Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

DECIDE mağazasından alışveriş yapmayın!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Pitbull
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Pitbull

İnce Eleyen
Kadim Üye
Katılım
15 Şub 2023
Mesajlar
387
Geçenlerde burada konusunu açtığım kulaklık konusundan sonra f/p oranı yüksek bir kulaklık aldım ürün bana geldi tabi üzerinde 2. bir paket var kutuyu göremiyorsunuz yani bir baktım müthiş bir darbe var. İçime kurt düştü şimdi açsam baksam sorunluysa hijyenden iadeyi hiç almayacaklar bende satıcıya mesaj attım satıcının cevabı: biz sağlam gönderdik ne olduysa kesinlikle kargoda olmuştur oldu. Mağazanın puanıda 10, bu satıcıdan alışveriş yapmayınız.

Screenshot_20230309_150620.jpg


IMG_20230309_142624.jpg
IMG_20230309_142700.jpg
 
Selamlar. İkinci el olması yüksek ihtimal. Kutunun üzerinde jelatin yok. Belki üretildiği tarihte (çok eski bir ürün olabilir) jelatin ile kaplamıyordu Philips, ama bu da tabi bir depoda unutulmuş ve yıllarca beklemiş bir ürün olduğu anlamına geliyor. Gümrüğe takılmış ve mezatta satın alınmış bir ürün de olabilir.

Açıkçası ben artık "üçüncü parti" satıcılardan ürün satın almıyorum. Üçüncü parti derken ne demek istediğimi aşağıda açıkladım. Piyasa resmen çıldırmış durumda. Toptancısı da perakendecisi de zaten "yeni" ürün bulamıyor. Yeni ürün almak için batılı zengin ülkelerin önüne geçebilmeniz lazım, yani Çin'e büyük paralar ödemeniz lazım, çünkü onların talebi patlamış durumda ve Çin onlara zor yetişiyor, hatta yetişemiyor. Pandemi ekonomisi tam gaz devam ediyor. Üstüne bir de devlete ödediğimiz ithalat vergileri, harçları, navlun, gümrük danışmanlığını ücretleri vs. de katlanmış durumda. Şu kulaklığın ülkemize giriş fiyatı öyle uçuk bir seviyeye geliyor ki, son fiyat, ülkeye giriş fiyatının 4 katı hatta 5 katına filan tekabül ediyor. Avrupalının, Amerikalının indirim sepetinden satın aldığı ve "çerez parası" verdiği ürünü, Türkiye'de fahiş fiyatlara satabileceğine hali ile inanmayan ithalatçı da, ikinci el ürünleri toplayıp satmayı tercih ediyor. Ya da işte mezattan toplanmış ne varsa.

Online alışveriş yaparken artık sadece "amazon gönderir", "hepsiburada gönderir" vs. gibi satın aldığınız web sayfası ne ise onun kendisinin kendi deposundan gönderdiği, yani herhangi bir sorun olması halinde mecburen arkasında duracağı bir ürünü satın almak en doğrusu olacaktır. Bunu her seferinde söylüyorum. Sizin "decide" dediğiniz arkadaş büyük ihtimalle ikinci el satın aldığı ürünü iyice temizleyip sıfır fiyatına "mağazasına" koyup satan bir aracı. Ya da elektronik ürün toplayan birisi.
 
Ürünün üstünde güvenlik bandı var şeffaf şekilde ancak nedense bana güven vermedi. Satıcının 10 puan da olması şaşırtıyor.
 
İfşalayalım isterseniz.
Ayrıca o satıcıya mesafeli sözleşmeler yönetmeliğini okumasını tavsiye ediniz.

Zarardan sorumluluk

MADDE 17 –
(1) Satıcı, malın tüketici ya da tüketicinin taşıyıcı dışında belirleyeceği üçüncü bir kişiye teslimine kadar oluşan kayıp ve hasarlardan sorumludur.
 
N11 de ilgili satıcının soru cevap bölümüne bu konuyu hep birlikte dile getirebiliriz. Herkes okur ve satın alim yapmaz onlarda çözmek zorunda kalabilir.

Adem abi de ifşalarsa tamamdır. ?

Birlik beraberlik olursa susturamazlar. :)
Kesinlikle ama kesinlikle istediğim tam da bu dur.

Ailemizden birisine bir satıcı kaba tabir ile yamuk yaptı ise bizler sosyal medya gücümüzü birlik olup baskı amaçlı kullanabilmeliyiz bunun için iyi organize olmalıyız.
 
Bence ismi "decide" olan (ingilizcede "karar vermek" fiili) bir satıcından alışveriş yapıp sonra böyle uğraşmak yerine, ismi "decide" olan bir satıcıdan "hiç alışveriş yapmamak" ve ürünü iade etmek için harcanacak zamanı ve emeği başka işlere kanalize etmek yeğdir diye düşünüyorum. Yani yolun sonunun uçurum olduğu zaten belli ise, o yola hiç girmemek lazım. Ya da çıkmaz sokağa girip geri dönecem diye uğraşmak yerine hiç girmemek lazım. Biraz da müşterinin kafayı çalıştırması lazım. İnternetten satın alınan her şey 14 gün içerisinde iade edilebiliyor tabi, bu güzel, ancak "hijyenik" ürünler buna dahil değil. Ve malesef "kulaklık", bu ürünler kapsamında. Size gelen kutunun mührüydü, jelatiniydi vs. ile uğraşmanız gerekcek, işte mührü bozulmamış diyeceksiniz, açmadım diyeceksiniz, ki kutunun "ezik" gelmesi de cabası. Hakem heyetine başvuracaksınız onlar da kem küm diyecek filan.

İçinde bulunduğumuz zamanda gerçekten de internetten alışveriş yaparken 10 kere düşünmek lazım. Eskiden Aliden şak şak verirdik siparişleri, kargo takibi bile yapmazdık. Gelmedi mi direk para iadesi yaparlardı. Taaa Çin'den Türkiye'de olmayan ürünleri takır takır alırdık. Hem de "kargo bedava" gelirdi. Şimdi Türkiye'den ürün alırken sanki uzaydan geliyormuş gibi uğraşıyoruz ve bir de kargo aracının deposunu dolduruyoruz, gelebilsin diye. Sonra da bi bakıyoruz kutudan "hıyar" çıkıyor.

Nereden nereye, nereden nereye, geldi Türkiye........ (şarkılı olarak okuyun)
 
N11 ve Trendyol müşterinin tarafında yer almıyor. Bu nedenle 3 kuruş fazla verip ya markanın kendisinden, ya da hepsiburada veya amazon üzerinden alıyorum.
 
İfşalayalım isterseniz.
Ayrıca o satıcıya mesafeli sözleşmeler yönetmeliğini okumasını tavsiye ediniz.

Zarardan sorumluluk

MADDE 17 –
(1) Satıcı, malın tüketici ya da tüketicinin taşıyıcı dışında belirleyeceği üçüncü bir kişiye teslimine kadar oluşan kayıp ve hasarlardan sorumludur.
Abi pahali bir urun değil ya seni yormamıza değmez. Firmanın adı bilinsin yeter.
 
kablosuz kulaklık öneriniz var mı lisan öğrenimi için...
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri