Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Apple ayıpsız misli ile değişim yapmıyor

emrekibarr77

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
15 Şub 2024
Mesajlar
6
Ocak ayında karar verilen iphone 11 64gb Red modeli cihazım var. Ekte görüldü gibi ayıpsız misli ile değişim kararı verildi.

Apple benle iletişime geçti cihazımı en yakın teknik servise bırakmamı 2 hafta içerisinde bana sadece cihaz vereceklerini ifade ettiler. Ben aksesuarsız kutu yani içinde sadece sarj kablo olarak almıştım bu şekilde kapalı kutu cihaz istediğimi swap yada yenilenmiş bir cihaz istemediğimi belirttim. Öyle bir uygulamamız yok dediler böyle bir şeyin mümkün olmadığını söylediler. Bende kabul etmiyorum icrada görüşürüz deyip noktayı koydum.

Karar kesinleşti itiraz süresi doldu.

Nasıl icra takibi başlatacağım? Elinde dilekçe örneği olan var mıdır? Birde eğer ellerinde 0 kapalı kutu ürün yoksa güncel fiyatını almam için ne yapmam gerekiyor? Yardımcı olursanız çok makbule geçer, iyi forumlar dilerim
 

Ekli dosyalar

  • 5F4E543D-3282-40FF-A99C-367A376196EC.jpeg
    5F4E543D-3282-40FF-A99C-367A376196EC.jpeg
    86 KB · Görüntüleme: 20
Apple'ın değişime yönelik stokladığı, piyasaya satılmayan, ama sıfır cihazlar var. Bunların model kodu M yerine N harfi ile başlar. Kutusuzdur. Muhtemelen böyle bir değişim yapılacak. Eğer çok çok yeni bir cihaz olup da elde "değişime özel" cihazı yoksa ancak satışlık kutulu ürün veriyorlar.

Yurtdışından aldığım Iphone 8 plus birinci senenin sonuna doğru bozulmuştu. Gürgençlere götrdüm. N ile başlayan koda sahip sıfırını kutusuz verdiler. Hala kullanıyoruz.

Bence çok da önyargılı olmayın. Duruma göre bakarsınız.
 
Normal satıştaki bir ürünü verecekler diye bir kanun da yok. Sonuçta tamir değil, yeni cihazla değişim kararı çıkmış ve onlarda size yeni cihaz vereceklerini iletmişler. İcraya verdiğinizde fatura bedelinizi ödeyip geçerseler ne yapacaksınız, fatura tutarının bugünün şartlarında çok düşük kaldığını düşünüyorum.
 
Apple'ın değişime yönelik stokladığı, piyasaya satılmayan, ama sıfır cihazlar var. Bunların model kodu M yerine N harfi ile başlar. Kutusuzdur. Muhtemelen böyle bir değişim yapılacak. Eğer çok çok yeni bir cihaz olup da elde "değişime özel" cihazı yoksa ancak satışlık kutulu ürün veriyorlar.

Yurtdışından aldığım Iphone 8 plus birinci senenin sonuna doğru bozulmuştu. Gürgençlere götrdüm. N ile başlayan koda sahip sıfırını kutusuz verdiler. Hala kullanıyoruz.

Bence çok da önyargılı olmayın. Duruma göre bakarsınız.
Hocam ne yazık ki ben şikayetvardaki değişim cihazlarında çok şikayet olduğunu gördüğüm için bu ürünlere yanaşmam mümkün değil. Tüketici haklarına sorduğumda ise kapalı kutu cihaz vermeleri gerekiyor Ayıpsız misli kavramı satıcı tarafından suistimal ediliyor dedi

Normal satıştaki bir ürünü verecekler diye bir kanun da yok. Sonuçta tamir değil, yeni cihazla değişim kararı çıkmış ve onlarda size yeni cihaz vereceklerini iletmişler. İcraya verdiğinizde fatura bedelinizi ödeyip geçerseler ne yapacaksınız, fatura tutarının bugünün şartlarında çok düşük kaldığını düşünüyorum.
Hocam herhalde bedel tespitinden haberiniz yok, eğer kendilerinde 0 kapalı kutu cihaz yoksa ücret ödemekle yükümlüler fakat bu fatura fiyatı bugün o cihazı almayacağı ve bu ürün piyasada satıldığı için benim bu ürünü alabilmem içinde icra ile bedel tespiti yaptırıp ürünün güncel fiyatını ödemekle yükümlü oluyorlar.
 
Hocam ne yazık ki ben şikayetvardaki değişim cihazlarında çok şikayet olduğunu gördüğüm için bu ürünlere yanaşmam mümkün değil. Tüketici haklarına sorduğumda ise kapalı kutu cihaz vermeleri gerekiyor Ayıpsız misli kavramı satıcı tarafından suistimal ediliyor dedi


Hocam herhalde bedel tespitinden haberiniz yok, eğer kendilerinde 0 kapalı kutu cihaz yoksa ücret ödemekle yükümlüler fakat bu fatura fiyatı bugün o cihazı almayacağı ve bu ürün piyasada satıldığı için benim bu ürünü alabilmem içinde icra ile bedel tespiti yaptırıp ürünün güncel fiyatını ödemekle yükümlü oluyorlar.
Yükümlü olabilmeleri için sizin Hukuki süreç başlatmanız gerekiyor yani elinizdeki karara göre bu cümleyi kuruyorsanız yanlışınız var.
Firmalar mevcut Kanun çerçevesinde size ücret iadesi yapacaksa dahi sadece faturadaki bedeli ödemekle yükümlüler. Güncel bedeli değil.
Güncel bedel için YİNE bir Hukuk mücadelesi başlatmanız ve bilirkişi ile tespit yaptırmanız gerekir ki bu gibi durumlarda işin içine amortisman da girebilir o konuda bilginiz olsun.

Dİğer yandan sizin gerekçeli kararınıza baktım, burada yine yasa ve yönetmeliklerdeki mevcut açıkları firmalar dilediklerinde nasıl kedni işlerine gelecek şekilde yorumluyor veya uyguluyor onu görüyoruz.

Sizin gerekçeli karar, karar kısmında size kapalı kutu sıfır ürün verilmesi ibaresine yer verilmemiş.
Bu gibi durumlarda genellikle ben gerekçeli karar yazarken mutlaka ''Orijinal Kapalı kutusunda hiç açılmamış sıfır ürün ile'' diye ekleme gereği duyuyorum.

Şimdi bu kararda ne diyor ? ''ÜRÜN'' diyor.
Arıza yapan ne? Ürün.
Değişim yapılmasına hükmedilen ne? Ürün

Yani firma burada ''Valla bize ürün dediler, biz de sadece ürünü değiştiriyoruz'' dese (ki diyorlar) bu durumda yine sizin uğraşmanızı istiyorlar demektir.


Şu Apple denen firmayı zamanında da söyledik ''Bu kadar göklere çıkartmayın, anlatıldığı gibi değil'' diye. Dinletemedik.
 
Ocak ayında karar verilen iphone 11 64gb Red modeli cihazım var. Ekte görüldü gibi ayıpsız misli ile değişim kararı verildi.

Apple benle iletişime geçti cihazımı en yakın teknik servise bırakmamı 2 hafta içerisinde bana sadece cihaz vereceklerini ifade ettiler. Ben aksesuarsız kutu yani içinde sadece sarj kablo olarak almıştım bu şekilde kapalı kutu cihaz istediğimi swap yada yenilenmiş bir cihaz istemediğimi belirttim. Öyle bir uygulamamız yok dediler böyle bir şeyin mümkün olmadığını söylediler. Bende kabul etmiyorum icrada görüşürüz deyip noktayı koydum.

Karar kesinleşti itiraz süresi doldu.

Nasıl icra takibi başlatacağım? Elinde dilekçe örneği olan var mıdır? Birde eğer ellerinde 0 kapalı kutu ürün yoksa güncel fiyatını almam için ne yapmam gerekiyor? Yardımcı olursanız çok makbule geçer, iyi forumlar dilerim
Foruma üye olduktan sonra şunu çok daha iyi anladım ki Türkiye'deki hiçbir mecrada hiçbir firmada hiçbir kararda bir standart yok, yasalar var ama neden bu kadar ucu açık anlamıyorum, böyle olunca firmalar da işlerine geldiği gibi davranıyor.
Zannediyorum siz direkt Apple'dan almışsınız, ben Troy'dan almıştım ve THH kararı ile Troy Apple bana sıfır ve hiç açılmamış (yeni satış gibi), garantisi bile sıfırdan başlayan bir cihaz göndermişti yeni fatura ile. Ben de korkmuştum swap cihaz yollarlar diye ama çok şükür gerçekten yeni ürün ile değişim sağlamışlardı.
Şimdi benim hakkım hak da sizinki patlıcan mı?
Değişim ürünlerinde yenilenmiş ürün yollamayan firma yoktur herhalde ama THH kararında bile firmalar istediği şekilde işlem yapıyor ve keşke bunu engelleyecek daha detaylı bir kanun olsaydı.
 
Yükümlü olabilmeleri için sizin Hukuki süreç başlatmanız gerekiyor yani elinizdeki karara göre bu cümleyi kuruyorsanız yanlışınız var.
Firmalar mevcut Kanun çerçevesinde size ücret iadesi yapacaksa dahi sadece faturadaki bedeli ödemekle yükümlüler. Güncel bedeli değil.
Güncel bedel için YİNE bir Hukuk mücadelesi başlatmanız ve bilirkişi ile tespit yaptırmanız gerekir ki bu gibi durumlarda işin içine amortisman da girebilir o konuda bilginiz olsun.

Dİğer yandan sizin gerekçeli kararınıza baktım, burada yine yasa ve yönetmeliklerdeki mevcut açıkları firmalar dilediklerinde nasıl kedni işlerine gelecek şekilde yorumluyor veya uyguluyor onu görüyoruz.

Sizin gerekçeli karar, karar kısmında size kapalı kutu sıfır ürün verilmesi ibaresine yer verilmemiş.
Bu gibi durumlarda genellikle ben gerekçeli karar yazarken mutlaka ''Orijinal Kapalı kutusunda hiç açılmamış sıfır ürün ile'' diye ekleme gereği duyuyorum.

Şimdi bu kararda ne diyor ? ''ÜRÜN'' diyor.
Arıza yapan ne? Ürün.
Değişim yapılmasına hükmedilen ne? Ürün

Yani firma burada ''Valla bize ürün dediler, biz de sadece ürünü değiştiriyoruz'' dese (ki diyorlar) bu durumda yine sizin uğraşmanızı istiyorlar demektir.


Şu Apple denen firmayı zamanında da söyledik ''Bu kadar göklere çıkartmayın, anlatıldığı gibi değil'' diye. Dinletemedik.
Hocam ben zaten normalde android cihaz kullanıcısıydım sırf sosyal medyada apple cihazlarında fotoğraf video yüklerken kalitesi bozulmuyor diye aldım. Pil konusunda çoğu android telefondan berbat bir pil ömrü- kapasitesine sahip, ekran konusunda da o fiyata göre Lcd ekran kullanmaları çok komikti. Dediklerinizde çok haklısınız fakat bu verilmiş bir karar tüketici hakları bunu yeniden tahminimce düzenlemez firmaların oyuncağı oluyoruz uğraşmak zorunda kalıyoruz.

İcraya “Orijinal kapalı kutusunda hiç açılmamış cihaz” olarak belirtirsem ve böyle bir cihaz alsam en azından kafam rahat olurdu. Bedel tespitine ait masrafları ödesemde karşı taraftan yine bunları tahsil edebileceğimi biliyorum
 
Foruma üye olduktan sonra şunu çok daha iyi anladım ki Türkiye'deki hiçbir mecrada hiçbir firmada hiçbir kararda bir standart yok, yasalar var ama neden bu kadar ucu açık anlamıyorum, böyle olunca firmalar da işlerine geldiği gibi davranıyor.
Zannediyorum siz direkt Apple'dan almışsınız, ben Troy'dan almıştım ve THH kararı ile Troy Apple bana sıfır ve hiç açılmamış (yeni satış gibi), garantisi bile sıfırdan başlayan bir cihaz göndermişti yeni fatura ile. Ben de korkmuştum swap cihaz yollarlar diye ama çok şükür gerçekten yeni ürün ile değişim sağlamışlardı.
Şimdi benim hakkım hak da sizinki patlıcan mı?
Değişim ürünlerinde yenilenmiş ürün yollamayan firma yoktur herhalde ama THH kararında bile firmalar istediği şekilde işlem yapıyor ve keşke bunu engelleyecek daha detaylı bir kanun olsaydı.
Hocam gerçekten şanlıymışsınız sizinki bir satıcı olmasına rağmen, bunu yapmış ama markanın böyle küçük esnaf gibi hareketler sergilemesi gerçekten rezilliğin daniskası bu süreç bittiğinde. Bir video çekip tüm sosyal medyada paylaşmayı düşünüyorum.
 
Hocam ne yazık ki ben şikayetvardaki değişim cihazlarında çok şikayet olduğunu gördüğüm için bu ürünlere yanaşmam mümkün değil. Tüketici haklarına sorduğumda ise kapalı kutu cihaz vermeleri gerekiyor Ayıpsız misli kavramı satıcı tarafından suistimal ediliyor dedi


Hocam herhalde bedel tespitinden haberiniz yok, eğer kendilerinde 0 kapalı kutu cihaz yoksa ücret ödemekle yükümlüler fakat bu fatura fiyatı bugün o cihazı almayacağı ve bu ürün piyasada satıldığı için benim bu ürünü alabilmem içinde icra ile bedel tespiti yaptırıp ürünün güncel fiyatını ödemekle yükümlü oluyorlar.
Sizin kararınız kapsamında söylemiştim ben, Adem hocam bedel tespitini açıklamış. Ben ekstradan birşey demiyorum.

Hukuk mücadelenizde sabır diliyorum.
 
Ocak ayında karar verilen iphone 11 64gb Red modeli cihazım var. Ekte görüldü gibi ayıpsız misli ile değişim kararı verildi.

Apple benle iletişime geçti cihazımı en yakın teknik servise bırakmamı 2 hafta içerisinde bana sadece cihaz vereceklerini ifade ettiler. Ben aksesuarsız kutu yani içinde sadece sarj kablo olarak almıştım bu şekilde kapalı kutu cihaz istediğimi swap yada yenilenmiş bir cihaz istemediğimi belirttim. Öyle bir uygulamamız yok dediler böyle bir şeyin mümkün olmadığını söylediler. Bende kabul etmiyorum icrada görüşürüz deyip noktayı koydum.

Karar kesinleşti itiraz süresi doldu.

Nasıl icra takibi başlatacağım? Elinde dilekçe örneği olan var mıdır? Birde eğer ellerinde 0 kapalı kutu ürün yoksa güncel fiyatını almam için ne yapmam gerekiyor? Yardımcı olursanız çok makbule geçer, iyi forumlar dilerim
Kutusuz değişim yapar Apple. Ama ürünler sıfırdır şüpheniz olmasın ayrıca değişim evrakında detaylar yazar. Mesela şöyle bir durum yaşadım bende airpods bozuldu bozuk teki değişti. Ondan önce de Apple watch se saatim ısınıyordu kordonları bile değişmedi tek saat geldi. Durum bu Apple için. O yüzden türkiyede Apple alınmaz. Çoğu servis trde çalışmıyor.
 
Kutusuz değişim yapar Apple. Ama ürünler sıfırdır şüpheniz olmasın ayrıca değişim evrakında detaylar yazar. Mesela şöyle bir durum yaşadım bende airpods bozuldu bozuk teki değişti. Ondan önce de Apple watch se saatim ısınıyordu kordonları bile değişmedi tek saat geldi. Durum bu Apple için. O yüzden türkiyede Apple alınmaz. Çoğu servis trde çalışmıyor

Hocam ben konu apple ve türkiye olunca sıfır olduğu konusunda hiç güvenmiyorum. Çalıştığı teknik servislerin hiçbiri iş yapmıyor dediğiniz gibi.

En basitinden benim cihazımda ahize ve hoparlörden ses çok az geliyor diye verdim servise, telefonu açmadan hoparlör ve ahize içinde toz var ücretli temizlik yapılcak dediler. Ben gittim tüketici haklarına bilirkişi inceledi toz yok ahize ve hoparlörde teknik sorun var dedi.

Pek inanmıyorum sıfır ürün verdiklerine çünkü başka cihazlardan sağlam parçaları toplayıp benim anakartıda o cihaza aktarıp bana sıfır telefonmuş gibi verebilirler. Sıfır bir cihazın yeni imesi seri numarası kutusu olması gerekir bunlar bana telefonunu kvk servisine bırak 2 haftalık süreç var o bitince yenisini vercez dediler dedim ne süreci işte telefonun bilgilerini seri numarasını imeisini btk kaydı vs onlar aktarılacak dedi apple müşteri hizmetlerndeki kişi
 
Hocam ben konu apple ve türkiye olunca sıfır olduğu konusunda hiç güvenmiyorum. Çalıştığı teknik servislerin hiçbiri iş yapmıyor dediğiniz gibi.

En basitinden benim cihazımda ahize ve hoparlörden ses çok az geliyor diye verdim servise, telefonu açmadan hoparlör ve ahize içinde toz var ücretli temizlik yapılcak dediler. Ben gittim tüketici haklarına bilirkişi inceledi toz yok ahize ve hoparlörde teknik sorun var dedi.

Pek inanmıyorum sıfır ürün verdiklerine çünkü başka cihazlardan sağlam parçaları toplayıp benim anakartıda o cihaza aktarıp bana sıfır telefonmuş gibi verebilirler. Sıfır bir cihazın yeni imesi seri numarası kutusu olması gerekir bunlar bana telefonunu kvk servisine bırak 2 haftalık süreç var o bitince yenisini vercez dediler dedim ne süreci işte telefonun bilgilerini seri numarasını imeisini btk kaydı vs onlar aktarılacak dedi apple müşteri hizmetlerndeki kişi
Değişim cihazları sıfırdır. Ben servisler trde çalışmıyor derken gelişmiş sesli Asistan Apple pay gibi servislerden bahsediyorum. Ayrıca Apple çeviriye bile türkçe yeni geldi düşün geçen sene yoktu 🤣 türkiyede apple telefon kullanıyorsan mobil temassız ödeme yapamıyorsun. Samsung a5 bile yapıyor 8 senelik cihaz. Samsung gibi türkiye için iş birlikleri ve özel fiyat da yok. Ayrıca iPhone telefonların yazılım ömrünün uzun olması da koca bir yalan. 5 sene güncelleme alıyor ve hiç bir şey inmeyen bir tuğlaya dönüşüyor. 12 yıllık note2 telefona her şey iniyor apk ile. Note 3 ise ise apkya bile gerek yok. Kaç yıllık telefonlar bunlar. Düşünün note2 iPhone 4 note 3 iPhone 5 ile yaşıt. Sizce hangisi daha uzun ömürlü? Telefona ve özellikle iPhone'a böyle saçma paralar vermenin anlamı olmadığı anlaşılıyor.
 
Son düzenleme:

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri