Hukuki haklarımız çerçevesinde başvurularımızxı nasıl yapacağımızı senelerdir ele alıyor olsak da sıklıkla sorulan sorulardan birisi de bu süreçten sonra neler yapılması gerektiği yönde oluyor.
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı aracılığı ile şikayeti olduğunuz bir firmaya karşı, dosya sizin lehinize sonuçlandı ve bu noktadan sonra neler yapmanız gerektiğini bilmiyorsanız gelin bunları kısaca ele alaım.
Süreç nasıl başlıyor ve nasıl ilerliyor önce ona odaklanmak lazım.
Siz daha şikayetinizi başlattığınız an itibari ile kabaca hiyerarşik ilerleme şu şekilde oluyor.
1- Şikayet
2- Şikayetinizin sistem girişi + Savunm atalep yazısının karşı tarafa yollanması
3- İlgili başvurunun Müdür/Müdire tarafından ıslak imzası veya E-imza
4- Tebligata uygunluk kontrolleri ve sistem kaydı.
5- Savunma bekleme süresi (Yasal 30 gün)
6- Savunma gelirse sisteme işlenmesi , gelmezse süre sonunda dosya incelemesinin başlaması üzere kayıt
7- Dosya incelemesi + karar yazısı (İnceleme sırasında bilirkişi gerekli görülmüşse karar yazılmaz, bilirkişi görevlendirmesi başlatırılır ve raporu beklenir)
8- Yazılan kararın Heyet toplantısında imzaya sunulması, Komisyon üyelerinin dosyaları okuyup kontrol etmesi ve imzalaması
9- İmzalanan evrakların taranıp sisteme yüklenmesi
10- Karar üst yazılarının yazılması
11- Taraflara tebligat süreci
12- İtiraz eden taraf varsa 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesi veya Asliye Hukuk
13- Dava sonunda satıcı veya sağlayıcı kararı uygulamıyorsa icra süreci
Yukarıdaki sıralamada normal yollardan 7 adımda işlem bitip 11 inci adımda tebliğ edilmesi ile konu kapanması lazım olsa da uygulamada süreç böyle ilerlemiyor.
Dolayısı ile siz eğer bir Hakem Heyetine müracaat ettiniz ve dosya sizin lehinize karar bağlanmış ise yapmanız gerekenler şunlar.
1- Kararın karşı tarafa tebliğini bekleyin.
2- Kararın tebliğinden itibaren 15 gün içinde karşı tarafın itiraz edip etmediğini kontrol edin veya dilerseniz karar size ulaşır ulaşmaz firma ile irtibat kurup ''Kardeş ben THH başvurumu kazandım, kararı uygulayacak mısınız yoks aicraya mı gideyim?'' diye sorun. Sizin icraya gitme hakkınız olduğu kadar karşı tarafın konuyu mahkemeye taşıma ve mahkeme sürecinde icrayı durdurma başvurusu yapma hakkı olduğunu da belirtmek gerekir.
3- Karşı tarafın itiraz etmesi durumunda, süreci takip edin ve mahkemeyi bekleyin.
4- Karşı taraf itiraz etmezse ve 15 günlük süre geçmişse karşı taraf ile isteğe bağlı dilerseniz önce kendiniz irtibat sağlayıp kararı uygulayıp uygulamayacaklarını sorun, veya hiç muhatap olmak istemiyorsanız 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu kapsamında ilamların icrası hükümlerine göre kararın uygulanmasına yönelik işlemler için ilgili icra dairesinde işlem başlatın.
İcra takibi başlatmak için dosya harçlarını sizin yatıracağınızı lütfen unutmayın.
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı aracılığı ile şikayeti olduğunuz bir firmaya karşı, dosya sizin lehinize sonuçlandı ve bu noktadan sonra neler yapmanız gerektiğini bilmiyorsanız gelin bunları kısaca ele alaım.
Süreç nasıl başlıyor ve nasıl ilerliyor önce ona odaklanmak lazım.
Siz daha şikayetinizi başlattığınız an itibari ile kabaca hiyerarşik ilerleme şu şekilde oluyor.
1- Şikayet
2- Şikayetinizin sistem girişi + Savunm atalep yazısının karşı tarafa yollanması
3- İlgili başvurunun Müdür/Müdire tarafından ıslak imzası veya E-imza
4- Tebligata uygunluk kontrolleri ve sistem kaydı.
5- Savunma bekleme süresi (Yasal 30 gün)
6- Savunma gelirse sisteme işlenmesi , gelmezse süre sonunda dosya incelemesinin başlaması üzere kayıt
7- Dosya incelemesi + karar yazısı (İnceleme sırasında bilirkişi gerekli görülmüşse karar yazılmaz, bilirkişi görevlendirmesi başlatırılır ve raporu beklenir)
8- Yazılan kararın Heyet toplantısında imzaya sunulması, Komisyon üyelerinin dosyaları okuyup kontrol etmesi ve imzalaması
9- İmzalanan evrakların taranıp sisteme yüklenmesi
10- Karar üst yazılarının yazılması
11- Taraflara tebligat süreci
12- İtiraz eden taraf varsa 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesi veya Asliye Hukuk
13- Dava sonunda satıcı veya sağlayıcı kararı uygulamıyorsa icra süreci
Yukarıdaki sıralamada normal yollardan 7 adımda işlem bitip 11 inci adımda tebliğ edilmesi ile konu kapanması lazım olsa da uygulamada süreç böyle ilerlemiyor.
Dolayısı ile siz eğer bir Hakem Heyetine müracaat ettiniz ve dosya sizin lehinize karar bağlanmış ise yapmanız gerekenler şunlar.
1- Kararın karşı tarafa tebliğini bekleyin.
2- Kararın tebliğinden itibaren 15 gün içinde karşı tarafın itiraz edip etmediğini kontrol edin veya dilerseniz karar size ulaşır ulaşmaz firma ile irtibat kurup ''Kardeş ben THH başvurumu kazandım, kararı uygulayacak mısınız yoks aicraya mı gideyim?'' diye sorun. Sizin icraya gitme hakkınız olduğu kadar karşı tarafın konuyu mahkemeye taşıma ve mahkeme sürecinde icrayı durdurma başvurusu yapma hakkı olduğunu da belirtmek gerekir.
3- Karşı tarafın itiraz etmesi durumunda, süreci takip edin ve mahkemeyi bekleyin.
4- Karşı taraf itiraz etmezse ve 15 günlük süre geçmişse karşı taraf ile isteğe bağlı dilerseniz önce kendiniz irtibat sağlayıp kararı uygulayıp uygulamayacaklarını sorun, veya hiç muhatap olmak istemiyorsanız 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu kapsamında ilamların icrası hükümlerine göre kararın uygulanmasına yönelik işlemler için ilgili icra dairesinde işlem başlatın.
İcra takibi başlatmak için dosya harçlarını sizin yatıracağınızı lütfen unutmayın.