Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

bilgisayar parçası garanti süreci ile ilgiliş başıma gelenler (şikayet edilecek)

kacr2828

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
7 Mar 2023
Mesajlar
2
Merhabalar, sizlere kendi bünyesinde yetkili servis hizmeti veren bir bilgisayar parçaları distribitörü ile ilgili yaşananları anlatmak ve sizlerden tavsiye almak istiyorum.

konu çok uzun olduğu için ancak kalem kalem yazıp kısa tutmaya çalışıcam.

yasal süreç başlatacağım için karşıdaki distribitör/servis için XXX kullanıcam.

xxxx distribitör kendi bünyesinde yetkili servis hizmeti veriyor (veya öyle olduğunu zannediyor) benim gözümde ithalatçı konumunda.

xxxx ile tanışmam bundan yaklaşık 1 yıl öncesine dayanıyor, 1 yıl önce gainward markalı ekran kartını aldığım yer aracılığı ile servise gönderiyorum. ürünü gönderirken gerek aldığım yere gerekse ürün içine kocaman yazıyorum diyorumki ekran kartından "sıvı" birşey akıyor ve gözle görülür biçimde. (araştırdığım kadarıyla ekran kartı içindeki termal pedlerin bozulmasından kaynaklanıyormuş, çözümü ise "yetkili servis" termal padleri yenileri ile değiştiriyormuş)

ürünü geri göndermişler hiçbir şey yapmadan "herhangi bir sorun görülmedi, bilgisayara takıldı test edildi" tarzında yazı vardı.
telefonla aradım bu nedemek diye sordum ve "bilgisayara takarız ekran kartının sıcaklığında vs. bir problem yoksa geri göndeririz bir işlem yapmayız" tarzında cevap aldım. Telefondaki arkadaşa ben size sıvı birşey akıyor diye göndermiştim ve kocaman yazmıştım desemde "aynı cevabı aldım". yani kendini yetkili servis olarak gösteren bir yerin uygulaması bu şekildeymiş. o zamanlar elimde başka ekran kartı olmaması sebebiyle üstünde durmadım zaten garantinin bitmesine daha 1 yıl daha vardı tekrar gönderirim dedim ve konuyu kapatmak zorunda kaldım, ayrıca bu bakış açısıyla hizmet veren bir yer ile de muhatap olmak istemedim takdir edersinizki, ancak...

yaklaşık 2-3 hafta önce yedek bir işlemci ayarlayarak garanti bitimine 1 hafta kala, Elimde bu sefer ryzen 5 3600 işlemci ürünü vardı, bunuda bilgisayar hazır sistemi ile birlikte içinden gelmişti, işlemcide sıcaklık sorunu vardı, 2 farklı sistemde test ettim, 3 farklı cpu fan ile test ettim işlemci sıcaklığı 90-97 arası geziyor, özellikle render işlemlerinde 95-98 arası gezmekte. elimde fotoğraflar mevcut. bu ürünüde yine aldığım yer aracılığıyla servise gönderdim ve ne göreyim yine aynı xxxxx marka, al başına belayı misali...
Neyse bu sefer sorun olmaz heralde dedim zira çok net görünür birşey bu.
internette araştırdığım kadarıyla bu işlemci için 95 derece ve sonrası çoık riskli ifadeleri tarzında ifadeler var. bende aynı fikirdeyim sanırım işlemci yanabilir ömrü kısalabilir vs. vs.

servisten ürün geri gelmiş ve servis formundaki cevap " 2 farklı anakartta test edildi herhangi bir problem görülmedi" şeklindeydi.
ya kendini yetkili servis olarak gören bu firma 95 derecelere normal diyor, yada "körler" başka açıklması yok sanırım.
Kendileri ile mailleşmemde şu tarz laubali bir cevap aldım, "ürünü 1 hafta kala servise göndermişsiniz mahkemeye verin bizde cevap veririz" tarzında...

Her neyse, şimdi bu foruma konu açma amacım ise şu, bu işlemcinin/işlemcilerin sıcaklık ile ilgili yasal bir verisini bulamadım. internette yurtiçi ve yurtdışı forumlarda bu işlerde uzman olarak görülen forum sitelerinin hepsinde 95 derece ve üstü çok riskli, bu konuda hemfikir ancak bir yasal mevzuat bulamadım.

diğer bir konu ise, yine bu foruma konu açma sebebim internetten araştırdığımda bu distribitör hakkındaki şikayetlere baktığımda meğerse sadece bana değil herkese aynı şeyleri benzer şeyleri yapıyorlarmış, bunları ticaret bakanlığının hangi birimleri denetim gerçekleştirebilir? yetkili servis belgeleri nasıl iptal edilebilir? açıkçası laubali cevaplarından sonra işin peşini bırakmama kararı aldım, fikirleriniz benim için önemli teşekkürler...

hocam sizide etiketliyorum müsadenizle, @Adem Helvacı

kısa tutmaya çalıştım uzun oldu kusura bakmayın...
 
Ekleme: bu distrirbitör olucak küçük esnaf ile alakalı yaşadığım diğer konu ise, kargo ücreti konusu, ürün gönderiminde tek taraflı olarak kargo ücretini siz ödeyeceksiniz diyorlar. halbuki mevzuatta şöyle bir madde var, dolayısıyla bu konuyuda ticaret bakanlığının hangi birimine yazmak gerekir?

(Değişik:RG-12/2/2020-31037)(1) Tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanımlar hariç olmak üzere üretici,ithalatçı veya satıcılar garanti süresi içerisinde tüketicilerden nakliye, posta, kargo veya servis elemanlarının ulaşım gideri gibi herhangi bir ücret talep edemez.
 
Hocam neyin kim olduğunu sansürlemeseydin de bizde anlasaydık bu saçmalığı yapan firmayı.
 
Merhabalar öncelikle çok geçmiş olsun bilgisayar oem ürünlerini mutlaka kurumsal ismi cismi belli firmalardan yapmalıyız ki olumsuz bir durum ile karşılaştığımız da hakkımızı arayabilmek eziyet olmasın. Ekran kartı için bir şey söyleyemem zira daha önce sıvı bir madde sızıntısı olan bir bilgisayar parçası ile karşılaşmadım.

İşlemci konusuna gelirsek işlemcinin boşta olduğu dönemlerde ki sıcaklık verileri nedir? Eğer bu değer 65 ve üzeri ise önce soğutucu ekipman ( termal macun durumu, fanın işlemci yüzeyini tam olarak oturup oturmadığı, ) gibi noktaların kontrolünü sağlamak olmalı.

Yaklaşık 10 yıldır video işleme (kesme, birleştirme, sıkıştırma) işleri ile uğraşıyorum sizde render yaptığınızı belirtmişsiniz eğer ki işlemci nizi satın aldığınız da kutu içerisinden çıkan fan ile bu işlemler sırasında soğutmaya çalışıyorsanız bu sıcaklıkları görmeniz gayet doğal , Çünkü işlemci bu tür işlemler sırasında tam kapasite ile çalışır ve bu durum normalden çok daha fazla ısınmasına neden olur, stok fan dediğimiz işlemci beraberin de gelen soğutucular oyun oynama, film seyretme, fotoğraf düzenleme vb. çok fazla yük gerektirmeyen işlemler için tasarlanmıştır.
Isınma sorununun önüne geçmek için kasa içi hava akımı ile destekleyeceğiniz daha büyük hava üflemeli soğutucular yada isteğe bağlı olarak pasif aktif sıvı soğutucular kullanmanızı öneririm. Elbette bu sistem boşta iken sıcaklık değerlerinin 65 in üstüne çıkmaması durumunda ki senaryo dahilinde ki önerim. Unutmayınız ki sistem sıcaklık değerlerinde mevcut donanıma uygun kasa seçimi hava akışının doğru sağlanıp sağlanmadığı sistemin bulunduğu ortam sıcaklığı (yaşadığınız şehir) vb. yan etkenlerin de rolü büyüktür.

Gerekli tüm kontrolleri yaptığınız da işlemci sistem boşta iken 65 üzerinde bir sıcaklık değeri gösteriyorsa o zaman işlemcide sorun olma ihtimalini düşünebiliriz.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri