Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Eşdeğer Ürün Tespiti için Dilekçe Örneği

Adem Helvacı

Everybody Lies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
21,584
Firmaların ve markaların tüketicilerin haklarını gasp etmeye ant içtiğine inanmaya başlayacak kadar çok mağduriyet yaşattığı ve bunu kasıtlı yaptıkları öngörülerimizden hareketle bizler de tüketici hakları kapsamında kendi adımlarımızı atmaya devam ediyoruz.

Bu resmen köşe kapmaca ve kim kime ne tutturursa mantığı ile bir hareket olsa da Ticaret Bakanlığı uyumayı tercih ettiği sürece bu köşe kapmalar da devam edecek gibi görünüyor.

Tüketici Hakem Heyetleri sizin lehinize karar yazmış ve Malın Ayıpsız Misli ile Değişimine karar vermiş olsa dahi firmalar STOK YOK gerekçesi ile bu kararı uygulamıyor, uygulamadıkları için kimse gidip kulaklarını da çekmediği için bu arsızlığı yapmakta sakınca da görmüyorlar. Dolayısı ile kendilerine DEVLET ELİ İLE bir sopa göstermek gerekiyor bu nedenle eğer anlattığım şekilde bir mağduriyetiniz varsa aşağıdaki yazımız sizin işinize yarayabilir.

 
Enflasyon & kur sarmalına girmiş bir ülkede “para iadesi” ne kadar işlevsel satıcılar için. Bir akıllı kendileri :)
 
Konuda bahsedilen uygulamalardan mı bu mu?
Web yakalama_13-9-2023_14827_.jpeg
 

Ekli dosyalar

Enflasyon & kur sarmalına girmiş bir ülkede “para iadesi” ne kadar işlevsel satıcılar için. Bir akıllı kendileri :)
DEVLET olarak önce ev sahiplerine ''%25 den fazla kira zammı yapamazsın'' beyanında bulunup sonra da Arabuluculuk kapısına herkesi zorlayıp ''kendi aranızda anlaşın'' deek ne ise bu da aynen o :D

Ben ev sahibi değilim, kiracıyım ancak birçok konuda ev sahiplerini haklı görüyorum.

Tabi 8.000tl den 30.000tl ye artış isteyen karakter yoksunlarını değil elbette.

Eşdeğer ürün tespiti konusu da farklı bir konu değil. Biz bunu 90 larda bile yaşamadık kim ne derse desin.
 
DEVLET olarak önce ev sahiplerine ''%25 den fazla kira zammı yapamazsın'' beyanında bulunup sonra da Arabuluculuk kapısına herkesi zorlayıp ''kendi aranızda anlaşın'' deek ne ise bu da aynen o :D

Ben ev sahibi değilim, kiracıyım ancak birçok konuda ev sahiplerini haklı görüyorum.

Tabi 8.000tl den 30.000tl ye artış isteyen karakter yoksunlarını değil elbette.

Eşdeğer ürün tespiti konusu da farklı bir konu değil. Biz bunu 90 larda bile yaşamadık kim ne derse desin.
Evet ev sahiplerini makul düzeyde anlamak gerekiyor. Enflasyonun altında kira arttır demek akla ziyan bir uygulama. Geçen bir haber okudum İstanbulda Bebekte ev sahibi kiracısı çıksın diye 2 milyon TL vermiş. Adamda evi boşaltmış. Aylık 400bin TL den kiraya vermiş. Herkes kazanmış :) İşte sulh yolu akıl yolu :)
 
Evet ev sahiplerini makul düzeyde anlamak gerekiyor. Enflasyonun altında kira arttır demek akla ziyan bir uygulama. Geçen bir haber okudum İstanbulda Bebekte ev sahibi kiracısı çıksın diye 2 milyon TL vermiş. Adamda evi boşaltmış. Aylık 400bin TL den kiraya vermiş. Herkes kazanmış :) İşte sulh yolu akıl yolu :)
Bizim ev sahibi sağda solda ''Kiracılarımdan çok memnunum'' derdi hep Allah rahmet eylesin.
Vefat edince vesayeten Gelini (vasi aslında oğlu ama gelinin lafı geçiyor) ev sahibi oldu. 2 yıldır yine sorunsuz tartışmasız yaşayıp gidiyoruz ancak tartışma olmamasının sebebi biziz diye düşünüyorum zira Devletin %25 dediği yerde biz %125 kira artışı yaptık geçen sene. Hatta normalde senede 1 artış olur, biz geçen sene 2 artık yaptık, ikincisindeki değer %125 di düşün artık :D

Bu sene beklentimiz yine taleplerinin %125 veya %150 olacağı yönde ama bakalım, Aralık ayında belli olur.
 
Bizim ev sahibi sağda solda ''Kiracılarımdan çok memnunum'' derdi hep Allah rahmet eylesin.
Vefat edince vesayeten Gelini (vasi aslında oğlu ama gelinin lafı geçiyor) ev sahibi oldu. 2 yıldır yine sorunsuz tartışmasız yaşayıp gidiyoruz ancak tartışma olmamasının sebebi biziz diye düşünüyorum zira Devletin %25 dediği yerde biz %125 kira artışı yaptık geçen sene. Hatta normalde senede 1 artış olur, biz geçen sene 2 artık yaptık, ikincisindeki değer %125 di düşün artık :D

Bu sene beklentimiz yine taleplerinin %125 veya %150 olacağı yönde ama bakalım, Aralık ayında belli olur.
Ev sahibi konusunda bende şanslıyım. Sembolik bir artış talep etti kabul ettim. Burada yüzdesel artış konuşulmuyor hiç. 300-500$ arası artış duyuyorum genelde. Bizimki 50$ dedi sağolsun.
 
Ev sahibi konusunda bende şanslıyım. Sembolik bir artış talep etti kabul ettim. Burada yüzdesel artış konuşulmuyor hiç. 300-500$ arası artış duyuyorum genelde. Bizimki 50$ dedi sağolsun.
Sizde kira artış sınırı (rent control) yok mu? Montreal'de %4'tü sanırım 2022 için. Ev sahibi daha fazlasını yapamıyor. Hatta %4'e bile itiraz edebiliyorsunuz, orada da ev sahibi neden zam yaptığını anlatmak zorunda. İtiraz ederseniz başvuru sonuçlanana kadar zamsız kirayı ödemeye devam ediyorsunuz.
Ben mesela bu sene yapacağı zamma kesinlikle itiraz edeceğim. Sene boyunca bir sürü sıkıntı çıktı evde.
 
Sizde kira artış sınırı (rent control) yok mu? Montreal'de %4'tü sanırım 2022 için. Ev sahibi daha fazlasını yapamıyor. Hatta %4'e bile itiraz edebiliyorsunuz, orada da ev sahibi neden zam yaptığını anlatmak zorunda. İtiraz ederseniz başvuru sonuçlanana kadar zamsız kirayı ödemeye devam ediyorsunuz.
Ben mesela bu sene yapacağı zamma kesinlikle itiraz edeceğim. Sene boyunca bir sürü sıkıntı çıktı evde.
Yok hocam bizde böyle bir kural yok, maaş artışlarında bile % konuşulmuyor sabit artış var. Şirket aracı kullanırken 8km/h sonrası ceza sistemine giriyor şirket içinde. Yani hızın bile yüzdesini alma gereksinimi duymuyorlar :)
 
Kendi durumum için soruyu şöyle sormak istiyorum, ellerinde aynı model olmadığı için benim MiniLed tv’nin yerine 2023 model olan başka bir MiniLed tv öneriyorlar. Buraya kadar sorun yok ama kendi tv’me göre önerilen modelin eksileri var android olmaması subwoofer olmaması işlemci sayısı vs gibi. Bu durumda eşdeğer ürün tespiti dilekçesi vermenin benim yararıma bir sonucu olur mu ? Yoksa çok da şey yapmamak lazım diyip kabul mü etmeli :LOL: Firmaya bu farkları izah ettiğimde hiç oralı olmuyor biz onayladık belgeyi diyip geçiyor. Çıkamadım şu ikilemden.
 
Kendi durumum için soruyu şöyle sormak istiyorum, ellerinde aynı model olmadığı için benim MiniLed tv’nin yerine 2023 model olan başka bir MiniLed tv öneriyorlar. Buraya kadar sorun yok ama kendi tv’me göre önerilen modelin eksileri var android olmaması subwoofer olmaması işlemci sayısı vs gibi. Bu durumda eşdeğer ürün tespiti dilekçesi vermenin benim yararıma bir sonucu olur mu ? Yoksa çok da şey yapmamak lazım diyip kabul mü etmeli :LOL: Firmaya bu farkları izah ettiğimde hiç oralı olmuyor biz onayladık belgeyi diyip geçiyor. Çıkamadım şu ikilemden.
Burada siz de taktik oynayabilirsiniz aslındaç Madem firma oralı olmuyor, siz neden olasınız ki?
Ürünü alın, kullanmaya başlayın, ürün sizin evde çalışırken ''Bunlar beni kandırdı, yalan söyledi, hatalı ürün göndermişler bakın bunlar da ispatı'' diyerek bilirkişi tespiti yapılmasını isteyin, ayıp oranında indirim talep edin üstüne bir de para ödesinler ;)
 
Burada siz de taktik oynayabilirsiniz aslındaç Madem firma oralı olmuyor, siz neden olasınız ki?
Ürünü alın, kullanmaya başlayın, ürün sizin evde çalışırken ''Bunlar beni kandırdı, yalan söyledi, hatalı ürün göndermişler bakın bunlar da ispatı'' diyerek bilirkişi tespiti yapılmasını isteyin, ayıp oranında indirim talep edin üstüne bir de para ödesinler ;)
Bunu düşünmemiştim Adem hocam ağzına sağlık. Benim sormak istediğim nokta aslında kabaca bu farklar beni haklı çıkarır mı yoksa kardeşim o da miniled bu da miniled denilip geçilir mi ne dersin ?
 
@Adem Helvacı abi benim durum biraz farklı sanki, yada aynı kapıya mı çıkıyor bilemedim.

Bende tcl iade/değişim onaylandı raporu var. Yani thh kararı değil firma tamam ürün arızalı git değiştir dedi ama vatan stok yok iade ederiz diyor. Bu durumda yine thh mi gidilmesi gerek? İnanılır gibi değil ama yaşadığım diyarbakır şehrinde thh telefonla aradım, yeni modelle değişim sağlanır farkını ödersiniz dedi, stok yoksa iade edebilirler gibi aklımı durduracak şeyler söyledi. Ben bu örnekte ki dilekçe ile thh mi başvurmam gerekiyor? Yoksa benim durum mahkemelik mi direk? Çünkü elimde karar niteliğinde olan servis değişim raporu var yanlış mıyım?
 
@Adem Helvacı Merhaba hocam.

Arçelik ten 6144 model bulaşık makinesi aldım. Beyazesya evimde isimli bir satıcıdan. Ürün lojistik firmasıyla gönderildi servis nakliye işlemi yaptı nakliye işlemi yerine montajda yapmış gibi garanti başlattı. Durumu bildirdim. Bana montaj günü düzeltilecek dedi. Sonra gene montaj günü ben yokken düzeltmeden montajı yapıp yan duvardaki hasarı görmezden gelip. Sorun olmaz demişler. Ben akşam eve geldiğimde eşim durumu anlattı bende öndeki etiketi kaldırayım dedim. Orada da aynı hata vardı. Hem yan duvar hemde on kapakta boya atması var. Servis kaydı açtım. Montaj tarihinden itibaren 2 gün geçmeden hemde. Servis 10 gündür oyalayıp genel merkez beni aradı on kapak değişecek dedi. Yan duvar ne olacak dedim. Ona müdahale edilemiyor dendi. Şimdi tüketici hakem heyetine online başvuru yapmak istiyorum. Ürün değişimi yaptırmak istiyorum ama haksız çıkarırlar beni. Sizden ricam bir taslak varsa yardımcı olursanız. Şimdiden teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

  • 20231012_001231.jpg
    20231012_001231.jpg
    23.2 KB · Görüntüleme: 8
@Adem Helvacı Merhaba hocam.

Arçelik ten 6144 model bulaşık makinesi aldım. Beyazesya evimde isimli bir satıcıdan. Ürün lojistik firmasıyla gönderildi servis nakliye işlemi yaptı nakliye işlemi yerine montajda yapmış gibi garanti başlattı. Durumu bildirdim. Bana montaj günü düzeltilecek dedi. Sonra gene montaj günü ben yokken düzeltmeden montajı yapıp yan duvardaki hasarı görmezden gelip. Sorun olmaz demişler. Ben akşam eve geldiğimde eşim durumu anlattı bende öndeki etiketi kaldırayım dedim. Orada da aynı hata vardı. Hem yan duvar hemde on kapakta boya atması var. Servis kaydı açtım. Montaj tarihinden itibaren 2 gün geçmeden hemde. Servis 10 gündür oyalayıp genel merkez beni aradı on kapak değişecek dedi. Yan duvar ne olacak dedim. Ona müdahale edilemiyor dendi. Şimdi tüketici hakem heyetine online başvuru yapmak istiyorum. Ürün değişimi yaptırmak istiyorum ama haksız çıkarırlar beni. Sizden ricam bir taslak varsa yardımcı olursanız. Şimdiden teşekkürler.
Merhaba, Ürün değişim talebinizi öncelikle satıcı firmaya da bildirin ki BİLDİRİM yükümlülüğünüzü yerine getirmiş olun.
Diğer yandan bahsettiğiniz konuları yazılı kanaldan yaptınız ise yazışmaları, telefon görüşmeleri ile yapıldı ise görüşme saat tarihini gösteren ekran görüntülerini delil nitelikli olarak alın ve dilekçenizde belirteceğiniz ''şu gün şu saatte yaptığım görüşme ile durumu hemen bildirdim işlem yapmadılar, görüşme kayıtları firmadan delil nitelikli talep edilebilir'' demeniz de faydalı olur.

Özel bir dilekçe taslağına bu konuda gerek yok zira çok genel ve sürekli yaşanan konu.


...........tarihinde .............firmasından satın almış olduğum .....marka .....model ürünümün ....tarihinde teslimatı gerçekleştirildi ve evimize nakliye amaçlı gelen .......firma personeli sadece nakliye bilgisi girmesi gerekirken montaj bilgisini de sisteme kaydetti ancak fiilen montaj gerçekleştirilmedi. .......tarihinde montaj hizmeti yapıldıktan sonra üründe sağladığım kontrollerde yetkili servisin kasıtlı olarak görmezden geldiği ve hatta birisini etiket altına saklamaya çalıştıkları fiziki kusurları kendim tespit edip gerekli bildirim yükümlülüğümü d eyerine getirimişolmama rağmen seçimlik hakların yok sayıldı ve değişim talebim reddedilerek bana onarım dayatması yapıldı. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun 8 inci madde kapsamında ayıplı olan bu ürünün tarafımdan iade alınıp ayıpsız misli ile değişimini saygı ile arz ederim.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri