ya girip arayayım ne olacak isimler belli sıralanması belli yani ? yok öyle olmazmış. Ya 14 gün olmuş bekle bekle mal yok. İşte güç bela 22. gün gelebildi. Neymiş karacuma mıymış ondanmış bu yoğunluk ya diğer kargolarda sorun yok sırf ptt'e mi has bu olay ? :D O yüzden abi ürün yolladım sattım vs yada göndereceksem ptt bende sıralama olarak 999999. sırada yani çok zorda kalırsam yollarım ama tövbeleyim.
 
Abi çok ilginç bir durummuş. :( Böyle birşey hiç başıma gelmedi ama tabi şans. Ha birinin telefonu çalındı bu arada, aras kargoyla çocuk yolladı bana 1 gün takip edebildik sonra paf diye gitti. Merkezi ara şubeyi ara tara yok, meğer araç mı ne yağmalanmış mı çalınmış mı ? vs. çocuk uğraştı ama parasını alamadı.

Bende en sorunsuzu abi yurtiçi kargo, hani 2008 den beri yolluyoruz birşey ama şansa mıdır nedir hiç sorun olmadı. Sorunsuzluk sıralamasında 1. numara. :D 2. sürat, 3. mng, 4. aras. 999999. da ptt kargo. :D Abi ptt ile kargo yollamakta ölüm gelmesi de ölüm. Ya elimde kargo var bana el yazısıyla şunu şunu doldur diyor fiş veriyor. Orayı 40 saatte dolduruyorsun. Zaten sıra var ölüm gibi, sarımsak aromalı dayılar teyzeler '' YIVRIM BEN BİR ELAĞTRİK FUTURASI YATIRCAĞDIM '' yok benim emekli maaşımı verin yanında ama kimlik yok birşey yok sadece kart var atm'i de bilmiyormuş falan. Böyle abi gişede 1 kişi bazen nadirde olsa 2 kişi var ama ölüm.


Es kaza diyelim verdin kp ile başlayan barkod numarası veriliyor. Takip ediyorsun işte izmirden istanbula gidecek, izmirde daha ptt şubesinde alındı, işte torbaya eklendi, 2. gün taşıma durumunda. 3. gün torba açıldı, 4. gün cihet hazırlama listesine eklendi. 5. gün dağıtıcıya verildi ve aynı gün teslim ediliyor. Kabaca pazartesi verilen kargo cuma geliyor. :D Tabi bu da işleyişi, eğer ki arada aksama olursa merkez bilmemne oldu vs ben 22 gün kargo bekledim abi. 22 gün. En son dayanamadım merkeze gittim, 3 kişi çalışıyor hangar gibi yer ben diyor burada nasıl bulayım ? ya kardeşim benim işim mi bu ? sistem iptal etmiyor para gitti mal yok satıcı iptal edemiyor kaldık ortada. Ben dedim ya girip arayayım ne olacak isimler belli sıralanması belli yani ? yok öyle olmazmış. Ya 14 gün olmuş bekle bekle mal yok. İşte güç bela 22. gün gelebildi. Neymiş karacuma mıymış ondanmış bu yoğunluk ya diğer kargolarda sorun yok sırf ptt'e mi has bu olay ? :D O yüzden abi ürün yolladım sattım vs yada göndereceksem ptt bende sıralama olarak 999999. sırada yani çok zorda kalırsam yollarım ama tövbeleyim.
Ai PTT yi avantajlı kılan tek unsur, Cumhuriyetin başından beri ülkenin her yerinde yapılanmış olmaları. 4 Duvar da olsa 1 kapıları var herkesin bildiği. Hele eski insana anlatamazsın o senin dediklerini.
 
Komisyonu al çekil kenara müşteri satıcı ile uğraşsın devri bitti demek ki(y).
Bitsin ama usta, yok öyle sahtekar mağazalara yalandan 100 puanları verme devri.

Zamanında Gittigidiyo rile ldukça tartışmıştık bu konuyu ve hatta bir yetkilileri aramıştı beni. Kardeşim hakkında 129 şikayet bildirisi olan mağazanın puanı nasıl oluyor da 100 oluyor diyorum, gelen cevap ''Efendim bizim algoritmamız bla bla bla'

Lan bırak, senin algoritman belli ki al parayı ver puanı temeli üzerine kurulmuş. her 3 alışverisinden 1 isi sorunlu olan mağazanın puanı 100 ise senin algoritmana tükürürüm ben.
 
Aynen öyle abi, yoksa kargo için olacak iş değil. PTT'e kargo da asla güvenmiyorum.
 
Benim bildiğim pazar yeri firmaları bu kararı umursamaz ama hakkını arayacak kişiler için güzel bir emsal olmuş, sürekli eleştirdiğimiz yargıyı bu kez olsun tebrik etmek isterim.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri