Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Fujitsu (İklimsa) Klima İadesi Hakkında

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Üye silindi 7205
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ü

Üye silindi 7205

Misafir
Merhaba arkadaşlar, N11 üzerinden aldığım klimanın bazı sebepler yüzünden iadesini iklimsadan talep ettim iklimsa Adana Bölgeden gelip klimayı incelediler ve iade almaya karar verdiler, iklimsa servisi klimayı yerinden söktü ve götürdü. İklimsadan bölgeden incelemeye gelen ekip benim telefonumdan n11 üzerinden iade talebi istedi tekrardan ve kargo kodunu alıp klimayı aldığım yere tekrar gönderdi. Aslında olması gerekenin iklimsa yetkililerinin klimayı alıp Adana'ya götürmeleri ve fatura üzerindeki değeri benim hesabıma yatırmaları değilmidir? Kim olsa bu durumda ilk düşüneceği şey o klima tekrardan paketlenecek ve N11 üzerinden tekrar satışa sunulacak. İklimsanın içine düştüğü durum işte.

@Adem Helvacı hocam sizin görüşünüzü alabilirmiyim?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
elektronik ürünlerde kullandıktan sonra iade biraz zor da kullandığınız klimayı bana mı satacaklar
Bak şimdi düşündümde sen şuan çok haklısın. O klimayı normal şartlarda alıp adana bölge müdürlüğüne götürmeleri ve fatura fiyaatını bana kendileri aktarmaları lazımdı. Bu durumda o klimayı n11 deki şirket tekrar kutulayıp satabilir. Sen çok haklısın şuan.
 
Olmaması gerekse de elbette o klimayı yeniden satacaklar.
Haaa arka kapıdan ''Garantili çok temiz ikinci el'' olarak veya allayıp pullayıp paketleyip şeklinde düşünülebilir fakat klimalarda bir kere montaj yapılmış ürünlerin tekrar SIFIR hale getirilmesi büyük uğraş ve ek masraf gerektireceği için genelde bu topa girmezler. Personel satışı yapılır, eş dost satışı yapılır, müdürün evine takılır bla bla.

İşleyiş şekli bize şunu gösteriyor ki bu klima firmada kalacak yani sıcak satışta olmayacak ve N11 üzerinden iade talebi ise mahsuplaşma yani iade faturası, vergisel yükümlülükler vs kapsamında zaruri olabiliyor çünkü firma N11 satıcısına kendi deposundan sıfır ürün gönderecek bu iade karşılığında.

Bu işler yerli üreticilerde daha iyi ilerliyor onu kabul ediyorum. Şu Vestelde olsa kimse kimseyle uğraşmaz, vestel servisi gelir, klimayı söker, firma ibanınıza iadeyi yapar ve tüms üreç SAP CRM sistemine kayıt edilir olur biter.
 
Olmaması gerekse de elbette o klimayı yeniden satacaklar.
Haaa arka kapıdan ''Garantili çok temiz ikinci el'' olarak veya allayıp pullayıp paketleyip şeklinde düşünülebilir fakat klimalarda bir kere montaj yapılmış ürünlerin tekrar SIFIR hale getirilmesi büyük uğraş ve ek masraf gerektireceği için genelde bu topa girmezler. Personel satışı yapılır, eş dost satışı yapılır, müdürün evine takılır bla bla.

İşleyiş şekli bize şunu gösteriyor ki bu klima firmada kalacak yani sıcak satışta olmayacak ve N11 üzerinden iade talebi ise mahsuplaşma yani iade faturası, vergisel yükümlülükler vs kapsamında zaruri olabiliyor çünkü firma N11 satıcısına kendi deposundan sıfır ürün gönderecek bu iade karşılığında.

Bu işler yerli üreticilerde daha iyi ilerliyor onu kabul ediyorum. Şu Vestelde olsa kimse kimseyle uğraşmaz, vestel servisi gelir, klimayı söker, firma ibanınıza iadeyi yapar ve tüms üreç SAP CRM sistemine kayıt edilir olur biter.
Hocam ürünü götürmedilerki adanaya. Kadirli servise verdiler benden kargo kodu aldılar servise bu kargo kodu ile iade edeceksiniz deyip gittiler. Benim evden söktükleri ürünü gönderdiler N11 deki satıcıya.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Screenshot_20240629_152845_com.dmall.mfandroid.jpg


Kargoya vermişim bile gördünüz mü haberim bile yok.
 
Buradan şu çıkarımı yaptım. Yanılabilirim.

İklimsanın sorun karşında gösterdiği reaksiyon ve de tüketiciye karşı olan tutumu. Şuana kadar maşallah nazar değmesin iyi idare etmişler süreci. Finali güzel yaparsa harika olur.
Ürünün akıbetini de öğrenirsek süper olur.
Gerçi @Ali Kemal Eyvaz dostumuz süreç normal yoldan ilerleseydi mümkün değil iade almazlardı diyor fakat bilemiyorum artık :)
 
Ürünün akıbetini de öğrenirsek süper olur.
Gerçi @Ali Kemal Eyvaz dostumuz süreç normal yoldan ilerleseydi mümkün değil iade almazlardı diyor fakat bilemiyorum artık :)
Hocam şimdi beni aradı iade alan eleman bana abidik gubidik konuştu deyim yerinde ise. Kendisi iade almamış güya benden klimayı n11 deki satıcı iade almış. Takılmış kullanılmış klimayı nasıl n11 iade alıyorsa. Kurnazlık yaptığını sanıyor ama bizide küçümseyemeyeceğini öğrenemedi daha. Ama pazartesi öğrenecek.
 
Buradan şu çıkarımı yaptım. Yanılabilirim.

İklimsanın sorun karşında gösterdiği reaksiyon ve de tüketiciye karşı olan tutumu. Şuana kadar maşallah nazar değmesin iyi idare etmişler süreci. Finali güzel yaparsa harika olur.
Sorun zaten finalde oldu kardeşim, kullanılmış klimayı iade aldılar fakat n11 üzerinden benim adıma gönderdiler, sence bu durum ne kadar sağlıklı?
 
Sorun zaten finalde oldu kardeşim, kullanılmış klimayı iade aldılar fakat n11 üzerinden benim adıma gönderdiler, sence bu durum ne kadar sağlıklı?
Hocam bu hikayede yanan sen olsaydın o zaman nolcaktı. Tüketici mağdur değil ben buna sevindim.
Senden sonraki kısımda ali cengiz oyunu oluyor. Buna sessiz kalamayız elbette. Şimdi soruyorum. Genel süreç hakkında;
Sevinelim mi?
Üzülelim mi?
 
elektronik ürünlerde kullandıktan sonra iade biraz zor da kullandığınız klimayı bana mı satacaklar
Sana geri satmasınlar diye kargoyu iptal ettim canını sıkma artık. Alsınlar Adana'ya götürsünler. Banada paramı nasıl verirse versinler. İster versinler ister vermesinler bu saatten sonra beni sinirlendirdi yine elemanları.
 
Sana geri satmasınlar diye kargoyu iptal ettim canını sıkma artık. Alsınlar Adana'ya götürsünler. Banada paramı nasıl verirse versinler. İster versinler ister vermesinler bu saatten sonra beni sinirlendirdi yine elemanları.
Kardeşim kim kimdir, ne nedir, o kim, şunun yetkisi ne, bu konudaki sorumlu kim, kim aldı, kim sattı, kim iade alıyor, zaman parayı niye şu ödüyor, o halde mal neden şuraya gidiyor bunlar kafada deli sorular.

Neden vatandaşın kafasında soru işareti bırakacak 40 ayrı ses oluyor ki onu da anlmıyorum.
 
Kardeşim kim kimdir, ne nedir, o kim, şunun yetkisi ne, bu konudaki sorumlu kim, kim aldı, kim sattı, kim iade alıyor, zaman parayı niye şu ödüyor, o halde mal neden şuraya gidiyor bunlar kafada deli sorular.

Neden vatandaşın kafasında soru işareti bırakacak 40 ayrı ses oluyor ki onu da anlmıyorum.
Adam kendisini düşünüyor hocam, diyorki şimdi ben bunu alsam Adana'ya götürsem bu klimada sorun yok derlerse bize hesap sorarlar diyor. Müdürü iade al diyor kendisi kurnazlık peşinde banada laf sokuyor aklı sıra.
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri