Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Klima Boru İzolasyonu Denemeler 1. Bölüm

Öndeki radyatörün üstünde resiztans var bizim klima fanı 2 seviye bu seviyeleri yöneten bir zımbırtı.

Bu düzgün çalışmayınca sürekli çalışmasak gereken fan çalışmıyor sadece 2. Seviye devreye girip çıkıyor bu sa bahsettiğin sorunlara yol açıyor.
Ama paliodaki de aynı sistem midir bilmiyorum
Şöyle 1. Kademe fan açıyor zaten klima açınca 2. Klima fanıda açılıyor rölantide iken 1. Kademedeki fan 2. Kademeye geçiyor ondan yana bir sıkıntı yok gibi görünürde
 
Sanki bu tür ürün olabilir

birde yıkama sırasında kullanılan kimyasallara da dayanmalı. gri band yerine kablo bağımı daha iyi olur
Bu izolasyon malzemesinin yanak kalınlığı çok yüksek daha incesi olmazmış bir kaç yer gezdim ama bulamadım.

Ama işi bilenlere (yalıtım işi yapan yerler) sorduğumda bu motora birebir değmiyorsa eritemez dediler.

Motorla arasında en sıcak yerinde 2cm alan var. Genelde her sorduğum satıcı da sorun olmaz dedi. Birisi bu elimdekinin siyah olanı var dedi o bundan bir kat daha dayanıklı olur dedi.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_7288.jpeg
    IMG_7288.jpeg
    397.9 KB · Görüntüleme: 7
@yhackup alev almaz olarak bahsetmek istediğim

anitfriz, hidrolik yağı, benzin gibi kimyasalların üzerine damla olarak bir gelse polimer malzemeyi eritmesi.

motor bloğunda hava akışı var. öyle ısı vurmasından ziyade kimsayallar için
 
@yhackup alev almaz olarak bahsetmek istediğim

anitfriz, hidrolik yağı, benzin gibi kimyasalların üzerine damla olarak bir gelse polimer malzemeyi eritmesi.

motor bloğunda hava akışı var. öyle ısı vurmasından ziyade kimsayallar için

Anladım. Neyse eritirse öyle bir durumda kendisi ucuz 2m 20₺ uygulaması basit söker bir daha yaparım. 😅
 
Otomobil sektöründe ısıyı absorbe etmek ve ısının izolasyonunu sağlamanın yolu, ısı yayan parçaları ısı battaniyeleriyle sarmak veya termal seramik kaplama uygulamak. Yani motorda ısıyı yayan ve arttıran parçalara odaklanılır genellikle, bunların izolasyonunu sağlarsanız kaput altı oluşan sıcaklığı da düşürebilirsiniz. Yani egzoz manifoldu, egzoz, turbo ısıyı absorbe etmek için, ara borular (intercooler, radyatör, intake pipe) ise diğer parçalardan yayılan ısıdan etkilenmemesi yani izolasyonunun sağlanması için kaplanır. Motorun sıcaklığını düşürmek için daha düşük derecede açan termostat kullanılabilir ve bu, yazılımla optimize edilebilir, turbolu bir araç ise intercooler büyütülebilir, değilse radyatör fanı büyütülebilir.
 
Otomobil sektöründe ısıyı absorbe etmek ve ısının izolasyonunu sağlamanın yolu, ısı yayan parçaları ısı battaniyeleriyle sarmak veya termal seramik kaplama uygulamak. Yani motorda ısıyı yayan ve arttıran parçalara odaklanılır genellikle, bunların izolasyonunu sağlarsanız kaput altı oluşan sıcaklığı da düşürebilirsiniz. Yani egzoz manifoldu, egzoz, turbo ısıyı absorbe etmek için, ara borular (intercooler, radyatör, intake pipe) ise diğer parçalardan yayılan ısıdan etkilenmemesi yani izolasyonunun sağlanması için kaplanır. Motorun sıcaklığını düşürmek için daha düşük derecede açan termostat kullanılabilir ve bu, yazılımla optimize edilebilir, turbolu bir araç ise intercooler büyütülebilir, değilse radyatör fanı büyütülebilir.
Motor sıcaklığı ile ilgili bir derdim yok aslında. o olması gereken sıcaklığını kendisi doğru şekilde koruyor. Amaç soğuk klima hattını korumak.
 
Motor sıcaklığı ile ilgili bir derdim yok aslında. o olması gereken sıcaklığını kendisi doğru şekilde koruyor. Amaç soğuk klima hattını korumak.

Sıcaklığı yayan parçanın ısısını absorbe etmek klima hattının da bu sıcaktan daha az etkilenmesini sağlayacaktır.

Intake borusunu ısı battaniyesiyle kaplamak da sizinkiyle benzer mantık mesela. Böylece motordan gelen sıcağı emmez ve IAT (intake air temperature) değerlerini düşürür. Ancak önceki yorumlarda belirtilmiş, klima borularına ısı yalıtımı yaptığınızda yoğuşma ve tıkanmaya neden olmaz umarım.
 
Sıcaklığı yayan parçanın ısısını absorbe etmek klima hattının da bu sıcaktan daha az etkilenmesini sağlayacaktır.

Intake borusunu ısı battaniyesiyle kaplamak da sizinkiyle benzer mantık mesela. Böylece motordan gelen sıcağı emmez ve IAT (intake air temperature) değerlerini düşürür. Ancak önceki yorumlarda belirtilmiş, klima borularına ısı yalıtımı yaptığınızda yoğuşma ve tıkanmaya neden olmaz umarım.
Hacı abi iyi diyorsun da koca motoru nasıl izole edeyim :) Motorun ısı yaymayan bir yanı yok ki her yanı ısı yayıyor.
Tabi en çok ısınan Egsoz manifold çıkışı + Turbo kısımı aracın önünde klima hortumlarına yakın değil. O yüzden o kısımlara ekstra bir şey yapamam yapmamalıyım da zaten bu kısımlar hava almalı ki soğusun.
 
Düşünce mantıklı gibi olsa da bence gereksiz bir uygulama. Sebebi ise zaten kullanılan boru hattı çok kısa. Ayrıca gaz kaçağı veya eksikliği yok ise. Bu yalıtımdan kaynaklı verim artışı varsa ki sanmam bu ancak teorik hesaplamada ortaya çıkar gerçek dünya koşullarında ben farkın kesinlikle hissedilemeyecegini düşünüyorum. Araç sürekli devir değiştiren bir kompresöre sahip. Kabin klima kapasitesine göre çok küçük. Bu uygulama ev tipi klimalarda illaki fayda sağlar ama araçta benim düşüncem. Zararı bile olabilir. Yalıtım malzemesi ile boru3 arasında yoğuşma yapıp borunun oksitlenmesi sonucu delinmesi veya gaz kaçağı yapması bile muhtemel.
 
Düşünce mantıklı gibi olsa da bence gereksiz bir uygulama. Sebebi ise zaten kullanılan boru hattı çok kısa. Ayrıca gaz kaçağı veya eksikliği yok ise. Bu yalıtımdan kaynaklı verim artışı varsa ki sanmam bu ancak teorik hesaplamada ortaya çıkar gerçek dünya koşullarında ben farkın kesinlikle hissedilemeyecegini düşünüyorum. Araç sürekli devir değiştiren bir kompresöre sahip. Kabin klima kapasitesine göre çok küçük. Bu uygulama ev tipi klimalarda illaki fayda sağlar ama araçta benim düşüncem. Zararı bile olabilir. Yalıtım malzemesi ile boru3 arasında yoğuşma yapıp borunun oksitlenmesi sonucu delinmesi veya gaz kaçağı yapması bile muhtemel.
Anlıyorum getirisi götürüsünü bilmiyorum. Buraya sorma nedenim de zaten bunu öğrenmek eğer değecek bir şey değilse sökerim .
Aliminyum boru oksitlenir mi ?
 
Hacı abi iyi diyorsun da koca motoru nasıl izole edeyim :) Motorun ısı yaymayan bir yanı yok ki her yanı ısı yayıyor.
Tabi en çok ısınan Egsoz manifold çıkışı + Turbo kısımı aracın önünde klima hortumlarına yakın değil. O yüzden o kısımlara ekstra bir şey yapamam yapmamalıyım da zaten bu kısımlar hava almalı ki soğusun.
Motorda ısı yayan noktalar izole edilir zaten. Kaplama yapabileceğin malzemeler, aluminyum silika ısı kalkanı, titanyum termal sargı bezi, termal ısı yalıtım bandı (gold renk olur genelde). Bir de senin attığın o içi elyaf battaniyeler var. Daha önce arkadaşımın aracında uyguladık ama içi elyaf mıydı net hatırlamıyorum. Şöyle bir şeydi;

IMG_9384.webp
 
Motorda ısı yayan noktalar izole edilir zaten. Kaplama yapabileceğin malzemeler, aluminyum silika ısı kalkanı, titanyum termal sargı bezi, termal ısı yalıtım bandı (gold renk olur genelde). Bir de senin attığın o içi elyaf battaniyeler var. Daha önce arkadaşımın aracında uyguladık ama içi elyaf mıydı net hatırlamıyorum. Şöyle bir şeydi;

Ekli dosyayı görüntüle 25486


"aluminyum silika ısı kalkanı" aslında bundan arıyordum ama isminin tam ne olduğunu bilmiyordum.
Yine kendimi tekrar edeceğim ama yeniden sorayım bildiğim kadarı ile bu malzeme direk ısı yayan malzemelere yapışık yapılmaz 5,6 cm aralık ile kalkan olarak kullanılır. Siz baya baya sarmışsınız emme mi egsoz mu anlamadım ama buranın hafa sirkulizasyonu alıp soğuması gerekmez mi ?
 
"aluminyum silika ısı kalkanı" aslında bundan arıyordum ama isminin tam ne olduğunu bilmiyordum.
Yine kendimi tekrar edeceğim ama yeniden sorayım bildiğim kadarı ile bu malzeme direk ısı yayan malzemelere yapışık yapılmaz 5,6 cm aralık ile kalkan olarak kullanılır. Siz baya baya sarmışsınız emme mi egsoz mu anlamadım ama buranın hafa sirkulizasyonu alıp soğuması gerekmez mi ?
Bu malzemeyle kaplama yapılıyor, en çok da headers (manifold) kaplanıyor. Altındağ İzolasyon. Bu firmanın işlemlerine göz atabilirsiniz. Benim de yetersiz kaldığım noktalarda sizi aydınlatırlar. Belki aluminyum sac ile karıştırıyorsunuzdur. Alüminyum sacdan turboya 5-6 cm mesafeyle kalkan yapılır. O ayrı bir uygulama.
 
Bu malzemeyle kaplama yapılıyor, en çok da headers (manifold) kaplanıyor. Altındağ İzolasyon. Bu firmanın işlemlerine göz atabilirsiniz. Benim de yetersiz kaldığım noktalarda sizi aydınlatırlar. Belki aluminyum sac ile karıştırıyorsunuzdur. Alüminyum sacdan turboya 5-6 cm mesafeyle kalkan yapılır. O ayrı bir uygulama.
Evet sac olandan bahsediyorum, araçların turbosunda ve egsoz boyunca altında egsoz borusu çevresinde bulunan kolay bükülen ince aliminyum sac.
bir araştırayım.
 
Evet sac olandan bahsediyorum, araçların turbosunda ve egsoz boyunca altında egsoz borusu çevresinde bulunan kolay bükülen ince aliminyum sac.
bir araştırayım.
Alttaki aracın motor kısmını örten uzun sac, kartel koruma sacıdır. Isı yalıtımıyla alakalı değil. Turbonun sağına, soluna veya üstüne 5-6 cm mesafeyle yerleştirilen ince aluminyum sac ise ısı kalkanıdır, ısının intake’e veya diğer parçalara geçmesini önler.
 
Alttaki aracın motor kısmını örten uzun sac, kartel koruma sacıdır. Isı yalıtımıyla alakalı değil. Turbonun sağına, soluna veya üstüne 5-6 cm mesafeyle yerleştirilen ince aluminyum sac ise ısı kalkanıdır, ısının intake’e veya diğer parçalara geçmesini önler.
Hayır o sacdan bahsetmiyorum.
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri