Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Hawk Gaming Chair - Aras Kargo Kata Teslimat Problemi

devrim1445

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
25 Haz 2024
Mesajlar
13
Merhabalar, yaklaşık 2 hafta önce Hepsiburada üzerinden Hawk Gaming Chair satıcısından bir sandalye satın aldım. Hepsiburada'da Horoz Lojistik ile teslim edecekleri görünüyordu. Fakat ödeme yaptıktan sonra kargo firması Aras Kargo olarak göründü.

Aras Kargo ürünü getirdiğinde kg-desi limitinin üzerinde olduğunu söyleyip bina girişine bırakıp gittiler. Bunun üzerine Şikayetvar'a yazdım. Tabi ki hiçbir çözüm olmadı. Ürün 25kg 67 desi. Kargonun kendi sitesinde yazılan bilgiye göre 31 desi üzerindeki paketleri bina girişine kadar teslim etmekle sorumlularmış.

Benim merak ettiğim konu sizler bu tarz ağır ürünler aldığınızda kargo firmaları kapınıza kadar teslim ediyorlar mı yoksa benzer şekilde bina girişine bırakıp gidiyorlar mı?
 
Ben kargoyu adrese taşımazlarsa iade edeceğimi getirdikleri ürünü kabul etmeyeceğimi söylüyorum. Alın yanınızda geri götürün diyorum. Genelde geri götürmek daha zor geldiği için adrese teslim ediyorlar. Geri götürenlerde ise siparişi iptal edip adrese teslim edecek bir kargo ile gönderirlerse siparişi yeniden verebileceğimi söylüyorum. Biraz gecikme olsa da bir şekilde adrese teslim ediliyor.
 
Peki bu bütün kargocuların internet sitelerinde yazan KG vs desi limitleri internetten alışveriş yapanları bağlar mı yoksa tek kargo gönderen bireysel kişileri mi bağlar?
 
Bu hafta 46 desilik bı ofis koltuğu aldım. Aynı şekilde Aras kargo aradı 30 desi üstünü yukarı çıkarmıyoruz dedi. Paketi sağlam getirsin de benim için sıkıntı değil aldım.

Ama geçen sene iki parça halinde 30-40 kilo klimayı yurtiçi kargo çıkarmıştı.
 
Bu hafta 46 desilik bı ofis koltuğu aldım. Aynı şekilde Aras kargo aradı 30 desi üstünü yukarı çıkarmıyoruz dedi. Paketi sağlam getirsin de benim için sıkıntı değil aldım.

Ama geçen sene iki parça halinde 30-40 kilo klimayı yurtiçi kargo çıkarmıştı.
O zaman belli başlı ürünleri çıkartıyorlar. Bazı ürünlere satıcı ve müşteri sessiz kalırsa bireysel kargo kurallarını uyguluyorlar. Desi limiti, kg falan.
 
O zaman belli başlı ürünleri çıkartıyorlar. Bazı ürünlere satıcı ve müşteri sessiz kalırsa bireysel kargo kurallarını uyguluyorlar. Desi limiti, kg falan.
Veya küçük matkap kutusu kadar kutuda 20 kg demir döküm dambıl setini çıkarıp, çok daha hafif ama hacimsel olarak büyük olan koltuk kolisini cikarmamalarının sebebi hacım de olabilir şimdi düşününce.
 
Veya küçük matkap kutusu kadar kutuda 20 kg demir döküm dambıl setini çıkarıp, çok daha hafif ama hacimsel olarak büyük olan koltuk kolisini cikarmamalarının sebebi hacım de olabilir şimdi düşününce.
Evet onun için zaten desi hesaplaması yapıyorlar. Ve limitleri 30,31,35 desinin (kargo firmasına göre değişiyor) altındaki ürünleri çıkarttıklarını söylüyorlar. İnternette forumlarda araştırdığımda bazı insanlar kargo firmalarının satıcılarla anlaşmalı olduğunu söylüyor. Yani desi hesaplamasına bakılmaksızın o koliyi çıkartmak zorunda. Kargo firmalarının desi limitleri bireysel kargo gönderen kişileri bağladıklarını söylüyorlar. Örneğin ben bir arkadaşıma buzdolabı göndereceğim veya 30 desi üzeri bir koli. Kargo firması bunu karşı tarafın bina kapısına kadar teslim etmek zorunda, kata çıkarması gerekmiyor. Burada bir sıkıntı yok. Ama toplu anlaşma yaptıkları satıcılardan aldığımız ürünleri eğer kargo firması çıkartmıyorum derse, satıcı lojistik firmasıyla göndermesi lazım. Ama her türlü o kutu kata çıkmalı. Ve bu kesinlikle müşterinin sorunluluğu olmamalı. Geçen Doğruveri Instagram sayfası TÜİK'den edindiği "İnternetten en çok ne alıyoruz" isimli istatistiğini paylaşmıştı. Mobilya ve ev aksesuarları 6. sırada, kitap ve bilgisayar, cep telefonu veya aksesuarlarından önce geliyor. Hani bu önemsiz bir alan da değil.

Yaklaşık 10 yıl önce Hepsiburada'dan 50 KG döküm dumbell seti almıştım. Yurtiçi getirmişti sanırım. Mesela o zaman da bireysel kargoymuş gibi davranıp çıkaramayacağını söylemişti. Sonra "neyse sana yardımcı olayım" deyip birlikte tutarak çıkartmıştık. :)
 
Kargocu imza veya kargo teslim şifresi alarakmi teslim etti yoksa bunlar olmadan mı teslim etti
 
Evet sandalyeyi bina kapısına bırakıp SMS kodunu isteyip gitti. İmza almadı. Kata teslim ettiklerinde de bazen istiyorlar bazen istemiyorlar.
 
Valla hepsi bı alem zaten, lojistik de çıkarmak istemiyor beyaz eşyayı bile. Bu konuda tek sorun yaşatmayan hepsijet oldu bende. Evin içine taşıyacağını bile taahhüt ediyordu hala aynıysa.
 
Sene 2011 birtane bulaşık makinesi alınmıştı. Rahmetli babannem istemişti. Birtane beko almıştım. Bunu da horoz lojistik getiriyormuş. Dedik tamam olur yani ne olacak vs. aradan 1 hafta geçiyor ortada bir takip numarası hiçbirşey yok. Satıcı ben yolladım diyor ötesi yok. 10. gün aradılar beni işte böyle böyle şu gün teslim edilecek dendi tamam okeyleştik bitti. Evde babannem var ben çalışıyorum gidemedim o gün gitmişler 2. kata çıkartmamışlar. Teyze bizim kata çıkartma yetkimiz yok bunu apartman içinde bırakırız deyip bırakıp gitmişler. Babannemde güç bela apartmandan birilerini buluyor eve kadar imece usulü taşıtıyor gençlere falan öyle güç bela eve sokmuş. Ben işten geldim öyle mevzuyu anlattı ama yani ben bekoya ondan sonra alınan yere heryere şikayet ettim sonuç değişmedi. Aradan geçmiş 13 sene hala aynı mağduriyetler devam ediyor.
 
Valla hepsi bı alem zaten, lojistik de çıkarmak istemiyor beyaz eşyayı bile. Bu konuda tek sorun yaşatmayan hepsijet oldu bende. Evin içine taşıyacağını bile taahhüt ediyordu hala aynıysa.
Lojistik firmalarının bile bunu yapması! Artık ne diyeyim.
 
Sene 2011 birtane bulaşık makinesi alınmıştı. Rahmetli babannem istemişti. Birtane beko almıştım. Bunu da horoz lojistik getiriyormuş. Dedik tamam olur yani ne olacak vs. aradan 1 hafta geçiyor ortada bir takip numarası hiçbirşey yok. Satıcı ben yolladım diyor ötesi yok. 10. gün aradılar beni işte böyle böyle şu gün teslim edilecek dendi tamam okeyleştik bitti. Evde babannem var ben çalışıyorum gidemedim o gün gitmişler 2. kata çıkartmamışlar. Teyze bizim kata çıkartma yetkimiz yok bunu apartman içinde bırakırız deyip bırakıp gitmişler. Babannemde güç bela apartmandan birilerini buluyor eve kadar imece usulü taşıtıyor gençlere falan öyle güç bela eve sokmuş. Ben işten geldim öyle mevzuyu anlattı ama yani ben bekoya ondan sonra alınan yere heryere şikayet ettim sonuç değişmedi. Aradan geçmiş 13 sene hala aynı mağduriyetler devam ediyor.
Ben de yıllar önce birkaç ağır eşya almıştım. Horoz Lojistik getirmişti. Kata kadar çıkarmışlardı. Ondan dolayı bu sandalye firmasına da güvenip aldım. Nitekim Aras Kargo getirdi ve kapıya bıraktı. Demek ki lojistik firması diye güvenmek de doğru değil.

Yani bedeli ödenen bir hizmet var. Ve firma koskoca makinayı kapının önüne bırakıp gidiyor. Bu durumların değişmemesinin sebebi galiba insanların değişmemesi. Bir arkadaşım bir kargo şubesinde çalışıyor. Bana bir keresinde bazı kargo firmalarının diğer kargo firması çalışanlarını bularak anlaştıklarını, yukarı çıkartmamalarını, "bunları alıştırmayın" tarzında şeyler söylediklerini anlatmıştı. Bu tarz şeyleri de özellikle fakir semtlerde yaptıklarını söylemişti. Çünkü fakir insanlar acırlar, şikayet etmezler, haklarını bilmezler şeklinde düşünüyorlar sanırım. Anlayacağınız bir açık kapı var onlar da sömürdükçe sömürüyorlar.

Korona döneminde kargocuların bir anda sosyal mesafe kurallarını sonuna dek uyguladığını görmüştüm. :) İşte hep aşağı çağırıyor falan. Yasaklar bitip epey bir zaman geçtikten sonra da bayağı uzun bir süre "korona kuralları" yalanını söylüyorlardı. Şimdi mesela telefonlar arıyorlar düşük bir tonda "aşağı gelebilir misiniz" diye sizi bir yokluyorlar. Oltalıyorlar yani. Hayır, gelemem derseniz yukarı çıkıyorlar. Büyük ihtimalle küfür ede ede. Bazen de şey diyorlar "sepet salın". Bir süre annem kargoları alınca bu şekilde yapıyordu. Sonra onu da uyarıyorum hep. -Bak böyle yapma. Eğer yaparsan bir gün ip kopar, rüzgar çıkar bir şey olur. Ağır bir koli arabanın üstüne düşer sonra kendini İran filmi gibi "kimin neyden neyi yaptığı belli olmayan suçlar" yumağının içerisinde bulursun.- Eğer bir şekilde o ürün birisinin arabasına düşse kargocunun ilk yapacağı şey "beni ilgilendirmez, ben zorlamadım, ayrıca yukarı çeken ben değildim" olacaktır.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri