Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Tüketici Hakları Kaira Klima Montajı / Al-Te Teknik Şikayeti

muslaf

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
19 Mar 2023
Mesajlar
163
Herkese merhaba,

Bugün Kaira marka 12000btu klimamın montaji için evime gelen SELÇUK ALTIN-AL-TE TEKNİK ISITMA&SOĞUTMA SİSTEMLERİ
servisiyle, montaj esnasında ve sonrasında yaşadıklarımı aktaracağım.

Öncelikle kurulum için tek kişi geldi, bu benim için önemli değil tabii ama sorun şu ki; tek başına olduğu için alelacele bir şekilde montaj yaptı.

İlk kutu açılışında iç ünite ön kapağında derin bir çizik vardı, hatta bunu kendisi farketti ve bunun için değişim talep ederiz dedi. Fotoğrafını çekip whatsapptan kendisine atmamı söyledi çünkü kendi telefon kamerası bozukmuş.

Dikkat ettiğim 3-4 nokta vardı. Bunlar da en önemlileriydi aslında. Vakumu 3 dakika bile sürmedi. Vakum yaptığı cihazın göstergesi bozuktu (fotoğrafı mevcut) Yeterli mi soruma karşılık "evet evet yeterli" cevabını aldım, uzatmadım. Çünkü cihazın çalışıp çalışmadığı bile meçhuldü.

İzolasyon bantının üzerine siyah elektrik bantı çekti bir kaç noktadan. Sıcaktan atar bunlar dememe karşılık cevap alamadım.

Direnaj piposunu takmadı, gerek olmadığını söyledi.

Yalıtım için ekstra bir şey uygulamadı, sadece kutu içerisinden çıkan bantı sardı. Dış ünitenin bakır bağlantı noktasını göremedim zira üzerine kapak geliyor, görünmüyor.

Duvarı punch ile deldi fakat tek seferde iç taraftan deldiği için, dış taraftan punch ucu fırladı ve aşağıya düştü, neyse ki aşağıda kimse yoktu ve zarar görmedi. Bu arada 4. Katta oturuyorum. İş güvenliği sıfır!

Temizlik adına hiçbir şey yapmadı, evet hiçbir şey. Temizliğin tamamını kendim yaptım. Bu benim için sorun değil ama tenezzül dahi etmedi. Bu arada duvarın halini de fotoğraf olarak ekliyorum. Her yeri el izi yaptı. Daha dikkatli ve temiz çalışabilirdi. Duvarı sileceğim umarım lekeler çıkar.

Deldiği yer için ise "alçı mı çektireceksin" diye sordu. "Açıkcası hiçbir şey yaptırmayacağım, çünkü benim işim değil" dedim. Sonrasında kutudan çıkan yalıtım macununu gösterdim ve bu yetmez mi diye sordum. Yeter dedi ve istemeyerek de olsa onu uyguladı.

Son olarak toparlanıp çıkarken "test etmeyecek misin?" Diye sordum ve "hayır gerek yok, vakumu yaptım sisteme gazı verdim. Elektriği bağlatıp direkt kullanabilirsin" dedi ve gitti. Nereye montajlanacağını bilmediğim için elektrik tesisatı çektirmemiştim, montaj sonrasına bırakmıştım. Yani şu an klima bozuk mu, çalışıyor mu, kaçak var mı? bilmiyoruz. Sanırım sürpriz olsun istedi.

Şimdi benim yapmam gerekenler nelerdir? Haklarım dahilinde nereye ne şekilde şikayet etmem gerekir? Ve bundan sonrası için servisin ne yapması gerekiyor?

Bilgi ve fikirlerinize ihtiyacım var. Şimdiden teşekkür ediyorum. Saygılar.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20250620_141533.webp
    IMG_20250620_141533.webp
    81.4 KB · Görüntüleme: 58
  • IMG_20250620_143557.webp
    IMG_20250620_143557.webp
    22.5 KB · Görüntüleme: 48
  • IMG_20250620_143603.webp
    IMG_20250620_143603.webp
    13.6 KB · Görüntüleme: 43
  • IMG_20250620_143606.webp
    IMG_20250620_143606.webp
    22.7 KB · Görüntüleme: 41
  • IMG_20250620_143611.webp
    IMG_20250620_143611.webp
    19.3 KB · Görüntüleme: 34
  • IMG_20250620_143719.webp
    IMG_20250620_143719.webp
    87.1 KB · Görüntüleme: 39
  • IMG_20250620_143724.webp
    IMG_20250620_143724.webp
    106.9 KB · Görüntüleme: 38
  • IMG_20250620_143754.webp
    IMG_20250620_143754.webp
    24.2 KB · Görüntüleme: 40
  • IMG_20250620_144115.webp
    IMG_20250620_144115.webp
    142.9 KB · Görüntüleme: 41
  • IMG_20250620_144123.webp
    IMG_20250620_144123.webp
    191.2 KB · Görüntüleme: 44
  • IMG_20250620_143709.webp
    IMG_20250620_143709.webp
    55.1 KB · Görüntüleme: 58
Ne alaka hocam? Şurada bilgi istiyoruz. Bilgi veremiyorsaniz yazmak zorunda değilsiniz. Eleştirmek haddiniz değil. Haddinizi bilin lütfen.
ne alakalı mı vakum haricinde hiçbir işi yapmak zorunda değil ilk hatanız cizik cıktıgı anda klimalyı taktırmayın göndermeniz lazım 2. cisi burası bir forum sitesi mahkeme değil herkes istediği yorumu yazar beğenmiyorsanız cvp vermek zorunda değilsiniz kaele almak zorunda bile değilsiniz
 
ne alakalı mı vakum haricinde hiçbir işi yapmak zorunda değil ilk hatanız cizik cıktıgı anda klimalyı taktırmayın göndermeniz lazım 2. cisi burası bir forum sitesi mahkeme değil herkes istediği yorumu yazar beğenmiyorsanız cvp vermek zorunda değilsiniz kaele almak zorunda bile değilsiniz
Tamam iste hocam bilginizin olmadigi konuda cevap vermek zorunda degilsiniz. Yargilamak ne haddinize? İsteyen istedigi seyi istedigi yerden alir. Size ne? Az onceki mesajimi yineliyorum. Haddinizi bilin! Ben burada bilgili kisilerden bilgi istiyorum. Sizin gibi isguzarlar tarafindan yargilanmak degil.
 
Montaj gayet guzel olmus bence. Temizlik konusunda malesef hepsi ayni normalde o macunu bile cekmiyorlar. Kutudan konsol icin ayak cikmiyor onuda takmis. 2 kusur var 1 . Vakum 2. Denemeden gitmesi.
 
LG 9000btu klima aldık gelen servis kendi eviymis gibi titiz calisti yapilmasi gereken herseyi yaptilar ,baska bir baslikta yazmistim dısarıdaki gaz borusunun simetrik oldugundan emin olmak icin elemanını 6. kattan asagiya gonderip gozle kontrol ettirdi,tamam marka onemli ama gelen servis ve iscilik bence daha ön planda...
 
Montaj gayet guzel olmus bence. Temizlik konusunda malesef hepsi ayni normalde o macunu bile cekmiyorlar. Kutudan konsol icin ayak cikmiyor onuda takmis. 2 kusur var 1 . Vakum 2. Denemeden gitmesi

Montaj degil de hocam bazi seyleri eksik yapmasi ya da hic yapmamasi can sıkıcı oldu. Macun kutudan cikiyorsa yapmasi gerekiyor diye dusunuyorum. Ben ondan ekstra bir iscilik vs istemedim. Vakumu bozuk cihazla 3 dakika bile surmeden yeter bu kadar demesi ve test etmeden direkt montaj biter bitmez gitmesi hic normal degil. Sonuc olarak burasi yetkili servis ve yapmamasi gereken bir sey yapiyor. Duvari el izleriyle lekelemesi umursamadan cekip gitmesi vs.
 
LG 9000btu klima aldık gelen servis kendi eviymis gibi titiz calisti yapilmasi gereken herseyi yaptilar ,baska bir baslikta yazmistim dısarıdaki gaz borusunun simetrik oldugundan emin olmak icin elemanını 6. kattan asagiya gonderip gozle kontrol ettirdi,tamam marka onemli ama gelen servis ve iscilik bence daha ön planda...
Kesinlikle hocam marka kadar en onemli etkenlerden birisi servis. Tek kisi gelmesi bile bu olumsuz sonuclari doguruyor maalesef.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri