Herkese merhaba,
Bugün Kaira marka 12000btu klimamın montaji için evime gelen SELÇUK ALTIN-AL-TE TEKNİK ISITMA&SOĞUTMA SİSTEMLERİ
servisiyle, montaj esnasında ve sonrasında yaşadıklarımı aktaracağım.
Öncelikle kurulum için tek kişi geldi, bu benim için önemli değil tabii ama sorun şu ki; tek başına olduğu için alelacele bir şekilde montaj yaptı.
İlk kutu açılışında iç ünite ön kapağında derin bir çizik vardı, hatta bunu kendisi farketti ve bunun için değişim talep ederiz dedi. Fotoğrafını çekip whatsapptan kendisine atmamı söyledi çünkü kendi telefon kamerası bozukmuş.
Dikkat ettiğim 3-4 nokta vardı. Bunlar da en önemlileriydi aslında. Vakumu 3 dakika bile sürmedi. Vakum yaptığı cihazın göstergesi bozuktu (fotoğrafı mevcut) Yeterli mi soruma karşılık "evet evet yeterli" cevabını aldım, uzatmadım. Çünkü cihazın çalışıp çalışmadığı bile meçhuldü.
İzolasyon bantının üzerine siyah elektrik bantı çekti bir kaç noktadan. Sıcaktan atar bunlar dememe karşılık cevap alamadım.
Direnaj piposunu takmadı, gerek olmadığını söyledi.
Yalıtım için ekstra bir şey uygulamadı, sadece kutu içerisinden çıkan bantı sardı. Dış ünitenin bakır bağlantı noktasını göremedim zira üzerine kapak geliyor, görünmüyor.
Duvarı punch ile deldi fakat tek seferde iç taraftan deldiği için, dış taraftan punch ucu fırladı ve aşağıya düştü, neyse ki aşağıda kimse yoktu ve zarar görmedi. Bu arada 4. Katta oturuyorum. İş güvenliği sıfır!
Temizlik adına hiçbir şey yapmadı, evet hiçbir şey. Temizliğin tamamını kendim yaptım. Bu benim için sorun değil ama tenezzül dahi etmedi. Bu arada duvarın halini de fotoğraf olarak ekliyorum. Her yeri el izi yaptı. Daha dikkatli ve temiz çalışabilirdi. Duvarı sileceğim umarım lekeler çıkar.
Deldiği yer için ise "alçı mı çektireceksin" diye sordu. "Açıkcası hiçbir şey yaptırmayacağım, çünkü benim işim değil" dedim. Sonrasında kutudan çıkan yalıtım macununu gösterdim ve bu yetmez mi diye sordum. Yeter dedi ve istemeyerek de olsa onu uyguladı.
Son olarak toparlanıp çıkarken "test etmeyecek misin?" Diye sordum ve "hayır gerek yok, vakumu yaptım sisteme gazı verdim. Elektriği bağlatıp direkt kullanabilirsin" dedi ve gitti. Nereye montajlanacağını bilmediğim için elektrik tesisatı çektirmemiştim, montaj sonrasına bırakmıştım. Yani şu an klima bozuk mu, çalışıyor mu, kaçak var mı? bilmiyoruz. Sanırım sürpriz olsun istedi.
Şimdi benim yapmam gerekenler nelerdir? Haklarım dahilinde nereye ne şekilde şikayet etmem gerekir? Ve bundan sonrası için servisin ne yapması gerekiyor?
Bilgi ve fikirlerinize ihtiyacım var. Şimdiden teşekkür ediyorum. Saygılar.
Bugün Kaira marka 12000btu klimamın montaji için evime gelen SELÇUK ALTIN-AL-TE TEKNİK ISITMA&SOĞUTMA SİSTEMLERİ
servisiyle, montaj esnasında ve sonrasında yaşadıklarımı aktaracağım.
Öncelikle kurulum için tek kişi geldi, bu benim için önemli değil tabii ama sorun şu ki; tek başına olduğu için alelacele bir şekilde montaj yaptı.
İlk kutu açılışında iç ünite ön kapağında derin bir çizik vardı, hatta bunu kendisi farketti ve bunun için değişim talep ederiz dedi. Fotoğrafını çekip whatsapptan kendisine atmamı söyledi çünkü kendi telefon kamerası bozukmuş.
Dikkat ettiğim 3-4 nokta vardı. Bunlar da en önemlileriydi aslında. Vakumu 3 dakika bile sürmedi. Vakum yaptığı cihazın göstergesi bozuktu (fotoğrafı mevcut) Yeterli mi soruma karşılık "evet evet yeterli" cevabını aldım, uzatmadım. Çünkü cihazın çalışıp çalışmadığı bile meçhuldü.
İzolasyon bantının üzerine siyah elektrik bantı çekti bir kaç noktadan. Sıcaktan atar bunlar dememe karşılık cevap alamadım.
Direnaj piposunu takmadı, gerek olmadığını söyledi.
Yalıtım için ekstra bir şey uygulamadı, sadece kutu içerisinden çıkan bantı sardı. Dış ünitenin bakır bağlantı noktasını göremedim zira üzerine kapak geliyor, görünmüyor.
Duvarı punch ile deldi fakat tek seferde iç taraftan deldiği için, dış taraftan punch ucu fırladı ve aşağıya düştü, neyse ki aşağıda kimse yoktu ve zarar görmedi. Bu arada 4. Katta oturuyorum. İş güvenliği sıfır!
Temizlik adına hiçbir şey yapmadı, evet hiçbir şey. Temizliğin tamamını kendim yaptım. Bu benim için sorun değil ama tenezzül dahi etmedi. Bu arada duvarın halini de fotoğraf olarak ekliyorum. Her yeri el izi yaptı. Daha dikkatli ve temiz çalışabilirdi. Duvarı sileceğim umarım lekeler çıkar.
Deldiği yer için ise "alçı mı çektireceksin" diye sordu. "Açıkcası hiçbir şey yaptırmayacağım, çünkü benim işim değil" dedim. Sonrasında kutudan çıkan yalıtım macununu gösterdim ve bu yetmez mi diye sordum. Yeter dedi ve istemeyerek de olsa onu uyguladı.
Son olarak toparlanıp çıkarken "test etmeyecek misin?" Diye sordum ve "hayır gerek yok, vakumu yaptım sisteme gazı verdim. Elektriği bağlatıp direkt kullanabilirsin" dedi ve gitti. Nereye montajlanacağını bilmediğim için elektrik tesisatı çektirmemiştim, montaj sonrasına bırakmıştım. Yani şu an klima bozuk mu, çalışıyor mu, kaçak var mı? bilmiyoruz. Sanırım sürpriz olsun istedi.
Şimdi benim yapmam gerekenler nelerdir? Haklarım dahilinde nereye ne şekilde şikayet etmem gerekir? Ve bundan sonrası için servisin ne yapması gerekiyor?
Bilgi ve fikirlerinize ihtiyacım var. Şimdiden teşekkür ediyorum. Saygılar.
Ekli dosyalar
-
IMG_20250620_141533.webp81.4 KB · Görüntüleme: 58
-
IMG_20250620_143557.webp22.5 KB · Görüntüleme: 48
-
IMG_20250620_143603.webp13.6 KB · Görüntüleme: 43
-
IMG_20250620_143606.webp22.7 KB · Görüntüleme: 41
-
IMG_20250620_143611.webp19.3 KB · Görüntüleme: 34
-
IMG_20250620_143719.webp87.1 KB · Görüntüleme: 39
-
IMG_20250620_143724.webp106.9 KB · Görüntüleme: 38
-
IMG_20250620_143754.webp24.2 KB · Görüntüleme: 40
-
IMG_20250620_144115.webp142.9 KB · Görüntüleme: 41
-
IMG_20250620_144123.webp191.2 KB · Görüntüleme: 44
-
IMG_20250620_143709.webp55.1 KB · Görüntüleme: 58