Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru Garantisi Biten LG Buzdolabı Üretim Hatası Hk.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kyhngcr
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

kyhngcr

Meraklı
Meraklı
Katılım
12 May 2023
Mesajlar
33
Merhaba,
Sizi severek takip ediyorum bizi birçok konuda aydınlattığınız için teşekkür ederim. Bir konu hakkında danışmak istiyorum :).

2016 yılında LG GC-M502HQHM model buzdolabı almıştım 2018 yılında yeterli soğutma yapmadığını farkettik. Buzlukta et ve su donuyordu fakat dondurma eriyordu. servisi geldi gaz bastı gitti sonrasında zamanla eski haline geldi. Dondurma dışında sorun yoktu o yüzden üstüne düşmedik.

Geçen hafta aklıma takıldı termometre ile ölçtüm, üst -8 alt +6 (+2 deyken) dereceydi. Servis geldi ve götürdüler tamir için. Bu gün aradılar ve gaz hattında kaçak olduğunu, icinden cok az gaz ciktigini söylediler. Kaçak tespiti yapacaklarını ve belkide dolabın ücretli değişime gidilebileceğinin, tamir olamayabileceğinin bilgisini verdiler. Garanti yok tabiki, sadece 10 yil motor garantisi devam ediyor.

Siz bu konularda deneyimlisiniz, nasıl bir yol izlememi önerirsiniz? Üretimden kaynaklı bir hata var ve gaz kaçağı tehlikeli bir durum, yıllarca böyle kullanmışız. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Teşekkür ederim.
 

Teknik Soru Garantisi Biten LG Buzdolabı Üretim Hatası Hk.

@Adem Helvacı abi teşekkür ederim benim kastettiğim ikame değil aslinda azami tamir süresi olan 20 iş gününü geçtiği için yeni sıfır dolapla değişim isteme hakkım var diye biliyorum :) yoksa o garantili ürünler için mi sadece :)
Garantili ürünler ne yazık ki.

Ayıplı mal veya ayıplı hizmetten doğan seçimlik hakları için ürünün garanti süresi içerisinde olması gerekir.
Alternatif çekilde Gizli Ayıp faktörü var olsa da bunun ispatı tüketici tarafında olduğu için o konuda şansınız yok.
Merhaba,
Sizi severek takip ediyorum bizi birçok konuda aydınlattığınız için teşekkür ederim. Bir konu hakkında danışmak istiyorum :).

2016 yılında LG GC-M502HQHM model buzdolabı almıştım 2018 yılında yeterli soğutma yapmadığını farkettik. Buzlukta et ve su donuyordu fakat dondurma eriyordu. servisi geldi gaz bastı gitti sonrasında zamanla eski haline geldi. Dondurma dışında sorun yoktu o yüzden üstüne düşmedik.

Geçen hafta aklıma takıldı termometre ile ölçtüm, üst -8 alt +6 (+2 deyken) dereceydi. Servis geldi ve götürdüler tamir için. Bu gün aradılar ve gaz hattında kaçak olduğunu, icinden cok az gaz ciktigini söylediler. Kaçak tespiti yapacaklarını ve belkide dolabın ücretli değişime gidilebileceğinin, tamir olamayabileceğinin bilgisini verdiler. Garanti yok tabiki, sadece 10 yil motor garantisi devam ediyor.

Siz bu konularda deneyimlisiniz, nasıl bir yol izlememi önerirsiniz? Üretimden kaynaklı bir hata var ve gaz kaçağı tehlikeli bir durum, yıllarca böyle kullanmışız. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Teşekkür ederim.
10 Yıl motor garantisi adı üstünde sadece kompresör arızalarını kapsar.
Gövdede gaz kaçağı konuları sıklıkla karşılaştığımız, marka model ayrımı olmayan, her markada önümüze gelen bir sorundur.
Aslında gövdde gaz kaçağı dedikleri konu neticede yine bir sistem içi borunun delinmesi ve kapalı devre sistem içerisinde akması gereken soğutucu akışkanın dışarı kaçması konusudur.

Bu tarz durumlarda değişim önerilme nedeni ise gövde değişiminin teknik olarak mümün olmasına rağmen mantık olarak anlamsız olmasıdır.
Tabi ithal ürünlerde yedek parça bulamayacakları için bu durum teknik olarak da sorun olarak değerlendirilebilir.

Gövde yedek parça olarak hiçbir firma tarafındna bulundurulmaz. Velev ki bulundu diyelim. Bugün bir buzdolabı gövdesinin yedek parça olarak maliyeti ne olabilir?

O halde ''Buzdolabı nelerden meydana gelir?'' sorusunun cevap bulması gerekir ki bunun cevabı çok karmaşık değil
Gövde
Kompresör
Anakart
Dolaşım sistemi fanları
Kapılar
Eşanjör vs

Yani gövde eğer yedek parça olarak bulunsa dahi kapalı devre olan sistemdeki kompresör sökülecek, yeni gövdeye takılacak, kapılar, anakart, fan/fanlar, eşanjör vs diğer gövdeye aktarılacak ki bu inanılmaz büyük boyutta bir işçilik demek.

Ürünün garanti harici olduğunu unutmayalım.

Büyüklü küçüklü bütün işçilik masraflarını siz ödeyeceksiniz. Öte yandan 29016 dan bu yana çalışan bir kompresör ve diğer donanımların sıfır bir gövdeye aktarılması sonrası karşınıza çıkacak mali tabloya istinaden gövde sıfır dahi olsa diğer donanımlar 7-8 yaşında olacak. Devlet dahi 10 yıl yasal ömür veriyor, kalan kısmında neden riske girilsin?

Daha buraya yazmadığım birçok etken dorultusunda firmalar bu tarz durumlarda ücretli değişim yoluna giderek hem sizi kendi markalarının içinde tutmaya devam eder, hem de yasal yükümlülüklerini yerine getirmiş olurlar.

Burada önemli olan, size teklif edilen model ve karşılığında çıkartılan mali portredir.
 
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.

Adem abi selam.(@Adem Helvacı ) Yukarıdaki videodaki gibi tamiri verimli olmayabilecegi ve ustanın mahiretine bağlı olduğu için önermezsin zannediyorum. Merak ettim ama toplam ücreti yeni bir buzdolabına göre uygun olur mu?
 
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.

Adem abi selam.(@Adem Helvacı ) Yukarıdaki videodaki gibi tamiri verimli olmayabilecegi ve ustanın mahiretine bağlı olduğu için önermezsin zannediyorum. Merak ettim ama toplam ücreti yeni bir buzdolabına göre uygun olur mu?
Sanırım 2013 yılında bir kere denedim, dolabın arkasını kestik biçtik zira gözden çıkardığımız bir dolaptı artık.

Ne olursa olsun çözüm kalıcı olmuyor ancak kimseyi de umutsuzluğa sürüklemek istemem.
 
Bizimde yeni başımıza geldi gaz kaçağı varmış buzluk kısmında bir sıkıntısı yoktu ama alt tarafında soğutma çok az oluyordu umursamadık garantisi 2 ay önce bitmiş 4500 lira masraf çıktı 1 yıl garanti verdiler yaptırdık şimdilik bir sıkıntı yok umarım çıkmazda normal şartlarda yeni bir dolap almak daha mantıklı bana göre durumunuz varsa masraf çok çıkarsa yeni uygun fiyatlı bir tane alsanız daha iyi olur.
 
10 Yıl motor garantisi adı üstünde sadece kompresör arızalarını kapsar.
Gövdede gaz kaçağı konuları sıklıkla karşılaştığımız, marka model ayrımı olmayan, her markada önümüze gelen bir sorundur.
Aslında gövdde gaz kaçağı dedikleri konu neticede yine bir sistem içi borunun delinmesi ve kapalı devre sistem içerisinde akması gereken soğutucu akışkanın dışarı kaçması konusudur.

Bu tarz durumlarda değişim önerilme nedeni ise gövde değişiminin teknik olarak mümün olmasına rağmen mantık olarak anlamsız olmasıdır.
Tabi ithal ürünlerde yedek parça bulamayacakları için bu durum teknik olarak da sorun olarak değerlendirilebilir.

Gövde yedek parça olarak hiçbir firma tarafındna bulundurulmaz. Velev ki bulundu diyelim. Bugün bir buzdolabı gövdesinin yedek parça olarak maliyeti ne olabilir?

O halde ''Buzdolabı nelerden meydana gelir?'' sorusunun cevap bulması gerekir ki bunun cevabı çok karmaşık değil
Gövde
Kompresör
Anakart
Dolaşım sistemi fanları
Kapılar
Eşanjör vs

Yani gövde eğer yedek parça olarak bulunsa dahi kapalı devre olan sistemdeki kompresör sökülecek, yeni gövdeye takılacak, kapılar, anakart, fan/fanlar, eşanjör vs diğer gövdeye aktarılacak ki bu inanılmaz büyük boyutta bir işçilik demek.

Ürünün garanti harici olduğunu unutmayalım.

Büyüklü küçüklü bütün işçilik masraflarını siz ödeyeceksiniz. Öte yandan 29016 dan bu yana çalışan bir kompresör ve diğer donanımların sıfır bir gövdeye aktarılması sonrası karşınıza çıkacak mali tabloya istinaden gövde sıfır dahi olsa diğer donanımlar 7-8 yaşında olacak. Devlet dahi 10 yıl yasal ömür veriyor, kalan kısmında neden riske girilsin?

Daha buraya yazmadığım birçok etken dorultusunda firmalar bu tarz durumlarda ücretli değişim yoluna giderek hem sizi kendi markalarının içinde tutmaya devam eder, hem de yasal yükümlülüklerini yerine getirmiş olurlar.

Burada önemli olan, size teklif edilen model ve karşılığında çıkartılan mali portredir.

Size ve burada vaktini ayırıp cevap veren herkese çok teşekkür ederim. Her cevaptan bir şeyler öğrendim sağolun varolun tekrar teşekkür ederim.

2018 de tamir edildiğinde garantisinin bitmesine az kalmıştı. Kaçak olduğunu gizlemişler. Bu gaz dolabin içine mi sızıyor yoksa direkt mutfağa mı acaba? Bir sağlik sorunu başlatmış olabilir mi araştıracağım. O zamandan beri hata olduğu servis belgesinden anlaşılıyor. Ayıplı üretilen bir mal için ücret ödemek saçma geliyor. Gaz kaçağı garantisi devam ediyorsa, ucret istendiği takdirde tüketici haklarina başvurmak mantikli geliyor muadili ile ücretsiz değişimi için. Muadili yaklaşık 20bin tl.

Servis sonucu gelince burada sizlerle paylaşacağım karar vermeden önce.
Saygılar.
 
Dün aradim hala arıza arıyorlar. 10 gün oldu hazır yemekten bi tamir parasi yedik zaten. Pazartesi de sonuç çıkmazsa ikame buzdolabı isteyeceğim. Üretim hatası zaten. En başından neden ikame mini dolap verilmiyor anlamıyorum, belli ki uzun sürecek o anda vermesi lazım değil mi?
 
Size ve burada vaktini ayırıp cevap veren herkese çok teşekkür ederim. Her cevaptan bir şeyler öğrendim sağolun varolun tekrar teşekkür ederim.

2018 de tamir edildiğinde garantisinin bitmesine az kalmıştı. Kaçak olduğunu gizlemişler. Bu gaz dolabin içine mi sızıyor yoksa direkt mutfağa mı acaba? Bir sağlik sorunu başlatmış olabilir mi araştıracağım. O zamandan beri hata olduğu servis belgesinden anlaşılıyor. Ayıplı üretilen bir mal için ücret ödemek saçma geliyor. Gaz kaçağı garantisi devam ediyorsa, ucret istendiği takdirde tüketici haklarina başvurmak mantikli geliyor muadili ile ücretsiz değişimi için. Muadili yaklaşık 20bin tl.

Servis sonucu gelince burada sizlerle paylaşacağım karar vermeden önce.
Saygılar.
Gaz kılcal şekilde kaçak yapar. Dolabın gövde içerisine ve oradan da atmosefere karışır yani ortamdaki havaya.
İnsan zehirlemez, sağlığa zararı da yoktur. En azından o boyutlara gelecek bir miktar yok zaten dolaplarda. ürüne boyuta ve teknolojiye göre değişecek şekilde 40 50 100 gram gibi değerler.

Servisin kılcal kaçağı gizlemesi mümkün olmaz, istese de yapamazlar zira kaçacak olan gazın önüne profesyonel önlem dışında set çekilemez.

Kabaca 1 hafta içerisinde zaten sistemde akışkan yani gaz kalmaz en ince halinde dahi.
 
Dün aradim hala arıza arıyorlar. 10 gün oldu hazır yemekten bi tamir parasi yedik zaten. Pazartesi de sonuç çıkmazsa ikame buzdolabı isteyeceğim. Üretim hatası zaten. En başından neden ikame mini dolap verilmiyor anlamıyorum, belli ki uzun sürecek o anda vermesi lazım değil mi?
Bu tarz arızalarda tespit çok zor değil.

Sistemdeki akışkan yerine kapalıdevre sisteme azot gazı basılır, Hassas manometrenin basınç değeri okunur ve kaydedilir, gerekirse fotosu çekilir.
Ürün o gün bırakılır, ertesi gün okuma yapılır, değişim yoksa 2-3 gün daha beklenir, bu sürede eğer milim dahi kıpırdamamışsa manometre, kaçak yok demektir. Yine de tedbir için hadi bir hafta tuttun diyelim. Sonrasında aynı süreci bekletmenin anlamı yoktur.

Yani 10 gündür neyi arıyorlar ki?
 
Bu tarz arızalarda tespit çok zor değil.

Sistemdeki akışkan yerine kapalıdevre sisteme azot gazı basılır, Hassas manometrenin basınç değeri okunur ve kaydedilir, gerekirse fotosu çekilir.
Ürün o gün bırakılır, ertesi gün okuma yapılır, değişim yoksa 2-3 gün daha beklenir, bu sürede eğer milim dahi kıpırdamamışsa manometre, kaçak yok demektir. Yine de tedbir için hadi bir hafta tuttun diyelim. Sonrasında aynı süreci bekletmenin anlamı yoktur.

Yani 10 gündür neyi arıyorlar ki?

abi elemanlari yok, ilk aradığım yetkili servis 'eleman tatilde' dedi :). Sonra bu yetkili servis geldi aldi '10gün sürer' dedi. Geçen perşembe aradım 'teknisyen serviste yarın arayın' dediler. Dün aradim, gitti sordu geldi ptesi ye kaldı :). LG bitmiş ist anadolu yakasında 1 teknisyen var heralde. Zaten piyasada da 4, 5 model lg dolabı satıliyor digerlerine göre cok az. Çekilecekler mi napacaklar anlamadim. Ptesi de olumsuz olursa tüketici haklarına basvuracağım sanırım. Buzdolapsız gün geçmiyor abi :)
 
Şimdi konuştum teknisyen yok yarın gelecek dedi. Şuan çaliştiriliyormus motor mu kondenser mi arizali diye. Geçici dolap ta vermiyor. 12 gün oldu evde buzdolabı yok hep bir gün ileri atiyolar napayim bilemedim LG servisi berbatmış alınmaz.
 
@Adem Helvacı abi garanti yoksa 10 günü geçen tamirlerde aynı ürün tahsis edilmiyormu. Bu arada müşteri hizmetlerine sorduğumda garantili de olsa vermiyoruz yok yedek bizde dedi.
Screenshot_20230523_180957_Drive.jpg
 
17. İş günü bu gün akşam saat 7 de aradı teknisyen. dolaba daha bu gün bakmışlar 23 gün sonra 23 yirmiüç gün inanilmaz. Motor sogutma hattına duman veriyormuş tikamış hattı motor değişecek garantiden ama işçilik alınacak. Dolapta kaçak var mı yarın belli olacakmış. Harika. En başından beri sallamışlar. Adam gibi deseydiler 20 gün sürecek büro tipi alirdik perişan olduk ha bu gün ha yarin ayiptir ya bu kadar mağdur edilmez.
 
@Adem Helvacı abi merhaba, servis; motor değişecek 1600tl işçilik alinacak sadece dedi, kaçak falan yokmuş. Ben de tamam dedim fakat motor bekliyorlarmış cumartesi/pazar muhtemelen teslim edebileceklerini soylediler, hiç inanmıyorum. Yarın 20. İş günü, sizce yarın gece tüketici haklarına başvurmalı mıyım yeni dolap verilmesi için? Kazanabilir miyim?
 
@Adem Helvacı abi merhaba, servis; motor değişecek 1600tl işçilik alinacak sadece dedi, kaçak falan yokmuş. Ben de tamam dedim fakat motor bekliyorlarmış cumartesi/pazar muhtemelen teslim edebileceklerini soylediler, hiç inanmıyorum. Yarın 20. İş günü, sizce yarın gece tüketici haklarına başvurmalı mıyım yeni dolap verilmesi için? Kazanabilir miyim?
Elbette başvurabilirsiniz fakat THH bu konuda çok yavaş kalır İkame (konsinye) ürün için. Karar çıkana kadar çoktna ürün tamiri yapılmış olur.

LG Türkiyeden aslında Beyaz Eşyada çekile kararı almıştı ama sonra birşey oldu ne olduysa halen satılmaya devam ediyor. Çok çok iyi hatırlıyorum teknoloji mağazalarında tüm beyaz eşyalar standlardan indirilmişti o yıllar.

Klima ve TV konusunda iyilerdir ancak beyaz eşya fena ötesi. Zaten LG dediğinizde hizmet kelimesi bile lugatlarında yok.

Çok kral birkaç servis arkadaşım kardeşim var o çocuklar kendi çaplarında mücadele ediyor fakat yönetim veya üst yönetim feci feci feci ki siz bunu yaşayıp deneyim sahibi oldunuz.
 
Elbette başvurabilirsiniz fakat THH bu konuda çok yavaş kalır İkame (konsinye) ürün için. Karar çıkana kadar çoktna ürün tamiri yapılmış olur.

LG Türkiyeden aslında Beyaz Eşyada çekile kararı almıştı ama sonra birşey oldu ne olduysa halen satılmaya devam ediyor. Çok çok iyi hatırlıyorum teknoloji mağazalarında tüm beyaz eşyalar standlardan indirilmişti o yıllar.

Klima ve TV konusunda iyilerdir ancak beyaz eşya fena ötesi. Zaten LG dediğinizde hizmet kelimesi bile lugatlarında yok.

Çok kral birkaç servis arkadaşım kardeşim var o çocuklar kendi çaplarında mücadele ediyor fakat yönetim veya üst yönetim feci feci feci ki siz bunu yaşayıp deneyim sahibi oldunuz.
@Adem Helvacı abi teşekkür ederim benim kastettiğim ikame değil aslinda azami tamir süresi olan 20 iş gününü geçtiği için yeni sıfır dolapla değişim isteme hakkım var diye biliyorum :) yoksa o garantili ürünler için mi sadece :)
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri