Merhaba; SONY konusunda benim tavrım nettir. Negatif bakarım çünkü ben olaya çooook farklı pencerelerden bakıyorum.
Satan kişi kendi penceresinden bakıyor çünkü ürün satması lazım, Alan kişi kendi penceresinden bakıyor çünkü inanacak birisini ve iyi bir ürün arıyor, mağazalarda yetkili(!) sıfatı ile dolanan dostlar da tüketicinin bu zaafını dilediği yönde yani hangi ürünün satışından kendisine bir çıkar var ise o doğrultuda kullanıyor.
Ben ise ne üretici, ne satıcı, ne alıcı, ne de komisyon kapıcı olmadığım için ürüne, teknolojiye, ithalatçısına, servisine, servis yapılanmasına, satış sonrası hizmet kalitesine, marka değeri adı altında tüketicinin afedersiniz yolunup yolunmadığına göre değerlendiriyorum konuları ve bu nedenle SONY nin ülkemizde artık sadece İSİM SATTIĞINI ancak tüketicinin hak etmiş olduğu hem mal hem de hizmet kalitesini vermediğini iddia ediyorum.
Yeri geldiğinde aynı yorumları SAMSUNG için de yaparım ve daha dün yine bu forumda bir QN85B konusunda tüketiciye ''yahu ürünü Koreli Samsung diye alıp da içinden Çin'li BOE panel çıkınca ben verdiğim paraya üzülebiliyorum'' dedim ve bence ben haklıyım bu konuda.
Tamam BOE kötü bir üretici değil ok ama neden AUO değil? Haaa ''ADS veya IPS kullanmaları gerekiyordu Quantumdot algoritması için'' diye düşünülebilir, o zaman daha üst modellerde neden AUO panel kullanılmış? Demek ki AUO ile de istenen elde edilebiliyormuş.
Bunları sorgulayınca biz marka düşmanı olmuyoruz, o nedenle mağazada satıcıların ne dediklerinden ziyade ürünlerin üretiminde neler kullanıldığını araştırmanız gerektiğini yazıp çizip duruyoruz.
Şu olsa anlarım, Tamam yine BOE kullan ama BOE kullanmış gibi para iste. Yooooo bunlar bu tv nin önünde Samsung yazıyor diye burunlarından da kıl aldırmıyor.
SONY için de durum aynı, adamlar panelleri ya Samsung ya TCL ya LG veya AUO dan alıyor ki panel bir televizyonun en önemli donanımıdır. Sony mühendisliğine olan saygımızı art niyeti kullanıp Çin menşei donanımı bize Japon malı parasın satıyor. Buradan bizi kazıkladığı yetmezmiş gibi servis yapılanmasına da gerekli özen gösterilmiyor. Daha az önce yine yazdım bir mesajda, Yahu Muğla İLİNDE ve daha birçok İlde servisleri yok adamların.
Kardeşim bu adamlar kaç yıldır bu ülkede mal satıyor sizin haberiniz var mı? Bu adamlar ne kadar yükse bedeller ile ürün satıyor ve Ülkede bir servis yapılanmasına dahi bütçe ayırmıyorlar farkında mısınız?
Bütün yükü ''Japon malı ya, ondan yedek parçası da pahalı'' algısı ile tüketicinin omuzlarına yüklediklerini kimse fark etmiyor mu?
SONY benim zamanımdaki SONY değil o nedenle istisna veya özel bir durum yok ise benden kolay kolay SONY tavsiyesi çıkmaz.
TCl de iyidir hoştur ama servis ve müşteri memnuniyeti konusunda ne yazık ki o da halen istediğimiz yerde değil o nedenle güvenli liman olarak gördüğüm ve model olarak da nokta atışı yapmış olduğunuz Samsung burada en makul seçenek olur.