Merhabalar, sizlere kendi bünyesinde yetkili servis hizmeti veren bir bilgisayar parçaları distribitörü ile ilgili yaşananları anlatmak ve sizlerden tavsiye almak istiyorum.
konu çok uzun olduğu için ancak kalem kalem yazıp kısa tutmaya çalışıcam.
yasal süreç başlatacağım için karşıdaki distribitör/servis için XXX kullanıcam.
xxxx distribitör kendi bünyesinde yetkili servis hizmeti veriyor (veya öyle olduğunu zannediyor) benim gözümde ithalatçı konumunda.
xxxx ile tanışmam bundan yaklaşık 1 yıl öncesine dayanıyor, 1 yıl önce gainward markalı ekran kartını aldığım yer aracılığı ile servise gönderiyorum. ürünü gönderirken gerek aldığım yere gerekse ürün içine kocaman yazıyorum diyorumki ekran kartından "sıvı" birşey akıyor ve gözle görülür biçimde. (araştırdığım kadarıyla ekran kartı içindeki termal pedlerin bozulmasından kaynaklanıyormuş, çözümü ise "yetkili servis" termal padleri yenileri ile değiştiriyormuş)
ürünü geri göndermişler hiçbir şey yapmadan "herhangi bir sorun görülmedi, bilgisayara takıldı test edildi" tarzında yazı vardı.
telefonla aradım bu nedemek diye sordum ve "bilgisayara takarız ekran kartının sıcaklığında vs. bir problem yoksa geri göndeririz bir işlem yapmayız" tarzında cevap aldım. Telefondaki arkadaşa ben size sıvı birşey akıyor diye göndermiştim ve kocaman yazmıştım desemde "aynı cevabı aldım". yani kendini yetkili servis olarak gösteren bir yerin uygulaması bu şekildeymiş. o zamanlar elimde başka ekran kartı olmaması sebebiyle üstünde durmadım zaten garantinin bitmesine daha 1 yıl daha vardı tekrar gönderirim dedim ve konuyu kapatmak zorunda kaldım, ayrıca bu bakış açısıyla hizmet veren bir yer ile de muhatap olmak istemedim takdir edersinizki, ancak...
yaklaşık 2-3 hafta önce yedek bir işlemci ayarlayarak garanti bitimine 1 hafta kala, Elimde bu sefer ryzen 5 3600 işlemci ürünü vardı, bunuda bilgisayar hazır sistemi ile birlikte içinden gelmişti, işlemcide sıcaklık sorunu vardı, 2 farklı sistemde test ettim, 3 farklı cpu fan ile test ettim işlemci sıcaklığı 90-97 arası geziyor, özellikle render işlemlerinde 95-98 arası gezmekte. elimde fotoğraflar mevcut. bu ürünüde yine aldığım yer aracılığıyla servise gönderdim ve ne göreyim yine aynı xxxxx marka, al başına belayı misali...
Neyse bu sefer sorun olmaz heralde dedim zira çok net görünür birşey bu.
internette araştırdığım kadarıyla bu işlemci için 95 derece ve sonrası çoık riskli ifadeleri tarzında ifadeler var. bende aynı fikirdeyim sanırım işlemci yanabilir ömrü kısalabilir vs. vs.
servisten ürün geri gelmiş ve servis formundaki cevap " 2 farklı anakartta test edildi herhangi bir problem görülmedi" şeklindeydi.
ya kendini yetkili servis olarak gören bu firma 95 derecelere normal diyor, yada "körler" başka açıklması yok sanırım.
Kendileri ile mailleşmemde şu tarz laubali bir cevap aldım, "ürünü 1 hafta kala servise göndermişsiniz mahkemeye verin bizde cevap veririz" tarzında...
Her neyse, şimdi bu foruma konu açma amacım ise şu, bu işlemcinin/işlemcilerin sıcaklık ile ilgili yasal bir verisini bulamadım. internette yurtiçi ve yurtdışı forumlarda bu işlerde uzman olarak görülen forum sitelerinin hepsinde 95 derece ve üstü çok riskli, bu konuda hemfikir ancak bir yasal mevzuat bulamadım.
diğer bir konu ise, yine bu foruma konu açma sebebim internetten araştırdığımda bu distribitör hakkındaki şikayetlere baktığımda meğerse sadece bana değil herkese aynı şeyleri benzer şeyleri yapıyorlarmış, bunları ticaret bakanlığının hangi birimleri denetim gerçekleştirebilir? yetkili servis belgeleri nasıl iptal edilebilir? açıkçası laubali cevaplarından sonra işin peşini bırakmama kararı aldım, fikirleriniz benim için önemli teşekkürler...
hocam sizide etiketliyorum müsadenizle, @Adem Helvacı
kısa tutmaya çalıştım uzun oldu kusura bakmayın...
konu çok uzun olduğu için ancak kalem kalem yazıp kısa tutmaya çalışıcam.
yasal süreç başlatacağım için karşıdaki distribitör/servis için XXX kullanıcam.
xxxx distribitör kendi bünyesinde yetkili servis hizmeti veriyor (veya öyle olduğunu zannediyor) benim gözümde ithalatçı konumunda.
xxxx ile tanışmam bundan yaklaşık 1 yıl öncesine dayanıyor, 1 yıl önce gainward markalı ekran kartını aldığım yer aracılığı ile servise gönderiyorum. ürünü gönderirken gerek aldığım yere gerekse ürün içine kocaman yazıyorum diyorumki ekran kartından "sıvı" birşey akıyor ve gözle görülür biçimde. (araştırdığım kadarıyla ekran kartı içindeki termal pedlerin bozulmasından kaynaklanıyormuş, çözümü ise "yetkili servis" termal padleri yenileri ile değiştiriyormuş)
ürünü geri göndermişler hiçbir şey yapmadan "herhangi bir sorun görülmedi, bilgisayara takıldı test edildi" tarzında yazı vardı.
telefonla aradım bu nedemek diye sordum ve "bilgisayara takarız ekran kartının sıcaklığında vs. bir problem yoksa geri göndeririz bir işlem yapmayız" tarzında cevap aldım. Telefondaki arkadaşa ben size sıvı birşey akıyor diye göndermiştim ve kocaman yazmıştım desemde "aynı cevabı aldım". yani kendini yetkili servis olarak gösteren bir yerin uygulaması bu şekildeymiş. o zamanlar elimde başka ekran kartı olmaması sebebiyle üstünde durmadım zaten garantinin bitmesine daha 1 yıl daha vardı tekrar gönderirim dedim ve konuyu kapatmak zorunda kaldım, ayrıca bu bakış açısıyla hizmet veren bir yer ile de muhatap olmak istemedim takdir edersinizki, ancak...
yaklaşık 2-3 hafta önce yedek bir işlemci ayarlayarak garanti bitimine 1 hafta kala, Elimde bu sefer ryzen 5 3600 işlemci ürünü vardı, bunuda bilgisayar hazır sistemi ile birlikte içinden gelmişti, işlemcide sıcaklık sorunu vardı, 2 farklı sistemde test ettim, 3 farklı cpu fan ile test ettim işlemci sıcaklığı 90-97 arası geziyor, özellikle render işlemlerinde 95-98 arası gezmekte. elimde fotoğraflar mevcut. bu ürünüde yine aldığım yer aracılığıyla servise gönderdim ve ne göreyim yine aynı xxxxx marka, al başına belayı misali...
Neyse bu sefer sorun olmaz heralde dedim zira çok net görünür birşey bu.
internette araştırdığım kadarıyla bu işlemci için 95 derece ve sonrası çoık riskli ifadeleri tarzında ifadeler var. bende aynı fikirdeyim sanırım işlemci yanabilir ömrü kısalabilir vs. vs.
servisten ürün geri gelmiş ve servis formundaki cevap " 2 farklı anakartta test edildi herhangi bir problem görülmedi" şeklindeydi.
ya kendini yetkili servis olarak gören bu firma 95 derecelere normal diyor, yada "körler" başka açıklması yok sanırım.
Kendileri ile mailleşmemde şu tarz laubali bir cevap aldım, "ürünü 1 hafta kala servise göndermişsiniz mahkemeye verin bizde cevap veririz" tarzında...
Her neyse, şimdi bu foruma konu açma amacım ise şu, bu işlemcinin/işlemcilerin sıcaklık ile ilgili yasal bir verisini bulamadım. internette yurtiçi ve yurtdışı forumlarda bu işlerde uzman olarak görülen forum sitelerinin hepsinde 95 derece ve üstü çok riskli, bu konuda hemfikir ancak bir yasal mevzuat bulamadım.
diğer bir konu ise, yine bu foruma konu açma sebebim internetten araştırdığımda bu distribitör hakkındaki şikayetlere baktığımda meğerse sadece bana değil herkese aynı şeyleri benzer şeyleri yapıyorlarmış, bunları ticaret bakanlığının hangi birimleri denetim gerçekleştirebilir? yetkili servis belgeleri nasıl iptal edilebilir? açıkçası laubali cevaplarından sonra işin peşini bırakmama kararı aldım, fikirleriniz benim için önemli teşekkürler...
hocam sizide etiketliyorum müsadenizle, @Adem Helvacı
kısa tutmaya çalıştım uzun oldu kusura bakmayın...