Neler yeni

DECIDE mağazasından alışveriş yapmayın!

Pitbull

İnce Eleyen
Kadim Üye
Katılım
15 Şub 2023
Mesajlar
321
Çözümler
1
Tepki puanı
432
Puanları
63
Konum
ABD/Miami Florida
Geçenlerde burada konusunu açtığım kulaklık konusundan sonra f/p oranı yüksek bir kulaklık aldım ürün bana geldi tabi üzerinde 2. bir paket var kutuyu göremiyorsunuz yani bir baktım müthiş bir darbe var. İçime kurt düştü şimdi açsam baksam sorunluysa hijyenden iadeyi hiç almayacaklar bende satıcıya mesaj attım satıcının cevabı: biz sağlam gönderdik ne olduysa kesinlikle kargoda olmuştur oldu. Mağazanın puanıda 10, bu satıcıdan alışveriş yapmayınız.

Screenshot_20230309_150620.jpg

IMG_20230309_142624.jpgIMG_20230309_142700.jpg
 

Non User

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
2 Şub 2023
Mesajlar
0
Tepki puanı
-49
Puanları
0
.
 
Son düzenleme:

lovecraft

Meraklı
Kadim Üye
Katılım
10 Şub 2023
Mesajlar
58
Tepki puanı
103
Puanları
33
Selamlar. İkinci el olması yüksek ihtimal. Kutunun üzerinde jelatin yok. Belki üretildiği tarihte (çok eski bir ürün olabilir) jelatin ile kaplamıyordu Philips, ama bu da tabi bir depoda unutulmuş ve yıllarca beklemiş bir ürün olduğu anlamına geliyor. Gümrüğe takılmış ve mezatta satın alınmış bir ürün de olabilir.

Açıkçası ben artık "üçüncü parti" satıcılardan ürün satın almıyorum. Üçüncü parti derken ne demek istediğimi aşağıda açıkladım. Piyasa resmen çıldırmış durumda. Toptancısı da perakendecisi de zaten "yeni" ürün bulamıyor. Yeni ürün almak için batılı zengin ülkelerin önüne geçebilmeniz lazım, yani Çin'e büyük paralar ödemeniz lazım, çünkü onların talebi patlamış durumda ve Çin onlara zor yetişiyor, hatta yetişemiyor. Pandemi ekonomisi tam gaz devam ediyor. Üstüne bir de devlete ödediğimiz ithalat vergileri, harçları, navlun, gümrük danışmanlığını ücretleri vs. de katlanmış durumda. Şu kulaklığın ülkemize giriş fiyatı öyle uçuk bir seviyeye geliyor ki, son fiyat, ülkeye giriş fiyatının 4 katı hatta 5 katına filan tekabül ediyor. Avrupalının, Amerikalının indirim sepetinden satın aldığı ve "çerez parası" verdiği ürünü, Türkiye'de fahiş fiyatlara satabileceğine hali ile inanmayan ithalatçı da, ikinci el ürünleri toplayıp satmayı tercih ediyor. Ya da işte mezattan toplanmış ne varsa.

Online alışveriş yaparken artık sadece "amazon gönderir", "hepsiburada gönderir" vs. gibi satın aldığınız web sayfası ne ise onun kendisinin kendi deposundan gönderdiği, yani herhangi bir sorun olması halinde mecburen arkasında duracağı bir ürünü satın almak en doğrusu olacaktır. Bunu her seferinde söylüyorum. Sizin "decide" dediğiniz arkadaş büyük ihtimalle ikinci el satın aldığı ürünü iyice temizleyip sıfır fiyatına "mağazasına" koyup satan bir aracı. Ya da elektronik ürün toplayan birisi.
 

Non User

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
2 Şub 2023
Mesajlar
0
Tepki puanı
-49
Puanları
0
.
 
Son düzenleme:

Pitbull

İnce Eleyen
Kadim Üye
Katılım
15 Şub 2023
Mesajlar
321
Çözümler
1
Tepki puanı
432
Puanları
63
Konum
ABD/Miami Florida
Ürünün üstünde güvenlik bandı var şeffaf şekilde ancak nedense bana güven vermedi. Satıcının 10 puan da olması şaşırtıyor.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,896
Çözümler
82
Tepki puanı
44,824
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
İfşalayalım isterseniz.
Ayrıca o satıcıya mesafeli sözleşmeler yönetmeliğini okumasını tavsiye ediniz.

Zarardan sorumluluk

MADDE 17 –
(1) Satıcı, malın tüketici ya da tüketicinin taşıyıcı dışında belirleyeceği üçüncü bir kişiye teslimine kadar oluşan kayıp ve hasarlardan sorumludur.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,896
Çözümler
82
Tepki puanı
44,824
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
N11 de ilgili satıcının soru cevap bölümüne bu konuyu hep birlikte dile getirebiliriz. Herkes okur ve satın alim yapmaz onlarda çözmek zorunda kalabilir.

Adem abi de ifşalarsa tamamdır. ?

Birlik beraberlik olursa susturamazlar. :)
Kesinlikle ama kesinlikle istediğim tam da bu dur.

Ailemizden birisine bir satıcı kaba tabir ile yamuk yaptı ise bizler sosyal medya gücümüzü birlik olup baskı amaçlı kullanabilmeliyiz bunun için iyi organize olmalıyız.
 

lovecraft

Meraklı
Kadim Üye
Katılım
10 Şub 2023
Mesajlar
58
Tepki puanı
103
Puanları
33
Bence ismi "decide" olan (ingilizcede "karar vermek" fiili) bir satıcından alışveriş yapıp sonra böyle uğraşmak yerine, ismi "decide" olan bir satıcıdan "hiç alışveriş yapmamak" ve ürünü iade etmek için harcanacak zamanı ve emeği başka işlere kanalize etmek yeğdir diye düşünüyorum. Yani yolun sonunun uçurum olduğu zaten belli ise, o yola hiç girmemek lazım. Ya da çıkmaz sokağa girip geri dönecem diye uğraşmak yerine hiç girmemek lazım. Biraz da müşterinin kafayı çalıştırması lazım. İnternetten satın alınan her şey 14 gün içerisinde iade edilebiliyor tabi, bu güzel, ancak "hijyenik" ürünler buna dahil değil. Ve malesef "kulaklık", bu ürünler kapsamında. Size gelen kutunun mührüydü, jelatiniydi vs. ile uğraşmanız gerekcek, işte mührü bozulmamış diyeceksiniz, açmadım diyeceksiniz, ki kutunun "ezik" gelmesi de cabası. Hakem heyetine başvuracaksınız onlar da kem küm diyecek filan.

İçinde bulunduğumuz zamanda gerçekten de internetten alışveriş yaparken 10 kere düşünmek lazım. Eskiden Aliden şak şak verirdik siparişleri, kargo takibi bile yapmazdık. Gelmedi mi direk para iadesi yaparlardı. Taaa Çin'den Türkiye'de olmayan ürünleri takır takır alırdık. Hem de "kargo bedava" gelirdi. Şimdi Türkiye'den ürün alırken sanki uzaydan geliyormuş gibi uğraşıyoruz ve bir de kargo aracının deposunu dolduruyoruz, gelebilsin diye. Sonra da bi bakıyoruz kutudan "hıyar" çıkıyor.

Nereden nereye, nereden nereye, geldi Türkiye........ (şarkılı olarak okuyun)
 

Rüstem

Süper Üye
Yeni Üye
Katılım
18 Şub 2023
Mesajlar
779
Tepki puanı
1,340
Puanları
93
N11 ve Trendyol müşterinin tarafında yer almıyor. Bu nedenle 3 kuruş fazla verip ya markanın kendisinden, ya da hepsiburada veya amazon üzerinden alıyorum.
 

Pitbull

İnce Eleyen
Kadim Üye
Katılım
15 Şub 2023
Mesajlar
321
Çözümler
1
Tepki puanı
432
Puanları
63
Konum
ABD/Miami Florida
İfşalayalım isterseniz.
Ayrıca o satıcıya mesafeli sözleşmeler yönetmeliğini okumasını tavsiye ediniz.

Zarardan sorumluluk

MADDE 17 –
(1) Satıcı, malın tüketici ya da tüketicinin taşıyıcı dışında belirleyeceği üçüncü bir kişiye teslimine kadar oluşan kayıp ve hasarlardan sorumludur.
Abi pahali bir urun değil ya seni yormamıza değmez. Firmanın adı bilinsin yeter.
 

bizzare

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
19 Tem 2023
Mesajlar
206
Tepki puanı
54
Puanları
28
kablosuz kulaklık öneriniz var mı lisan öğrenimi için...
 
Üst