Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Tüketici Hakları Kapalı kutu hakkında...

öğretmenmetin

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
23 Ocak 2025
Mesajlar
4
Herkese iyi akşamlar...

Bugün izmir'de bir samsung bayisine 75QN85D model televizyonu almak için gittim. bana sunulan fiyat 99 bin tl idi. bende samsung'un kendi sitesinde 83 bin tl olduğunu belirttim. Konuşma esnasında satıcı görevli bana bazı satış bayilerinde teşhir ürününü ambalajlayıp size kutu içinde teslim ederler siz yeni ürün aldım diye düşünürsünüz ama kullandığınız ürün günlerce açık kalmış bir üründür ben size bizdeki sıfır cihazı yollayacağım dedi..

Tv'lerde tüketicilerin kandırıldığına dair pek çok haber duyuyorum, izliyorum ama bunun gibi zirvede bir ifade duymadım. İfade diyorum, çünkü halen SAMSUNG gibi bir firmanın bayilerinden böyle bir davranış sergilemesine izin vermez diye düşünüyorum. Aklım karıştı ürünü almadan çıktım. Bu konuda sizlerin fikirlerini almak istiyorum böyle bir durum mümkün olabilir mi? Forum sitelerinde yorumları okuyan biri olarak ilk kez konu açıyorum. Hatalı bir yerde açtıysam şimdiden affola...
 
Herkese iyi akşamlar...

Bugün izmir'de bir samsung bayisine 75QN85D model televizyonu almak için gittim. bana sunulan fiyat 99 bin tl idi. bende samsung'un kendi sitesinde 83 bin tl olduğunu belirttim. Konuşma esnasında satıcı görevli bana bazı satış bayilerinde teşhir ürününü ambalajlayıp size kutu içinde teslim ederler siz yeni ürün aldım diye düşünürsünüz ama kullandığınız ürün günlerce açık kalmış bir üründür ben size bizdeki sıfır cihazı yollayacağım dedi..

Tv'lerde tüketicilerin kandırıldığına dair pek çok haber duyuyorum, izliyorum ama bunun gibi zirvede bir ifade duymadım. İfade diyorum, çünkü halen SAMSUNG gibi bir firmanın bayilerinden böyle bir davranış sergilemesine izin vermez diye düşünüyorum. Aklım karıştı ürünü almadan çıktım. Bu konuda sizlerin fikirlerini almak istiyorum böyle bir durum mümkün olabilir mi? Forum sitelerinde yorumları okuyan biri olarak ilk kez konu açıyorum. Hatalı bir yerde açtıysam şimdiden affola...
Sene 2005, İzmir Selçuk^ta bir Vestel bayisi. O zamanlar çok meşhur olan Plazma ve yeni çıkan tft lcd televizyonları teşhirine açar, Samasnyolu televizyonunu da açar, bir de bu televizyonları sabaha kadar da kapatmadan aylarca çalıştırır, canı çıkmış o televizyonları ise S harfli logo yanığı ile utanmadan vatandaşa SIFIR diye satardı.

Bunu yaparken de o zamanların kafasıyla tv kutusunu tersten açar, satarken de tüketiciye ''bak abi orijinal bantları üstünde'' derdi.
Emin değilim belki halen bayidir.

Bayilerde teşhir ürün satıldığı bilinir ve normaldir ancak teşhir ürün satmanın da bir adabı vardır da bu tiplerde edep ar diye bi rşey var mıdır onu ben bilmiyorum.

Diyeceğim o ki, öyle zirve nirvana falan değil hocam bu öğrendiğiniz şey, ülkemizde süresini belirtmeyeceğim ama herkesin bildiği yıldır var olan utanmazlığın artık saklanmaya gerek duyulmayan hali.


Haa diğer yandan, size bu ifadeyi kullanan kişi veya işletmenin, hele ki sattığı üründen prim kapacak olan ve size tamamen tarafsız görünümü vermeye çalışan iyi niyetli(!) promotörün aslında elindeki daha pahalı ürünü satmak için size yalan söylemediği ne malum?

Bahsettiğiniz ürün İdefix, Teknosa, Vatan, hepsiburada satıcılarında 81K, N11 de 84K, Medimarkt da 93K şu an.

Ne oldu yani bu satıcıların tamamı ahlak yoksunu ve dolandırıcı ve hepsi de aynı anda ellerindeki teşhir ürünleri internette satışa mı çıkartmış? Hem de internet satıcısı teşhir ürünü, kime teşhir edecekse artık :D


1737656154959.webp




Bayilerin yatacak yeri yok açık ve net. O janjanlı vitrinlerin parasını birisi ödemeli değil mi ;)
 
Size yine uzun yıllar öncesinden bir anımı anlatayım.
Şu aşağıdaki gördüğünüz foto benim tarafımdan çekilmiştir.

1737656305021.webp



Orada gördüğünüz kapkaranlık televizyonun markası vestel.

Milas Teknosa mağazasında bu fotoyu çektiğim gün tesadüfen oradaydım, Vesteli de eleştirir yerden yere bururum ama TV konusunda da haklarınıu yemek istemem. Başarılı işleri çoktur yani.

Yahu diyorum o televizyonu gayet iyi biliyorum, performansı kesinlikle bu değil. Aradaım taradım oradki tüm tv lerin kumandası var ama vestelin yok :D

O zamanlar daha istifa etmemiştim halen vestel yetkili servisiydim, arabadan vestel kumandayı aldım geldim baktım bütün ayarlar dibe çekilmiş kasıtlı şekilde.

Bilin bakalım o gün kimin izin günüymüş?

Evet doğru cevap, Vestel promotörünün izin gününde LG Philips promotörleri tv nin tüm ayarlarını dibe vurmuş ve gelen her tüketiciyi ''Görüyorsunuz beyefendi bakın o da televizyon BU DA TELEVİZYON'' diye tamamen iyi niyetli(!) yönlendirme yapıyorlar.


Yani bana, mesleği SATMAK olan kişi ne derse desin ben inanmam çünkü onun işi sizi ikna edip size mal satmak.

En üzüldüğüm konu ise büyük oğlumun tüm itirazlarıma rağmen pazarlama bölümünü okuyup bitirmesi :D

Üzülüyorum çünkü para kazanabilmek, ayakta/hayatta kalabilmek için kapitalist düzene boyun eğmek, hayatı boyunca yalan söylemek zorunda kalacak.
 
Ya tabi oğlum dahil burada işi ürün satmak olan herkesi töhmet altında bırakmış olmayayım, örneğim tabi ki yukarıdaki paylaştığım ispatlı calı örnekleri yapan karakterleri kapsar :ok
 
Sene 2005, İzmir Selçuk^ta bir Vestel bayisi. O zamanlar çok meşhur olan Plazma ve yeni çıkan tft lcd televizyonları teşhirine açar, Samasnyolu televizyonunu da açar, bir de bu televizyonları sabaha kadar da kapatmadan aylarca çalıştırır, canı çıkmış o televizyonları ise S harfli logo yanığı ile utanmadan vatandaşa SIFIR diye satardı.

Bunu yaparken de o zamanların kafasıyla tv kutusunu tersten açar, satarken de tüketiciye ''bak abi orijinal bantları üstünde'' derdi.
Emin değilim belki halen bayidir.

Bayilerde teşhir ürün satıldığı bilinir ve normaldir ancak teşhir ürün satmanın da bir adabı vardır da bu tiplerde edep ar diye bi rşey var mıdır onu ben bilmiyorum.

Diyeceğim o ki, öyle zirve nirvana falan değil hocam bu öğrendiğiniz şey, ülkemizde süresini belirtmeyeceğim ama herkesin bildiği yıldır var olan utanmazlığın artık saklanmaya gerek duyulmayan hali.


Haa diğer yandan, size bu ifadeyi kullanan kişi veya işletmenin, hele ki sattığı üründen prim kapacak olan ve size tamamen tarafsız görünümü vermeye çalışan iyi niyetli(!) promotörün aslında elindeki daha pahalı ürünü satmak için size yalan söylemediği ne malum?

Bahsettiğiniz ürün İdefix, Teknosa, Vatan, hepsiburada satıcılarında 81K, N11 de 84K, Medimarkt da 93K şu an.

Ne oldu yani bu satıcıların tamamı ahlak yoksunu ve dolandırıcı ve hepsi de aynı anda ellerindeki teşhir ürünleri internette satışa mı çıkartmış? Hem de internet satıcısı teşhir ürünü, kime teşhir edecekse artık :D


Ekli dosyayı görüntüle 23740



Bayilerin yatacak yeri yok açık ve net. O janjanlı vitrinlerin parasını birisi ödemeli değil mi ;)
Kıymetli Adem Hocam.

Öncelikle değerli cevabınız için teşekkür ederim. Bu konularda sizin fikirleriniz benim için çok mühim. Promotörün ifadesi bana da garip geldi. Son paragraflarda vurguladıklarınız benım de aklıma gelmedi değil. Ama içimden de yahu bunlar büyük firmalar bu risklere girmezler diye düşünmedim de değil... Dediğiniz gibi insan kavramı girince de imkansız her durumun limitleri zorlanıyor malesef... Aynı konu kapsamında tv aldığımızda bu tv'nin ne kadar süre açık olduğu konusunda bir sayaç var mı? ( sayaç diyorum bu tür tv'lerin açık kalma süreleri hakkında saat baremi vardır diye düşünüyorum. yanılıyorsam bağışlayın.) Hürmetler, selamlar.
 
Size yine uzun yıllar öncesinden bir anımı anlatayım.
Şu aşağıdaki gördüğünüz foto benim tarafımdan çekilmiştir.

Ekli dosyayı görüntüle 23741


Orada gördüğünüz kapkaranlık televizyonun markası vestel.

Milas Teknosa mağazasında bu fotoyu çektiğim gün tesadüfen oradaydım, Vesteli de eleştirir yerden yere bururum ama TV konusunda da haklarınıu yemek istemem. Başarılı işleri çoktur yani.

Yahu diyorum o televizyonu gayet iyi biliyorum, performansı kesinlikle bu değil. Aradaım taradım oradki tüm tv lerin kumandası var ama vestelin yok :D

O zamanlar daha istifa etmemiştim halen vestel yetkili servisiydim, arabadan vestel kumandayı aldım geldim baktım bütün ayarlar dibe çekilmiş kasıtlı şekilde.

Bilin bakalım o gün kimin izin günüymüş?

Evet doğru cevap, Vestel promotörünün izin gününde LG Philips promotörleri tv nin tüm ayarlarını dibe vurmuş ve gelen her tüketiciyi ''Görüyorsunuz beyefendi bakın o da televizyon BU DA TELEVİZYON'' diye tamamen iyi niyetli(!) yönlendirme yapıyorlar.


Yani bana, mesleği SATMAK olan kişi ne derse desin ben inanmam çünkü onun işi sizi ikna edip size mal satmak.

En üzüldüğüm konu ise büyük oğlumun tüm itirazlarıma rağmen pazarlama bölümünü okuyup bitirmesi :D

Üzülüyorum çünkü para kazanabilmek, ayakta/hayatta kalabilmek için kapitalist düzene boyun eğmek, hayatı boyunca yalan söylemek zorunda kalacak.
Hocam çok ciddi ücretlerin döndüğü bu sektörde olayların bu kadar ayyuka çıkacağını hiç düşünmedim. Daha neler göreceğiz kim bilir.
 
Herkese iyi akşamlar...

Bugün izmir'de bir samsung bayisine 75QN85D model televizyonu almak için gittim. bana sunulan fiyat 99 bin tl idi. bende samsung'un kendi sitesinde 83 bin tl olduğunu belirttim. Konuşma esnasında satıcı görevli bana bazı satış bayilerinde teşhir ürününü ambalajlayıp size kutu içinde teslim ederler siz yeni ürün aldım diye düşünürsünüz ama kullandığınız ürün günlerce açık kalmış bir üründür ben size bizdeki sıfır cihazı yollayacağım dedi..

Tv'lerde tüketicilerin kandırıldığına dair pek çok haber duyuyorum, izliyorum ama bunun gibi zirvede bir ifade duymadım. İfade diyorum, çünkü halen SAMSUNG gibi bir firmanın bayilerinden böyle bir davranış sergilemesine izin vermez diye düşünüyorum. Aklım karıştı ürünü almadan çıktım. Bu konuda sizlerin fikirlerini almak istiyorum böyle bir durum mümkün olabilir mi? Forum sitelerinde yorumları okuyan biri olarak ilk kez konu açıyorum. Hatalı bir yerde açtıysam şimdiden affola...
Konu dışı ama yazmak istedim.
Bu tv yi almaya kesin karar verdiyseniz isterseniz benim 65qn85d aldığım bayinin linkini vereyim özelden.
Forum kurallarına aykırı ise silinsin mesajım lütfen.
 
Sene 2005, İzmir Selçuk^ta bir Vestel bayisi. O zamanlar çok meşhur olan Plazma ve yeni çıkan tft lcd televizyonları teşhirine açar, Samasnyolu televizyonunu da açar, bir de bu televizyonları sabaha kadar da kapatmadan aylarca çalıştırır, canı çıkmış o televizyonları ise S harfli logo yanığı ile utanmadan vatandaşa SIFIR diye satardı.

Bunu yaparken de o zamanların kafasıyla tv kutusunu tersten açar, satarken de tüketiciye ''bak abi orijinal bantları üstünde'' derdi.
Emin değilim belki halen bayidir.

Bayilerde teşhir ürün satıldığı bilinir ve normaldir ancak teşhir ürün satmanın da bir adabı vardır da bu tiplerde edep ar diye bi rşey var mıdır onu ben bilmiyorum.

Diyeceğim o ki, öyle zirve nirvana falan değil hocam bu öğrendiğiniz şey, ülkemizde süresini belirtmeyeceğim ama herkesin bildiği yıldır var olan utanmazlığın artık saklanmaya gerek duyulmayan hali.


Haa diğer yandan, size bu ifadeyi kullanan kişi veya işletmenin, hele ki sattığı üründen prim kapacak olan ve size tamamen tarafsız görünümü vermeye çalışan iyi niyetli(!) promotörün aslında elindeki daha pahalı ürünü satmak için size yalan söylemediği ne malum?

Bahsettiğiniz ürün İdefix, Teknosa, Vatan, hepsiburada satıcılarında 81K, N11 de 84K, Medimarkt da 93K şu an.

Ne oldu yani bu satıcıların tamamı ahlak yoksunu ve dolandırıcı ve hepsi de aynı anda ellerindeki teşhir ürünleri internette satışa mı çıkartmış? Hem de internet satıcısı teşhir ürünü, kime teşhir edecekse artık :D


Ekli dosyayı görüntüle 23740



Bayilerin yatacak yeri yok açık ve net. O janjanlı vitrinlerin parasını birisi ödemeli değil mi ;)
forumda paylaşmıştım. ben vatandan sıfır tv aldım 32inç seg. kutu ambalajı açılmış yeniden bantlamışlar. hatta adem bey kırık vs çıkarsa servis kabul etmez dedi. zor bela iade ettik. bir sürü prosedür çıkarttırlar. iade ederken kabul ettiler. sonra çok yetkili olan vatan çalışanı açılmış olduğunu kabul etti. gözümüzün önunde bir daha açtı. bakın bir şey yok açıyorum dedi. araştırma yapıp orada çalışanlarla konuştuğumda. taşımada kutu parçalanıyor yeniden bantlıyorlar dedi. belki de hasar aldı. merdiven altı serviste onarım yapıp bantaladılar ya da adem beyin dediği gibi teşhir olabilir. donanım haber forumda bir eski çalışan biri yazmış 1000 tane televizyon geliyor 1 tane teşhiri kutuluyoruz arada kaynıyor diye yazmıştı. bayilerde fiyat konusunda kazık oluyor genelde. internette almakta akıl mantık işi değil herhangi bir kargo firması getiriyor allah bilir başına gelir kargoda. mediamarkt gibi yerlerde samsumg ekibi depodan alıyor. daha garanti olur. bayidede aynı şekilde oluyor
 
Sene 2005, İzmir Selçuk^ta bir Vestel bayisi. O zamanlar çok meşhur olan Plazma ve yeni çıkan tft lcd televizyonları teşhirine açar, Samasnyolu televizyonunu da açar, bir de bu televizyonları sabaha kadar da kapatmadan aylarca çalıştırır, canı çıkmış o televizyonları ise S harfli logo yanığı ile utanmadan vatandaşa SIFIR diye satardı.
Adem hocam. Siz yanlış anlamışsınız. O gördüğünüz S harfi sıfır rakamının S'si. TV'nin sıfır olduğunu ekranında kalan S harfinden anlıyorduk. ;)

TV sıfır abi. Bak. Ekranında S bile var. Sıfırın S'si.

Ben teşhirdeki ürüne dikkat ederim. Eğer açılalı 1 haftadan fazla olmamışsa teşhirdekini sıfır fiyatına alırım. Tabi bu sürekli, neredeyse 2 günde bir gittiğim bir mağazadır ve ürünün açılalı bir hafta olmadığını bilirim.

Neden onu alırım. Çünkü görüntüsünü görüyorum. Ölü piksel olup olmadığını görüyorum. Işık sızmaları olup olmadığını görüyorum. Sürpriz bir durum yok. Hatta Gold bilgisayardan bu şekilde Philips monitör aldım. Ufak bir tartışma yaşadık ve teşhirdeki ürünü sıfır fiyatına aldım. Vermek istemediler. Ama aldım.
 
Adem hocam. Siz yanlış anlamışsınız. O gördüğünüz S harfi sıfır rakamının S'si. TV'nin sıfır olduğunu ekranında kalan S harfinden anlıyorduk. ;)

TV sıfır abi. Bak. Ekranında S bile var. Sıfırın S'si.

Ben teşhirdeki ürüne dikkat ederim. Eğer açılalı 1 haftadan fazla olmamışsa teşhirdekini sıfır fiyatına alırım. Tabi bu sürekli, neredeyse 2 günde bir gittiğim bir mağazadır ve ürünün açılalı bir hafta olmadığını bilirim.

Neden onu alırım. Çünkü görüntüsünü görüyorum. Ölü piksel olup olmadığını görüyorum. Işık sızmaları olup olmadığını görüyorum. Sürpriz bir durum yok. Hatta Gold bilgisayardan bu şekilde Philips monitör aldım. Ufak bir tartışma yaşadık ve teşhirdeki ürünü sıfır fiyatına aldım. Vermek istemediler. Ama aldım.
Hocam tabi ki teşhir ürün de satılacak, eskiden bunun bir adabı vardı, satıcı tüketiciye derdi ki ''Abi bak bunun açılmamış kutusu 10K, sana teşhirde son kalan ürünü 8K dan vereyim, 4 aydır günde X saat çalıştı ama bütün yasal hakların ve garanti hakların aynı şekilde geçerlidir'' denirdi veya denmesi gerekir.

Bizim bayiler zaten burunlarından kıl aldırmaz zira onlar para babası olduğu için firma tarafından şımartılmaya alışmışlar.
Bakın ciddi söylüyorum bayilik sistemi bu ülkenin üstündeki büyük yüklerden birisidir çünkü o bayiye mal satma kaygısı yaşayan firmanın pazarlama müdürü bayinin bir dediğini iki etmez.

Bunu daha önce yazmıştım forumda, yine yazayım. İzmir Buca'da Beyaz Ticaret diye bir vestel yetkili bayisi vardı.
Ben de o zamanlar İzmir Buca Vestel Yetkili Servisinde elektronik atölye şefiydim, oldukça büyük bir işletmeydi, ben karşı binadaydım, benim tarafa bir telefon geldi baktı çalışan hanımlardan birisi ''Adem Bey, Beyaz Ticaret'de hasar raporu tutulacakmış, Berati Bey sizin gitmenizi rica etti'' dedi ben de gittim.

Bayiden içeri girdim, zaten damgalı eşek gibiyim her tarafımda vestel kıyafeti, boynumda yaka kartı vs kendimi tanıtmaya gerek görmedim, ''İyi günler, hasar raporu tutulacak ürün varmış, hangi ürün?'' diye sordum.

Sonradan bayinin sahibi olduğunu öğrendiğim bir muhterem(!) ''Haaa bak işte o panodan birkaç tanesine tut yeter'' dedi :oops:

Pano dediği yer TV teşhir bölümüi abartısız 30'a yakın televizyon var ve abimiz seçmece karpuz gibi bir kaç tanesini seçip rapor tutmamı istiyor.

Dedim ki ''Ne demek seç birkaç tane? Bana hasarlı olanı gösterin önce kontrol edeceğim''

Sonrasını tahmin edersiniz, bayi sahibi kibiri ile Aderm Helvacı kibiri karşı karşıya geldi. Küfürsüz bir tartışma neticesi sinirlenen adam (Adam diyorum ama nezaketen) cebincen bir anahtar çıkartıp caaaaart dedi televizyonlardan birisinin panelini gözümün önünde cizdi ''Hasar mı istiyorsun ulan al sana hasar'' dedi. ''Tut raporunu ...ktir git'' dediği an ''tutarsam... ''dedim çıktım.

Şirkete geri döndüm, evrakları kızlara teslim ettim kendi katıma geçtim, daha girmemle dahili hattın çalması bir oldu. Servis sahibi Berati Bey arıyor ''Adem Bey naptın'' (Vestelde çalıştığım süre boyunca o kadar çok kişiden bu sözü duydum ki)

Olanları anlattım o da bana ''Yahu sen niye celalleniyorsun tut raporunu çık, sanki vesteli sen mi kurtaracaksın''

Sonradan öğrendim ki bu onun ve bunun çocuğu olan muhteremler belli aralıklarla bayilerindeki teşhir ürünlerine hasar raporu tutturup vestel'e indirim faturası kestirtiyorlarmış'' Yani aslınd aortada hasar falan yok ama bayi sahibi, bölge sorumlusu ve servis sahibi bilgisi dahilinde dönen bu alicengiz ile bölge sorumlusu o bayiye ihtiyacı olmayan malı satabilmeye, bayi aradaki çorbasını bu şekilde almaya, servis de işini(!) yapan işletme olduğu için işini yapabilmeye devam etme çıkarı içerisindeler.

Burada servisler zurnanın zırt dediği yer konumundadır yani o bayinin dediğini yapmayan servis pazarlama müdürlüğüne şikayet edilir, pazaralama da servis müdürlüğüne şikayet eder, servis müdürlüğü de bu şikayetler artarsa servisliği iptal eder ve başka bir emir erine yetki verir, devran böyle sürer gider.

Adını şimdi unuttum, o dönemin bölge sorumlusuna durumu rapor ettim, ben ne bileyim gerizekalı olanın BEN olduğumu ve zaten bu raporlar tutulsun talimatını da verenin o olduğunu :kiskis


İyilerini tenzih ederim ancak genel itibari ile bana BAYİ dediğinizde size ne çocukları olduklarını rahatlıkla söyleyebilirim. Yani tabi ki ne çocukları derken iyi bir anne ve babanın çocukları anlamında.


Bu Vestel'in bana neden bu kadar karın ağrısı olduğunu zamanla çok daha iyi anlarsınız.

Bu Ahmet Nazif Zorlu, zamanını doldurup diğer tarafa intikal edip bu marka bir firma tarafından satın alınıp her şey KÖKÜNDEN değiştirilmediği sürece aradan 20 yıl geçsin vestel yine vestel, ürettikleri beyaz eşyalar da yine teneke olmaya devam eder.
 
Hocam tabi ki teşhir ürün de satılacak, eskiden bunun bir adabı vardı, satıcı tüketiciye derdi ki ''Abi bak bunun açılmamış kutusu 10K, sana teşhirde son kalan ürünü 8K dan vereyim, 4 aydır günde X saat çalıştı ama bütün yasal hakların ve garanti hakların aynı şekilde geçerlidir'' denirdi veya denmesi gerekir.

Bizim bayiler zaten burunlarından kıl aldırmaz zira onlar para babası olduğu için firma tarafından şımartılmaya alışmışlar.
Bakın ciddi söylüyorum bayilik sistemi bu ülkenin üstündeki büyük yüklerden birisidir çünkü o bayiye mal satma kaygısı yaşayan firmanın pazarlama müdürü bayinin bir dediğini iki etmez.

Bunu daha önce yazmıştım forumda, yine yazayım. İzmir Buca'da Beyaz Ticaret diye bir vestel yetkili bayisi vardı.
Ben de o zamanlar İzmir Buca Vestel Yetkili Servisinde elektronik atölye şefiydim, oldukça büyük bir işletmeydi, ben karşı binadaydım, benim tarafa bir telefon geldi baktı çalışan hanımlardan birisi ''Adem Bey, Beyaz Ticaret'de hasar raporu tutulacakmış, Berati Bey sizin gitmenizi rica etti'' dedi ben de gittim.

Bayiden içeri girdim, zaten damgalı eşek gibiyim her tarafımda vestel kıyafeti, boynumda yaka kartı vs kendimi tanıtmaya gerek görmedim, ''İyi günler, hasar raporu tutulacak ürün varmış, hangi ürün?'' diye sordum.

Sonradan bayinin sahibi olduğunu öğrendiğim bir muhterem(!) ''Haaa bak işte o panodan birkaç tanesine tut yeter'' dedi :oops:

Pano dediği yer TV teşhir bölümüi abartısız 30'a yakın televizyon var ve abimiz seçmece karpuz gibi bir kaç tanesini seçip rapor tutmamı istiyor.

Dedim ki ''Ne demek seç birkaç tane? Bana hasarlı olanı gösterin önce kontrol edeceğim''

Sonrasını tahmin edersiniz, bayi sahibi kibiri ile Aderm Helvacı kibiri karşı karşıya geldi. Küfürsüz bir tartışma neticesi sinirlenen adam (Adam diyorum ama nezaketen) cebincen bir anahtar çıkartıp caaaaart dedi televizyonlardan birisinin panelini gözümün önünde cizdi ''Hasar mı istiyorsun ulan al sana hasar'' dedi. ''Tut raporunu ...ktir git'' dediği an ''tutarsam... ''dedim çıktım.

Şirkete geri döndüm, evrakları kızlara teslim ettim kendi katıma geçtim, daha girmemle dahili hattın çalması bir oldu. Servis sahibi Berati Bey arıyor ''Adem Bey naptın'' (Vestelde çalıştığım süre boyunca o kadar çok kişiden bu sözü duydum ki)

Olanları anlattım o da bana ''Yahu sen niye celalleniyorsun tut raporunu çık, sanki vesteli sen mi kurtaracaksın''

Sonradan öğrendim ki bu onun ve bunun çocuğu olan muhteremler belli aralıklarla bayilerindeki teşhir ürünlerine hasar raporu tutturup vestel'e indirim faturası kestirtiyorlarmış'' Yani aslınd aortada hasar falan yok ama bayi sahibi, bölge sorumlusu ve servis sahibi bilgisi dahilinde dönen bu alicengiz ile bölge sorumlusu o bayiye ihtiyacı olmayan malı satabilmeye, bayi aradaki çorbasını bu şekilde almaya, servis de işini(!) yapan işletme olduğu için işini yapabilmeye devam etme çıkarı içerisindeler.

Burada servisler zurnanın zırt dediği yer konumundadır yani o bayinin dediğini yapmayan servis pazarlama müdürlüğüne şikayet edilir, pazaralama da servis müdürlüğüne şikayet eder, servis müdürlüğü de bu şikayetler artarsa servisliği iptal eder ve başka bir emir erine yetki verir, devran böyle sürer gider.

Adını şimdi unuttum, o dönemin bölge sorumlusuna durumu rapor ettim, ben ne bileyim gerizekalı olanın BEN olduğumu ve zaten bu raporlar tutulsun talimatını da verenin o olduğunu :kiskis


İyilerini tenzih ederim ancak genel itibari ile bana BAYİ dediğinizde size ne çocukları olduklarını rahatlıkla söyleyebilirim. Yani tabi ki ne çocukları derken iyi bir anne ve babanın çocukları anlamında.


Bu Vestel'in bana neden bu kadar karın ağrısı olduğunu zamanla çok daha iyi anlarsınız.

Bu Ahmet Nazif Zorlu, zamanını doldurup diğer tarafa intikal edip bu marka bir firma tarafından satın alınıp her şey KÖKÜNDEN değiştirilmediği sürece aradan 20 yıl geçsin vestel yine vestel, ürettikleri beyaz eşyalar da yine teneke olmaya devam eder.
adem abi biraz önce doğtaş teknik ekibi geldi koltuğu değiştirdi. arızalı koltuğu değiştirdiler. adamın dediği bayi size yuksek ihtimalle teşhir koltuk getirdi dedi. teknik ekip sehir dışından geliyor. adamın dediği bana bayini arkasını topluyoruz dedi. bayiye saydırıyor. bayiler dediğiniz gibi millete yuk.

en basitinde tt bayisi önceden şakır lakır telefon satarladı. millet uyandı internetten alıyor artık. kardeşime tecno camon 20 pro sipariş ettim 9500tl bayide muadili 13 bin tl. niye bayiye fazladan para vereyim. vaadeli alırsak zaten 20bini buluyor. milleti yoluyor bayiler bildiğin ustam
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri