Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru Elektrikli ev için araç şarj istasyonlarının içinde; fiyatını hakedecek bir teknoloji var mı?

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

KorkutSA

Meraklı
Meraklı
Katılım
20 Şub 2023
Mesajlar
38
Marka Model Bilgisi
Otomobil şarj
Araç şarj işlemi için kabaca saınıflandıracak olursak;
  1. Sayaçtan çekilecek uygun bir kablo ile şarj edilecek noktaya KOMBİNASYON KUTUSU hazırlamak.
  2. Gelen elektriği çeşitli koruma önlemleriyle type 2 mennekes sokete enerjiyi aktaran AC ŞARJ CİHAZI.
  3. Aracın içinde inverter v.s. kullanarak BMS ile batarya şarjı
şeklinde gerçekleşiyor.

Kombinasyon kutusu ve ana hattan çekilecek kablo ile ilgili standartlara uygun bir kombinasyon kutusu hazırladığınızda içinde sigorta, kaçak akım rölesi, parafudr bulunuyor. Hatta ben akıllı sigorta aldım, wi-fi ye bağlanabiliyor düşük yüksek voltaj geldiğinde hatta kesebiliyor. Kombinasyon kutusu çıkışına da şarj cihazınız nasıl bir girişe sahipse ona göre schuko, monofaz mavi endüstriyel priz, trifaz kırmızı endüstriyel priz şeklinde çıkış verilir. Aslında bu noktaya kadar bir çok koruma önlemini sağlamış olduk. Böyle bir kutu 12mt uzaklık ve monofaz bağlantı için min. 3 - 5 bin₺'ye maloluyor diyebilirim.

Sonra şarj cihazı satın almaya gittiğimizde 17 bin₺'den başlayıp 35 bin₺'ye varan fiyatlar görüyoruz. İçinde belki kombinasyon kutusuna koyduğumuz koruma devreleri vardır sadece. Bilmiyorum. Ama şunu biliyorum ki 220V aldığı elektriği bile adaptör gibi doğrultucu ve düşürüp verme gibi bir özelliği yok bunların. Onu bile araç yapıyor. Wi-fi olması bir miktar fiyatını yükseltiebilir anlarım. Neticede uygulama ve wi-fi modül ile bir server aracılığıyla bilgileri saklıyor, iletiyor. Eyvallah. Ama ben zaten wi-fi li bir sigorta almıştım. Düz bir şarj cihazı da benim işimi görür.

İçinden wi-fi ve yazılımı çıkardıktan sonra ne kalıyor bu aletlerin içinde ki bu fiyat bandlarında para talep ediliyor? Kablo desem zaten ona enerjiyi getirirken 12mt benzer kablolar kullandım. Cihazın üzerinde daha az böyle kablo kullanılıyor. Ayrıca soketli tipler var. Kablosunu da ayrıca satın alıyorum. E arkadaş ortalama piyasa fiyatı olarak 25bin₺'ye içine ne teknoloji koydun da benden istiyorsun bu parayı.
 
Araç şarj işlemi için kabaca saınıflandıracak olursak;
  1. Sayaçtan çekilecek uygun bir kablo ile şarj edilecek noktaya KOMBİNASYON KUTUSU hazırlamak.
  2. Gelen elektriği çeşitli koruma önlemleriyle type 2 mennekes sokete enerjiyi aktaran AC ŞARJ CİHAZI.
  3. Aracın içinde inverter v.s. kullanarak BMS ile batarya şarjı
şeklinde gerçekleşiyor.

Kombinasyon kutusu ve ana hattan çekilecek kablo ile ilgili standartlara uygun bir kombinasyon kutusu hazırladığınızda içinde sigorta, kaçak akım rölesi, parafudr bulunuyor. Hatta ben akıllı sigorta aldım, wi-fi ye bağlanabiliyor düşük yüksek voltaj geldiğinde hatta kesebiliyor. Kombinasyon kutusu çıkışına da şarj cihazınız nasıl bir girişe sahipse ona göre schuko, monofaz mavi endüstriyel priz, trifaz kırmızı endüstriyel priz şeklinde çıkış verilir. Aslında bu noktaya kadar bir çok koruma önlemini sağlamış olduk. Böyle bir kutu 12mt uzaklık ve monofaz bağlantı için min. 3 - 5 bin₺'ye maloluyor diyebilirim.

Sonra şarj cihazı satın almaya gittiğimizde 17 bin₺'den başlayıp 35 bin₺'ye varan fiyatlar görüyoruz. İçinde belki kombinasyon kutusuna koyduğumuz koruma devreleri vardır sadece. Bilmiyorum. Ama şunu biliyorum ki 220V aldığı elektriği bile adaptör gibi doğrultucu ve düşürüp verme gibi bir özelliği yok bunların. Onu bile araç yapıyor. Wi-fi olması bir miktar fiyatını yükseltiebilir anlarım. Neticede uygulama ve wi-fi modül ile bir server aracılığıyla bilgileri saklıyor, iletiyor. Eyvallah. Ama ben zaten wi-fi li bir sigorta almıştım. Düz bir şarj cihazı da benim işimi görür.

İçinden wi-fi ve yazılımı çıkardıktan sonra ne kalıyor bu aletlerin içinde ki bu fiyat bandlarında para talep ediliyor? Kablo desem zaten ona enerjiyi getirirken 12mt benzer kablolar kullandım. Cihazın üzerinde daha az böyle kablo kullanılıyor. Ayrıca soketli tipler var. Kablosunu da ayrıca satın alıyorum. E arkadaş ortalama piyasa fiyatı olarak 25bin₺'ye içine ne teknoloji koydun da benden istiyorsun bu parayı.

Kayınbirader dediğinizi yaptı. Aliexpress'ten temin ettiği bazı malzemeler ve buradan aldıklarıyla çok cüzi bir rakama hem kendine hem de kayınpedere 3 tane yaptı. Sağlam düzgün olsun diye mahalledeki elektrikçiyle birlikte halletiler. Hatta adam öğredndiğiyle başklarına da yapmış.

Neyse, bu işi birlikte üretime çevirebilir miyiz fikri ortaya çıktı ve maalesef ön araştırma neticesinde o sevdadan vazgeçtiler. O iş o kadar değil, bir sürü ek maliyet vb var.

Cihazların fiyatları fahiş olabilir, burası Türkiye :) Ama siz de o kadar ucuza üretebiliyorsanız neden duruyorsunuz? 3-5 bine mal edip 10bine satın mesela. Tutan var mı?
 
Konuyu buraya tarışmaya açma amacım üretmek amaçlı değil. Gerçekten merak ediyorum işin ustası servisibir arkadaş varsa aydınlatsın bizi.
 
İçinden wi-fi ve yazılımı çıkardıktan sonra ne kalıyor bu aletlerin içinde ki bu fiyat bandlarında para talep ediliyor? Kablo desem zaten ona enerjiyi getirirken 12mt benzer kablolar kullandım. Cihazın üzerinde daha az böyle kablo kullanılıyor. Ayrıca soketli tipler var. Kablosunu da ayrıca satın alıyorum. E arkadaş ortalama piyasa fiyatı olarak 25bin₺'ye içine ne teknoloji koydun da benden istiyorsun bu parayı.
Aslında hemen hemen hiçbir şey kalmıyor. Döviz kuru artmamasına rağmen elektrikli araç satışlarının artmasıyla birlikte şarj cihazlarının da fiyatları inanılmaz arttı. Kasım ayında 14.500₺ bandına satılan Vestel EVC04 şarj cihazı bugün 27.999₺. Aynı dönemde Tesla Wall Connector'ün fiyatı da 22.600₺'den 27.539₺'ye çıkmış. Yani Vestel %50 daha ucuzken şu an Tesla'dan daha pahalı.
1739378139778.webp

Vestel, beyaz eşyalarda yaptığı "ücretsiz kurulum" yöntemini burada da uyguluyor. Altyapıyı siz hazırlıyorsunuz, servis uygunsa kabloları bağlıyor ve gidiyor. Teoride güzel sistem, fakat zaten altyapıyı yaptırdığınız elektrikçi "abi ben bunu da bağlarım iki dakikada" diyor ve bağlıyor. (Bizdeki şarj cihazı böyle bağlı) Vestel eğer yetkili servise kurulum yaptırılmazsa garantiyi iptal ediyor mu bilmiyorum. Fakat Tesla Wall Connector için mesela ne ücretsiz kurulum ne de yetkili servisin kurma zorunluluğu var.
Yetkili servisi bu işin içine katmak doğal olarak bir maliyet.

Yazılım, Wi-Fi vs. de maliyet tabi. Ama bence asıl maliyet bu cihazların sertifikasyon süreci. Su sızdırmazlık, radyasyon vs. bir sürü testten geçiyor. Garanti vs. durumları da maliyeti arttırıyor fakat tabi ki en büyük etken herkesin kendi şarj cihazını üretemeyecek olması. "Zaten evden şarj ucuza geliyor, bu şarj cihazına bu parayı veririm" diyor insanlar. Açıkçası ben de üzerinden 22000 watt geçecek bir cihazı kendim üretmektense bir başkasından satın almayı tercih ederim. Öbür türlü şarj aleti arabaya zarar verse bir dert, elektrik altyapısına zarar verse ayrı bir dert.
 

Ekli dosyalar

  • 1739378721375.webp
    1739378721375.webp
    24.5 KB · Görüntüleme: 3
Üst üste iki mesaj olacak ama...

Elektrikli ev için araç şarj istasyonlarının içinde; fiyatını hakedecek bir teknoloji var mı?​

Bence yok, fakat araçtan araca değişir. Tesla araçlarda mesela şarj hızı vs. uygulamadan görülebiliyor. O yüzden şarj cihazınızın bu bilgileri size veriyor olmasının çok çok büyük bir avantajı yok. Fakat Togg ilginç bir şekilde en azından şu an için şarj hızını göstermiyor. Aracın içinden çok kolay bir şekilde gözükmüyor, telefondan ise hiç göstermiyor. O yüzden mesela şarj cihazından takip edebilirsiniz.

Nispeten bilindik bir markanın 11 veya 22kW'lık modellerinden biri alınabilir. Biz 22kW'lık model aldık, fakat elektrik dağıtım şirketi bizim 11kW gücün üstüne çıkmamıza izin vermiyor. O yüzden Togg 22kW ile şarj edilebilirken biz garanti olsun diye (toplam anlık tüketimimiz 11kW'ı aşmasın diye) 8-9kW ile şarj ediyoruz.

Otoparkınız size özel değilse, uygulama üzerinden veya bir RFID kart vasıtasıyla şarj başlatılabilecek modeller var, onlardan tercih edilebilir. Bu şekilde başkaları gelip şarj edemez.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri