Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru Kirigamine ZEN 14bin BTU klimamdan değişik sesler geliyor

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

darkseid1909

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
1 Tem 2025
Mesajlar
1
Marka Model Bilgisi
Mitsubishi Electric MSZ-EF42VG
Merhaba, Biraz uzun yazacağım. Ve birkaç sorum olacak. Okuyabilirseniz çok sevinirim. Klima arayış sürecimde eski hesabımdan buraya da şöyle bir konu açmıştım: https://inceleriz.com/forum/konular/hangi-klimayi-onerirsiniz.11731/#google_vignette . Öneriler neticesinde Kirigamine Zen MSZ-EF42VG (14.000 BTU) modelini yetkili bayiden almıştım. 11 Haziran günü aynı bayinin servisi evime gelip kurulumu gerçekleştirdi. Eve daha önce geldiklerinde konuştuğumuz gibi ev sahibinin bina yapılırken klima için bırakmış olduğu tesisat kullanıldı. Bütün kurulum işlemleri yetkili servis tarafından yapıldı.

26 haziran tarihine kadar hiçbir sıkıntı yaşamadan klimamızı kullandık. Soğutma modunda 20-24 derece dolaylarında kimi zaman sessiz modda, kimi zaman fan ile kullandık. 26 Haziran günü misafirlerimiz geldi ve klima asla soğutmadı. Klima çalışıyordu, elini kaldırınca gelen esinti serin oluyordu. Ancak ortam tümüyle hiç serinlemedi. O aralıkta dereceyi 16'lara düşürme, nem alma ardından fan çalıştırma, tekrardan soğutma vs. her şeyi denedik. 8 saat içinde toplam 1 saat ortamı serinletmiştir. Misafirlerimizle birlikte ne yazık ki terledik. Aldığımız yere mesaj atıp servis talebinde bulunduk. Sonraki 1-2 gün biraz temkinli kullandık. Arada soğuttu, arada soğutmadı. Ama daha iyiydi. 29 Haziran günü uzun bir süre evde değildik. Eve gelip klimayı çalıştırdık. 5 dk nispeten serinlemiş odaya girip oturduk. Şu sesler gelmeye başladı (Dosyalar kısmına ilettim-Önce Pısst diye bir ses, ardından alarm sesine benzer mekanik sesler. en son da sanki sıcak bir şeye ıslak bir şey temas ediyormuş gibi bir ses). Hemen aldığımız yere yazıp servis talebimizi yineledik. Bu aralıkta çok kullanmamaya çalıştık. Düzgün çalıştığı ve çalışmadığı zamanlar oldu. Ayrıca 26 hazirandan bu yana klimadan ara ara kötü kokular da gelmeye başladı.

Bugün ise servis geldi. Klimanın dış ünitesi çatıdaydı, ona baktı. Gaz basınçlarında bir eksiklik yokmuş. Elektrikte bir sıkıntı yokmuş. Klima da servis buradayken düzgün çalıştı. Yalnızca bir kere ışığı yanıp söndü. Çalışmayı durdurdu. Arıza olabilir diye merkeze soruldu ama bir şey çıkmadı. Ses de gelmedi. Kötü koku gelmeye devam etti. Servisteki bey hazır tesisattan kaynaklı su giderindeki kokunun geldiğini söyledi. Ancak 15 gündür böyle bir sıkıntımızın olmadığını söyledim. Çok tatmin olmadım maalesef bu cevaptan.

Ses konusunda da klimaya zarar gelmesinden korktuğumuz için çalıştırmaya çekindiğimizi söyledim. O da hazır tesisatta böyle bir sıkıntı olabileceğini, eğer yine ses gelirse ayriyeten yeni bir bakır boru ile tesisat yapabileceklerini söyledi. Ben de kiracı olduğum için yine ses geldi ve kullanmaya devam ettik, Klimada hasar oldu. Garanti kapsamında mı diye sordum. Tesisat bizim olmadığı için garanti dışı cevabını aldım.

Şimdi sizlere sorularım şunlardır.
1. Klimanın nesi olabilir? Servis bir şey bulamadı. Bu seslere normaldir, fanda ses olur zaten dedi. Ama bu fan sesi kesinlikle değil. Basınçları da normalmiş.
2. Kötü kokunun sebebi ne olabilir. Tam soğutmamaya başladığı günden itibaren olması bizim için gider teorisini dışlatıyor. Evaporatörü kurutmak için önce nem alma, sonra fan ayarlarını da kullanıyoruz.
3. Bu durumda cihazda oluşacak bir hasar garanti dışı mı olur gerçekten? Benim klimaya yaptığım hiçbir şey yok. Bütün süreç servis tarafından yapıldı, Azot testi vs de yapıldı. Vakum da yapıldı.
Bütün sorularımın ortak kesişim kümesi olarak @Adem Helvacı bey yardımcı olabilirseniz çok sevinirim
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Audio 2025-06-29 at 22.50.38.mp4
    226.6 KB
  • SES.MP3
    SES.MP3
    112.3 KB
  • WhatsApp Video 2025-06-29 at 22.49.11.mp4
    3.9 MB
Merhaba, Biraz uzun yazacağım. Ve birkaç sorum olacak. Okuyabilirseniz çok sevinirim. Klima arayış sürecimde eski hesabımdan buraya da şöyle bir konu açmıştım: https://inceleriz.com/forum/konular/hangi-klimayi-onerirsiniz.11731/#google_vignette . Öneriler neticesinde Kirigamine Zen MSZ-EF42VG (14.000 BTU) modelini yetkili bayiden almıştım. 11 Haziran günü aynı bayinin servisi evime gelip kurulumu gerçekleştirdi. Eve daha önce geldiklerinde konuştuğumuz gibi ev sahibinin bina yapılırken klima için bırakmış olduğu tesisat kullanıldı. Bütün kurulum işlemleri yetkili servis tarafından yapıldı.

26 haziran tarihine kadar hiçbir sıkıntı yaşamadan klimamızı kullandık. Soğutma modunda 20-24 derece dolaylarında kimi zaman sessiz modda, kimi zaman fan ile kullandık. 26 Haziran günü misafirlerimiz geldi ve klima asla soğutmadı. Klima çalışıyordu, elini kaldırınca gelen esinti serin oluyordu. Ancak ortam tümüyle hiç serinlemedi. O aralıkta dereceyi 16'lara düşürme, nem alma ardından fan çalıştırma, tekrardan soğutma vs. her şeyi denedik. 8 saat içinde toplam 1 saat ortamı serinletmiştir. Misafirlerimizle birlikte ne yazık ki terledik. Aldığımız yere mesaj atıp servis talebinde bulunduk. Sonraki 1-2 gün biraz temkinli kullandık. Arada soğuttu, arada soğutmadı. Ama daha iyiydi. 29 Haziran günü uzun bir süre evde değildik. Eve gelip klimayı çalıştırdık. 5 dk nispeten serinlemiş odaya girip oturduk. Şu sesler gelmeye başladı (Dosyalar kısmına ilettim-Önce Pısst diye bir ses, ardından alarm sesine benzer mekanik sesler. en son da sanki sıcak bir şeye ıslak bir şey temas ediyormuş gibi bir ses). Hemen aldığımız yere yazıp servis talebimizi yineledik. Bu aralıkta çok kullanmamaya çalıştık. Düzgün çalıştığı ve çalışmadığı zamanlar oldu. Ayrıca 26 hazirandan bu yana klimadan ara ara kötü kokular da gelmeye başladı.

Bugün ise servis geldi. Klimanın dış ünitesi çatıdaydı, ona baktı. Gaz basınçlarında bir eksiklik yokmuş. Elektrikte bir sıkıntı yokmuş. Klima da servis buradayken düzgün çalıştı. Yalnızca bir kere ışığı yanıp söndü. Çalışmayı durdurdu. Arıza olabilir diye merkeze soruldu ama bir şey çıkmadı. Ses de gelmedi. Kötü koku gelmeye devam etti. Servisteki bey hazır tesisattan kaynaklı su giderindeki kokunun geldiğini söyledi. Ancak 15 gündür böyle bir sıkıntımızın olmadığını söyledim. Çok tatmin olmadım maalesef bu cevaptan.

Ses konusunda da klimaya zarar gelmesinden korktuğumuz için çalıştırmaya çekindiğimizi söyledim. O da hazır tesisatta böyle bir sıkıntı olabileceğini, eğer yine ses gelirse ayriyeten yeni bir bakır boru ile tesisat yapabileceklerini söyledi. Ben de kiracı olduğum için yine ses geldi ve kullanmaya devam ettik, Klimada hasar oldu. Garanti kapsamında mı diye sordum. Tesisat bizim olmadığı için garanti dışı cevabını aldım.

Şimdi sizlere sorularım şunlardır.
1. Klimanın nesi olabilir? Servis bir şey bulamadı. Bu seslere normaldir, fanda ses olur zaten dedi. Ama bu fan sesi kesinlikle değil. Basınçları da normalmiş.
2. Kötü kokunun sebebi ne olabilir. Tam soğutmamaya başladığı günden itibaren olması bizim için gider teorisini dışlatıyor. Evaporatörü kurutmak için önce nem alma, sonra fan ayarlarını da kullanıyoruz.
3. Bu durumda cihazda oluşacak bir hasar garanti dışı mı olur gerçekten? Benim klimaya yaptığım hiçbir şey yok. Bütün süreç servis tarafından yapıldı, Azot testi vs de yapıldı. Vakum da yapıldı.
Bütün sorularımın ortak kesişim kümesi olarak @Adem Helvacı bey yardımcı olabilirseniz çok sevinirim
Sesler hakkında yorumum yok fakat kötü kokunun sebebi tahliye hortumunu bağladığınız giderden olma olasılığı çok yüksek.
 
Merhaba, Biraz uzun yazacağım. Ve birkaç sorum olacak. Okuyabilirseniz çok sevinirim. Klima arayış sürecimde eski hesabımdan buraya da şöyle bir konu açmıştım: https://inceleriz.com/forum/konular/hangi-klimayi-onerirsiniz.11731/#google_vignette . Öneriler neticesinde Kirigamine Zen MSZ-EF42VG (14.000 BTU) modelini yetkili bayiden almıştım. 11 Haziran günü aynı bayinin servisi evime gelip kurulumu gerçekleştirdi. Eve daha önce geldiklerinde konuştuğumuz gibi ev sahibinin bina yapılırken klima için bırakmış olduğu tesisat kullanıldı. Bütün kurulum işlemleri yetkili servis tarafından yapıldı.

26 haziran tarihine kadar hiçbir sıkıntı yaşamadan klimamızı kullandık. Soğutma modunda 20-24 derece dolaylarında kimi zaman sessiz modda, kimi zaman fan ile kullandık. 26 Haziran günü misafirlerimiz geldi ve klima asla soğutmadı. Klima çalışıyordu, elini kaldırınca gelen esinti serin oluyordu. Ancak ortam tümüyle hiç serinlemedi. O aralıkta dereceyi 16'lara düşürme, nem alma ardından fan çalıştırma, tekrardan soğutma vs. her şeyi denedik. 8 saat içinde toplam 1 saat ortamı serinletmiştir. Misafirlerimizle birlikte ne yazık ki terledik. Aldığımız yere mesaj atıp servis talebinde bulunduk. Sonraki 1-2 gün biraz temkinli kullandık. Arada soğuttu, arada soğutmadı. Ama daha iyiydi. 29 Haziran günü uzun bir süre evde değildik. Eve gelip klimayı çalıştırdık. 5 dk nispeten serinlemiş odaya girip oturduk. Şu sesler gelmeye başladı (Dosyalar kısmına ilettim-Önce Pısst diye bir ses, ardından alarm sesine benzer mekanik sesler. en son da sanki sıcak bir şeye ıslak bir şey temas ediyormuş gibi bir ses). Hemen aldığımız yere yazıp servis talebimizi yineledik. Bu aralıkta çok kullanmamaya çalıştık. Düzgün çalıştığı ve çalışmadığı zamanlar oldu. Ayrıca 26 hazirandan bu yana klimadan ara ara kötü kokular da gelmeye başladı.

Bugün ise servis geldi. Klimanın dış ünitesi çatıdaydı, ona baktı. Gaz basınçlarında bir eksiklik yokmuş. Elektrikte bir sıkıntı yokmuş. Klima da servis buradayken düzgün çalıştı. Yalnızca bir kere ışığı yanıp söndü. Çalışmayı durdurdu. Arıza olabilir diye merkeze soruldu ama bir şey çıkmadı. Ses de gelmedi. Kötü koku gelmeye devam etti. Servisteki bey hazır tesisattan kaynaklı su giderindeki kokunun geldiğini söyledi. Ancak 15 gündür böyle bir sıkıntımızın olmadığını söyledim. Çok tatmin olmadım maalesef bu cevaptan.

Ses konusunda da klimaya zarar gelmesinden korktuğumuz için çalıştırmaya çekindiğimizi söyledim. O da hazır tesisatta böyle bir sıkıntı olabileceğini, eğer yine ses gelirse ayriyeten yeni bir bakır boru ile tesisat yapabileceklerini söyledi. Ben de kiracı olduğum için yine ses geldi ve kullanmaya devam ettik, Klimada hasar oldu. Garanti kapsamında mı diye sordum. Tesisat bizim olmadığı için garanti dışı cevabını aldım.

Şimdi sizlere sorularım şunlardır.
1. Klimanın nesi olabilir? Servis bir şey bulamadı. Bu seslere normaldir, fanda ses olur zaten dedi. Ama bu fan sesi kesinlikle değil. Basınçları da normalmiş.
2. Kötü kokunun sebebi ne olabilir. Tam soğutmamaya başladığı günden itibaren olması bizim için gider teorisini dışlatıyor. Evaporatörü kurutmak için önce nem alma, sonra fan ayarlarını da kullanıyoruz.
3. Bu durumda cihazda oluşacak bir hasar garanti dışı mı olur gerçekten? Benim klimaya yaptığım hiçbir şey yok. Bütün süreç servis tarafından yapıldı, Azot testi vs de yapıldı. Vakum da yapıldı.
Bütün sorularımın ortak kesişim kümesi olarak @Adem Helvacı bey yardımcı olabilirseniz çok sevinirim
4447500 ü arayarak bu yazdıklarınızı anlatarak şikayet talebi oluşturun servis/servis elemanları biraz lakait davranmış çözüm müşteri hizmetlerinde
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri