Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Ekranı çizik gelen ürünün değişim yerine iadesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ahmet
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Ahmet

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
24
Merhabalar. 23 Aralık'ta Hepsiburada satıcısından Philips 50pus8506 tv aldım. Tv kurulum esnasında panelde 3 cm kadar kalın bir çizik olduğunu gördüm ve tutanak tutmalarını istedim ısrarla fakat tutanak tutma yetkimiz yok aldığınız yerle iletişim kurun deyip gittiler. Israrla servis bilgi vermedi, daha sonra müşteri hizmetlerini aradığımda ürünün teşhir ürünü olduğu tespit edilmiş o yüzden herhangi bir rapor vermeyiz dediler. Hepsiburadaya tvyi değişim için gönderdim fakat 14 ocakta ücret iadesi yaptılar. Ben televizyonu 11 bin liraya zar zor aldım şimdi 14 bin lira civarında. Yenisini nasıl alacağım. Hb müşteri hizmetlerini defalarca aradım fakat ürün stoklarımızda yok deyip kapatıyorlar. En son şaka gibi 500 lira kupon tanımlayalım deyip baştan savdılar. Ne yapabilirim bu konuda.
 
Merhaba; Söz konusu Philips olduğunda her türlü rezilliği gördük biz bu Ülkede ancak burada satıcının ayrıca bir utanmazlığı söz konusu.
@ilteriş hafta içi bu konuyu 2-3 dakikalık bir video ile işleyelim çünkü tüketiciler zor durumda kalıyor. Düşünün ki ortada bir kusurlu ürün ve bu kusuru gören iki ayrı kişi var, bunların birisi tüketici diğeri de servis, ne enteresandır ki servis o eve YETKİLİ sıfatı ile girmesine rağmen kusur gördüler mi rapor yazmamak için kırk takla atıyorlar çünkü omuzlarında yönetim baskısı var.

Bu gibi durumlarda tüketici nasıl bir hareket sergilemeli bunu mutlaka anlatalım.

Konu sahibi Ahmet Bey ise eğer ürünün değişimini istediğini ispat edecek herhangi bir yazışma veya ekran görüntüsü vs elinde var ise , kendi rızası dışında zorla para iadesi yapıldığı, seçimlik haklarının gasp edildiği iddiası ile hakem heyetine müracaat edebilir, malın ayıpsız misli ile değişimini talep edebilir. Tabi burada ilginç noktaları da unutmamak lazım. Mesela sürecin aylar boyunca devam edeceği, dosyanın aylar sonra sonuçlanacağı, o dönem bu modelin artık stoklarda olmayabileceği gibi durumlar ile ilgili öngörü ve ispat gereklidir. Bunlara dikkat edip gerekirse kıymet takdiri veya eşdeğer ürün tespiti için bilirkişi talebi istemesi de gerekebilir.
 
Malesef elimde somut bir evrak ya da fotoğraf yok. Değişim sürecini müşteri hizmetlerini arayarak başlattım onlar da iade olarak yansıtmışlar. Görünce arayıp iade değil değişim istediğimi belirttim not aldık arkadaşlarımız gerekli süreci takip edecekler dediler. En son aradaki fiyat farkının karşılanması için talep açtım ona da verdikleri cevap bu; "Memnuniyetiniz adına ürünü tekrardan sipariş verebilmeniz için aradaki fiyat farkı olan 500 TL’yi kupon olarak tanımladım. 30 gün kullanım süreli olan PDQ****" kodlu kuponunuzu HBCV00000R1F2Q stok kodlu ürünlerde kullanabilirsiniz." Ürünün fiyatı olmuş 15000 bana 500 lira sadaka vermişler. Geri kalan 3500 lira için başının çaresine bak demiş gibi oldu.
 
Malesef elimde somut bir evrak ya da fotoğraf yok. Değişim sürecini müşteri hizmetlerini arayarak başlattım onlar da iade olarak yansıtmışlar. Görünce arayıp iade değil değişim istediğimi belirttim not aldık arkadaşlarımız gerekli süreci takip edecekler dediler. En son aradaki fiyat farkının karşılanması için talep açtım ona da verdikleri cevap bu; "Memnuniyetiniz adına ürünü tekrardan sipariş verebilmeniz için aradaki fiyat farkı olan 500 TL’yi kupon olarak tanımladım. 30 gün kullanım süreli olan PDQ****" kodlu kuponunuzu HBCV00000R1F2Q stok kodlu ürünlerde kullanabilirsiniz." Ürünün fiyatı olmuş 15000 bana 500 lira sadaka vermişler. Geri kalan 3500 lira için başının çaresine bak demiş gibi oldu.
Olsun bu da delil teşkil edecek çünkü sonuçta ürünün arızalı olduğu bilgisi sabit ancak işiniz kolay olmayacak. Yaşadığınız süreci iyi bir dilekçe ile anlatın, Görüşme kayıtlarınızın ekran görüntülerini alın, zaman dilimlerini ve görüştüğünüz numaraları da yazın, seçimlik haklarınızı kullanmak istediğinizi beyan etmenize rağmen (İlk 6 ay içerisinde bunu talep etmediğinizi ispat etme yükü karşı taraftadır) seçimlik haklarınızı kullanmanıza izin verilmediğini belirtin, iade edilen paraya dokunmayın, karşı tarafa mutlaka ihtar çekin ve onayınız dışında gerçekleşen bu işlemi kabul etmediğinizi, asıl talebinizin ne olduğunu belirtin ve bu mutlaka elbette ki yazılı kanaldan olacak.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri