Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Soru Cevap Cami için Klima

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

sezginmutluyum

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
1 Nis 2023
Mesajlar
40
Selamün aleyküm değerli Forum üyeleri, Kıymetli ustalarım.
Soğutulacak alan 180 metrekare, dükkan üstü, kubbesiz çatılı cami,tavan yüksekliği 330 cm,Yalıtım yok.Doğuda 11 batıda 6 pencere var.Batı taraftaki pencerelerde stor perde var, Doğu tarafta perde yok öğleye kadar güneş ışıgını alıyor.Hâlihazırda 2 adet Demirdöküm A3 24000 BTU On/Off klima var. Bu klimaları öğle namazından 1 saat önce çalışacak şekilde ayarlıyorum geldiğimizde içerisi soğumuş oluyor.Vakit namazlarında bu klimalar idare ediyor ama Cumada cami dolunca içerisi hamam...
Şu durumda 1 adet 48000 BTU salon tipi 1 adet klima eklemek istiyoruz.
Bütçe Max 150 bin.
Tavsiyeleriniz nelerdir?
 
Aleykümselam. Burada daha çok ev tipi klima kullanıcıları bulunduğu için salon tipi tavsiyesi gelmeyebilir. Onun dışında benim bir fikrim var belki faydalı olabilir. Klimaları sabah namazından sonra açıp öğlene kadar kesintisiz soğutmayı denediniz mi? Eğer verim alırsanız klima masrafına gerek kalmaz, hem de yer kaplamaz boşuna.

Denemek isterseniz cuma günü bir deneyin. Tahmini ne kadar yakacağını merak ederseniz kaba bir hesap yapayım. Elinizdeki 24 lük klimaların tanesi maksimum 2500 watt çekiyordur, biz maksimuma göre hesap yapalım.

Sabah namazından sonra klimayı çalıştırdık 2500 wattlık klimanın saatlik tüketimi 2.5 kWh olur, iki klimanın saatlik toplam 5 kwh tüketimi olur ama tahminim gerçekte bu değer 4 de olabilir ama biz yüksekten hesaplayalım. 8 saat boyunca durmadan çalışırsa en fazla 40 kwh tüketir. Elektriğin birim kwh ücreti internetten kabaca baktığıma göre cami için 6 TL gibi bir fiyatı var diyor, siz ona faturadan bakarak doğrusunu teyit edip hesaplayabilirsiniz. Birim kwh fiyatına 6 TL desek çarpı 40 kwh yaparsak bu işin günlük masrafı maksimum 240 TL gibi duruyor benim hesabıma göre. Bu senaryo size uygunsa ve denerseniz sonucu da bizimle paylaşabilirseniz seviniriz. Fan seviyesi olarak eğer rahatsız etmiyorsa en yüksek fan en verimlisi olur.
 
Son düzenleme:
Aleykümselam. Burada daha çok ev tipi klima kullanıcıları bulunduğu için salon tipi tavsiyesi gelmeyebilir. Onun dışında benim bir fikrim var belki faydalı olabilir. Klimaları sabah namazından sonra açıp öğlene kadar kesintisiz soğutmayı denediniz mi? Eğer verim alırsanız klima masrafına gerek kalmaz, hem de yer kaplamaz boşuna.

Denemek isterseniz cuma günü bir deneyin. Tahmini ne kadar yakacağını merak ederseniz kaba bir hesap yapayım. Elinizdeki 24 lük klimaların tanesi maksimum 2500 watt çekiyordur, biz maksimuma göre hesap yapalım.

Sabah namazından sonra klimayı çalıştırdık 2500 wattlık klimanın saatlik tüketimi 2.5 kWh olur, iki klimanın saatlik toplam 5 kwh tüketimi olur ama tahminim gerçekte bu değer 4 de olabilir ama biz yüksekten hesaplayalım. 8 saat boyunca durmadan çalışırsa en fazla 40 kwh tüketir. Elektriğin birim kwh ücreti internetten kabaca baktığıma göre cami için 6 TL gibi bir fiyatı var diyor, siz ona faturadan bakarak doğrusunu teyit edip hesaplayabilirsiniz. Birim kwh fiyatına 6 TL desek çarpı 40 kwh yaparsak bu işin günlük masrafı maksimum 240 TL gibi duruyor benim hesabıma göre. Bu senaryo size uygunsa ve denerseniz sonucu da bizimle paylaşabilirseniz seviniriz. Fan seviyesi olarak eğer rahatsız etmiyorsa en yüksek fan en verimlisi olur.
Zaman ayırıp cevapladığınız için teşekkür ederim ama yalıtım yok,hatta sağ tarafın pencereleri eski oralardan bile ısı kaybı vardır, bir de ne kadar soğutsam da bir anda caminin içine 150 kişi dolunca içerisi ısınıp havasız kalıyor...
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri