Merhaba, bir ürün alıyoruz ve üründe 6 ay içinde sorun yaşarsak değişim hakkımızı çoğu firma kullandırmıyor. Bu durumda tüketici hakem heyetine başvurup değişim yaptırabiliyoruz ancak tüketiciler olarak yine zarardayız. Peki neden? Şöyle açıklayayım, ürün 5. ayda arıza gösterdi ve firma değişime yanaşmadı. Gittik tüketici hakem heyetine başvurduk aradan 7 ay geçti haklı bulunduk ve değişim sağlandı. 7 aylık garanti süresi eritilmiş oldu resmen. Bundan daha kötüsü iki kez başımıza gelmesi. Ve ben de başıma gelen durumu anlatmak istiyorum. Hem de iki örnekle...
İlki Apple iPhone 11 hakkında. 2021 Kasım civarında aldığım telefon 3-4 ay sonra ekran sorunu verdi. Bırakın değişimi aynı firmanın yetkili servisinden rapor bile vermediler. Apple sayesinde başka servisten rapor alabildim. 2022 Eylül ortasında telefonum hakem heyeti kararı ile değiştirildi. Daha sonra Aralık 2022'de yine ekran arızası yaşadım ve tam olarak belli değildi, servis bunda bir şey yok dedi ve 2023 Mart-Nisan gibi sorun kesinleşti ve tam 6. ay civarıydı. Firma yine değişime yanaşmadı ve tüketici hakem heyetine başvurdum, yine kazandım ancak garantisi bitti cihazın. Kararı öyle ya da böyle uygulayacaklar ancak tekrar sorun yaşamayacağım ne malum? 2 senedir sorunlu telefon kullanıyorum ve garanti sürem resmen eritildi. Hem yazılı kanaldan hem de yüz yüze değişim talebimi iletmeme rağmen kanuna uymadılar. Şu anda bu nedenle tazminat talepli bir dosyam mevcut ve kararı merakla bekliyorum. (Ayrıca 2. arızalı telefon için ilgili firmada çalışan ve telefonun değişimini yapan firma avukatına yazmıştım ve bana işten ayrıldığını söylemişti. Son hakem heyeti kararının uygulanması için yine aynı avukat aradı beni. Resmen yalan söyleyerek ertelemeleri de cabası.)
İkinci konu ise Asus markalı monitörümde yaşadığım sorun hakkında. 4 ölü piksel vardı ve panel değişimi talep etmiştim ancak 5-6 ölü piksel bahanesi uyduruldu. 6 ay sonra kazandım, şimdi ise ekranımın sağ üst köşesine bastırınca içe doğru gidiyor ve 1 ölü piksel var. 1 tane ölü piksel çok gözüme batmasa da üst köşe batıyor. Yine tüketici hakem heyeti başvurumu yaptım ve bu dosya da Antalya'daki heyette olduğu için en az 6 ay sürecek.
İki üründe de nerden baksak 12 aylık garanti kaybı var. Kanuna uymuyorlar, tüketici mağdur oluyor. Bu gibi durumlarda ne yapmalıyız? Ya da sizin düşünceniz nedir? Tüketicilere dolaylı da olsa zarar vermek bu kadar basit ve cezasız olmamalı bence...
İlki Apple iPhone 11 hakkında. 2021 Kasım civarında aldığım telefon 3-4 ay sonra ekran sorunu verdi. Bırakın değişimi aynı firmanın yetkili servisinden rapor bile vermediler. Apple sayesinde başka servisten rapor alabildim. 2022 Eylül ortasında telefonum hakem heyeti kararı ile değiştirildi. Daha sonra Aralık 2022'de yine ekran arızası yaşadım ve tam olarak belli değildi, servis bunda bir şey yok dedi ve 2023 Mart-Nisan gibi sorun kesinleşti ve tam 6. ay civarıydı. Firma yine değişime yanaşmadı ve tüketici hakem heyetine başvurdum, yine kazandım ancak garantisi bitti cihazın. Kararı öyle ya da böyle uygulayacaklar ancak tekrar sorun yaşamayacağım ne malum? 2 senedir sorunlu telefon kullanıyorum ve garanti sürem resmen eritildi. Hem yazılı kanaldan hem de yüz yüze değişim talebimi iletmeme rağmen kanuna uymadılar. Şu anda bu nedenle tazminat talepli bir dosyam mevcut ve kararı merakla bekliyorum. (Ayrıca 2. arızalı telefon için ilgili firmada çalışan ve telefonun değişimini yapan firma avukatına yazmıştım ve bana işten ayrıldığını söylemişti. Son hakem heyeti kararının uygulanması için yine aynı avukat aradı beni. Resmen yalan söyleyerek ertelemeleri de cabası.)
İkinci konu ise Asus markalı monitörümde yaşadığım sorun hakkında. 4 ölü piksel vardı ve panel değişimi talep etmiştim ancak 5-6 ölü piksel bahanesi uyduruldu. 6 ay sonra kazandım, şimdi ise ekranımın sağ üst köşesine bastırınca içe doğru gidiyor ve 1 ölü piksel var. 1 tane ölü piksel çok gözüme batmasa da üst köşe batıyor. Yine tüketici hakem heyeti başvurumu yaptım ve bu dosya da Antalya'daki heyette olduğu için en az 6 ay sürecek.
İki üründe de nerden baksak 12 aylık garanti kaybı var. Kanuna uymuyorlar, tüketici mağdur oluyor. Bu gibi durumlarda ne yapmalıyız? Ya da sizin düşünceniz nedir? Tüketicilere dolaylı da olsa zarar vermek bu kadar basit ve cezasız olmamalı bence...