Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Amazon Memnuniyeti.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Serra
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Serra

İnce Eleyen
Kadim Üye
Katılım
21 Şub 2023
Mesajlar
341
Amazon (Prime Video) ülkemize gelmeden ben 55 TL ye üye olmuş filmleri, dizileri izliyordum.
Sonra ülkemize geliyorlar diye bir habere rastladım sitelerine girip beni ara kısmına tıkladım.
Hemen yabancı bir numara beni aradı önce yurt dışı olunca tereddüt ettim ama sonra açtım.
Mükemmel Türkçeye sahip beye durumumu anlattım.
7.90 TL olacakmış ben 55 TL veriyorum vs dedim.
Hemen üyelikten çıkıp tekrar aynı mail ile giriş yapın 7.90 TL ile devam edin dediler.
Merak ettim yurt dışından arıyorsunuz Türk müsünüz?
Yok Almanyada yaşayan Amerikan vatandaşı Hindistanlı imiş?
Ben böyle mükemmel Türkçe bizde duymadım.
Bravo dedim.
Son ödememi iade için aradılar ilgilendiler.
Hayret ettim bizde pek rastlanılmayan ilgi, alaka, diksiyon Türkçe.
Adam üşenmiyor Almanyadan beni arıyor üyeliğimi düzenliyor iade ediyor müşteri memnuniyeti için bir kaç kerede geri dönüş yapıyor.
Bu coğrafyada pek rastlanılmayan olaylar bunlar.
Bir kaç servis marka şikayeti duyunca bu olay aklıma geldi.
Bizim bir kaç yüz fırın ekmek yememiz lazım.
 
Tv alacaktım. Gece saat 1 mi 2 mi neydi, tam hatırlamıyorum. Fatura ile ilgili bir sorunum oldu. Önce canlı yardımı üzerinden yazıştık. Sonra beyefendi beni aradı, işlemi tamamlayana kadar bekledi. "İşim uzun sürebilir, bir sorun olursa ben tekrar ulaşayım size" dedim. "Yo hayır bekleyebilirim" dedi ve bekledi. Şimdi tekrar baktım 27 dakika konuşmuşuz. Belki bir o kadar da yazışmamız vardır. Ürünüm kargoya verildi, fatura kesildi. Tekrar beni aradı "Her şey yolunda mı?" diye.

Gerçekten dediğiniz gibi olması gereken ama bizim alışık olmadığımız bir şey ile karşılaşınca şaşkına dönüyoruz.
 
Ben de prime'ın ülkemize gelmesinden sonra 1 ay boşuna fazla ödemiştim, destek talebi açınca üstünü iade ettiler. Bir kere de aldığım termosun metal kısmında ufak ezilme vardı ve kullanıma engel değildi. Destek talebi açınca, eskisi sizde kalsın yenisini gönderdik diye dönüş yaptılar. Tüm dünyada Amazon memnuniyeti diye bir şey var. Kesinlikle müşteri memnuniyetini ön planda tutuyorlar ve biz bu müşteriden zarar edeceğiz diye yokuşa sürmüyorlar. Gerekirse zarar edip yeni ürünü gönderiyorlar. E-ticaret siteleri nasıl olsa kâr ediyor. Amazon da bunu bildiği için kâr/zarar dengesinde genele bakıyor, 3-5 kişide zarar etmişiz diye düşünmüyor. Türk mantığı ile e-ticaret işletenler ise kâr/zarar olayına her müşteri bazında bakıyor. 1 müşteriden bile zarar etmeyelim gözüyle bakıyorlar.

Tabii Amazon'un iyi niyeti Türkiye'de çok istismar edildi, hâlâ daha ediliyor. Amazon politikalarını biraz sıklaştırdı ancak yine de diğer sitelerden daha iyi. Böyle istismar edilirse ne kadar devam ederler bilinmez.
 
Tv alacaktım. Gece saat 1 mi 2 mi neydi, tam hatırlamıyorum. Fatura ile ilgili bir sorunum oldu. Önce canlı yardımı üzerinden yazıştık. Sonra beyefendi beni aradı, işlemi tamamlayana kadar bekledi. "İşim uzun sürebilir, bir sorun olursa ben tekrar ulaşayım size" dedim. "Yo hayır bekleyebilirim" dedi ve bekledi. Şimdi tekrar baktım 27 dakika konuşmuşuz. Belki bir o kadar da yazışmamız vardır. Ürünüm kargoya verildi, fatura kesildi. Tekrar beni aradı "Her şey yolunda mı?" diye.

Gerçekten dediğiniz gibi olması gereken ama bizim alışık olmadığımız bir şey ile karşılaşınca şaşkına dönüyoruz.

Lafım yanlış anlaşılmasın ama bizim e-ticaret sitelerindeki çalışanlarının ve e-ticaret sitelerindeki mağaza sahiplerinin yarısı kadınlarla daha sıkı iletişim kuruyor :hihi O nedenle hepsiburada gibi siteler faturaların üzerine müşteri telefonu ve e-posta adresini yazmıyor. Proxy arkasına alıyorlar müşteri bilgilerini.
 
Lafım yanlış anlaşılmasın ama bizim e-ticaret sitelerindeki çalışanlarının ve e-ticaret sitelerindeki mağaza sahiplerinin yarısı kadınlarla daha sıkı iletişim kuruyor :hihi O nedenle hepsiburada gibi siteler faturaların üzerine müşteri telefonu ve e-posta adresini yazmıyor. Proxy arkasına alıyorlar müşteri bilgilerini.
Bunu yapan Amazon zaten. Başka bir e-ticaret sitesinden böyle bir ilgi görmedim ki. Zaten Amazon da beni yurt dışı bir numara üzerinden aradı. Muhtemel onlar da numaramı görmüyordur, sistemden aranıyorumdur. Mağaza değildi yani :LOL:
 
Samsung S21 Plus telefonumu Amazon'dan 200 TL daha pahalıya aldım.
Herkes delimisin dedi.
Amazon garantisi dedim.
Şöyle bilgi verdi bana Amazon. Telefonunuzda arıza oluştu Samsung servise verdiniz ilgilenmediler.
Hemen bize gönderiyorsunuz size yenisini eğer elde yoksa yeni modelini veriyoruz.
Veya para iadesi.
Bunlar olması gerekenler.
Umarım 1980 öncesi eğitim kalitesine geri döneriz.
Ahlak çok önemli.
 
Bizimkiler daha tüketici seçimlilik haklarını kullandırtmıyor.

Elin gâvuru dediğimiz firmalar tüketicilerini gerçek bir İNSAN olarak görüyorlar.

Gayet açık ve net.
Bizimkiler altın yumurtlayan tavuğu kesip içindeki altın yumurtayı almaya çalışıyor. Yabancılar akıllı, tavuğa iyi bakıyor ki sürekli altın yumurtlasın.
 
Ben de prime'ın ülkemize gelmesinden sonra 1 ay boşuna fazla ödemiştim, destek talebi açınca üstünü iade ettiler. Bir kere de aldığım termosun metal kısmında ufak ezilme vardı ve kullanıma engel değildi. Destek talebi açınca, eskisi sizde kalsın yenisini gönderdik diye dönüş yaptılar. Tüm dünyada Amazon memnuniyeti diye bir şey var. Kesinlikle müşteri memnuniyetini ön planda tutuyorlar ve biz bu müşteriden zarar edeceğiz diye yokuşa sürmüyorlar. Gerekirse zarar edip yeni ürünü gönderiyorlar. E-ticaret siteleri nasıl olsa kâr ediyor. Amazon da bunu bildiği için kâr/zarar dengesinde genele bakıyor, 3-5 kişide zarar etmişiz diye düşünmüyor. Türk mantığı ile e-ticaret işletenler ise kâr/zarar olayına her müşteri bazında bakıyor. 1 müşteriden bile zarar etmeyelim gözüyle bakıyorlar.

Tabii Amazon'un iyi niyeti Türkiye'de çok istismar edildi, hâlâ daha ediliyor. Amazon politikalarını biraz sıklaştırdı ancak yine de diğer sitelerden daha iyi. Böyle istismar edilirse ne kadar devam ederler bilinmez.
istismar olayı çığır açtı ya. ben amazondan kitap alıp okuyup bir ay içinde iade edenleri bile duydum :haha
 
İstismar diyince aklıma düğüncü kadınlar geldi.
Hava yeni kararıyor eşime ayakkabı bakıyoruz.
Bir mağazadan çıkıp diğerine girerken iki kadının sohbeti dikkatimizi çekti.
Biri diğerine aman boş ver al gitsin altına plastik, karton yapıştırıp bir düğünde giyip iade ediyoruz zaten.
Bunuda ilk defa orada duymuştum.
Böyle düğüncü bir kitle varmış alıp bir düğün giyip iade ediyorlarmış
 
İstismar diyince aklıma düğüncü kadınlar geldi.
Hava yeni kararıyor eşime ayakkabı bakıyoruz.
Bir mağazadan çıkıp diğerine girerken iki kadının sohbeti dikkatimizi çekti.
Biri diğerine aman boş ver al gitsin altına plastik, karton yapıştırıp bir düğünde giyip iade ediyoruz zaten.
Bunuda ilk defa orada duymuştum.
Böyle düğüncü bir kitle varmış alıp bir düğün giyip iade ediyorlarmış
ABD'de iş görüşmesi için kıyafet alıp akşamına iade edenler varmış. Bizde duyduğum en ilginç iade ise; notebook veya ekran kartı alıp 10 gün mining yapıp iade edenler varmış :haha
 
Kalem de alsam, bilgisayarda alsam amazon dan alıyorum, istediğim model ürün yoksa ya olan modeli alıyorum yada hiç almıyorum. :)
 
Ücretsiz izlemek için bir kaç iyi mecra var ama gerek görmüyorum zaten ucuz.
Sadece bulamadığım film, dizi, belgesel için kırk yılda bir ziyaret ettiğim herkesin bildiği en iyi uygulama...... ?
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri