Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Braun Tıraş Makinesi Bıçak Talebi (Çözüldü)

Firma size "Şu serviste parça var" dediyse ve kesin olarak orada varsa neden servisi aramak istemediniz anlamadım. Altta da "üretici bana diyecek ki şurdan al" demişsiniz istediğiniz de bu değil miydi?
 
Demek istediğim, olay hakem heyetine gidip ciddiye binince o serviste parça olduğunu kesin olarak tespit etmiş olabilirler belki. Belki servislere mail atıp var olanlardan geri dönüş alarak o bilgiyi gerçekten vermiş olabilirler. Başta yapmalari gereken şeyi yani. Bir arayıp sormakta fayda vardı. Ugrasmamis olurdunuz.
 
Hakem heyeti eğer o numarayı arayıp gerçekten parça olduğunu tespit ederse red verecek muhtemelen zaten.
 
Hakem Heyetlerinin işleyişleri her ne kadar bir Yönetmeliğe bağlı olsa da (21 Eylül 2022 Çarşamba gün ve 31960 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ YÖNETMELİĞİ) mahkemelerde olduğu gibi THH lerde de inisiyatif kullanma ve yorumlama yetkisi var.

Mesela kolay kolay hiçbir Komisyon gidip yerinde ürün incelemez çünkü hiç kimse gitmek istemez, neden? Cevabı basit, zaman ve para kaybıdır çünkü bu bir zorunluluk değildir, eğer dosyadan çözebiliyorsa çözer, çözemiyorsa bilirkişi atar ve parasını Devlet öder, bilirkişi rapor yazqar, THH karar verir şeklinde ilerler süreç ama 4 seneye yakın zamandır ben tüketici dosyalarının bir bölümünde ''Yerinde Tespit'' kararı ile gidip ürünü yerinde inceliyorum, cep telefonu ve küçük ev aleti ise Kaymakamlığa getirmelerini istiyorum vs.

Bunu şu sebeple anlattım, sizi arayan kişi raportördür, Komisyon üyesi aramaz zaten. Raportör de dosyanız ile ilgili kararı yazmadan evvel hem güncel durumu teyit etmek hem de sizi bilgilendirmek için aramıştır. Ben bazen tüketicileri arıyorum, ''Son durum nedir?'' diye soruyorum dosyanın duru7muna göre çünkü biz dosyayı ele alana kadar tüketicinin ''Satın aldım ama yollamadılar'' dediği ürün teslim edilmiş oluyor, durum böyle olunca da raportör ''Uzlaşma'' yazıyor yani uzun uzun dosya inceleyip araştırma yapıp vakit kaybetmesine gerek kalmıyor.

Sizde de güncel durumu öğrenmek istemiştir, üzülerek belirtmek isterim ki tersleşerek kapattıysanız muhtemelen karşı tarafın savunmasını servisten teyit edip ret yazabilir dosyanızı. Ben de yetkili servislerle genellikle irtibat halindeyim, tüketici beyanlarının sistemlerdeki karşılıklarına da bakıyorum doğrulamak için.

Bir defa siz haklısınız yani SSHY 12/1 gereği size bu seçenek sunulmalı ve hatta size yaptıkları şeyi Fakir markası da bana yaptı, ''Servisimize gidin'' diyor, Len dangalak o servise o yedek parçayı gönderen kim? sen değil misin?

Fakat Komisyonlar sonuca dosya üzerinden varır, dosya bütünü ne gösteriyorsa sonucu o belirler. Firma burada alicengiz yapıp ''Var zaten, tüketici art niyetli yaklaşıp yok diyor, bakın arayıp şu servisimizdeb teyit edebilirsiniz'' dediyse ve hakikaten o işi çözdülerse raportörün yapacağı bir şey kalmaz.
 
Yani demekki isteyince bulabiliyorlar ve servislerle iletişim halindeler, ilk mesajda da yazdığım parça varsa alıcam yoksa hakem heyetine vericem çünkü daha ömrü dolmadı, beni uğraştırdılar bende hakem heyetine vermek istedim, parasıyla parça alıcam onda bile uğraştırıyorlar abi ya, raportör beni tersledi, ben baya durumu anlattım ama şurda parça varmış servis numarasını vereyim dedi, kaç ay olmuş, iş hakem heyetine taşınmış, parçanın olduğu servisi firma savunmasından öğreniyorum, o serviste ilk başta parça da yoktu ben aramıştım. Ondan dedim numara vermeyin kanunda yazıyor firma bana yardımcı olmadı dedim, sıkılarak tamam tamam beyefendi kolay gelsin dedi kapattı :)
Abi bak bu ülkede Kanunlara uymamanın bir cezası yok (Tüketici Kanunu Özelinde) ve bunun bir yaptırımı yok. O nedenle firmaların tüketiciyle dalga geçmelerini ben artık yadırgamıyorum ve o nedenle Kanundan daha çok sosyal mecraya güveniyorum ve orada adalet mücadelesi veriyorum zira Kanundan zerre kadar korkmayan firmalar sosyal mecradan korkuyorlar.

Bakınız durum öyle bir hal aldı ki sosyal mecrada hakaretin bile Kanunda altını oyuyorlar 8 inci yargı paketi ile , nasıl biliyor musunuz? Hakareti ön ödeme kapsamına alıyorlar yani adam gelip burada sana ana avrat küfür edecek, sen şikayet edeceksin, Devlet adamı bulacak, ceza kesecek, (ki sanırım 10 bin civarında bir şey) DEVLET bu parayı alacak sen de hakareti yediğinle kalacaksın.

Ancak karşı taraf 5 yıl içerisinde bunu tekrar ederse Hakaret davası açılabilecek ve o davayı kazanınca üstüne tazminat davasu açabileceksin vs vs vs.

Yani hangi koşullarda HAK aradığımızın farkında olmanız için yazma gereği duydum.
 
Abi şeyi de sorayım diyelim Hakem Heyeti beni haklı buldu kararı verdi firma da itiraz etti mahkeme açıldı, mahkeme beni haksız buldu, benim ödeyeceğim miktar ne oluyor, uyuşmazlık bedeli 390 tl falan olan bir ürün, suanki makineler 2 bin 3 bin tl, bana ne gibi ücret çıkar
Burada normalde nispi ücret belirliyor Hakim Bey veya Hakime Hanım fakat takdir kendilerinde oluyor.
 
Sadece tüketici hakem heyetinde değil, kamuda anlaşmazlık müesseselerinde uzlaşma vardır. Dolayısıyla kamu yararı ve tarafların en az zararla konunun kapanması adına önce uzlaşmanın mümkün olup olmadığına bakılır. Mahkemelerde bile böyledir. Kanunda yazıyor, uygula bunu gibisinden konuşunca yetkili bunu hoş karşılamaz doğal olarak. Siz o serviste olmadığını bilseniz bile dosyanın gidişatı açısından demeniz gereken, tamam ben numarayı arayayım size geri dönüş saglayayim diyerek iyi niyetinizi belli etmek olmalıydı. Umarım olumlu sonuçlanır.
 
Selamlar,

2019 da Braun BT 7040 tıraş makinesini aldım. Bıçakları artık eski performansı vermiyor bende mail attım Braun Service sitesinden, internette yedek parça ararken şikayetvar falana aynı model için şikayet yazmışlar, servise gittim parça yoktu, internet satışına yönlendirdiler falan, internet satışında da en yeni modeller ve folyo tip tıraş makinelerinin yedek parçaları var benim modelin yok. Braun Service üzerinden Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği Madde 12'ye atıfta bulunarak ilgili parçanın kodunu yazıp fiyat sordum. Eğer ellerinde parça yoksa Tüketici Hakem Heyetine yazıp direk komple tıraş makinesinin aynı özelliklerde yenisini (satışı şuan yok sitesinde, yeni modelleri var) talep edeceğim. Kullanım ömrü olarak 7 yıl yazmışlar, yedek parça bulundurma zorunluluğunu da düşünürsek böyle bir aksiyona gidicem bakalım eğer yedek parça ellerinde yoksa, varsa direk satın alırım zaten, gelişmeleri gelir yazarım. @Adem Helvacı
Braun gerçekten çok kaliteli sahibi Amerikalı bakmayın Alman malı dendiğine. 2 kez Phlips almıştım teknik özellikleri hep daha iyi diye ancak 2 sene sonra nedense ayarlanmış gibi bozuldular Braun aldım kızıp. Kaç sene geçti banamısın demedi ancak artık şarjı daynmammaya başladı kısaca batarya bitti. Sonra teknik servis de sordum baktım ilgilenen yok cvp gelmedi whatsappdan senle mi uğraşacağım dedim Phlipsin epeydir aklımda olan oneblade modellerinden aldım umarım 2 sene sonra çöp olmaz çünkü epey bir indirimde yedek bıçaklarını almıştım :)
Oneblade
Oneblade
 
Tekrar bir görüşme sağladım hakem heyetinde daha önce görüştüğüm ilgili kişiyle, kibar kibar konuştuk benim braunun kendi sitesinden mail gönderdiğim için sadece cevap maili var benim ne gönderdiğime dair delil olmadığını söyledi, firma sorumluluğunu yapmış gözüküyor dedi, bende iptal dilekçesi gönderdim, dosyanıza ekliyorum dedi, kapandı mevzumuz, ilgili servisten parça alıcam şimdi
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri