Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Arçelik buzdolabı değişim/iade süreci *Konu sonuçlandı*

Şahin

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
22 Şub 2023
Mesajlar
9
2020 yılında aldığım (+4 yıl garanti ile) yıllık 228kwh tüketime sahip buzdolabı soğutmama gerekçesiyle bir kaç kez servise gitti ve deneme yanılma usulü ile elektronik kart vesaire malzemeler değiştirildi. Arıza her seferinde tekrar ettiği için Şubat 2023 itibariyle başka bir model ile değişim yapalım dediler. Lakin göndermek istedikleri model yıllık 343kwh enerji tüketimine sahip. Bir alt sınıf enerji grubunda olduğu için yani benimkinin muadili olmadığından dolayı değişimi kabul etmedim. Arçelik'in resmi internet sitesinde kombi tipi, inox ve aynı enerji sınıfına sahip (yani benimkinin muadili) tek bir buzdolabı olduğu için o modeli talep ettim. Fakat daha üst bir model olması gerekçesiyle 5420 tl ücret isteniyor. Bu uzun süreçte en az 4000 liralık yiyeceğin bozulması ve zaman kaybı gibi diğer sıkıntılar da cabası. Ayrıca daha aldığım sene kapak contası yırtıldığı için değiştirildi. Anlayacağınız buzdolabı bize hep sıkıntı verdi. Para iadesi talep ettiğimde ise tahmin edebileceğiniz üzere fatura bedeli üzerinden iade yapılacağını ifade ediyorlar. Bu durumda nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz? 5420 lirayı vermeyi hiç istemiyorum çünkü bunun da helikopter motoru gibi çalışıp sonunda bozulması endişesi taşıyorum. Ayrıca benim derdim yeni model filan değil sadece aynı enerji sınıfına sahip bir buzdolabı ile değiştirilmesini haklı olarak talep ediyorum.
 
2020 yılında aldığım (+4 yıl garanti ile) yıllık 228kwh tüketime sahip buzdolabı soğutmama gerekçesiyle bir kaç kez servise gitti ve deneme yanılma usulü ile elektronik kart vesaire malzemeler değiştirildi. Arıza her seferinde tekrar ettiği için Şubat 2023 itibariyle başka bir model ile değişim yapalım dediler. Lakin göndermek istedikleri model yıllık 343kwh enerji tüketimine sahip. Bir alt sınıf enerji grubunda olduğu için yani benimkinin muadili olmadığından dolayı değişimi kabul etmedim. Arçelik'in resmi internet sitesinde kombi tipi, inox ve aynı enerji sınıfına sahip (yani benimkinin muadili) tek bir buzdolabı olduğu için o modeli talep ettim. Fakat daha üst bir model olması gerekçesiyle 5420 tl ücret isteniyor. Bu uzun süreçte en az 4000 liralık yiyeceğin bozulması ve zaman kaybı gibi diğer sıkıntılar da cabası. Ayrıca daha aldığım sene kapak contası yırtıldığı için değiştirildi. Anlayacağınız buzdolabı bize hep sıkıntı verdi. Para iadesi talep ettiğimde ise tahmin edebileceğiniz üzere fatura bedeli üzerinden iade yapılacağını ifade ediyorlar. Bu durumda nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz? 5420 lirayı vermeyi hiç istemiyorum çünkü bunun da helikopter motoru gibi çalışıp sonunda bozulması endişesi taşıyorum. Ayrıca benim derdim yeni model filan değil sadece aynı enerji sınıfına sahip bir buzdolabı ile değiştirilmesini haklı olarak talep ediyorum.
Konu ile ilgili tavsiyesi olan var mı arkadaşlar? Adem abi ne dersiniz, bu durumda hakem heyetine başvurmam nasıl bir sonuç verir?
 
Günaydın
heyete gitseniz bile ben değişiklik olacağını sanmıyorum çünkü firma size değiştirmem dememiş. Gel degsitirelim ama siz farklı bişey istediniz o zaman ilave ücret ödeyin demişler.

Ben burda dikkatinizi bişeye çekmek istiyorum, enerji etiketleri geçen sene değişti, bu nedenle daha fazla yakıyor gibi gözüküyor ama bu yeni rejensyon test süreleri farklı bu nedenle etiket ve yakıtı farklı olabilir bunu da kontrol ediniz
 
Dün yazmayı unutmuşum, bu platformu oluşturanlar gerçekten isabetli bir iş yapmışlar. Adem Helvacı'yı youtube kanalında hasbelkader keşfettim ve sonra buraya üye oldum. Elinize emeğinize sağlık. Bilinçli tüketici olma yolunda ilerleyişimiz daim olsun. Zaten herkes özelde firmaları genelde de tüm dünyadaki kapitalist düzeni sorgulasa çok şey düzelir.

Ben de yıllar yıllar önce Kamil Koç firmasını hakem heyetine vermiş ve kazanmıştım. Mesele para değil sadece bu zihniyetle savaşmak için mahkemeye vermiştim. Nitekim o dönem için 70 lirayı vermekten imtina etmişlerdi.
 
2020 yılında aldığım (+4 yıl garanti ile) yıllık 228kwh tüketime sahip buzdolabı soğutmama gerekçesiyle bir kaç kez servise gitti ve deneme yanılma usulü ile elektronik kart vesaire malzemeler değiştirildi. Arıza her seferinde tekrar ettiği için Şubat 2023 itibariyle başka bir model ile değişim yapalım dediler. Lakin göndermek istedikleri model yıllık 343kwh enerji tüketimine sahip. Bir alt sınıf enerji grubunda olduğu için yani benimkinin muadili olmadığından dolayı değişimi kabul etmedim. Arçelik'in resmi internet sitesinde kombi tipi, inox ve aynı enerji sınıfına sahip (yani benimkinin muadili) tek bir buzdolabı olduğu için o modeli talep ettim. Fakat daha üst bir model olması gerekçesiyle 5420 tl ücret isteniyor. Bu uzun süreçte en az 4000 liralık yiyeceğin bozulması ve zaman kaybı gibi diğer sıkıntılar da cabası. Ayrıca daha aldığım sene kapak contası yırtıldığı için değiştirildi. Anlayacağınız buzdolabı bize hep sıkıntı verdi. Para iadesi talep ettiğimde ise tahmin edebileceğiniz üzere fatura bedeli üzerinden iade yapılacağını ifade ediyorlar. Bu durumda nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz? 5420 lirayı vermeyi hiç istemiyorum çünkü bunun da helikopter motoru gibi çalışıp sonunda bozulması endişesi taşıyorum. Ayrıca benim derdim yeni model filan değil sadece aynı enerji sınıfına sahip bir buzdolabı ile değiştirilmesini haklı olarak talep ediyorum.
Günaydın;
Firmalar şu konuları sıklıkla koz olarak kullanır
1- Ürün stoklarda yok, yenisi için fark ödemeniz gerekir
2- Mevcut ürün arızalı olduğu için THH sürecinin aylarca süreceğinin tüketici tarafından kabul edilir olmaması
Bizim için en önemlisi bunlar olmakla birlikte aslında ayrıca başvurdukları yollar olduğunu da biliyoruz.

Sizin konunuza firma gözü ile bakarsak iyilik(!) yapıyorlar ancak Hukuk gözü ile bakarsak 6502 Sayılı TKHK da belirtilen seçimlik haklarına aykırı hareket ediyorlar.
Garanti dahilinde arıza yapmış bir ürünün sorunu giderilemiyor ve değişim kararı alınıyor ise KANUN da belirtildiği üzere size sunulan seçimlik haklarıile ayıpsız MİSLİ ile değiştirmek zorundalar.

Burada firmalar MİSLİ ifadesini tüketiciyi manipüle edip AYNI anlamında kullansa da MİSLİ ifadesi EŞDEĞER anlamındadır.

Sizin buzdolabının aynısının artık üretimin olmaması veya stoklarda bulunmaması sizin sorununuz olmamakla birlikte yasal olarak aynısını bulamıyorsa onun TÜM ÖZELLİKLEİRNİ taşıyan eşdeğer bir ürün ile değişimi zorunludur.

Dikkat etmeniz gereken husus ile ilgili ise şöyle bir dilekçe örneği sundum bizim sitede.

 
2020 yılında aldığım (+4 yıl garanti ile) yıllık 228kwh tüketime sahip buzdolabı soğutmama gerekçesiyle bir kaç kez servise gitti ve deneme yanılma usulü ile elektronik kart vesaire malzemeler değiştirildi. Arıza her seferinde tekrar ettiği için Şubat 2023 itibariyle başka bir model ile değişim yapalım dediler. Lakin göndermek istedikleri model yıllık 343kwh enerji tüketimine sahip. Bir alt sınıf enerji grubunda olduğu için yani benimkinin muadili olmadığından dolayı değişimi kabul etmedim. Arçelik'in resmi internet sitesinde kombi tipi, inox ve aynı enerji sınıfına sahip (yani benimkinin muadili) tek bir buzdolabı olduğu için o modeli talep ettim. Fakat daha üst bir model olması gerekçesiyle 5420 tl ücret isteniyor. Bu uzun süreçte en az 4000 liralık yiyeceğin bozulması ve zaman kaybı gibi diğer sıkıntılar da cabası. Ayrıca daha aldığım sene kapak contası yırtıldığı için değiştirildi. Anlayacağınız buzdolabı bize hep sıkıntı verdi. Para iadesi talep ettiğimde ise tahmin edebileceğiniz üzere fatura bedeli üzerinden iade yapılacağını ifade ediyorlar. Bu durumda nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz? 5420 lirayı vermeyi hiç istemiyorum çünkü bunun da helikopter motoru gibi çalışıp sonunda bozulması endişesi taşıyorum. Ayrıca benim derdim yeni model filan değil sadece aynı enerji sınıfına sahip bir buzdolabı ile değiştirilmesini haklı olarak talep ediyorum.

Arçelik firması ile yakın dönemde benzer bir tecrübem oldu.

Bire bir aynısından ailemizin değişik evlerinde bulunan Grundig bulaşık makinesinin birinin iç kazanı ve kapak içi paslanmazlarında "paslanma" tespit ettim. 3 yıllık garantinin 20. ayında falandı. Servis geldi baktı. Bire bir değişim talebimi bildirdim. Cevaben "paslanan kısımların değişimi" teklifi geldi. Kabul etmeyip talebimde ısrar ettim. Yine reddettiler. Hiç üstelemeyip talebimi reddettiklerini de teyit eden servis fişlerini alıp e-devletten hakem heyetine başvurdum.

Hakem heyeti konuyu bilirkişiye aktardı. Kısa sürede bilirkişi aradı, geldi ve tespiti yaptı. Bire bir değişim yönünde raporunu verdi. Heyet toplandı ve değişim kararı çıktı. Kararın kopyasını alıp Arçelik'i aradım. Kopyayı whatsapp'tan istediler. Servis sizi yakında arayacak dendi ve her aşamada sms ile güncellemeler geldi. Sonuçta servis geldi ve aynı model olmadığından güncel muadilini verdiler. Güncel muadilindeki özellikler tam aynı değildi. (BLDC motor gitti klasik geldi, otomatik kapak açma yoktu o geldi vs.) Çok da dert etmedim, üstelemedim. Zorlasam yine istediğimi alırdım sanıyorum.

Süreç baştan sona 4-5 ay sürdü. Bence başta enerji tasarrufu ve varsa giden diğer özellikleri de vurgulayarak hakem heyetine başvurursanız olumlu sonuç alırsınız sanıyorum. Zira enerji tüketimi hacim ile birlikte buzdolabının en temel iki özelliği. Para iadesi vb demeden direkt sadece muadil ile değişim talep edin.

Değişimi baştan kabul etmeyen Arçelik sonuçta 700 lira bilirkişi ve 20 lira kadar da tebligat masrafı ödedi. Bilirkişi abinin evine ekmek götürdük, o yüzden gecikme için hiç üzülmedim :)

İlave: Fikir vermesi açısından dilekçem şu şekildeydi:

"Firmadan ***** tarihinde satın almış oldugum *****model bulaşık makinesi şu an ****** adresindeki evimizde kurulu olarak kullanılmakta olup üretici garantisi ***** tarihine kadar devam etmektedir.

**** tarihinde bulaşık makinesinin kazanında ve kapak iç sacında gördüğüm paslanmalar üzerine firmadan servis talebinde bulunup ürünün kazan ve kapak iç sacındaki "paslanmazların" paslanmasının, hatta daha 20 ayda paslanmasının normal olmadığını, ürünün ayıplı oldugunu, seçimlik haklarımdan "ürünün misliyle degişimini" talep ettim.

**** yetkili servisi tarafından yapılan inceleme sonucunda kazanın ve kapak iç sacının degişimi teklif edildi. Ürünün ayıplı olduğunu, adı geçn parçaların ürünün çok büyük bir kısmını oluşturduğunu, degişimlerinin ürünün tamamen dağıtılıp yeniden toplanmasını gerektireceğini, para iadesi, onarım vb kabul etmediğimi ve seçimlik hakkım olan "ürünün misliyle değişimini" talep ettiğimi tekrar ifade ederek teklifi geri çevirdim. (ilgili servis fişi ektedir.)

Konunun tarafınızca incelenerek heyetinizce "ürünün misliyle değişimi" yönünde karar verilmesini saygılarımla arz ederim.

Başvuru Sahibinin Talebi MALIN YENİSİ İLE DEGiSTiRiLMESİ HİZMETİN YENİDEN GÖRÜLMESİ"
 
Son düzenleme:
Günaydın
heyete gitseniz bile ben değişiklik olacağını sanmıyorum çünkü firma size değiştirmem dememiş. Gel degsitirelim ama siz farklı bişey istediniz o zaman ilave ücret ödeyin demişler.

Ben burda dikkatinizi bişeye çekmek istiyorum, enerji etiketleri geçen sene değişti, bu nedenle daha fazla yakıyor gibi gözüküyor ama bu yeni rejensyon test süreleri farklı bu nedenle etiket ve yakıtı farklı olabilir bunu da kontrol ediniz
Evet değiştirelim dediler ama yıllık enerji tüketimi 115kwh fazla olan bir modeli söylediler. O zaman ben zamanında niye çok daha fazla para vererek A+++ (eski sisteme göre) aldım diye bir soru takılıyor aklıma.

Mart 2021 tarihinde enerji sınıflandırma sistemi değişti. Sizin dediğiniz durumu açıkçası ben de düşündüm ama diğer modellerin elektriksel parametrelerine (tabii ki hacimi de dikkate alarak) baktığımızda bana teklif ettikleri modelin daha fazla sarfiyatı olduğu görülüyor.

Sonuçta ben yıllık ortalama 200 lira fazla elektrik faturası ödeyeceğim. Ya aslında sorun bu değil, firmaların çok bilmiş ve umursamaz tavırları. Formalite icabı bir özür bile dilemediler, robot gibi konuşurlar anca. Sözüm, orada çalışan garibanlara değil genel zihniyete elbette. O yüzden üzerine gitmek istiyorum. Mahkemeye verirsem bana emanet olarak gönderdikleri basit buzdolabını da onlara iade etmem. Hatta 6 ay kapıyı kilitlerim giremezler.:devilish:
 
Arçelik firması ile yakın dönemde benzer bir tecrübem oldu.

Bire bir aynısından ailemizin değişik evlerinde bulunan Grundig bulaşık makinesinin birinin iç kazanı ve kapak içi paslanmazlarında "paslanma" tespit ettim. 3 yıllık garantinin 20. ayında falandı. Servis geldi baktı. Bire bir değişim talebimi bildirdim. Cevaben "paslanan kısımların değişimi" teklifi geldi. Kabul etmeyip talebimde ısrar ettim. Yine reddettiler. Hiç üstelemeyip talebimi reddettiklerini de teyit eden servis fişlerini alıp e-devletten hakem heyetine başvurdum.

Hakem heyeti konuyu bilirkişiye aktardı. Kısa sürede bilirkişi aradı, geldi ve tespiti yaptı. Bire bir değişim yönünde raporunu verdi. Heyet toplandı ve değişim kararı çıktı. Kararın kopyasını alıp Arçelik'i aradım. Kopyayı whatsapp'tan istediler. Servis sizi yakında arayacak dendi ve her aşamada sms ile güncellemeler geldi. Sonuçta servis geldi ve aynı model olmadığından güncel muadilini verdiler. Güncel muadilindeki özellikler tam aynı değildi. (BLDC motor gitti klasik geldi, otomatik kapak açma yoktu o geldi vs.) Çok da dert etmedim, üstelemedim. Zorlasam yine istediğimi alırdım sanıyorum.

Süreç baştan sona 4-5 ay sürdü. Bence başta enerji tasarrufu ve varsa giden diğer özellikleri de vurgulayarak hakem heyetine başvurursanız olumlu sonuç alırsınız sanıyorum. Zira enerji tüketimi hacim ile birlikte buzdolabının en temel iki özelliği. Para iadesi vb demeden direkt sadece muadil ile değişim talep edin.

Değişimi baştan kabul etmeyen Arçelik sonuçta 700 lira bilirkişi ve 20 lira kadar da tebligat masrafı ödedi. Bilirkişi abinin evine ekmek götürdük, o yüzden gecikme için hiç üzülmedim :)

İlave: Fikir vermesi açısından dilekçem şu şekildeydi:

"Firmadan ***** tarihinde satın almış oldugum *****model bulaşık makinesi şu an ****** adresindeki evimizde kurulu olarak kullanılmakta olup üretici garantisi ***** tarihine kadar devam etmektedir.

**** tarihinde bulaşık makinesinin kazanında ve kapak iç sacında gördüğüm paslanmalar üzerine firmadan servis talebinde bulunup ürünün kazan ve kapak iç sacındaki "paslanmazların" paslanmasının, hatta daha 20 ayda paslanmasının normal olmadığını, ürünün ayıplı oldugunu, seçimlik haklarımdan "ürünün misliyle degişimini" talep ettim.

**** yetkili servisi tarafından yapılan inceleme sonucunda kazanın ve kapak iç sacının degişimi teklif edildi. Ürünün ayıplı olduğunu, adı geçn parçaların ürünün çok büyük bir kısmını oluşturduğunu, degişimlerinin ürünün tamamen dağıtılıp yeniden toplanmasını gerektireceğini, para iadesi, onarım vb kabul etmediğimi ve seçimlik hakkım olan "ürünün misliyle değişimini" talep ettiğimi tekrar ifade ederek teklifi geri çevirdim. (ilgili servis fişi ektedir.)

Konunun tarafınızca incelenerek heyetinizce "ürünün misliyle değişimi" yönünde karar verilmesini saygılarımla arz ederim.

Başvuru Sahibinin Talebi MALIN YENİSİ İLE DEGiSTiRiLMESİ HİZMETİN YENİDEN GÖRÜLMESİ"
Teşekkür ederim.
Uğraşıp sonuç almışınız tebrik ederim.
"Zira enerji tüketimi hacim ile birlikte buzdolabının en temel iki özelliği." İşte ben de tam bu dediğiniz cümleye odaklandım. Bakalım ya daha karar vermedim heyete başvurmaya. Çünkü emanet ettikleri buzdolabı küçük yani işimizi tam görmez 5-6 ay boyunca. Bu süreçte sıfır buzdolabı almakta mantıklı olmayacağına göre belki de çoğunluğun yaptığı gibi sorgulamadan 5420 lira farkı verip geçer giderim.

Dur bir dakika ya eve bir helikopter daha mı, hayıııııırrrr.:affet:ROFLMAO:
 
Günaydın;
Firmalar şu konuları sıklıkla koz olarak kullanır
1- Ürün stoklarda yok, yenisi için fark ödemeniz gerekir
2- Mevcut ürün arızalı olduğu için THH sürecinin aylarca süreceğinin tüketici tarafından kabul edilir olmaması
Bizim için en önemlisi bunlar olmakla birlikte aslında ayrıca başvurdukları yollar olduğunu da biliyoruz.

Sizin konunuza firma gözü ile bakarsak iyilik(!) yapıyorlar ancak Hukuk gözü ile bakarsak 6502 Sayılı TKHK da belirtilen seçimlik haklarına aykırı hareket ediyorlar.
Garanti dahilinde arıza yapmış bir ürünün sorunu giderilemiyor ve değişim kararı alınıyor ise KANUN da belirtildiği üzere size sunulan seçimlik haklarıile ayıpsız MİSLİ ile değiştirmek zorundalar.

Burada firmalar MİSLİ ifadesini tüketiciyi manipüle edip AYNI anlamında kullansa da MİSLİ ifadesi EŞDEĞER anlamındadır.

Sizin buzdolabının aynısının artık üretimin olmaması veya stoklarda bulunmaması sizin sorununuz olmamakla birlikte yasal olarak aynısını bulamıyorsa onun TÜM ÖZELLİKLEİRNİ taşıyan eşdeğer bir ürün ile değişimi zorunludur.

Dikkat etmeniz gereken husus ile ilgili ise şöyle bir dilekçe örneği sundum bizim sitede.

Teşekkür ederim. "Mislini" vermeyen firmaya misli ile karşılık verip hakkımı aramalıyım sanırım.
 
Ya tabiki istişare yapılabilir yoksa her taraf kendi nezdinde işine geldiği gibi davranabilir
 
Teşekkür ederim. "Mislini" vermeyen firmaya misli ile karşılık verip hakkımı aramalıyım sanırım.
Bu firmaların ve hatta neredeyse bütün firmaların bu yolu kullandığını gayet iyi biliyorum. Tüketiciyi bürokrasiye boğup zamana yayıp yıldırmak ve kendi istediğini kabul ettirmek için baskı kurmak.

Devlet tarafında bunun bir cezai yaptırımı olmadığı için yaptıkları da zaten yasa dışı br şey değil.

Yani size diyor ki ''Hakem heyetine gider ve aylarca beklersen senin dediğin olur ama ŞİMDİ istiyorsan benim dediğim olur''

Burada tercih sizin elbette.
 
Son durumu sizlerle paylaşmak istedim. 5-6 ay beklemek pek cazip gelmediği için 5420 lira farkı verip ürün değişimi yaptım. Şuan için memnunum.
 
Hangi model ile değiştiniz acaba? Ve memnuniyetiniz kaç günlük?
270560 EI model buzdolabı ilk aldığım, arıza veren ve memnun kalmadığım üründü. 270514 EI kodlu ürün yerine vermek istedikleri modeldi. (Anladığım kadarıyla benim modeldeki kompresör problemini en sonunda anlayıp revize ettikleri model bu. Lakin enerji sarfiyatı yüksek.) Benim talep ettiğim ve 5420 lira fark çıkan model ise 278551 EI.
Evet, kabul ediyorum 278551 EI ses şiddeti, hacim gibi özellikleri ile biraz daha iyi bir model ama Arçelik resmi sitesinde enerji sarfiyatı olarak benimkinin muadili sadece bu buzdolabı olduğu için bunu talep etmek zorunda kaldım. Sonuç olarak diyorum ki bugün itibarıyla 5 günlük kullanıma göre bu fiyat farkına değeceğine karar verdim. Umarım uzun yıllar kullanırız.
Bu arada yeni ürün için garanti, eski ürünün garantisinin kaldığı yerden devam ediyor. Yani ek bir garanti süresi verilmiyor, bilginize. Bu konuda herhangi bir hak talep etme şansım var mı bilmiyorum ama daha 4 sene garantisi olduğu için çok sorun etmedim. Bu hususta bilgisi olan birisi paylaşırsa seviniriz.
 
270560 EI model buzdolabı ilk aldığım, arıza veren ve memnun kalmadığım üründü. 270514 EI kodlu ürün yerine vermek istedikleri modeldi. (Anladığım kadarıyla benim modeldeki kompresör problemini en sonunda anlayıp revize ettikleri model bu. Lakin enerji sarfiyatı yüksek.) Benim talep ettiğim ve 5420 lira fark çıkan model ise 278551 EI.
Evet, kabul ediyorum 278551 EI ses şiddeti, hacim gibi özellikleri ile biraz daha iyi bir model ama Arçelik resmi sitesinde enerji sarfiyatı olarak benimkinin muadili sadece bu buzdolabı olduğu için bunu talep etmek zorunda kaldım. Sonuç olarak diyorum ki bugün itibarıyla 5 günlük kullanıma göre bu fiyat farkına değeceğine karar verdim. Umarım uzun yıllar kullanırız.
Bu arada yeni ürün için garanti, eski ürünün garantisinin kaldığı yerden devam ediyor. Yani ek bir garanti süresi verilmiyor, bilginize. Bu konuda herhangi bir hak talep etme şansım var mı bilmiyorum ama daha 4 sene garantisi olduğu için çok sorun etmedim. Bu hususta bilgisi olan birisi paylaşırsa seviniriz.
Güzel bir dolap gibi duruyor umarım sıkıntı çıkarmadan kullanırsınız da o fiyatlar ne be öyle :( bir kaç yıl önce o paralara araba alınıyordu :(
 
Ben olsam spotçudan ucuz bir buzdolabı alır mahkemeye giderdim.
Hem 5.000 TL cebimde kalırdı.
Tabii dediğim gibi ben olsaydım.
 
Güzel bir dolap gibi duruyor umarım sıkıntı çıkarmadan kullanırsınız da o fiyatlar ne be öyle :( bir kaç yıl önce o paralara araba alınıyordu :(
Öyle demeyin ya internet bağlantısı bile var buzdolabının, istersek marul bile yetiştirebiliyoruz içeride.:ROFLMAO: Şakası bir yana gerçekten pahalı.
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri